Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
28
Kwietnia 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Maria, Paweł,
Waleria
Do końca roku 247 dni.
Start arrow Lubin arrow Przyjeżdżajcie do Lubina

Przyjeżdżajcie do Lubina

Przyjeżdżajcie do Lubina

14.09.2010. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak

0914_folder.jpgLubin. 200 tysięcy folderów trafi do mieszkańców byłego województwa legnickiego, poza mieszkańcami Lubina. Broszurka stworzona przez Urząd Miejski ma pokazać Lubin od jak najlepszej strony i zachęcać do osiedlenia się właśnie w tym mieście.

Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Dwanaście stron broszurki zapełniono zdjęciami ciekawych miejsc, wyremontowanych dróg, boisk, osiedli a nawet Dody. To początek działań, które miasto chce prowadzić przez najbliższych kilka lat, aby w Lubinie przybywało mieszkańców.
- Lubin do tej
pory był postrzegany jako miasto sypialnia, betonowe bloki
- mówi Krzysztof Maj, rzecznik prezydenta Lubina - wiele się zmieniło w ostatnim czasie. Miasto jest kolorowe, zielone, drogi są wyremontowane, osiedla wyglądają coraz lepiej. Zachęcamy mieszkańców okolicznych miejscowości do tego, aby pomyśleli, czy nie warto zamieszkać w Lubinie, gdzie są dosyć wysokie zarobki, gdzie budowana jest nowa dzielnica Zalesie... i to chcemy pokazać.

Na 200 tysięcy folderów i kopert miasto wydało 100 tysięcy złotych. Już pojawiają się komenatarze, że na zdjęciach nie ma lubińskiego rynku, a na stronach broszurki pojawiły się błędy.
- Błędów nie robi tylko ten, kto nic nie robi - tłumaczy Krzysztof Maj - zdajemy sobie sprawę z tego, że pojawiły się błędy. Możemy za nie jedynie przeprosić i starać się unikać ich w przyszłości.

Oprócz folderu miasto zainwestowało też w koszulki dla piłkarzy i piłkarek ręcznych Zagłębia Lubin. T-shirty z hasłem "Lubin - warto tu mieszkać" zakładane są przez zawodników podczas rozgrzewek.
(mon)

 
Komentarze (44)
1. Dodane przez 27latek, w dniu - 14-09-2010 15:03
A komu lub czemu służy ten folder??? Ile to kosztowało??? Kto jest właścicielem drukarni???
2. Dodane przez Tomasz, w dniu - 14-09-2010 15:11
do sklepu moge tam dojechac a i tak tego nie robie... do galerii tez moge dojechac a i? tak tez tego nie robie... ostatnio byly derby i... nie pojechalem do tej salki przyszkolnej... na dialog arenie Chrobry nie gra ;) wiec tez nie pojade...  
za praca moge pojechac... za opieka zdrowotna? nawet do Poznania czy Wroclawia wszedzie pojade nawet dalej za zdrowiem ale czy tam zamieszkam? pomyslcie jak wyglada to miasto... pociete szerokimi drogami osiedla wielkoplytowe... pare drzewek nazywaja zaraz parkiem ;) a na ulotce to nawet basen maja a i hale... szkoda tylko ze przyszkolne... 
 
prezydencie miasta glogowa prosze wyslac im taka sama reklamowke niech wiedza ze za miedza wcale nie jest gorzej niech choc tak poznaja nasze miasto... a czy zamieszkac beda chcieli? chyba nikt nie bedzie kierowal sie taka reklamowka...
3. Dodane przez mac, w dniu - 14-09-2010 15:49
Znalazłem tą broszurę w swojej skrzynce :(skandal niech sobie wysyłają tą broszurkę do mieszkańców swojego powiatu :upset a nam zaśmiecają skrzynki pocztowe.Swoją drogą przypomina mi się wrocławski tramwaj Zagłębia Lubin czyżby znowu genialny pomysł na promocję miasta :grin.Śmiechu warte
4. Dodane przez XxX, w dniu - 14-09-2010 15:52
Po co to jest robione ?? Czyżby tonący brzytwy się chwytał ?? Czyżby wydatki przewyższały budżet miasta ?? Coraz mnie mieszkańców i coraz mniej pieniążków z tytuł podatków ;) Nie tedy droga ... Nie liczcie na to ze mieszkańcy Legnicy Głogowa Polkowic czy innych nagle rusza by zamieszkać w lubinie ... Pieniaki za 200tys folderów poszły niestety w błoto. A można było ta kwotę spożytkować na inne bardziej przemyślane cele.
5. Dodane przez Oro, w dniu - 14-09-2010 16:12
na osiedlu się to wala(Głogów- Kopernik) bo ludzie nawet tego nie chcą czytać :P
6. Dodane przez Niestety, w dniu - 14-09-2010 16:56
Pociągiem już do Lubina nie przyjedziecie (jakby co).
7. Dodane przez WidziMiś, w dniu - 14-09-2010 17:22
Ale za to kajakiem bardzo chętnie przypływają... szczególnie z Wrocławia
8. Dodane przez Kaziu, w dniu - 14-09-2010 18:33
Skandal i prowokacja.Pewnie ludzie uciekają z tego śmiesznego lubi(...)na to chcą ściągnąć elitę z Głogowa
9. Dodane przez Marco, w dniu - 14-09-2010 19:14
Do "Kazia". Elitę? Nie rozsmieszaj mnie. Jaką Ty masz w Głogowie elitę? Taką masz elitę że w środku pięknie odrestaurowanego rynku LIDL-a postawili... ELITA!
10. Dodane przez anka, w dniu - 14-09-2010 19:20
Wstyd,miasto co robi ulotki z błędami - nie dziękuję.
11. Dodane przez lubinianin, w dniu - 14-09-2010 20:11
Głogowiaki nie pajacujcie!
12. Dodane przez Promocja, w dniu - 14-09-2010 21:52
Lubin jest Czysty,kolorowy,zadbany,pełen zieleni. 
Ma dwadzieścia parę nowoczesnych boisk,bieżni ze sztucznym oświetleniem przy każdej szkole.Wszystkie szkoły i przedszkola przeszły termomodernizację.To samo dotyczy 90 % budynków mieszkalnych.Wiele kilometrów sieci dróg rowerowych.Monitoring na osiedlach ,skwerach,w parkach.Galeria jakich poza Wrocławiem nie ma żadne inne miasto w płd-zach Polsce,nowoczesny stadion piłkarski i klub w Ekstraklasie.To,że dzielnice,osiedla są "pocięte" wielopasmowymi ulicami tylko ułatwia przemieszczanie się.Lubin jest wygodny dla mieszkańców.Praca ,zakupy,wypoczynek w przyjaznym zadbanym otoczeniu...Czy to jest złe? 
PS. 
Ulotkę przesyła w imieniu zarządców nowo powstających osiedli mieszkaniowych-Prezydent Miasta Lubina... 
Nie ma morza ,gór,zabytków i ZOO.Promują to co mają ładne i poukładane. 
Lubin jest OK.
13. Dodane przez Lubin, w dniu - 14-09-2010 23:56
Oczywiście strach zajrzał w oczy Głogowianom skoro tak was to podnieca. Ulotki, zdaniem samych Lubinian są słabe i nawet w części nie pokazują zalet miasta ale tak to jest jak się amatorzy biorą za promocje miasta. Śmieszy mnie jak ktoś z Głogowa nazywa Lubin betonowym osiedlem skoro Głogów to taki sam beton. Nie wiem czy wiecie czy kompleksy zasłoniły wam rozsądek ale Głogów jak i Lubin zostały mocno zniszczone więc większość zabytkowej zabudowy Lubina znikła bezpowrotnie tak jak i Głogowa. Naszym subiektywnym zdaniem możemy chwalić miasta ale kogo nie zapytacie z głębi kraju to wśród 3 miast które ten ktoś odwiedził (Lubin, Legnica, Głogów) najlepsze opinie zbiera Lubin jako miasto nowoczesne, zadbane, pełne zieleni (10 parków) i bezpieczne.
14. Dodane przez yo, w dniu - 15-09-2010 01:04
WYBORY IDĄ, szkoda że swojej kasy Pan Prezydent nie daje tylko robi to za kasę mieszkańców Lubina
reklama
15. Dodane przez fan, w dniu - 15-09-2010 02:07
Jak wybudują porządną halę sportową, to się zastanowię!
16. Dodane przez do13, w dniu - 15-09-2010 07:30
taaaa miasto bezpieczne..płonące samochody i lokale są tego dowodem :roll
17. Dodane przez głogowianin, w dniu - 15-09-2010 07:35
nigdy w życiu, za nic w świecie, za żadne skarby nie zamieniłbym Głogowa na Lubin. koniec kropka :]
18. Dodane przez Tomasz, w dniu - 15-09-2010 09:08
do kom 12 i 13 
po pierwsze ta reklama byla skierowana do nas wiec to my se ja tu mozemy oceniac... 
 
dlaczego uwazacie ze Lubin to zielone miasto? znaczy jest pelen parkow? czy trawy? hmmm przyznam szczerze ze patrzylem uwaznie na mape satelitarna i tylko park wroclawski widzialem reszta parkow to jakas abstrakcja... i niby jest ich 10? to z czego sie skladaja? z trawy i krzewow? i paru dzewek? na malej przestrzeni? nie to zebym byl jakims megalomanem ale czy park nie powinien choc troszke przypominac lasu? hmmmm 
 
moja prosba prosze choc zobaczcie mape satelitarna Glogowa pierwsze co to zauwazycie duzo lepsza jakosc niz ta lubinska... jest to jednak juz stary widoczek (tak ze 3 moze 4 lata juz ma) jednak widac wszystko choc nie ma tych najnowszych inwestycji... 
 
jesli chodzi o sport to prosze zobaczyc cafe futbol z dnia 14-03-2010 dostepne na ipla zobaczycie tam obiekty zobaczycie takze prezentacje Chrobrego i jak mieszkancy zyja tym klubem mimo ze to nie jest ekstraklasa... pamietajcie takze ze chwala nas ludzie nie zwiazani z miastem.... 
 
prosze zwrocic uwage takze na starowke i jej wielkosc... mozecie nawet przyrownac powierzchnie tej dzielnicy do swojego miasta a zobaczycie ze to bardzo spory kawal miasta bedzie (razem z baza pksu ktora bedzie takze "zagospodarowana" dlugosc ponad kilometr szerokosc ok 600 metrow) dzis firma pellene buduje juz pierwsza czesc pasazu igi... 
 
prosze zauwazyc ze w centrum miasta nie ma wielkopowierzchniowych blaszakow sa one za obwodnica tam gdzie ich miejsce... w centrum jest miejsce na galerie a nie na "markety"... co nie jest juz tak oczywiste w Lubinie... 
co do lidla to powinniscie lubinianie wstydzic sie moze nawet i bardziej gdyz to LSI(chyba dobrze pamietam skrot?) kupila ten kwartal a lubinianin zaprojektowal to szkaradelko...  
 
czy Glogow to taki sam beton? hmm moim zdaniem nie dlaczego? bo jednak osiedla sa bardziej rozproszone i wymieszane z innymi budynkami... oczywiscie nie musicie sie z tym zgadzac... 
co do drog to ida wlasnie wybory prosze przesledzic glogowskie watki zauwazycie cos dziwnego... glogowianie maja juz dosc "gladkich drog" 
co znaczy nowoczesne miasto? na tej ulotce tez to "nowoczesne" bylo naduzywane... co znaczy "nowoczesne"? nowoczesne miasto, przychodnia, boiska, bloki...  
 
jestescie mieszkancami tego przereklamowanego miasta wiec nie dziwie sie ze go bronicie ale nie przesadzajcie bo z Lubina nie jest taki cud ;)
19. Dodane przez monika, w dniu - 15-09-2010 08:34
co z tego, że kolorowe jak złodzieji pełno i ci piani górnicy chodzący od pasa w górę bez ubrania - taki lubiński folklor
20. Dodane przez Magda, w dniu - 15-09-2010 08:43
Etam w Lubinie jest nieprzyjemna atmosfera i trzeba pilnować portwela. Nie dziękuję.
21. Dodane przez Andrzej, w dniu - 15-09-2010 08:44
Słabo lubinki się staracie nie przekonaliście mnie.
22. Dodane przez Michał, w dniu - 15-09-2010 08:47
Nie przerowadze się bo do pracy mam bliżej z Głogowa, a poza tym niczym mnie nie zachęciliście. A do galerii pojadę sobie albo nie pojadę - zastanowię się.
23. Dodane przez Do lubinian, w dniu - 15-09-2010 08:58
Za słabe macie argumenty i nikt z pobliskich miast raczej na gorsze się nie przeprowadzi. Raczej odbiorców swojego komunikatu poszukajcie w biednych miastach w Polsce np. w Mielcu, Starachowicach itd.itp.  
Pozdrowienia z pięknego Głogowa.PS. Poprawcie błędy :grin w broszurce.
24. Dodane przez do Tomasz, w dniu - 15-09-2010 09:47
Lubin jest zielonym miastem i nie jest prawdą to o czym mówisz. Na samym Przylesiu są dwa bardzo duże parki, park za Zalesiem i park Strzelnica przy okazji z zabytkowymi militarnymi zabudowaniami. Niedaleko jest także park Wrocławski. Nasze parki mają np. oczka wodne a nie tylko trawy i krzewy jak napisałeś. Wasza mapa wygląda blado i tyle a jej jakość nie jest żadnym argumentem. Mówisz o inwestycji, ja powiem tylko Cuprum Arena za 300mln zł co nie znaczy że innych inwestycji nie ma. 
 
Kwestia sportu, ty jesteś tak naiwny że myślałem że mówiono tam o Głogowie bo doceniono was? Nie, wcisnął was tam Zagłębiak z krwi i kości czyli Radek Kałużny. Przy okazji, macie naszych zawodników, trenera, szefa GOSu. Widocznie jesteśmy niezastąpieni:) 
 
Gdzie w centrum miasta u nas masz blaszak czy market? Najbliżej rynku jest Cuprum Arena którą ciężko nazwać blaszakiem. :)  
 
Głogów nie jest beton? Nie rozśmieszaj mnie. Głogów jest takim samym jak nasz a może i gorszym betonem. Piszesz o wymieszaniu budynków i to jest błąd w projektowaniu bo u nas jest wszystko jasne, osiedle domków lub osiedle bloków a nie że budujesz domek a sąsiedzi z bloków obok zaglądają ci w okna. 
 
Czemu nie wspominacie o rzeczach bardzo ważnych dla życia? Że wasze miasto tak jak Legnica jest zanieczyszczone przez hutę, że mamy najbardziej rozbudowaną sieć ścieżek rowerowych łączących wszystkie osiedla, że mamy prawie 30 orlików, że mamy większość bloków mieszkalnych i wszystkie placówki edukacyjne wyremontowane, że jest bezpieczniej, że są 4 szpitale, że mamy lepsza bazę sportową po za typową halą za co przyznaje wam +, jednak mamy m.in. tor do szybkiej jazdy na łyżwach, stadion lekkoatletyczny z zadaszoną trybuną na którym można rozgrywać międzynarodowe imprezy lekkoatletyczne (jeszcze tylko jeden na całe województwo jest we Wrocławiu) itd. 
 
My Lubinianie nie musimy nic udowadniać, to wy ciągle macie jakieś kompleksy, może dla tego że od odkrycia miedzi lepiej się rozwijamy (bez miedzi Lubin i Głogów były by pipidówami) i zapewne tak zostanie (niedługo droga ekspresowa S3 z budową kolejnej obwodnicy Lubina, most na Odrze budowany przez nasz powiat aby zrobić lepszy dojazd do Lubina).
25. Dodane przez Rafał, w dniu - 15-09-2010 10:10
Huta Głogów jest w podobnej odległości od miasta co Lubin od przestarzałej huty Legnica.
26. Dodane przez Tomasz, w dniu - 15-09-2010 10:33
napisalem ze nie widze tych parkow w miescie a uzywalem do tego mapy satelitarnej... jakies problemy ze zrozumieniem? nic nie pisalem o fontannach oczkach itd bo z takiej perspektywy sa one niewidoczne... wiec zadalem pytanie czy te parki nie sa czasem na wyrost nazwane parkami... z tego co napisales wychodzi ze owe parki sa hmmm na skraju zabudowy? nie wewnatrz zabudowy miejskiej? jakosc mapy to nie jest argument jedynie bardzo przeszkadza w "ogladaniu miasta" piszesz o galerii i o cenie za jaka ja zbudowano... jak kazdy budynek ma ona swoich zwolennikow i przeciwnikow i mi szczerze ona wcale sie nie podoba... ciesz sie ze sie ona Tobie podoba :) bo wyobraz sobie stac mnie na te pare literkow paliwa a i tak nie odwiedzam tego "cudu" choc bylem 2 razy to trzeci juz nie pojade... tyle na temat tej galerii... (nie musze takze obok niej mieszkac by ja odwiedzic)  
 
z tym sportem to jestes zdrowo walniety... przeciez to miasto zainwestowalo w obiekty nie ten emeryt on jedynie szykuje sobie miejsce na starosc... a ty mi tu pierniczysz o jakis pierdolach... fakt ostatnio tez zauwazylem ze wciskaja sie tu mlodzi z zaglebia i mi sie to wcale nie podoba... mozemy grac w 4 lidze ale wazne zeby gralo duzo miejscowych.... bo to taki klub nie jest to ekstraklasa... najciekawsze jest ze wsrod tego nie zauwazyles prezentacji i obiektow...  
 
gdzie w centrum? hmmm zabij mnie ale ja nie wiem gdzie macie owe centrum hehehe wiem jedno ze wychodzac z galerii widac pobliskie tesco i dalsze markety a za nimi powstaje nowe osiedle... wiec nie jest to za miastem... 
 
pytanie czy byles w Glogowie? i co tam widziales? macie lepsza baze sportowa? to takie dla ciebie oczywiste? jak wygladaja wasze odkryte baseny? czy wy macie baseny miejskie? czy macie boisko ze sztuczna nawierzchnia? tor motocrosowy? o czym ty piszesz? uzywasz tylko hasel i nic wiecej... juz ta broszura z bledami miala wiecej "rozumu" niz to twoje pisanie...  
 
"my lubinianie nie musimy nic udowadniac" 
jakas zacma? stalo sie cos z twoja pamiecia? bo jesli tak to co robila ta ulotka twojego miasta w mojej skrzynce?  
 
ps 
cuprum arena to dla mnie betonowy bunkier pokryty panelami czyli nic ciekawego... za jakis czas panele stana sie niemodne i bedzie toto wygladalo jak pobliski budynek sadu....
27. Dodane przez Pan Qpa, w dniu - 15-09-2010 11:38
Miasto w którym nie ma parkingów a pod przedszkolami czycha STRAŻ miejska i wlepia mandaty jak leci MIASTO A-SPOŁECZNE
28. Dodane przez Tomasz, w dniu - 15-09-2010 11:56
tak chwalisz miasto to odpowiedz: 
czy nie jest prawda ze co jakis czas plonie jakies auto?  
czy ostatnio nie spalila sie dyskoteka? 
czy to nie u was bimbrownik wysadzil blok? 
macie strefe przemyslowa od wielu lat i to dosc spora pytanie kto zainwestowal? tylko biedrona? oj a takie to "amerykanskie miasto" hehe 
powiedz czy to ze mieszkasz w Lubinie ulatwia zatrudnienie sie w kghm?  
czy sa inne przedsiebiorstwa ktore stosuja przywileje dla miejscowych?  
w ilu zakladach zarobki sa choc podobne co w KGHM? 
czy w Lubinie sa srodmiejskie deptaki w otoczeniu zabudowy(nie chodzi tu o parki)? z kafejkami pubami cukierniami itd? 
czy w miescie Lubin jest jakas restauracja o podwyzszonym standardzie? mozesz dac na nia namiar? 
co z baza noclegowa w miescie Lubin? 
jesli mialbys spotkanie biznesowe a pozniej chcialbys zorganizowac "luzniejsze" spotkanie to co miasto w tym temacie oferuje? gdzie zabierzesz swojego "goscia"? 
co robisz w miescie latem? jakie atrakcje? moze jakies bliskie miejscowosci?  
co robisz w miescie zima?  
jakie osiedle jest w miescie najdrozsze i dlaczego? 
gdzie sa w miescie mieszkania o podwyzszonym standardzie i co to jest ten podwyzszony standart w konkretnym przypadku? 
czy problemem sa miejsca parkingowe na osiedlach? 
czy na osiedlach istnieje "przemoc"? 
 
moge dlugo tak pytac i jak widzisz sa to nowe pytania... i istotne dla chcacego zamieszkac w miescie... pytanie czy nadal to taki cud?
29. Dodane przez un, w dniu - 15-09-2010 12:08
Z komentarzy wynika ze Lubin to stadion i Galeria handlowa,... to juz wszystko? Niestety tak
30. Dodane przez ja, w dniu - 15-09-2010 12:41
do 24. 
4 szpitale?? a przepraszam jakie 4 szpitale? na oficjalnej stronie miasta w wykazie szpitali jest cyfra "0"... 30 orlików??? z tego co kojarzę, rządowy program "Orlik2012" zakłada powstanie w każdej gminie jednego Orlika-dwóch. tak więc skąd macie aż 30??
31. Dodane przez głogowianin, w dniu - 15-09-2010 12:58
hmm mówicie, że Lubin jest taki och i ach, że biznes, że handel, że sport, że doskonałe położenie pod względem dostępności komunikacyjnej itd. ale spójrzcie np na dane Głównego Urzędu Statystycznego z 2009 roku dotyczące obiektów noclegowych i ich wykorzystania w tym roku. 
 
Szczegółowe dane pod tym linkiem: 
http://www.stat.gov.pl/bdr_n/app/dane_podgrup(...)1685&p_typ=HTML 
 
Przywołam w tym miejscu przykładowe dane:  
udzielone noclegi ogółem I-XII: Głogów - 49 821, Lubin - 31 632; 
udzielone noclegi turystom zagranicznym I-XII: Głogów - 6 370, Lubin - 1 455. 
 
dane mówią same za siebie.
32. Dodane przez ZAPRASZAMY DO GŁOGOWA :], w dniu - 15-09-2010 13:04
Serdecznie zapraszamy Lubinian do Głogowa: 
18.09. Zespół Śląsk na w 1000-lecie Głogowa 
19.09. Wratislavia Cantans w Głogowie
33. Dodane przez Lubin, w dniu - 15-09-2010 15:14
Widzę że Głogowianie się zagotowali :grin  
Podajecie dane o ilości noclegów udzielonych turystom, fajnie, to spójrzcie na dane w którym powiecie buduje się więcej domów i mieszkań czyli tak naprawdę kto się jak rozwija: 
za 2009 rok powiat lubiński - 478, powiat głogowski - 277, link do artykułu lubin.naszemiasto.pl/artykul/296558,najwiecej-buduje-sie-w-swidnicy-i-lubinie,2,id,t,n.html 
To chyba mówi wszystko za siebie. 
 
Do Tomasz: 
co jakis czas plonie jakies auto?  
- co 24 miesiące, 3 dni i 27 minut:) 
 
czy ostatnio nie spalila sie dyskoteka?  
- spaliła i co z tego? 
 
czy to nie u was bimbrownik wysadzil blok?  
- u nas i co z tego? Przecież to Głogów słynie z różnego rodzaju patologii a głównie z narkomanii więc czepiasz się bimbrownika?, 
 
macie strefe przemyslowa od wielu lat i to dosc spora pytanie kto zainwestowal? tylko biedrona? oj a takie to "amerykanskie miasto" hehe 
- uważasz że budowa strefy świadczy o rozwoju regionu to masz chyba 11 lat, strefy buduje się tam jest za duże bezrobocie i brak inwestycji, my mamy strefę miedzi:) 
 
powiedz czy to ze mieszkasz w Lubinie ulatwia zatrudnienie sie w kghm?  
- nie tak jak mieszkanie gdzie indziej, 
 
czy sa inne przedsiebiorstwa ktore stosuja przywileje dla miejscowych?  
- nie muszą bo miejscowi o najwyższych zarobkach w kraju tego nie potrzebują, 
 
w ilu zakladach zarobki sa choc podobne co w KGHM?  
- w ilu u was? 
 
czy w Lubinie sa srodmiejskie deptaki w otoczeniu zabudowy(nie chodzi tu o parki)? z kafejkami pubami cukierniami itd?  
- oczywiście że tak, park Wyżykowskiego leży bezpośrednio obok restauracji i cukierni 
 
czy w miescie Lubin jest jakas restauracja o podwyzszonym standardzie? mozesz dac na nia namiar?  
- Oczywiście, np. Oberża 
 
co z baza noclegowa w miescie Lubin?  
- baza się rozrasta, właśnie powstają dwa hotele w Lubinie + jeden w Chróstniku 
 
jesli mialbys spotkanie biznesowe a pozniej chcialbys zorganizowac "luzniejsze" spotkanie to co miasto w tym temacie oferuje? gdzie zabierzesz swojego "goscia"?  
- nie wiem bo nie miałem takiego problemu ale spokojnie bym coś znalazł bo nasze miasto często gości osoby związane z przemysłem, 
 
co robisz w miescie latem? jakie atrakcje? moze jakies bliskie miejscowosci?  
- jeżdżę kładami, jeżdżę na koniach, bawię się w paintball, chodzę na ekstraklasę, chodzę na ekstraklasę w piłkę ręczną kobiet i mężczyzna, pływam na Rokitkach, jeżdżę gokartami, gram w tenisa na jednym z wielu kortów, gram w piłkę czy kosza na jednym z blisko 30 "Orlików", wspinam się na największej sztucznej ścianie wspinaczkowej w Europie (znajdującej się w mieście), jeżdżę rowerem czy rolkami na jednej z najbardziej rozbudowanych sieci ścieżek rowerowych a na pewno najbardziej rozbudowanych z miast ZL, 
 
co robisz w miescie zima?  
- idę na kręgle, idę na lodowisko które ma dodatkowy tor do jazdy szybkiej, chodzę na jeden z kilku wyremontowanych basenów krytych 
 
jakie osiedle jest w miescie najdrozsze i dlaczego?  
- nie interesowałem sie tym 
 
gdzie sa w miescie mieszkania o podwyzszonym standardzie i co to jest ten podwyzszony standart w konkretnym przypadku?  
- nie interesuje się tym 
 
czy problemem sa miejsca parkingowe na osiedlach?  
- jak na każdym dużym osiedlu i w każdym mieście, może u was nie jest ale my mamy blisko 50 tyś samochodów:) 
 
czy na osiedlach istnieje "przemoc"?  
- na pewno mniejsza niż w Głogowie 
 
Teraz ty mi odpowiedź: 
ile macie stadionów? My mamy 4 w tym na 4 można grać w piłkę, na 2 uprawiać lekką atletykę, 
 
czy macie międzynarodowe lotnisko z odprawą celną? 
 
ile macie szpitali? My 4, Bema, Górniczy, ginekologiczny i alergologiczny 
 
ile macie "Orlików"? My mamy jeden rządowy + reszta zbudowana własnymi środkami czyli blisko 30 
 
czy wasze ścieżki rowerowe tworzą sieć po której można się wszędzie dostać? Nasza tak. 
 
dla czego w powiecie głogowskim jest prawie dwa razy większe bezrobocie niż w lubińskim? 11,1% do 6,4%. Samo miasto Lubin ma jeszcze niższy wskaźnik co oznacza że praktycznie bezrobocie nie występuje. 
 
dla czego w 2008 roku wg. gus w pow. Lubińskim zbudowano więcej budynków w porównaniu do pow. Głogowskiego? U nas 341 w tym 312 mieszkań, u was 225 w tym 169, przy tym co się u nas buduje to nawet Legnica ze swoim powiatem jest słabsza. 
 
dla czego w 2008 roku oddano więcej mieszkań do użytku w Lubinie niż w Głogowie? 
 
dla czego w naszym powiecie na jeden komputer z dostępem do internetu przypada 13 uczniów a u was 15? (rok szkolny 2008/09) 
 
dla czego na 10 000 pacjentów u nas przypada 61 łóżek szpitalnych a u was 35? 
 
dla czego u nas w żłobkach publicznych jest 206 miejsc a u was 50?  
 
czemu mamy 6 bibliotek publicznych a wy 4? 
 
czemu mamy 28 klubów sportowych i 41 sekcji do 19 i 31 sekcji u was? 
 
Sorry ale jak wy mi podajecie dane o turystach z gusu to także postanowiłem tam zajrzeć i znaleźć dane naprawdę mówiące o standardzie życia bo takowym jest dostęp do usług medycznych czy oświaty.
34. Dodane przez Ja, w dniu - 15-09-2010 19:06
WOW.No faktycznie LUBINEK to jest metropolia :grin :grin :grin
35. Dodane przez Tomasz, w dniu - 15-09-2010 20:09
oj ale sie rozpisales hehehe 
pamietaj to nie my sie "gotujemy" tylko oceniamy to co nam pod krytyke w skrzynkach pocztowych podano... 
wszedlem na oficjalna strone Lubina tam sa opinie mieszkancow i co? dlaczego sa tak krytyczni do miasta? praca niby jest ale tylko dla "wybrancow" itd itp... nie bede teraz wszystkiego przytaczal kto chce wejdzie i poczyta.... 
co do budowy mieszkan to dlaczego podajesz dane z jednego roku? podaj choc z 10 lat? i co? dane sie odwrocily? czy nie sa takimi danymi "sukcesu"?  
prosze niech ktos znajdzie na stronach gusu te dane wieloletnie i pokaze je naszemu sasiadowi(ja slabo poruszam sie po stronach gus) 
widze rowniez ze wszystko probujesz tlumaczyc liczbami... hmmmmm nie wszystko daje wytlumaczyc sie liczbami... ja nie wiem ile jest boisk ale wiem ze z dostepem nie ma az takiego problemu... jest problem jeszcze w paru szkolach tyle ze to juz niestety polityka... przykro to pisac ale tu nie chodzi o pieniadze ale o np dyra szkoly... problemy polityczne to specjalnosc calego panstwa niestety... 
lubisz takze strasznie naginac... ekstraklasa gra w lecie? przestan... srodmiejskim deptakiem jest park wyzykowskiego (ktorego to ciezko zauwazyc z satelity) bo jest tam jedna cukiernia? i jedna restauracja? no tak wystarczy za alibii ;) w zimie korzystasz z przyszkolnych basenow bo nie ma miejskich? czyz nie lepiej jechac do Polkowic? bo przeciez w Glogowie nie mozna isc na kregle czy tez sztuczne lodowisko(szkoda ze OK Park o tym nic nie wie...) 
 
co do bezrobocia to zadalem wiele pytan w tym temacie i co? wybierajac Lubin jako miejsce zamieszkania wcale nie wzrosnie szansa na zatrudnienie... ta sama praca jest dostepna zarowno z Glogowa jak i Lubina.... 
 
sory ale ja nie rozumie dlaczego mialbym tlumaczyc jakies dane nie majac do nich dostepu.... 
wywalasz z rekawa liczby a jednak golym okiem widac ze sa naciagane... chocby to ze podajesz tylko liczby sukcesu... podaj takze liczby porazki....
36. Dodane przez do Lubin, w dniu - 15-09-2010 20:35
jakby kghm jak wam w du*e pchał kasy to byłoby podobnie ale i tak u was kopalnie się pokończą i będzie git:) a w Głogowie raczej huty szybko nie zamkną
37. Dodane przez do kom 35 i 36, w dniu - 15-09-2010 21:41
Czemu dane z 10 lat mają być na naszą niekorzyść skoro z ostatnich dwóch lat powstaje więcej mieszkań i domów, i to różnica jest znaczna ale nagle w ciągu 10 lat Lubin będzie gorszy?  
Mówisz że podaje liczby ale liczby mówią wiele, mówimy w którym mieście warto zamieszkać więc jeśli ktoś ma dzieci to chyba lepszym miejscem jest aby jego dziecko uczyło się w nowoczesnej placówce z własnym "Orlikiem" a u nas wszystkie placówki takie są. Chciałeś abym podał ci czy mamy deptak z cukiernią i kawiarniami to mamy, podałem ci a ty się teraz czepiasz że z jedną cukiernia i że nie widzisz tego z kosmosu? :)  
W zimie korzystam z przyszkolnych nowoczesnych basenów (w jednym gra nawet muzyka z głośników pod wodą) lub jadę do Polkowic do aquaparku. Co do bezrobocia to tego problemu prawie nie ma, oczywiście że nie każdy zarabia tyle co w kopalni ale to jest normalne. Dane które ci podałem są dostępne na stronie GUSu.  
 
Do kom 36, ile dziecko masz że myślisz ze bez KGHM Głogów będzie takim samym miastem jak teraz?
38. Dodane przez maksior, w dniu - 15-09-2010 21:27
ciekawie się robi. a kolega się postarał, podziwiam ;) zwrócę uwagę, że w powiecie lubińskim mieszka blisko 18 tys osób więcej jak w głogowskim, a sam powiat jest prawie 2 razy większy stąd wielu spośród ww. zagadnień nie można porównywać. ponadto, podałeś kilka błędnych danych, dotyczących m.in. liczby bibliotek (5 w mieście, 14 w powiecie), albo stwierdzenie dot. przemocy - "na pewno mniejsza niż w Głogowie" - na jakiej podstawie tak stwierdzasz? lotniska nie mamy - ale na wakacje i tak z Lubina nie dolecimy ;)  
widzę, że z ironią podszedłeś do danych o turystach, a raczej o udzielonych noclegach, ale jest to też pewien wskaźnik, który pokazuje określone tendencje.  
warto też wskazać na inne aspekty życia - w głogowskim jest więcej ludzi młodych, w lubińskim - więcej ludzi starszych, przyrost naturalny większy w głogowskim. ponadto jak już mówisz o standardzie życiowym,to zwrócę uwagę na to, że w powiecie głogowskim większy odsetek mieszkań wyposażonych jest w wodociąg, kanalizację czy centralne ogrzewanie. podobnie jest w zakresie wskaźników dotyczących skolaryzacji. ale tak można w nieskończoność. raz coś jest lepsze-większe w Głogowie, innym razem w Lubinie. ale tak jak my-głogowianie nic nie poradzimy na to, że np KGHM ma swoją siedzibę właśnie w Lubinie i w związku z tym jest niby większy średni dochód mieszkańca - co tak naprawdę ma się nijak do zawartości portfeli mieszkańców, podobnie lubinianie nic nie poradzą na to, że po Głogowie np o wiele przyjemniej się spaceruje i jest co pokazać gościom z zewnątrz ;) nasze lokalne sprzeczki "kto jest lepszy" nigdy się chyba nie skończą i już są wpisane w nasze sąsiedzkie współistnienie ;)
39. Dodane przez >>> LUBIN , w dniu - 15-09-2010 21:32
Dlaczego głogowianie się tak pienią :( na hasło Lubin ??? :p  
Bo wtedy czują się jakby mniejsi,niedowartościowani czy coś w tym stylu?Dlaczego? Przecież mają piękną kolorową starówkę ,która pamięta stare dzieje... ;)  
Głogów kojarzy się z jednym najbardziej... z wyrazem twarzy typowego mieszkańca tego pięknego i znanego grodu na całym świecie... :( - o dokładnie ,to głogowianin
40. Dodane przez do 39., w dniu - 15-09-2010 22:01
Nie martw się o nas, z nami jest wszystko w porządku. Znamy swoją wartość i nie mamy się czego wstydzić ;)
41. Dodane przez Tomasz, w dniu - 15-09-2010 22:13
admin czy uwazasz ze takie przepychanki to cos wyjatkowego? myslisz ze brakuje w kraju miast ktorych mieszkancy w rozny sposob probuja ze soba rywalizowac? tak i tu miedzy naszymi miastami i to dotyczy nie tylko linii Glogow-Lubin ale i Lubin-Legnica troche tez i z Polkowicami tak Glogow jak i Lubin... taka nasza rodzinka i jak w kazdej rodzince mamy takie swoje milostki ;)  
wsrod wielu "dziwacznych" uwag i przytykow znajduje sie takze i prawdziwa informacja takie przepychanki sa takze zacheta do poznania "wroga" wiec choc zaczynamy sie w jakims tam stopniu poznawac... wygladamy jak te slimaczki ze swoich muszelek i odkrywami inny obcy nam swiat ;)  
 
co do ksiecia lubinskiego to zapewne mlody chlopak... kocha swoje miasto :) szkoda ze ta milosc jest slepa (chocby te mieszkania znajdz liczby porownaj a nie pytaj dlaczego?...) ale mimo wszystko jeszcze da sie to czytac (choc czasem obraza) 
 
ps 
nie wiem co ci chodzilo z ta piekna starowka? bez przesady ta starowka ma swoje problemy i piekna to ona niestety nie jest... jedyna zaleta i najwieksza/wieksza niz piekno/ jest to ze tworzy nam centrum miasta i zaczyna niezle funkcjonowac/bo do tej pory nie mamy innej aternatywy? niewazne... co z ta twarza glogowianina? tu przyznam nie zrozumialem... 
 
ps2 
takie przepychanki zwiakszaja ilosc wejsc na strone ;)
42. Dodane przez Tomasz, w dniu - 16-09-2010 09:23
do Lubin 
Glogow kojarzy sie wielu z brakiem inwestycji... fakt zapowiadanych pare miliardow to niewiele dla glogowian ;) 
ciekawe czy ktos wie o jakie inwestycje chodzi?
43. Dodane przez Krzysztof Głogów, w dniu - 02-11-2010 18:57
Liczba mieszkańców: 
Lubin: 74 552 
Głogów: 67 899 
Wychodzi na to, że Lubin ma niecałe 7 tyś mieszkańców więcej. Nie wiem o co te krzyki. Miasta podobne wielkością. Z tym, że w Lubinie jest siedziba KGHM i firma wyłożyła kasę na stadion. Pewnie gdyby tego nie zrobiła, to nie byłoby go takiego jaki jest. Osobiście mi się Lubin nie podoba, ale pewnie wielu lubinianom nie podoba się Głogów. Kwestia zamieszkania.
reklama
44. Dodane przez Witek, w dniu - 31-01-2013 00:55
Jak będą tanie mieszkania to się zastanowię
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama