Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
29
Kwietnia 2024
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Angelina, Bogusław,
Hugo, Piotr, Rita,
Robert
Do końca roku 246 dni.
Start arrow Głogów arrow Brak dobrej woli czy brak wyjścia ?

Brak dobrej woli czy brak wyjścia ?

Brak dobrej woli czy brak wyjścia ?

06.05.2010. Radio Elka, Mateusz Kowalski
0506_woda_jerzmanowa.jpgJerzmanowa. Mieszkańcy nowych osiedli w gminie Jerzmanowa zarzucają wójt Alicji Serdak, że nie liczy się z nimi, a inwestycje prowadzi jedynie w starych częściach miejscowości. Ma ją w tym wspierać rada gminy, w większości złożona z wieloletnich mieszkańców wsi. - Wszyscy wykazują brak dobrej woli – mówią nowi mieszkańcy. Alicja Serdak odpiera zarzuty. - Nigdy nie działam wbrew prawu i wbrew mieszkańcom – tłumaczy.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Problem ma między innymi 50 rodzin z osiedla Truskawkowe w Jerzmanowej. Kiedy budowali się kilka lat temu, otrzymali obietnice, że gmina zapewni im wszystkie potrzeby. Teraz mają problemy chociażby z legalizacją sieci wodno-kanalizacyjnej i podłączeniem gazociągu. Sami muszą rozliczać się z dostaw wody i pełnią dyżury jako inkasenci. - Poprosiliśmy gminę, by przejęła odczyt liczników. Odpowiedź była pozytywna. Po jakimś czasie wycofano się z
tego. Otrzymaliśmy pismo, że gmina nie będzie mogła wywiązać się z tej deklaracji, bo wójt została źle zrozumiana
- tłumaczą mieszkańcy.

Z podobnymi problemami borykają się mieszkańcy Modłej, Smardzowa, Jaczowa i Bądzowa. Muszą za własne pieniądze budować przyłącza do sieci wodnej, która i tak nie ma legalizacji, albo kopać studnie. Zmuszeni są też do postawienia szamba lub przydomowych oczyszczalni ścieków. Brak właściwych rozwiązań sprawia, że wiele domów nie może doczekać się odbiorów budowlanych.

- Kilka lat temu gmina mogła przejąć istniejącą sieć wodną od prywatnego właściciela za 10 tysięcy złotych. Nie zrobiła tego, a teraz dla dziewięciu domów w innej wsi buduje sieć, która kosztuje kilka milionów złotych. Kto tak postępuje? - pytają retorycznie mieszkańcy.

Tematem wodociągu interesowało się PWiK, ale sprawa została wstrzymana. Wójt Alicja Serdak tłumaczy, że mieszkańcy wiedzieli, jakie problemy mogą ich spotkać, a mimo to kupowali działki i podpisywali umowy. - Wszystko zaczęło się od tego, że te osoby kupiły działki, które nie miały uregulowanych wielu kwestii prawnych. Wodociąg nigdy nie był zalegalizowany, bo służył tylko do podlewania truskawek - mówi wójt. - Chcieliśmy pomóc mieszkańcom i wtedy poszliśmy im na rękę. Teraz okazuje się, że byliśmy za dobrzy i sobie narobiliśmy problemów - dodaje.

Mieszkańcy zarzucają wójt brak dobrej woli i wspieranie tylko rodowitych mieszkańców gminy. Według nich władze Jerzmanowej nie liczą się z rodzinami, które postanowiły wybudować się na nowych osiedlach. - Nigdy nie działam wbrew mieszkańcom, ale też nigdy nie działam poza prawem - odpowiada Alicja Serdak.

Nie wiadomo, jaki będzie finał sprawy. Mieszkańcy uważają, że problemy uda się rozwiązać dopiero po zmianie wójta. Alicja Serdak wyjaśnia, że negocjacje z wodociągami ciągle trwają i liczy na pozytywne zakończenie sprawy. (mat)
 
Komentarze (32)
1. Dodane przez AD, w dniu - 06-05-2010 15:09
Bardzo dobrze Wam teraz jak się połakomiliście i kupiliście za frajer dzaiałki to teraz trzeba się dołożyć do inwestycji a nie czkać na gotowe wszczyscy z was wiedzieli gdzie kupują działki.Jak ja bym kupił stary dom do remontu to też miałbym wymagać od gminy aby przeprowadziła remont to jest nosens.Kupując działkę na polu truskawkowym każdy dobrze wiedzał że nie prędko będą wszelkie media bo gmina nic z tego nie ma.
2. Dodane przez :], w dniu - 06-05-2010 18:39
w kurowicach to samo sie dzieje ciezko z iwestycjami ludzie az sie prosza zeby chociaz przywiezli jakikolwiek material na utwardzenie drogi a oni sami sie juz reszta (rozsypaniem i wyrownaniem) zajma, ale wazne ze maja pieniadze na garby dla pana radnego z bukwicy zeby kolo jego mamy w kurowicach za szybko rolnicy ciagnikami nie jezdzili
3. Dodane przez AS, w dniu - 06-05-2010 18:48
tak,tak jak się postaracie zmienić P.Alicję to macie szansę , ale musicie się zaangażować , wybory są szansą
4. Dodane przez woda, w dniu - 06-05-2010 18:58
My też nie mozemy się doprosić wody na działkach ogrodowych .My chcemy normalnych rozliczen za wode .Jesteśmy jak zamuzynami bo na wszystkich działkach maja wode tylko Jerzmanowa nie ma .
5. Dodane przez Paweł, w dniu - 06-05-2010 19:05
do ad. 1. Jak można być tak demagogicznym, nielogicznym i nieżyczliwym w swej wypowiedzi. Nieprawdą jest, że działki były tanie, nieprawdą jest też, że trzeba było się liczyć z problemami w zakresie infrastruktury. Zgodnie z księgami wieczystymi drogi na osiedlu były bez zastrzeżeń własnością gminy, co oznacza, że ich zarządcą i inwestorem infrastruktury na nich będzie gmina. A co ma remont do infrastruktury w drogach. My nie oczekujemy wybudowania czy wyremontowania nam domów.Proszę raczej sobie zadać pytanie - czy sam wybudował pan/i sobie drogę, sieć wodociągową, czy kanalizację z której pan/i korzysta. A ostatnie zdanie to już kuriozum - budowa infrastruktury dla swoich mieszkańców z ich podatków /niemałych bo obecnie to nowa część mieszkańców wnosi więcej do budżetu gminy/ jest zadaniem lokalnej administracji samorządowej a nie przedsięwzięciem, które ma przynosić bezpośrednie zyski.  
Wypowiedź ad.1 jest czystym przykładem utrwalonej nieżyczliwości wobec nowych osiedli w gminie, nieżyczliwości, która nie płynie od rodowitych mieszkańców , bo z taką się nie spotykamy lecz od tzw. przystawek władzy, które biorąc w niej udział nie mają chyba żadnego wyobrażenia czym jest demokracja obywatelska i jakie wynikają z niej obowiązki dla jej przedstawicieli. Zwykła małość i strach o utratę wpływów /wybory do rad wkrótce/ - to uzasadnienie takiego stanowiska.
6. Dodane przez wyborca, w dniu - 06-05-2010 19:39
Sprawa jest bardzo prosta i realna do wykonania: na jesień tego roku przypadają wybory samorządowe i wystarczy tylko właściwie zagłosować !  
Oczywiście wymagać to będzie mobilizacji zainteresowanych mieszkańców wsi !
7. Dodane przez !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, w dniu - 06-05-2010 21:24
TRZEBA BYŁO W GRODZCU KUPOWAC TAM JUZ KANALIZA I DROGE ROBIA NA TYM ZA---DUPIU :) HEHEHEHE A WSZYSTKO ZA SPRAWA KOLESIOSTWA Z RATUUSZA :)
8. Dodane przez truskawka, w dniu - 06-05-2010 21:49
Brak życzliwości, dobrej woli i współpracy z mieszkańcami obecnej władzy (czytaj pani wójt)przechodzi już ludzkie granice. Ta kobieta nie potrafi i nie che rozmawiać z nowymi mieszkańcami. Twierdzi, że naród jest bardzo roszczeniowy. Pytam więc po co w takim razie plany zagospodarowania przestrzennego w poszczególnych wioskach na terenie gminy uwzględniają tereny pod budownictwo jednorodzinne???? Rolnicy poprzekształcali swoje pola uprawne na grunty budowlane, podzielili i posprzedawali "naiwnym mieszczuchom" działki, a teraz mówią, że nic się im nie należy. Jeżeli na etapie uchwalenia planu przez wspaniałą radę gminy (większości wiernych i bezwzględnie ufających pani wójt) kończy się zainteresowanie gminy, pytam po co się trudziliście nad tym??? W najbliższym sąsiedztwie gminy w mniejszym lub większym stopniu potrafią się organizować. Jeżeli się mówi "A" trzeba powiedzieć "B", a nie obrażać się na wszystkich kto ma inne zdanie. Wszystkim nieżyczliwym chciałabym uzmysłowić, że mieszkańcy osiedla żałują, że zakupili tutaj działki. Problemy tutaj istniejące przerastają nas samych. Mam głęboką nadzieję, że wkrótce się to zmieni jestem chyba w tej chwili "naiwną wieśniaczką"...... Czy ta naiwność zawsze musi towarzyszyć???
9. Dodane przez ala, w dniu - 06-05-2010 21:51
o już akwarium robi zamieszanie w gminie bo w mieście nie ma szans :cry
10. Dodane przez VIP, w dniu - 06-05-2010 22:14
Czas aby Pani Wójt skończyła swoją b.długą kadencję!!!A...potem,niech jej drgę zniszczy zima i niech sama chodzi po prśbie aby władza ją naprawiła.
11. Dodane przez VIP, w dniu - 06-05-2010 22:15
Czas aby Pani Wójt skończyła swoją b.długą kadencję!!!A...potem,niech jej drgę zniszczy zima i niech sama chodzi po prśbie aby władza ją naprawiła.
12. Dodane przez wieśniak, w dniu - 07-05-2010 07:44
Ja tam jestem za klarownymi sytuacjami. Co prawda to prawda, że Pani Wójt na swoich faworytów do przekształcania działek, a innym stawia warunki i spróbuj nie spełnić to zapomnij o działaniu zgodnie z prawem. Zawsze się coś znajdzie aby utrudnić życie...
13. Dodane przez ona, w dniu - 07-05-2010 08:35
tak tak,wiem cos o tej sznownej pani o droge trzeba sie prsic,klocic przez kilka lat a ona olewa tylko ulubione czesci swoich wiosek robi,ale coz ludzie otworzcie oczy i nie glosujcie na nia!po co znow sie meczyc nastepne kilka lat?przeciez sprawowac moze ktos kto sam bedzie wiedzial gdzie i co nalezy zrobic!
14. Dodane przez Franek, w dniu - 07-05-2010 09:14
chyba tylko w tej gminie trzeba wybudować hydrant przeciwpożarowy za swoje a potem przekazać gminie. to jakiś nonsens przecież za zapewnienie takiej sieci odpowiada gmina jak już to niech mi zapłaci za budowe hydrantu.Chyba juz czas zmienić wójta.
reklama
15. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 07-05-2010 12:12
Ciekawe co zrobi Pani Wójt jak mieszkańcy truskawek zaczą występować o odszkodowania za zmianę decyzji o przejęciu dróg na własność . Taką mozliwość zuważył Sąd Administracyjny określając to: " skutki odszkodowawcze były wręcz korzystne dla skarżących".  
ps.Dla zinteresowanych wyrok II SA/Wr 281/09 :cry :cry
16. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 07-05-2010 13:20
czas najwyższy zeby pani wójt Alicja Serdak skonczyła swoje panowanie w gminie bo żądzi jak na swoim prywatmym folarku, a nie jak mówi zgodnie z prawem
17. Dodane przez nikita, w dniu - 07-05-2010 15:06
Komentarz nr 1 mimo wszystko mnie nie zdziwił, ale to jest właśnie podejście wrogów do nowych mieszkańców. Ludzie opamiętajcie się i zastanówcie co Wy mówicie? Przecież kiedyś i tak "Jaśnie Pani" odejdzie i trzeba będzie się z tym pogodzić. A co za tym idzie zmienić zdanie! Mamy XXI wiek a Gmina Jerzmanowa jest daleko za murzynami ze swoimi inwestycjami na nowych przekształconych terenach. Aż wstyd!!! (...)
18. Dodane przez Tom, w dniu - 07-05-2010 13:56
Pani wójt daje w kość nie tylko mieszkańcom oś. truskawkowego, ale każdemu kto ośmielił się kupić działkę nie od (swojego),to jest prawda sam to przechodzę. Czas na zmianę wójta!!!
19. Dodane przez Rysiek, w dniu - 07-05-2010 15:51
Cytat Nigdy nie działam wbrew mieszkańcom, ale też nigdy nie działam poza prawem odpowiada Alicja Serdak. 
 
A jak wytłumaczy Pani Wójt Alicja Serdak to, że zapomniała wyłączyć z produkcji rolnej grunty pod drogami na Osiedlu Parkowym w Jerzmanowej . Kto odpowiada w tym przypadku za niedopełnienie obowiązków ? może również mieszkańcy Osiedla Truskawkowego 
 
http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/art(...)IAT03/524025703 
 
http://glogow.naszemiasto.pl/artykul/394558,jerzmanowa-to-bedzie-bardzo-drogi-asfalt,id,t.html 
 
http://jerzmanowa.org.pl/index.php
20. Dodane przez Rabbi, w dniu - 07-05-2010 17:23
NOWI MIESZKAŃCY my wieloletni mieszkańcy wiemy jak się budowaliście i jak później porzucano i podrzucano psy nam \"wieśniakom\" więcej pokory bracia więcej pokory :x
21. Dodane przez wujtek, w dniu - 07-05-2010 18:07
To że wójt rzuca pod nogi kłody nowym mieszkańcom gminy to jedna sprawa. Jest przecież w gminie jeszcze jeden organ wybrany przez nas i nas reprezentujący RADA GMINY!  
Jak czytamy na stronie gminy Jerzmanowa Rada Gminy jest organem stanowiącym i kontrolnym w gminie. Aktualnie liczy 15 radnych. Rada działa na sesjach, poprzez swoje komisje oraz poprzez WÓJTA wykonującego jej uchwały. 
I dalej : Rada obraduje na sesjach i rozstrzyga w drodze uchwał sprawy należące do jej kompetencji, określone w ustawie o samorządzie gminnym oraz innych ustawach, a także w przepisach prawnych wydawanych na podstawie ustaw. 
W sesjach Rady mogą uczestniczyć mieszkańcy gminy. 
Oprócz uchwał Rada może podejmować: 
" czynności proceduralne,  
" deklaracje - zawierające samozobowiązanie się do określonego postępowania,  
" oświadczenia - zawierające stanowisko w określonej sprawie, 
" apele - zawierające formalne niewiążące wezwanie adresatów zewnętrznych do określonego postępowania,  
" podjęcia inicjatywy czy zadania, 
" opinie - zawierające oświadczenia wiedzy oraz oceny.  
Skład Rady Gminy Jerzmanowa 
Pawłowski Tomasz - Przewodniczący Rady Gminy Jerzmanowa 
Wojdyła Stanisława - Wiceprzewodnicząca Rady Gminy Jerzmanowa  
Delewicz Adela 
Dydak Piotr 
Gąsiorek Dorota 
Koszko Józef 
Nyk Stefan 
Pietrzak Beata 
Piotrowska Władysława 
Płaziak Bożena 
Sidorowicz Krzysztof 
Szablicz Wacław 
Zabraniak Diana 
Zachmyc Zenobiusz 
Zwolińska Renata  
Przecież znamy te osoby, są to nasi sąsiedzi, znajomi. To oni powinny reprezentować nasze interesy społeczne. Spośród tego gremium na posiedzeniach rady, tylko Diana Zabraniak ma odwagę walczyć o sprawy żywotne dla mieszkańców gminy Jerzmanowa.  
Czas rozliczyć naszych radnych, czas na zmiany.
22. Dodane przez ptasia grypa, w dniu - 07-05-2010 19:23
Po prostu wiejscy pieniacze :( Nie potrafią nic zrobić tylko krytykują . Jeżeli byliby zdolni do jakiegokolwiek działania to walczące o uciśnionych stowarzyszenie DV wystawiło by swojego kandydata w najbliższych wyborach .A tak tylko potrafią krytykować schowani za plecami innych . Taka zbieranina niedojdów co im w mieście nie wyszło więc robią zadymy na wsi . :sigh :cry
23. Dodane przez plum, w dniu - 08-05-2010 09:17
A ja chciałbym pozytywnie o obecnej pami Wójt. 
Na zebraniu był postulat by pojawiły się słupy ogłoszeniowe, i są. Jest też nowa wiata przystankowa. Jest fonntanna, ale to niestety jest porażka, bo kto to cudo techniki widział to nie może wyjść ze zdziwienia jak można było tak wykombinować, że jak woda tryska to przejście z jednej ścieżki na drugą jest niemozliwe. Chyba, że z pomoca parasola. I to byłoby na tyle. Chyba za mało by na Pania Serdak Głosować.
24. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 08-05-2010 13:48
Szacowni mieszkańcy nowego osiedla.Moi dziadkowie wprowadzili się do Jerzmanowej w 1945 roku ,rodzice mieszkają od urodzenia tak samo jak ja.Na kanalizację ,wodociągi i inne usprawnienia czekali trochę więcej czasu od was.Współczuję wam tej nieprzyjemnej sytuacji ale też proszę o to ,żebyście nie oczerniali innych bo nie macie racji.Faktem jest że nasza pani wójt w swojej próżności czasami się zapędza i trochę was dyskryminuje ale część z was sprowokowała taką sytuację,proszę was o to żeby spróbować nawiązać rzeczowy dialog zamiast się kłócić.Nie pozwólcie na to aby reprezentowało was kilku szczekaczy,na pewno macie tam wielu mądrych ludzi którzy lepiej się do tego nadają.Nawiązując jeszcze do ostatnich inwestycji,czyli orlika,fontanny i sceny to nie rozumiem czemu to tak niektórych oburza ,przecież na nowym osiedlu nie można tego było zrobić bo niby w którym miejscu skoro tam są tylko prywatne działki działki i ani metra kwadratowego należącego do gminy i pamiętajcie że to też jest dla Was. Pozdrawiam i życzę jak najszybszego rozwiązania tych problemów. :)
25. Dodane przez Maria, w dniu - 08-05-2010 20:19
Szacowny mieszkańcu "starego" osiedla .Dziekuję za spokojne słowa, bez obrażania kogokolwiek.Rozumię, że jesteś kompletnie zdezorientowany. 
W telegraficznym skrócie niektóre fakty. 
Na oś. truskowkowym są również drogi gminne. 
P.wójt wydała zgodę firmie na poprowadzenie rurociągu gazowego, teraz nie pozwala się mieszkańcom do niego dołączyć ( nie wydaje warunków,twierdząc że to nie drogi gminne).Rurociągu wodnego na tych samych drogach i w takim samym statusie prawnym, nie pozwoliła zalegalizować. 
Ma konflikt odszkodowawczy z prywatnym właścicielem i przenosi go na osoby trzecie , tzn. mieszkańców osiedla . Wniosła o unieważnienie swojej decyzji podziałowej, nie pytała się mieszkańców a może wspólnie znalazło by się rozwiązanie problemu. Spowodowała wprowadzenie ostrzeżeń dotyczących niezgodności stanu prawnego ujawnionego w księdze wieczystej( dot. przedmiotowych dróg) ,które to ostrzeżenia sąd wykreśla z urzędu na podstawie wyroku WSA ,informuje o nieprawomocnych wpisach ( dot. ostrzeżen p.wójt). 
SKO również unieważnia bezprawne decyzje p.wójt. Taka jest prawda ,wszystko jest do sprawdzenia, nie jest to miejsce na szczegółowe omawianie. 
Prawdę rdzenni mieszkańcy powinni j poznać. Z przykrością i bez żadnych negatywnych emocji , w świetle zgromadzonych dokumentów , mogę stwierdzić że p. wójt działa wbrew prawu i mieszkańcom. 
Nie znam żadnych szczekaczy, raczej odbieram to jako determinację ludzi, którzy wreszcie się odważyli aby otwarcie zasygnalizowac sprawy jakie się dzieją w gminie.  
Pozdrawiam. Sobie i innym również życzę jak najszybszego rozwiązania, w zgodzie, nurtujących nas problemów. 
PS. Całkiem nie rozumię słów :"Faktem jest że nasza pani wójt w swojej próżności czasami się zapędza i trochę was dyskryminuje"
26. Dodane przez mieszkaniec gminy, w dniu - 08-05-2010 22:07
Może i Psni WÓJT zrobiła dużo dla gminy ale słuchać miszkańców nie umie, nie chodzi tylko o oś truskawkowe. W innych miejscowościach nie jest lepiej, na zebraniu z mieszkańcami Wójt się pyta: co państwo chcecie remint drogi czy świetlice? Po naymyśle mieszkańcy decydyją że drogę bo to pilniejsze, na to wójt: to będzie śietlica bo już zdecydowałam! I o czym my mówimy, mieszkańcy swoje, a Pani wóij i tak robi co chce!
27. Dodane przez marek, w dniu - 10-05-2010 10:11
Nie chce się wierzyć, że są jeszcze takie gminy jak Nasza Jerzmanowa w 20 lat po ustawie o samorządzie gminnym - taki kompletny brak samorządności zastąpiony prymitywnym feudalizmem.Czy można mieć pretensje do wójta i Radnych - może i tak arogancja władzy jest widoczna na każdym kroku na zebraniach wiejskich w Jaczowie i Jerzmanowej na których przypadkowo byłem - narzucano mieszkańcom jedyną słuszną wolę , a co najgorsze kłamamo bezkarnie w sprawach w których prawdę znam osobiście. Ale czy to czasem nie sami mieszkańcy poszczególnych wsi nie wywołali tego "potwora" poprzez milczącą akceptację brak zaangażowania , brak kontrkandydatów, dla wielu z nas bycie Radnym jest kłopotem i jeżeli nam nie szkodzi to się nie interesujemy. Truskawki i Jaczów to nie ich problem - to także nasza zasługa milczenia . Jestem już starym mieszkańcem i mógłbym zamilknąć dla świętego spokoju. Wnuk nauczył mnie internetu i mając dużo czasu czytam , a teraz piszę - bo chyba w walce o diety i stołki niektórzy z tych co są u władzy przekroczyli barierę braku szacunku dla innych i nie wiedzą gdzie leży pochowana ta demokracja . Jako były nauczyciel wiem ,że to udział we władzy równych między równymi , a nie eliminacja tych ,którzy mają inne zdanie. Apeluję jeżeli stać Was na słuchanie innych ludzi własnym rozumem to jesteście ludźmi godnymi i myślcie o wybieraniu Was do Rady - jak nie umiecie słuchać i nie chcecie rozmawiać z innymi opierając się na podawanej Wam PAPCE - to nie powinniście brać udziału w wyborach samorządowych bo nie rozumiecie ich istoty. Nie chciałem iść na wybory , ale teraz pójdę ,żeby mieć prawo do krytykowania tych których będę wybierał i udowodnienia ,że starsi mieszkańcy to nie tylko głupi nienawistnicy nowych mieszkańców. Nienawiść sieje bezsilna w argumenty władza , która dzieli mieszkańców.Już teraz wiem ,że ci nowi wiedzą więcej o demokracji niż ci co jej nie rozumieją. Nie dajmy się zwariować i podzielić - wnuk mnie przekonał , radzę to innym.Lepiej z mądrym stracić niż z głupim zyskać , kolejną obietnicę... :x
28. Dodane przez balbina, w dniu - 10-05-2010 11:49
Panie Marku, tylko gratulować wnuka :) ...osobiście wydaje mi się, że tym razem wygra i samorządność i demokracja. Trzymam kciuki i dopinguję.
29. Dodane przez MIESZKANIEC, w dniu - 10-05-2010 13:33
jestem mieszkańcem Jerzmanowy od kilku lat i przed wprowadzeniem sie pamietam to hasło 
 
"Buduj się w naszej Gminie a szczęście cię nie ominie" 
 
Typowe hasło wyborcze 
 
Mieszkam,dbam o gminna drogę - odśnieżam, płacę za jej utwardzenie, biegam jako inkasent, rozliczając gminny licznik. 
 
Problem niby banalny, lecz pytam Pania Wójt, skoro jestem zameldowany to częśc podatku dochodowego wpływa do kasy gminy.... nie mała. 
Dotyczy to wszystkich mieszkańców. 
 
Inne miesjcowości BIJĄ sie o każdą osobę zameldowana. 
Nie chodzi o to by droga, kanaliza czy woda była zrobiona "od ręki". Wiadomo to nie możliwe ale ktoś podpisła się w '98 pod planem zagospodarowania przestrzennego. Deklarację na piśmie mam również. 
 
 
23 maja Pani Wójt organizuje imprezę - 20 lat samorządności, miejmy nadzieję, iż padną ciekawe deklaracje.
30. Dodane przez Z I B I, w dniu - 10-05-2010 23:26
Chciałbym powiedzieć naszym Sąsiadom z gminy, że mieszkańcy Osiedla Truskawkowego faktycznie mają wybudowany rurociąg wodny ( Ř110) i gazociąg średniego ciśnienia. Głównym problemem mieszkańców nowego osiedla jest brak udzielania przez Wójtową Alicję Serdak warunków na przyłączanie się do legalnego gazociągu oraz wstrzymywanie procesu legalizacji wodociągu. Proszę zrozumieć, że od gminy potrzebujemy jedynie wydania niezbędnych dokumentów i to są główne koszty, jakie może ponieść gmina. Skierowanie przez Wójtową inkasenta odpowiedzialnego za odczytywanie wodomierzy na Osiedlu Truskawkowym można było by nazwać wyjściem naprzeciw potrzebą mieszkańców i zachowaniem godnym członka Kapituły Bractwa św. Jakuba Apostoła.
reklama
31. Dodane przez Magda, w dniu - 11-05-2010 09:20
Wczoraj wieczorem widziałem w wiadomościach wypowiedz Pani Wójt Alicji Serdak mówiącej o unieważnionej decyzji podziałowej dotyczącej dróg na Osiedlu Truskawkowym. Muszę przyznać z przykrością , że Pani Wójt kolejny raz wprowadziła opinię publiczną w błąd. Faktem jest, że Pani Wójt podważyła swoją decyzję podziałową składając zawiadomienie do SKO Lednica w 2005 r. lecz do chwili obecnej dokument ten jest w obrocie prawnym, a potwierdzeniem moich słów może być usunięcie ostrzeżenia zawartego w Księdze Wieczystej Gminy Jerzmanowa.  
 
Osobą odpowiedzialną w 100 % za bałagan prawny na Osiedlu Truskawkowym jest Wójtowa Alicja Serdak !!!
32. Dodane przez Ridha, w dniu - 25-04-2012 22:11
wojcieszek12 pisze:Pomysł żeby umieszczać prokejty uchwał RG jest znakomity.Są takie sołectwa w gminie Pruszcz, że radny(a) i sołtys to ta sama osoba.Wtedy mieszkańcy wiedzą to co DWA W JEDNYM zechce im podać-karykatura demokracji. Gdyby można było jeszcze przeczytać na tych stronach protokoły z sesji,to byłoby super.Lubię/ Nie lubię: 6 1
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama