Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Jedna z największych inwestycji kolejowych ostatnich lat w Zagłębiu Miedziowym powoli dobiega końca. Na odcinku Legnica-Rudna Gwizdanów powróciły już ruch pociągów towarowych, natomiast od połowy grudnia wznowione będą kursy pasażerskie. Modernizacja linii 289 pochłonie około 200 mln zł.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Linia 289 jest niezwykle ważnym szlakiem kolejowym w skali kraju. Trasa ta stanowi łącznik pomiędzy magistralami kolejowymi: linią E 30 (biegnącą od zachodniej granicy przez Węgliniec-Legnicę-Wrocław do Przemyśla) i linią nr 273 tzw. Nadodrzanką (łączącą Wrocław-Głogów-Zieloną Górę-Szczecin). Modernizacja liczącego 39 kilometrów odcinka linii 289 rozpoczęła się wiosną ubiegłego roku.
- W ramach prac wykonano 46 kilometrów torów, 65 obiektów inżynierskich zostało przywróconych do stanu technicznego bardzo
dobrego, wybudowano wiadukt w Koźlicach, wymieniono 36 rozjazdów i 26 przejazdów, zrewitalizowanych zostało sześć przystanków i trzy stacje kolejowe - wylicza Maria Wojciechowska, dyrektor projektu inwestycyjnego PKP PLK.
Oprócz tego powstał także nowy przystanek Lubin-Stadion w okolicach przejazdu kolejowego przy Skłodowskiej-Curie w Lubinie. Korzystać z niego będą pasażerowie, którzy będą chcieli dostać się do kombinatu, Miedziowego Centrum Zdrowia czy na giełdę motoryzacyjną. Na ten przystanek dowożeni będą też kibice piłkarscy udający się na stadion Zagłębia. PKP PLK zapewnia jednak, że będzie on rozbudowany, ponieważ prowadzi do niego tylko jedno wejście, i to od strony ulicy Skłodowskiej-Curie.
Wszystkie prace modernizacyjne wykonuje firma Torpol.
- Na dzisiaj mamy roboty zaawansowane w 92 procentach. Prace z torem, obiektami inżynieryjnymi i bezpieczeństwem ruchu zostały natomiast zakończone w 100 procentach. Mamy jeszcze do zakończenia roboty okołotorowe, związane z estetyką, rowami oraz trochę dróg lokalnych i oczywiście do posprzątania cały teren okołotorowy. Jestem pewien, że do końca roku ten temat zakończymy - zapewnia mówi Krzysztof Miler, wiceprezes firmy.
Na zmodernizowany szlak przywrócono już ruch towarowy. Natomiast od 15 grudnia wznowione zostaną połączenia pasażerskie. W nowym rozkładzie, który będzie obowiązywał od grudnia, wpisano łącznie 19 par połączeń pasażerskich na linii Legnica-Rudna Gwizdanów. Będzie 14 par pociągów Kolei Dolnośląskich (6 par Legnica - Lubin; 8 par Legnica - Głogów). W tym 9 bezpośrednich pociągów z Wrocławia do Lubina i 12 z Lubina do Wrocławia. Będzie też 5 par pociągów PKP Intercity, w tym: pociąg relacji Wien Hbf/ Budapest Keleti / Przemyśl Główny - Berlin Charlottenburg; Bielsko-Biała Główna - Świnoujście; Lublin - Szczecin Główny; Katowice - Świnoujście; Kraków Główny - Szczecin Główny.
Czas przejazdu najszybszych pociągów na odcinku Legnica-Lubin to 13 minut bez postojów, 18 minut z postojami. Natomiast dla odcinka Lubin-Rudna Gwizdanów: 10 minut bez postojów, 15 minut z postojami.
Po zakończeniu modernizacji pociągi pasażerskie na linii 289 pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe - 80 km/h.
1. Dodane przez 1234, w dniu - 04-11-2019 13:21 A ile będzie trwał czas podróży na trasie Legnica-Głogów?
2. Dodane przez Jan, w dniu - 04-11-2019 13:25 Kiedy skończy się remont peronów w Głogowie???.
3. Dodane przez Konrad., w dniu - 04-11-2019 15:53 Remont peronów w Głogowie jeszcze się nie zaczął. Kiedyś był planowany po 2022.
4. Dodane przez ironick, w dniu - 04-11-2019 19:17 Dlaczego przy okazji remontu zdewastowano przejazd przez tory na ul. Skłodowskiej w okolicy przystanku Lubin-Stadion ? Przed "modernizacją" ten przejazd był w o wiele lepszym stanie niż teraz.
reklama
5. Dodane przez Do 4, w dniu - 04-11-2019 20:35 Zgadza się, który inspektor odebrał taki przejazd? Nazwisko i imię, facet powinien wylecieć z roboty na zbity p...
6. Dodane przez Osiedle Kopernik, w dniu - 04-11-2019 20:54 Haoolp 1234 to będzie trwał około 35 minut czad podróży Legnica - Głogów
7. Dodane przez Edi, w dniu - 04-11-2019 21:58 Czy aby z Głogowa do Legnicy nie będzie przesiadki w Rudnej? Bo nigdzie nie widziałem czasu przejazdu Głogów - Legnica.
8. Dodane przez olo, w dniu - 05-11-2019 08:30 Mam pytanie, dlaczego nie są montowane zegary Dworcowe , nawet elektroniczne w Rudnej Gwizdanów brak, a dworzec ładny.
9. Dodane przez koleś, w dniu - 05-11-2019 14:42 pytanie ilu pasażerów będzie jechać tymi pociągami?
10. Dodane przez podróżny, w dniu - 05-11-2019 21:39 Do pociągu można zabrać rower oraz książkę, poczytać coś ciekawego w spokoju, popatrzeć na krajobraz, pozwiedzać Legnicę, pojeździć tam na rowerze, wypić sobie kawę i wrócić spokojnie do domu.
reklama
11. Dodane przez Starszy strzałowy, w dniu - 06-11-2019 07:21 jakim cudem każdy przejazd ma opóźnienie w oddaniu do użytku? Jakim cudem remontowane rzejazdy wyglądają jakby w ogóle nie były remontowane? Na Starym Lubinie dziura wyszła juz po chyba tygodniu. Na kombinacie dziury z dwóch stron przejazdu. O ul. 1 maja nawet nie wpsomnę, bo jak można wyremontować połowę przejazdu? Inna sprawa jak można zrobić przystanek stadion a wyjście kilkadziesiąt metrów w kierunku miasta ogrodzone barierkami? Kto to odebrał? Kto to projektował? Bramka wąska - poczekajcie jak wysiądzie 500 kibiców - zobaczycie co zostanie z tych śmiesznych barierek. Jak dla mnie fuszerka we wszystkich możliwych pracach!!!
12. Dodane przez Biker., w dniu - 06-11-2019 08:57 Masz racje, to połączenie przybliży rowerowo nowe, nieodwiedzane ze względu na odległość rejony.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.