Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
16
Maja 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Andrzej, Honorat,
Jędrzej, Szymon
Do końca roku 229 dni.
Start arrow Głogów arrow Flagi na strażnicach

Flagi na strażnicach

Flagi na strażnicach

29.12.2011. Radio Elka, Leszek Wspaniały
1229_strazacy.jpgStrażacy z regionu przyłączyli się do ogólnopolskiego protestu. Sprzeciwiają się planom rządu, który zapowiedział podwyżki dla policjantów i wojskowych, a zapomniał m.in. o strażakach.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Jednak nie tylko oni zostali pominięci w planach rządu. Podwyżki nie dostaną również strażnicy więzienni czy graniczni. Chodzi o 300zł brutto, które robi poważną różnicę w wynagrodzeniu. - Nie chodzi tu jednak tylko i wyłącznie
o brak planowanych podwyżek. Kwestią sporną są również zmiany zapisów w kwestiach emerytalnych. Aktualnie już po 15 latach możemy przechodzić na emeryturę., Według nowego projektu emeryturę będzie można otrzymać po 25 latach pracy. Nie wyobrażam sobie, aby strażacy dajmy na to po skończeniu 55 roku życia wyjeżdżali na akcję
- mówi Krzysztof Mularczyk, przewodniczący Związku Zawodowego w komendzie PSP w Głogowie.

Akcja protestacyjna polega na oflagowaniu budynku strażnicy. Nie ma mowy o tym, aby w razie zagrożenia strażacy mieli nie wyjechać na interwencję. - Wyjeżdżamy tak jak robiliśmy to do tej pory. Mieszkańcy nie muszą się obawiać o swoje bezpieczeństwo - dodaje K. Mularczyk.

5 stycznia w samo południe wozy pożarnicze wyjadą przed swoje jednostki. Użyją sygnałów świetlnych i dźwiękowych. Przejadą też ulicami miast, aby zasygnalizować swój protest i pokazać mieszkańcom swoje problemy. (lw)

 
Komentarze (45)
1. Dodane przez nie strażak, w dniu - 29-12-2011 10:17
Mając 55 lat powinno się być w pełni sprawnym człowiekiem. Oczywiście, nie będzie to sprawność na poziomie 25-latka ale testy powinno się przejść bez problemu. Ale po kolei. Kończąc szkołę ma się góra 23-24 lata. Po 25 latach pracy ma się wówczas góra50 lat. Panie Mularczyk, jeżeli w wieku 50 lat nie jest pan na tyle sprawny by wleźć po drabinie na czwarte piętro to co robią ludzie wspinając się na ściankach w wieku 55 lat? 
Ale jest jeszcze jedna kwestia. Dlazego pan nie mówi o godzinach pracy strażaka z JGR? Ile godzin ma do wypracowania w miesiącu? Przy nich nawet nauczyciele są tytanami pracowitości w powszechnym mniemaniu.  
Może pan porówna ilość godzin pracy np. policjanta i strażaka z JGR. 
Niektórzy będą zszokowani.
2. Dodane przez jak ciężko byc strażakiem, w dniu - 29-12-2011 11:44
Mieszkam nie daleko naszej remizy z ul.Sikora i widzę jak często wyjeżdżają do akcji, nieraz całe noce przesypiają, a w dzień prywata bo jak się w pracy wyśpi to tak jest :(
3. Dodane przez panie niestrażak, w dniu - 29-12-2011 11:50
a podaj mi ile kasy strażak dostanie za nadgodziny gdy jest np powódź? G... dostanie a policjant? no kalkuluj nie oczerniaj a tak w ogóle to ja bym nie chciał 50 latka niewyspanego by mnie ratował w trudnej chwili ale może ty tak
4. Dodane przez głogowianin, w dniu - 29-12-2011 12:05
coś chyba ci się źle usłyszało - nie strażaku - z tymi godzinami pracy - strażak jak inny pracownik też ma do wypracowania średnio 160 godzin miesięcznie.
5. Dodane przez wstyd, w dniu - 29-12-2011 12:06
do "nie strażak" : az żal ciebie słuchać, wstyd mi za takich ludzi. Mi osobiscie strażacy "ci co wlaza po drabinie" bardzo pomogli i nie życzę ci abyś potrzebował ich pomocy. a to ze maja taki system pracy? no do jasnej... przeciez miałeś wybór, trzeba bylo zostac strazakiem, a nie teraz komentować. ach ta polska zazdrość! STRAŻACY TRZYMAJCIE SIE!
reklama
6. Dodane przez bosman, w dniu - 29-12-2011 12:23
bardzo dobrze panowie strazacy.
7. Dodane przez adam, w dniu - 29-12-2011 12:44
punkt widzenia z punktu siedzenia! 
i tyle mam do powiedzenia!
8. Dodane przez nie strażak, w dniu - 29-12-2011 13:10
Mam 50 lat. Obok mieszka strażak mający nieco mniej. Na 100 nie ma szans o po 50 metrach dostaje zadyszki. 
Zaznaczam, mam 50 lat i wiem co oznacza dbanie o sprawność fizyczną i mimo pracy za biurkiem wiem, że dbanie o zdrowie to również dbanie o tężyznę fizyczną. 
Mam też znajomego strażaka z JGR i wiem, że w miesiącu nigdy jeszcze od dobrych kilku lat nie przepracował owych 160 godzin w miesiącu. Rozumiem, praca nie zawsze przyjemna, bezpieczna. Ale jeszcze raz zapytam - czy 50-latek naprawdę jest już człowiekiem starym? Wiem też co nieco słowami posłanki Kruk, ale na trzeźwo, że w normalnych krajach strażacy pracują do 60 roku życia. Do 60 a nie 25 lat.  
Argument rodzaju a mogłeś zostać strażakiem odbiję i zapytam - To po kiego czorta zostałeś strażakiem wiedząc, że będziesz w wieku 50 lat starym ramolem? A może by tak pobiegać sobie? Na siłowni trochę potu wylać? 
Stary pruski generał powiedział: Im mniej potu na ćwiczeniach tym mniej krwi w walce. 
Tak iż panowie zbulwersowani strażacy - Do ćwiczeń cielsnych a nie marudzić jaka to ciężką i niewdzięczną pracę macie bo macie jednocześnie szacunek społeczny jak i mój. Ale, ale więcej pokory i więcej samokrytyki a najbardziej to wam życzę dużo zdrowia, mało pracy i na Boga Wszechmogącego więcej dbałości o własne zdrowie. W zdrowym ciele zdrowy duch. Do Siego Roku sikawkowi.
9. Dodane przez biko, w dniu - 29-12-2011 13:33
co się czepiasz strażaków jak nie wiesz ile pracują - nie strażaku - ja z własnego doświadczenia wiem , że jak potrzebowałem pomocy to oni pierwsi byli na miejscu. Nawet jak czasami próbuje dzwonić to zawsze najszybciej można dodzwonić się do straży pożarnej. Mój ojciec ma 54 lata i uważam go za w miarę sprawnego faceta ale jakoś nie widzę go jak biega po schodach z tymi ich aparatami jak to ostatnio było na obrońców pokoju.
10. Dodane przez OSP, w dniu - 29-12-2011 13:43
Popieram ich protest. 
I jestem spokojny, że na pewno jeśli będą potrzebni to przyjadą w tym samym czasie co do tej pory. 
Może i niekiedy siedzą całymi dniami ale tez trzeba zauważyć że często tak bywa że nie mają chili na opoczynek tylko jeżdż z pożaru do pożaru czy też z wypadku do wypadku.
11. Dodane przez strażak Sam, w dniu - 29-12-2011 13:44
Panowie bez wzajemnego szczekania służba jest służba i w sytuacjach np.powodziowych nie ma nadgodzin i nikt dodatkowej kasy nie dostaje, w normalnym czasie to czy się śpi, czy też leży trzy koła się należy
12. Dodane przez do nie strażaka, w dniu - 29-12-2011 14:14
o czym ty piszesz człowieku ?! normatyw w strazy jest taki sam jak w każdym innym zakładzie pracy i musisz go wypracować w miesiącu ,potem możesz dostac wolną słuzbe zeby nie wypracować nadgodzin. Wolna słuzba to loteria , nadgodziny na głowe w moim JRG sięgaja około 250 h za które dostajemy po około 10 zł ale o tak nie za wszystkie bo nie ma na to kasy a jedynie za 120 h
13. Dodane przez ale mi mecyje, w dniu - 29-12-2011 14:20
No tak ale mi argument ze zawsze mozna się dodzwonić i sa pierwsi siedzą w bazie to odbierają chop w auto no i jadą,bez ujmy dla ich ciężkiej slużby pozdrawian
14. Dodane przez nie strażak, w dniu - 29-12-2011 16:10
re 12 
Dobre sobie! 120 godzin czy 250? 
Jeszcze raz powtórzę i wiem co piszę - 160 godzin to niecałe pół miesiąca pracy. Bzdura, jeszcze się nie zdarzyło żeby znajomy przepracował w miesiącu więcej niż 120 godzin.  
Jakoś nikt nir odnosi się do tego, że w innych państwach strażacy pracują jednak do wieku 55 lat w każdym nieomal przypadku bo inaczej im się po prostu nie opłaca i basta. Czym różni się fireman, pomier od naszego strażaka? A jednak pracują dłużej i są sprawniejsi. Popatrzcie na naszych oficerów straży pożarnej. Ilu z nich zaliczyłoby normalny test sprawności? Jeden na pięciu?  
Nadgodziny. Nauczyciel jadący na wycieczkę pięciodniową jest w pracy 5 dni razy 24 godziny a płacone ma za cztery godziny dziennie. Zapłacone za 20 godzin a przepracowane 120 godzin i konia z rzędem temu kto chciałby nie będąc nauczycielem brać odpowiedzialność za gimnazjalistów. Jakoś nie narzekają. Mundurowi co rusz mają pretensje o przywileje i podwyżki. 
Trochę obiektywizmu wobec siebie życzę a będzie wam się sikawkowi lepiej pracowało.  
Jeszcze raz mało pracy w przyszłym roku.
15. Dodane przez Wer, w dniu - 29-12-2011 17:15
Jakim prawem wypowiadają się ludzie na temat służby strażaków, policjantów czy też funkcjonariuszy Służby Więziennej? 
Powąchaliście trochę tych zawodów? Pytam się. 
Ja nie czepiam się górników, nauczycieli bo nie wiem jak tam jest itp. 
Więc nie znając realiów służby nie wypowiadajcie się !!!
16. Dodane przez a po co, w dniu - 29-12-2011 17:18
A po co Premierowi strażacy?! 
Przecież nie użyje ich przeciwko Polakom w razie buntu społecznego,kupiono policję i wojsko - to wystarczy.
17. Dodane przez ppp, w dniu - 29-12-2011 20:03
Jak zwykle w narodzie, czemu inni dostają a ja nie. 
A gdzie jest napisane, że wszystkim po równo. Fakt,że nie każdy może pracować tam gdzie aktualnie są podwyżki. Ludzie cieszcie się zdrowiem, słońcem, dziećmi i wnukami, a wy tylko kasa, kasa, żarło, żarło, wolne dni w pracy, pełny wądzioł. A w dupie peniądze do grobu ich nie zabierzecie.
18. Dodane przez ja, w dniu - 29-12-2011 20:10
do 14 o czym Ty człowieku piszesz? co ma wspólnego praca nauczyciela z pracą strażaka? Spróbuj powycinać rannych albo zabitych z wraków samochodów po wypadkach to zobaczysz wtedy co to jest odpowiedzialność, Wsiądź za koło autokaru wiozącego wycieczkę gimnazjalistów albo jeszcze lepiej nawalonych nauczycieli wracających z tzw. "sesji wyjazdowej" i wtedy się wypowiadaj
19. Dodane przez bigi, w dniu - 29-12-2011 21:56
ludzie co wy piszecie jestescie tacy sami jak ten cały rząd w polsce jeden drugiemu na złosc i jak w tym kraju ma byc dobrze powiem jedno nigdy niebedzie bo my polacy jestesmy okropni,hamscy, wulgarni,nieuczciwi,poprostu jestesmy jakimis zwierzętami zeby tak nawzajem sie nielubiec nigdy niezrozumie tego.
20. Dodane przez do nie strażaka, w dniu - 29-12-2011 21:58
Kolego wyjaśnię teraz Tobie bzdury o jakich napisałeś: 
1. Liczba godzin pracy zależy od długości miesiąca od 160 do 184. Tyle samo co wszędzie. 
2. Zgadza się, że w innych krajach Strażak pracuje w wieku 60lat ale po skończeniu 45 zostaje przesunięty z podziału bojowego do biura, a przy naszej organizacji PSP nie ma takich szans. Masz 50 osób na podziale a 10 jest biurowych. Przykładowo w ciągu 5 lat 10 strażaków kończy 45lat i co zastąpisz wszystkich z biura nowymi, żeby zajmować niektóre stanowiska trzeba mieć konkretny stopień i szkołę Wyższą PSP. 
3. Nie JGR tylko JRG Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza czyli podział bojowy i Pracownicy Komendy czyli biurowi. 
4. Policja też ma płatne nadgodziny!!! Płacą 11zł za godzinę nadliczbową ale co półrocze jest limit, czyli np. w danym półroczy masz 250 nadgodzin, ale Państwo nie ma pieniędzy i płacą za 200, 50 idzie ku chwale ojczyzny. Kolega jest żołnierzem i za powódź miał dodatek pieniężny jak za poligon (nie mała kwota) a strażacy mają tyle samo płatne jak za służbę w strażnicach. 
5. Nie podawaj przykładu jednostek tylko większych grup społecznych. Jeżeli ktoś ma świetny stan zdrowia to świetnie, ale ilu 50 latków utrzymuje wysoki stan sprawności fizycznej. Facet się wspina po ścianie męczy się to robi sobie przerwę nawet na linach, a jak pali się mieszkanie na 10 piętrze ok 5 piętra strażak 50latek się męczy i co mówi że robi sobie 5min przerwy, jak Ty sobie to wyobrażasz?! Co ma alpinista - cienkie ubranie, szelki, kask i tyle, a Strażak - Ubranie specjalne pod nim ubranie koszarowe (przepisy BHP) hełm, pas z toporkiem, aparat powietrzny, maskę i ze dwa odcinki węża (lub bosak, inotopór itp.). Światowy jesteś to sprawdź sobie na internecie ile to wszystko waży. 
6. Żona jest nauczycielką i w tygodniu pracuje 19 godz. 45minutowych (pełny etat) co w skali miesiąca daje ok 80godzin (a Strażak 176) W tym każde święta i wakacje wolne pełnopłatne czyli na 12 miesięcy pracuje ok 8,5. Wycieczka jest najczęściej jedna w roku za którą oczywiście opiekun nie płaci. 
7. Zazdrość przez Ciebie przemawia i tyle. Mogłeś sam zostać strażakiem, a nie zostałeś! Dlaczego? Napisz czytelnikom dlaczego, w twoich czasach łatwiej można było zostać strażakiem przyjmowali z podstawowym wykształceniem a teraz trzeba mieć min. średnie, ale za takie pieniądze jak wtedy mieli nikt nie myślał o takiej pracy.
21. Dodane przez znający sprawę lepiej, w dniu - 29-12-2011 22:44
Panie "nie strażak" z częścią pańskich argumentów można by się zgodzić ale w sprawie ilości godzin to po prostu nie masz pojęcia o czym piszesz. Ja nie wiem co ty masz za sąsiada ale norma nasze pracy to 168/172 godziny w zależności od miesiąca czyli tak jak w każdym innym zakładzie pracy. Trudno znaleźć strażaka pracującego w systemie zmianowym, który nie miałby nadgodzin. I to nadgodzin wypracowanych w "normalnym trybie" bo nadgodziny, które "wyszły" z powodzi (nie tylko w Głogowie) już dawno poszły "ku chwale ojczyzny". Jak się przy pan czymś upierasz, to najpierw sprawdź pan fakty. Dlaczego pisząc o emeryturze po 15 latach pracy nikt nie pisze, że to emerytura wysokości 40% pensji, więc jak ktoś ma nawet te 3 tysiące (a niewielu je ma) pensji to emerytury dostanie 1200zł?  
A za propagowanie zdrowego trybu życia - wielka ode mnie pochwała. Nie każdy strażak jest taki jakim go pan opisuje. Wychodzi mi na to, że pański sąsiad to strażak zapuszczony i wiecznie chory skoro nie wyrabia wspomnianych 160 godzin ale proszę mi wierzyć - to jest wyjątek.
22. Dodane przez nie strażak, w dniu - 30-12-2011 00:19
Nie będę pisał o tym, że to ty bzdury wypisujesz. 
Zacznę od twojej żony. Jest nauczycielką i wg ciebie pracuje 19 x 0,75 godziny. Człowieku, o czym piszesz? Jeżeli twoja żona jest nauczycielką, to powinieneś wiedzieć, że pracuje nie 45 minut a 45 dudaktycznych i dodatkowo pełni dyżury na przerwach. Mało tego, kłamiesz gdy piszesz o płatnych 19 godzinach. Wnoszę iż pracuje w szkole średniej bo tam jest owa słynna "19" o której jak widać nie masz pojęcia. Pokaż mi teraz pracę gdzie racuje się pełne 60 minut razy osiem godzin bez przerw. Potrafisz? A jeżeli tak to rozumiesz to strażak na służbie nie powinien przez całą służbę zmrużyć oka. Śmieszny jesteś.  
A terz najlepsze. Opiekun nie płaci za wycieczkę. A jakoś nie zauważyłeś, że pracuje 24 godziny na dobę przez niejednokrotnie trzy-cztery dni. Płacone ma za 4 godziny na dobę. Jeszcze jedno pytanie - Byłeś na takiej wycieczce z udziałem nie dzieci a troglodytów? Miałem raz wątpliwą przyjemność pojechać jako przewodnik z wycieczką licealistów. Dobrze, że byłem przewodnikiem a nie opiekunem. Od tej pory nigdy ne powiem, że nauczyciel jedzie za darmo.  
 
Dlaczego nie zostałem strażakiem i zżera mnie zazdrość? Bo wolałem się uczyć niż zostać sikawkowym jak ty. Śmieszny argument, przyznasz? Ale jakże prawdziwy. Do tej pory większość strażaków nie grzeszy zbyt wielkim wykształceniem a znam i takich co to tylko po znajomosci strażakami zostali nie nadając się do niczego innego. 
 
Jestem światowy i wyobraź sobie, że mając ponad 50 lat włażę z wyposażeniem nieco większym od ciebie i nie na trzecie piętro a maksymalnie na dziesiąte tylko cztery - sześć tysięcy metrów. Wyposażenie od dziesięciu do dwudziestu pięciu kilogramów. I tak kilka tysięcy metrów w pionie i kilkadziesiąt w poziomie. Tak iż nie epatuj kilogramami i metrami. 
 
re21 
W każdym zawodzie jest tak, że im dłużej pracujesz tym większą masz emeryturę. Nadgodziny są koronnym argumentem? A nauczyciel ma tzw. pensum - ten wyżej wytłumaczy Tobie jak żony zapyta - a ma przepracować w tygodniu 40 gdzin. Oczywiście, nie musi siedzieć cały czas w szkole. Zapytaj jednak nauczyciela czy nie wolałby zrobić swoje w szkole i nie zabierać pracy do domu. Musisz mi jednak uwierzyć z tymi godzinami. W ciągu trzech miesięcy przepracował dwanaście dni służby. Dwanaście! Ja mu nie zzdroszczę bo w tym samym czasie nie przepracowałem ani jednego dnia. Ale taką mam pracę.  
Co do znajomych strażaków. Oficer to fajtłapa jakich mało. Ten z JGR nie powiem sprawny jak należy a nawet lepiej mimo słusznego wieku. Ale sprawny nie dlatego, że musi a dlatego, że chce. Płetwonurek itd. 
Żeby była jasność, nie mam żadnych pretensji do pracy, zarobków itp. strażaków. Dałem temu wyraz, ale nie cierpię kłamstwa, płaczków i bezpodstawnych oskarżeń. Gdy piszę o czymś to piszę prawdę, piszę o sprawie tak jak ją widzę i nie mam zamiaru rysować nikomu laurki.  
Praca strażaka jest pracą wysoko oscenianą, prestiż zawodowy najwyższy spośród wszystkich zawodów w Polsce. Widocznie jest zasłużony i w niczym nie mam zamiaru go umniejszać. Tak jednak jest już na tym świecie, że czarne owce często kreują wizerunek stada. Jak widzę, stado zapałało świętym oburzeniem.  
A może by tak stado zastanowiło się, dlaczego na stanowiskach biurowych pełno młodych zamiast zasłuzonych służbą strażaków? A może to synalkowie i córunie szyszek blokują etaty? NIe zastanawialiście się nad tym? NIech młodzi śmigają z sikawkami do tych 50 lat a potem za biurko. Chyba logiczne? 
Mimo wszystko, raz jeszcze, mało pracy w 2012 roku życzy nie strażak co to nigdy strażakiem nie chciał zostać bo Wojtek na imię nie ma.
23. Dodane przez ziaro, w dniu - 30-12-2011 11:55
do komentarza nr 2- za krat na pewno wszystko widać- jeżeli jest Pan sąsiadem PSP
24. Dodane przez ziaro, w dniu - 30-12-2011 12:01
Panie " nie strażak" ujawnij się Pan i powiedz,że na imię Donald masz i podwyżki nie dasz!
25. Dodane przez do nie strażak, w dniu - 30-12-2011 13:16
We wszystkim nie masz racji, przykład na to że wykształcenie (rzekome) nie musi iść w parze z inteligencją. Jak można się wypowiadać o jakimś zawodzie, w którym się nie pracowało!!! Dodatkowe obciążenie o którym pisałem sięga 40-50kg, ale skąd Ty możesz o tym wiedzieć. 
Byłem na wycieczce oraz na koloniach i obozach i wiem jak jest, wychowawca za złe zachowanie uczni nie musi robić wycieczki, nie ma takiego obowiązku. Znbajomi nie narzekają na pracę w szkole. 
Akurat mam wyższe wykształcenie i jest nas większość w tym zawodzie. Od wielu lat zawodem cieszącym się największym zaufaniem jest właśnie strażak, a na którym miejscu jest Twój "wyuczony" zawód (o ile jest wogóle bramy pod uwagę). Nic nie zastąpi satysfakcji z uratowanego życia innej osobie, napewno nie bieganie po schodach:). Taka jest mentalność ludzi, że uświadamiają sobie, że coś jest ważne w momencie kiedy sami tego będą potrzebować. 
Kończe, bo już szkoda słów.
26. Dodane przez Sandrek, w dniu - 30-12-2011 21:18
ze strażakami jest tak jak z prądem , jak jest to nikt go nie zauważa, ale jak go braknie to wielka bieda. Wiem co piszę byłem nauczycielem po studiach teraz jestem strażakiem. Każdy zawód ma swoją specyfikę ale wiem ile nerwów i pracy wymaga ode mnie służba w PSP - dziękuję swoim kolegom za wszystko co robią, pamiętajcie jak coś złego komuś się wydarzy to zadzwonią po nas a my nie pacząc na sympatie polityczne, religijne, na zamożność po prostu wyjedziemy na kolejną akcję.
27. Dodane przez PANIE NIE STRAŻAK, w dniu - 30-12-2011 23:27
a weź pan wyjedź na kubę co do godzin pracy to już ci odpowiadam 24 godziny strażak siedzi w strażnicy lub 24 i więcej jest na nogach zależy od sytuacji zbiera trupy i takie tam przyjemności ty nauczyciel i to kiepski bo widać na wycieczki nie jeździsz bo znów piszesz bełkot jeszcze raz mówię JEDŹ PAN NA KUBĘ
28. Dodane przez nie strażak, w dniu - 31-12-2011 00:37
Sandrku kochany ty nasz. 
Powinieneś zostać w szkole. Jesteś po dobrych szkołach, masz wspaniały rodowód strażacki, masz odpowiednią prezencję, ale .....na wszystkich bogów greckich i Boga Naszego!  
Daj sobie spokój z pisaniem i bacząc na to co piszesz nie zapominaj się i uważaj, uważaj i jeszcze raz uważaj na to co piszesz. Bacz! 
Wzystkiego najlepszego Sandrku w nowym roku. Pozdrów też swgo mentora w zawodzie.
29. Dodane przez aa, w dniu - 31-12-2011 13:33
panie nie strażak piszesz pan takie bzdury żona pana zostawiła dla strażaka ?
30. Dodane przez ziaro, w dniu - 31-12-2011 13:57
Strażacy- do zawód cieszący się największym zaufaniem społecznym -99%. A więc Panie "nie strażak" Pan jesteś chyba tym "1- procentowym elementem społecznym"-skoro tak krytycznie się wypowiadasz.
31. Dodane przez nie strażak, w dniu - 31-12-2011 14:46
Do PANIE NIE STRAŻAK 
- Na Kubie byłem raz i na razie mi wystarczy. Na razie. 
- 24 godziny siedzi w strażnicy. Właśnie! Siedzi  
większość czasu a nauczyciel ma na przerwę 10 minut  
i w tych dziesięciu minutach nadal pracuje bo albo  
dziennik musi zanieść i wziąć następny albo stronę w  
elektronicznym uzupełnić. 
- Ile tych trupów zbiera na rok? Każdy strażak? Każdy  
dostaje swego trupa do potrzymania?  
- Nie jestem nauczycielem. Byłem kiedyś jak Sandrek.  
Wybrałem sobie ciekawsze zajęcie i nie ukrywam, że  
lepiej płatne i na swój sposób ciekawe. 
- Byłem bardzo dobrym nauczycielem, wiele razy  
docenianym na różne sposoby, w ciągu roku szkolnego  
co najmniej trzy cztery wycieczki, ale dla psjonatów  
a nie z łapanki klasowej. 
- Jeszcze raz. Kiepski z ciebie nie tylko strażak ale  
i słabo u ciebie z umiejętnością zrozumienia tekstu.  
- Zalecam w nowym roku więcj spokoju albo melissy. 
Walnij sobie lufę i pomyśl, że w miesiącu czekają cię tylko dwie lub trzy służby a w tym większość sobie prześpisz lub z miotłą po straznicy pobiegasz. 
Dużo zdrowia, mało pracy i większej niż myślisz podwyżki życzy wszystim strażakom "nie strażak" co to nie musi biegać sprintem z 50 kilogramami złomu na plecach lub w kieszeniach.
32. Dodane przez majka, w dniu - 31-12-2011 18:29
po jaką cholerę wracałeś z tej Kuby?
33. Dodane przez Sandrek, w dniu - 01-01-2012 11:19
re do nie strażak 
Wiem co piszę i uważam ,że podwyżka się nam należy ( od 4 lat nie było). Nie wiem komu tak naprawdę odpowiadam w tej chwili bo ja podpisałem się swoim imieniem i nie jestem anonimowy w sieci ( ponoć wtedy łatwiej się głupoty pisze), wszyscy którzy wiedzą kto to Sandrek to wiedzą że ja to napisałem.
reklama
34. Dodane przez nie strażak, w dniu - 01-01-2012 11:46
majka - jeden powód wystarczy, żeby cię głowa bolała. Hihihihihihi.
35. Dodane przez majka, w dniu - 01-01-2012 13:05
głowa mnie nie boli, ale jestem pełna podziwu nad ludzką głupotą POZDRAWIAM
36. Dodane przez nie strażak, w dniu - 01-01-2012 16:58
Dobrze to o Tobie świadczy majka, że nie możesz wyjść z podziwu nad sobą. Wszystkiego najlepszego.
37. Dodane przez nie strażak, w dniu - 01-01-2012 17:00
Ja również nie dostałem podwyżki Sandrku od dzisięciu lat. Głupio tak samemu sobie dawać podwyżkę. Prawda? 
Pomyślności i podwyżki oraz wspaniałego samopoczucia na przełomie czerwca i lipca.
38. Dodane przez rafał, w dniu - 01-01-2012 21:04
panie nie strażak wszystkim odpisujesz, ale nie odpisałeś na pytanie z punktu 29. jesteś moim ulubieńcem, napisz coś jeszcze:)
39. Dodane przez karolina, w dniu - 01-01-2012 21:13
panie nie strażak - dobrze , że już nie jesteś nauczycielem, bo jak moje dziecko by do Ciebie trafiło to trzeba byłoby szkołę zmieniać . wszystkiego najlepszego. a głowa to chyba pana boli i to nie od dziś hahahihi
40. Dodane przez ja, w dniu - 02-01-2012 16:06
Ignor dla tego imbecyla.
41. Dodane przez nie strażak 2, w dniu - 03-01-2012 08:40
No to może w ramach protestu wszyscy strażac pójdą na L4 ??? co Wy na to ...
42. Dodane przez nie strażak, w dniu - 03-01-2012 17:17
Karolino, dobrze, co ty teraz biedna zrobisz? Szkołę dla twojego dziecka zamknięto kilkanaście lat temu. Głowa cię rozboli. 
 
rafał 
Ty jesteś jak radio Erewań.  
Nie mnie zostawiła tylko ciebie. 
Nie dla strażaka, ale od strażaka uciekła. 
Nie bzdury a prawdę piszę, przykrą dla niektórych, ale prawdę. 
 
ja 
Argentum et aurum silentium oratio. 
 
nie strażak 2 
Niech idą na L4!!! 
Zobaczymy ilu jest strażakami z powołania a nie z lenistwa i dla kasy.
43. Dodane przez Franek, w dniu - 04-01-2012 13:58
do nie strażak 
a Ty wynika że przedsiębiorca jesteś tak? to mam pytanie: ile u Ciebie pracownik zarabia - najniższą krajową tak? A Ty przykładnie płacisz podatek dochodowy czy tak jak większość przedsiębiorców robi wszystko żeby nie płacić podatku. A budzetówka płaci podatek , nie może sobie odliczyć samochodu, palwa , obiadkow itd od dochodu. Życze Ci żebyś nie musiał korzystać z usług straży, policji.
44. Dodane przez nie strażak, w dniu - 04-01-2012 17:06
No toś mnie ale ubawił. Jestem sam dla siebie pracodawcą i pracobiorcą i sam sobie ustalam stawki za godziny pracy oraz ile i gdzie mam pracować. Płacę sobie całkiem, całkiem i muszę ci powiedzieć, że jestem zadowolony z tego ile saobie płacę. 
Normalnym jest, że nikt nie lubi płacić podatków i Ty jak sądzę również masz gula potężnego na początku każdego roku gdy zaczynasz liczyć dochód. A niby dlaczego nauczyciel miałby odliczać sobie dojazdy do pracy dodatkowo? Jest taka pozycja jak koszty uzyskania przychodu. Prawda? Dlaczego strażak miałby sobie obiadki odliczać? Nie wpomniałeś lekarzy! Mając prywatny gabinet odliczają sobie absurdalne pieniądze za napoje - widizałeś soczki dla pacjentów w prywatnym gabinecie? - środki czystości pozwalające na utrzymanie higieny na 5 tys. metrów a nie kilkdziesięciu. Itd. itp. 
A od tego czy będę musiał korzystać z pomocy strażaków czy policjantów dbam sam jak tylko potrafię a poza tym jest to ich psim obowiązkiem bo żyją za moje między innymi pieniądze. 
Żeby była jasność, bo o tym już pisałem, mam wielki szacunek dla ich pracy - policjantów też - ale płaczków o naciągaczy nie cierpię.
45. Dodane przez Monika, w dniu - 14-01-2012 18:36
Rozumiem nie zawsze wyjeżdżają do akcji,ale to strażacy właśnie najbardziej zasługują na poparcie społeczności bo na pewno nie panowie policjanci!!!Czy ktoś miałby ochotę na kolanach szukać zwęglonych zwłok,albo jechać do wypadku drogowego gdzie ofiarami są dorosłe osoby lub dzieci???Ludzie opanujcie się i postawcie się na ich miejscu!Jeżeli ktoś zazdrości strażakom to proponuje wstąpić do straży, poszukacie na kolankach w zaczadzonym pomieszczeniu ludzkiego ciała,pojedziecie do wypadku i wyciągniecie zwłoki kobiety w ciąży albo dziecka dostaniecie 2000zł wypłaty i pewnie będziecie szczęśliwi!!!
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama