Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
6
Maja 2024
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Benedykta, Benita,
Jan, Judyta, Jurand
Do końca roku 239 dni.
Start arrow Lubin arrow Czy powiatowi grozi likwidacja?

Czy powiatowi grozi likwidacja?

Czy powiatowi grozi likwidacja?

01.05.2011. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak
0322_starostwo.jpgRząd planuje zlikwidować 10 procent najsłabszych powiatów i przyłączyć je do większych. Czy powiat lubiński jest zagrożony? Starosta Tadeusz Kielan jest przekonany, że nie. Opozycja jest mniej optymistyczna.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Starosta lubiński jest zwolennikiem likwidacji najsłabszych powiatów i uważa, że 2/3 z 379 obecnie istniejących powinno zniknąć, ale nie lubiński, bo jak zaznacza, powiat - wbrew pozorom - jest mocny i silny, mimo że chwilowo ma duże problemy finansowe. A to, że zarząd likwiduje pewne jednostki, a inne przekazuje miastu nie oznacza, że powiat lubiński przestaje istnieć. - Wyprowadzanie
jednostek wskazuje na pomniejszenie roli powiatu - to jest zły kierunek
wyjaśnienia naszych działań, które realizujemy w ostatnim czasie, a ponieważ robimy ich dużo i szybko, w związku z tym takie, a nie inne opinie, ale na pewno nie zmierzamy do likwidacji powiatu, mówiłem to wielokrotnie - podkreśla T. Kielan.
Natomiast przyznaje, że reforma administracyjna, jeśli chodzi o współpracę powiatów z miastem się nie udała i cytuje prof. Michała Kuleszę: - W mieście powinien być jeden szeryf, jeżeli jest dwóch, na pewno się pozabijają. Dlatego przekazujemy drogi i szkoły miastu. Wszystkie zadania powinny być realizowane na jak najniższych szczeblach, żeby społeczeństwo miało jak najlepszy dostęp.

Ryszard Kabat, radny powiatowy Platformy Obywatelskiej, nie wyobraża sobie, żeby powiat lubiński przestał funkcjonować, bo jest to jeden z mocniejszych powiatów na Dolnym Śląsku: - Chciałem powiedzieć "jest", natomiast z punktu widzenia poczynań obecnego zarządu być może należałoby użyć czasu przeszłego, że "był" powiatem, który miał aspiracje, miał pomysły, który dobrze służył mieszkańcom. A w kontekście pomysłów obecnego zarządu pozycja tego powiatu jest coraz lichsza. Być może ktoś liczy, że w ramach autodestrukcji sam się zawali.
Kabat uważa, że pomysł prezydenta Raczyńskiego, który twierdził, że byłby w stanie być prezydentem miasta i starostą tak jak to ma miejsce w Legnicy raczej nie wchodzi w grę. A jeśli rządowe plany weszłyby w życie, to otwiera się pole do działań sąsiednich powiatów, legnickiego czy polkowickiego, bo ktoś będzie musiał przejąć te zadania.
(mon)


 
Komentarze (19)
1. Dodane przez Nowy Lubin, w dniu - 01-05-2011 21:22
Osłabią maksymalnie powiat i rząd go zlikwiduje jako niewydolny. Najgorsze jest to, że robią to oficjalnie - plują ludziom w twarz i wmawiają im, że pada deszcz... Szkoda, że nasze społeczeństwo tam słabo interesuje się tym, co dzieje się w samorządzie. Jakby było inaczej, można by ich odwołać przez referendum.
2. Dodane przez WidziMiś, w dniu - 01-05-2011 22:09
do Nowy Lubin: To raczej wy jesteście zbyt zadufani, że uważacie wyborców za idiotów... Nie po to kilka miesięcy temu wybierali radnych aby teraz ich odwoływać. Zwłaszcza, że robią dokładnie to, o czym mówili w kampanii i czego wyborcy oczekiwali.
3. Dodane przez Jerry, w dniu - 02-05-2011 07:56
W województwie jest wiele mniejszych powiatów jak złotoryjski, polkowicki, lwówecki, milicki czy górski. Niech się odczepią od lubińskiego bo to dzięki niemu jest zbudowana Polska Miedź!!!
4. Dodane przez do WidziMiś, w dniu - 02-05-2011 10:06
Co ty za bzdury piszesz? Prezio obiecywał że Lubin będzie miastem powiatowym a nie że nasz powiat zostanie wchłonięty przez Polkowicki czy Legnicki. Miłość do prezia oczy czy zasłoniła.
5. Dodane przez WidziMiś, w dniu - 02-05-2011 11:46
Ale sęk w tym, że to wy mówicie, że będzie wchłonięty - a nie Raczyński czy Kielan. To jest dość istotna różnica :D
reklama
6. Dodane przez znudzony, w dniu - 02-05-2011 12:02
Lubin nie będzie powiatem grodzkim. Szybciej zostanie wchłonięty przez inny sąsiedni powiat np. legnicki lub polkowicki z powodu samolikwidacji własnych zadań. Po co powiat lubiński skoro sam się ogranicza ? Jeżeli rząd rzeczywiście postanowi zlikwidować niektóre powiaty to naturalnym będzie likwidacja TWORU, który sam się postanowił zlikwidować hehe.. To tylko będzie postawienie kropki na i :) Jak sam starosta ogranicza się to po co taki starosta? Przecież oni chcą by był jeden szeryf w mieście więc będzie ! ale szeryf największej wiochy w Polsce :)Widzimiś zacznij myśleć no chyba że jesteś jednym z nich hihi...
7. Dodane przez Karol, w dniu - 02-05-2011 12:04
Czytałem kiedyś na stronach lubin2006.pl o przekrętach jakie się w tych kręgach odbywają, spółki miejskie, UM. Może teraz będą jakieś informacje o Powiecie lubińskim bo jak widać serwis pojawił się ponownie, ma chyba nowego właściciela bo prędzej pisało że jest na sprzedaż.
8. Dodane przez dgl do 3, w dniu - 02-05-2011 14:57
:grin powiat górski? a gdzie to, w sudetach gdzieś? :grin  
"Niech się odczepią od lubińskiego bo to dzięki niemu jest zbudowana Polska Miedź!!!" 
tak tylko dzieki niemu :grin przypominam że wszysto zaczęło sie w sieroszowicach (powiat polkowicki) i taka jest prawda lubinki. poza tym macie w swym nedznym powiecie 3 szyby a główne wydobycie to jak wiadomo rudna, potem sierpol
9. Dodane przez do kom 8, w dniu - 02-05-2011 16:24
Zasmucę cię ale powiat polkowicki to ziemia lubińska i tylko dzięki dziwnym "układom" stał się powiatem bo nie spełnia warunków powiatu:) Oczywiście że głogówka wszystko boli a najbardziej to że pierwsze kopalnie powstały w Lubinie i pole miedzi nazywa się Lubin-Sieroszowice:) Podaj jeszcze jakieś fajne teksty które was pocieszają:) Ciężko żyć w cieniu stolicy Polskiej Miedzi:)
10. Dodane przez Andrzej, w dniu - 02-05-2011 18:45
dobrze że się z tej wiochy wyniosłem,...czasem tylko z sentymentu wpadam na neta zobaczyć co się u was dzieje i konam ze śmiechu. Goście z Lubin 2006 robią z was idiotów a wy im jeszcze klaszczecie na wiwat. 
Lubin to taki dziwny dom wariatów,...wszyscy dookoła to widzą i konają ze śmiechu tylko do samych Lubinian to nie dociera. Ale to nie moje zmartwienie ze płacicie najwięcej za wodę , komunikację i inne duperele :zzz :zzz :zzz :zzz
11. Dodane przez wyborca, w dniu - 02-05-2011 19:46
raczynski wielokrotnie w kampanii mowil,ze zamierza powiat lubinski zlikwidowac i ludzie na niego glosowali,wiec ja tu czegos nie rozumie...?!
12. Dodane przez TomaszDGL, w dniu - 03-05-2011 13:45
do kom 9 
witaj ksieciuniu hehe  
ale Wy lubinianie jestescie zalosni starosta lubinski twierdzi ze 2/3 powiatow powinno sie zlikwidowac ale nie waszego hehehe dobre ;) czy tak trudno sie domyslic ze te inne powiaty sa tak samo wazne jak wasz??? wazne sa tylko dla mieszkancow inni owe powiaty maja gleboko w d....(tak samo jak ma je starosta lubinski) prezydent chce aby miasto bylo na prawach powiatu a czy to nie znaczy ze powiat lubinski bedzie zlikwidowany???? zacznijcie myslec... albo miasto albo powiat... a ty ksiecuniu??? ziemia polkowicka to ziemia lubinska??? hehehe od kiedy??? moze w komunizmie cos takiego kiedys zafunkcjonowalo (gratuluje wiec komunistycznego postrzegania swiata) zauwaz takze ze miejscowosci takie jak Przemkow Gaworzyce itd byly zwiazane przed powstaniem powiatow z miastem Glogow... powiat polkowicki to taki nowotwor ktory zmienia dawniejsze uklady.... Lubin jest stolica ego jego wlasnych mieszkancow bo jedynie zarzad kghmu wyroznia to wielkoplytowe miasto... szczyt rozwoju macie juz za soba teraz powoli do dolu :) zreszta tak jak i Glogow (choc wcale mi sie ten proces nie podoba)  
pozdrawiam ksieciuniu :)
13. Dodane przez LL, w dniu - 03-05-2011 17:37
Lubinianie, a może już najwyższy czas poinformować ogólnopolskie media o tym co się wyprawia w Lubinie. Nie może być przyzwolenia na gnojenie ludzi i mieszanie ich z błotem. Zwalnia się ludzi w większości bezstronnych politycznie, a nadal pracują ci, którzy dostali pracę według koneksji politycznych.
14. Dodane przez do kom 12, w dniu - 03-05-2011 19:00
Księciuniu Głogowski, skoro mówisz że Przemków związany jest z Głogowiem to powiedz mi czemu za Przemkowem leży Jakubowo Lubińskie? :) Bo ziemie sztucznego powiatu Polkowickiego to ziemia lubińska:) Wiem że żyjesz odległą historią ale już przed wojną Głogów tracił na znaczeniu a przykładem może być nowo wytyczona i ważna Reichsstraße 5 (Bytom-Hamburg), szła z Zielonej Góry przez Lubin omijając Głogów (dzisiejszy fragment S3 pokrywa się z ta trasą). Mamy duże swoje ego bo mamy ambicje, a ty pisząc o wielkopłytowym mieście trochę się ośmieszasz bo sam mieszkasz w takim. Na razie księciuniu i pozdrowienia ze stolicy Polskiej miedzi:)
15. Dodane przez TomaszDGL, w dniu - 03-05-2011 23:16
co do nazwy czy aby to wszystko tlumaczy??? podales przyklad wioski"za" Przemkowem super argument... moj to chocby to ze Przemkow Grebocice Gaworzyce i Radwanice nalezaly pod glogowski PUP ale takze i kozystaja z glogowskiego szpitala nie wiem jak dzis ale kiedys zapewne takze i sad... oczywiscie masz racje nazwa jest wazna hahaha mozna tez powiedziec ze Poznan jest zwiazany z Glogowem przeciez maja ulice glogowska hahaha... postaraj sie znalesc jakies materialy o tych lubinskich Polkowicach i ogolnie o ziemi polkowickiej zobaczysz jak trudno mowic o Polkowicach bez Glogowa... i to wcale nie jest obelga miec wspolna historie no moze dla przerosnietego ega lubinstiego to jak strzal w morde... i kurcze o jakiej Ty ziemi lubinskiej piszesz??? co to niby znaczy??? dawne tereny ksiestwa lubinskiego??? (a tak swoja droga to o bardzo krotkiej historii) Lubin to takie miasteczko na skraju miedzy Glogowem a Legnica miedzy dziadoszanami a trzebowianami wiec gdzie tu miejsce na ziemie lubinska??? owszem administracyjnie cos tam zawsze pod miasteczko Lubin nalezalo ale czy to odrazu powod do tego by tak szumnie "podbijac" Polkowice??? ziemia polkowicka jest tak samo wazna jak ta Twoja lubinska i tak samo sztuczna nawet nie ma o czym dyskutowac... piszesz o "Reichsstraße 5" i to ze byl to cios w rozwoj miasta Glogow... uwazasz ze trasa powinna przebiegac przez centrum miasta??? kurcze zobacz na mape A4 omija Wroclaw !!!!! blady strach powinien teraz zasiac sie w tym miescie... nie nie przeciez to tylko dure teorie lubinianina z przerosnietym ego ;) 
milo mi uslyszec pozdrowienia z Twojej stolicy ale to ze tak sie nazywacie wcale nie znaczy ze cokolwiek ta wasza miescina znaczy oprocz tej zalosnej juz nazwy (dziaki takim oszoloma jak ty ksieciuniu) zycze Ci aby Twoje miasto rozwijalo sie szybciej od Twojego ego (wtedy to bedzie rakieta haha) a tak na dzis to moze tak pomyslicie o polaczeniu kolejowym??? stolica hehehe
16. Dodane przez do kom 15, w dniu - 04-05-2011 09:06
Wiedziałem że głogówki coś wymyślą z tą drogą hehe. Znowu źle wymyśliłeś bo Reichsstraße 5 jakoś idzie przez Wrocław i inne miasta w tym Lubin ale oczywiście omija Głogów o 15 km, ale głogówki jak zwykle znaleźli wytłumaczenie hehe. Mówisz o plemionach czyli bardzo odległej historii i przy okazji wiesz że już że 1000 lat temu był nasz gród więc teksty o sztuczności naszych ziem sobie daruj, ale bynajmniej trochę historii łykniesz przy okazji bo wiesz że nasz gród powstał bardzo dawno temu:) Poczytaj kilka książek traktujących i historii tego regionu to będziesz wiedział że dzisiejszy powiat polkowicki to ziemia Lubińska i nie ma to związku z księstwem lubińskim bo księstwo lubińskie swego czasu obejmowało też Chojnów który nie leży na ziemi lubińskiej. Co do połączenia kolejowego, nas stać na samochody:) Tak przy okazji, co robicie na tematach poświęconych stolicy polskiej miedzi?:)
17. Dodane przez a może to tak było, w dniu - 04-05-2011 10:12
że Niemcy budując, jak zwykle rozsądnie to czynili, budowali drogę z miasta do miasta przez pustkowia żeby nie korkować miast po drodze?
18. Dodane przez do kom 17, w dniu - 04-05-2011 12:28
Chcesz powiedzieć że Wrocław to pustkowie? Właśnie przez środek Wrocławia szła ta droga między innymi.
reklama
19. Dodane przez re 18, w dniu - 04-05-2011 16:40
Taaaaak. Z Wrocławia do Berlina. Przez pustynię cywilizacyjną obok stodoły we wsi Lubin.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama