Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
20
Maja 2024
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Bernardyn, Teodor,
Wiktoria
Do końca roku 225 dni.
Start arrow Lubin arrow "Dzień dobry, Telekomunikacja"

"Dzień dobry, Telekomunikacja"

02.04.2012. Radio Elka, Tomek Jóźwiak
telekomunikacja.jpgRośnie lawina skarg mieszkańców Lubina na firmy telekomunikacyjne, które powołując się na Telekomunikację Polską podkradają jej klientów. Ofiary nieuczciwych praktyk masowo składają zawiadomienia do rzecznika praw konsumenta. Sprawą już zajęła się lubińska prokuratura.

Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Chodzi o firmy - Telekomunikację Dzień Dobry, Tele Polska i Telekomunikację Novum. Wszystko wygląda całkiem niewinnie. Konsultanci tych firm dzwonią do klientów Telekomunikacji Polskiej przedstawiając się na ogół za pracowników tej firmy. W wielu przypadkach konsultant mówi tylko, że dzwoni z firmy telekomunikacyjnej lub w słuchawce słychać na wstępie sprytne przywitanie - "Telekomunikacja Dzień Dobry". Po takim powitaniu, abonent jest przekonany, że rozmawia z konsultantem Telekomunikacji Polskiej. Finałem takiej rozmowy jest zgoda klienta na podpisanie nowej umowy z operatorem. Problem w tym, że klient do końca jest przekonany, że ma zawartą umowę z TP.

Olśnienie przychodzi dopiero po nadesłaniu pierwszej faktury za nowy abonament. Wtedy okazuje się, że rachunek wystawiła firma Telekomunikacja Dzień Dobry lub Tele Polska. Za natychmiastowe zerwanie niechcianej umowy operatorzy żądają kary w wysokości co najmniej 400 złotych. Wiesława Sulima, powiatowy rzecznik praw
konsumenta przyznaje, że skargi od mieszkańców Lubina na podszywające się firmy telekomunikacyjne wpływają lawinowo. - Wszystkie zgłoszone do nas sprawy prowadzone są w postępowaniu konsumenckim. Walczymy o to, by tym klientom Telekomunikacji Polskiej anulowano kary za zawarcie umów w taki sposób. Jest szansa na wygranie takiej sprawy, ponieważ te umowy były zawierane niezgodnie z przepisami ustawy o prawie telekomunikacyjnym. Póki co, ci operatorzy się bronią. Jedynie Telekomunikacja Novum po moim wystąpeiniu anuluje nałożone kary za zerwanie umowy przez klienta. Natomiast firmy Telekomunikacja Dzień Dobry oraz spółka Tele Polska jeszcze się upierają przy swoim. Firmy jednak nadal dzwonią do klientów Telekomunikacji Polskiej, w niektórych sytuacjach mówią nawet, że trzeba szybko zmienić abonament bo Telekomunikacja Polska przestaje działać - potwierdza Wiesława Sulima, powiatowy rzecznik konsumenta w Lubinie.

Telekomunikacja Polska już w 2008r., gdy pojawiły się pierwsze przypadki podszywania się konsultantów innych firm pod największego operatora, uruchomiła specjalną infolinię, gdzie klienci mogą upewnić się, czy mają do czynienia z przedstawicielem Telekomunikacji Polskiej czy też z inną firmą telekomunikacyjną. - Od tego momentu minęły cztery lata, a skala tego zjawiska niestety narasta. Trafiają do nas coraz liczne sygnały i interwencje od naszych klientów, którzy zostali wprowadzeni w błąd albo wprost oszukani przez firmy telekomunikacyjne podszywające się pod naszą spółkę. Za każdym razem, gdy dzwoni do nas przedstawiciel firmy telekomunikacyjnej oferującej nam swoje usługi, a nie przedstawiając się z imienia i nazwiska, a podając, że dzwoni z Telekomunikacji Polskiej, zawsze możemy sprawdzić jego wiarygodność dzwoniąc pod numer Błękitnej Linii - radzi Maria Piskier, rzecznik wrocławskiego oddziału Telekomunikacji Polskiej.

Udało nam się porozmawiać z przedstawicielem jednej z firm telekomunikacyjnej, wobec której stawiane są zarzuty abonentów TP o stosowaniu nieuczciwych praktyk w celu zdobycia nowego klienta. - Obowiązujący w TelePolska Kodeks Dobrych Praktyk w sposób jasny i szczegółowy określa standardy obsługi klienta i sprzedaży usług telekomunikacyjnych, których przestrzegania bezwzględnie wymagamy od naszych pracowników jak i współpracujących z nami firm. W procesie pozyskiwania klientów indywidualnych korzystamy wyłącznie z firm zewnętrznych. Rozpoczynając współpracę z podwykonawcami, przekazujemy im szczegółowe wytyczne i procedury definiujące działania przedstawicieli handlowych. Zgodnie z zapisami zawartymi w „Procedurze Ochrony Konsumentów w procesie sprzedaży usług TelePolska” w dziale Przedstawiciele handlowi i doradcy telekomunikacyjni osoby oferujące usługi TelePolska Sp. z o.o. i reprezentujące spółkę w zakresie zawierania i zmiany Umowy, zobowiązane są do dokładnej identyfikacji operatora, osoba oferująca usługi ma obowiązek przedstawić się z imienia i nazwiska, jak również w sposób nie budzący wątpliwości powiadomić, jakie operatora reprezentuje, udostępnić klientowi pełne i kompleksowe informacje o ofercie i warunkach umowy, która będzie realizowana, zapewnić profesjonalną pomoc przy realizacji indywidualnego projektu, udostępnić pełny pakiet informacji i dokumentów na temat usług oferowanych przez operatora, wyrażać się jasno i zrozumiale. Zgodnie z powyższymi zasadami, zabronione jest „podszywanie się” przez naszych podwykonawców pod innych operatorów telekomunikacyjnych, w tym TP S.A. TelePolska nie toleruje i nie będzie tolerowała łamania żadnej z zasad zapisanych w Kodeksie Dobrych Praktyk oraz w Procedurze Ochrony Konsumentów, w procesie sprzedaży usług TelePolska Sp. z o.o. - napisała do nas w specjalnym oświadczeniu Agnieszka Nierychlewska, rzeczniczka firmy Tele Polska.

Jeden z poszkodowanych mieszkańców Lubina, który podpisał umowę zawarcia abonamentu będą przeświadczonym, że ma do czynienia z Telekomunikacją Polską, złożył już w lubińskiej prokuraturze zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa. (tom/foto:tp.pl)
 
Komentarze (6)
1. Dodane przez e, w dniu - 02-04-2012 12:39
W Głogowie jest to samo, mojego ojca oszukali w ten sam sposób i wojuję z nimi poprzez UKE...
2. Dodane przez G, w dniu - 02-04-2012 19:07
a ja gdy dostaję podobny telefon zawsze mówię, że do punktu telekomunikacji mam blisko i przejdę się osobiści, naciągacze od razu się rozłączają:)
3. Dodane przez Przemek, w dniu - 18-04-2012 15:05
Nie do wiary. Sam pracuję w podobnej firmie telekomunikacyjnej, która głownie zajmuje się obniżaniem kosztów za usługi telekomunikacyjne dla firm. Za Praktyki opisane w artykule firmy owe powinny być bardzo surowo karane finansowo co zniechęciłoby do tego.
4. Dodane przez Maryla, w dniu - 02-06-2012 15:45
Te oszukańcze praktyki są już masowym zjawiskiem w całej Polsce.Przoduje w nich telekomunikacja Dzień Dobry z Wrocławia.Na zachodzie taka firma przestała by już istnieć.Kto chce zmienić operatora z uwagi na tańsze koszty nie będzie odstępował od umowy po jej podpisaniu
5. Dodane przez Wielki, w dniu - 31-08-2012 16:45
Mnie nie oszukali. Dostałem umowę do ręki, widziałem kto jest po drugiej stronie, kto widnieje jako firma oferująca mi usługę telekomunikacyjną, zapoznałem się jeszcze dokładnie z ofertą i teraz korzystam z ich usług.
6. Dodane przez jeremi, w dniu - 17-09-2012 20:25
Jeremi S(...) ,byłem tzw. bohaterem reportaży w sprawie Telekomunikacji Dzień Dobry i Novum .w materiale BLISKO LUDZI na TTV była nadzieja,że coś w sprawie oszustów się ruszy to w drugim reportażu na TVN 24 w przedstawionym materiale zwrócono uwagę głównie na tym jak się nie dać oszukać ,ale co z tymi co już zostali oszukani ? tego nie starano się wyjaśnić. to że zgodziłem się na występy w TV nie miało na celu załatwienie swojej sprawy,ale tych tysięcy oszukanych emerytów ,których określono jako biednymi emerytami ,ONI nie są biedni ONI są bezradni i bezsilni wobec oszustów i instytucji ochraniających oszustów co dają dochody do kasy państwowej a tym samym utrzymują te instytucje z pieniędzy wyłudzonych od oszukanych abonentów TPSA(ORANFE) .Moja sprawa z TDD jest identyczna jak wszystkie opisane w skargach do TPSA i UKE na terenie całego kraju ,czy to oznacza,że mamy wszyscy zdolności telepatyczne i piszemy to samo opisując w jaki sposób wyglądało podpisanie umowy. A więc -jeżeli tysiące obywateli(emerytów) są zgodni w opisie oszustwa to nie jest ich indywidualna sprawa każdego z nich bo ich(abonentów) chroni ZARZĄDZENIE NR 14 PREZESA UKE z dnia 16.07 2010 rozdział 3 par30 pkt 1 ust. 8 i 9. Natomiast UKE na podstawie USTAWY z dnia 2 marca 2000 dz.u.nr 22 poz 271 powinien zauważyć (jeżeli zna ustawę i ją czytano)że we wszystkich skargach został naruszony art 1 ustawy oraz inne.Natomiast czy to jest przestępstwo czy markieting określa art 20 par. 1 , 2 i art 138 b par 2 a gdy się porówna treść regulaminu TDD par 5 ust 12 nie ulega wątpliwości ,że treść USTAWY została zmieniona na użytek oszukańczych praktyk. W reportażu wystąpił przedstawiciel UKE ale p. redaktor nie zapytał go ilu osobom ten urząd pomógł w tej konkretnej sprawie emerytów oszukanych przez operatora i wyłudzenie 290 zł za zerwanie umowy. To samo pytanie do TPSA(ORANGE) Usłyszeliby wszyscy ,że na kilka tysięcy oszukanych na terenie całego kraju nie ma nawet jednej osoby której pomogły te instytucje.Rzecznik konsumenta oraz prawnicy pytani w reportażach jasno określali działania TDD i NOVUM (podpisanie umowy) jako oszustwo i przestępstwo tylko UKE i TPSA(orange) nie widzi przestępczej działalności i kierują oszukanych emerytów do prokuratury i sądu. czy ktoś ma wyobrażnię i widzi te tysiące emerytów w sądzie każdy w swojej sprawie indywidualnie zakłada sprawę a KOSZTY ? bo za darmo to nie jest a p.redaktor nazwał ich biednymi i w tym przypadku się zgadzam na taki tok załatwiania sprawy są za biedni by wyręczać instytucje zobowiązane ustawami do ochrony przed nieuczciwymi praktykami operatorów telekomunikacji
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama