Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
27
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Anastazy, Andrzej,
Piotr, Teofil, Zyta
Do końca roku 248 dni.
Start arrow Głogów arrow Nie przekażą danych osobowych mieszkańców

Samorządowcy komentują meile otrzymane od Poczty Polskiej

Nie przekażą danych osobowych mieszkańców

24.04.2020. Radio Elka, Kasia Rososzko


(Fot. Archiwum)
Maile podpisane przez Pocztę Polską z wnioskiem o udostępnienie danych ze spisu wyborców dotarły także do samorządów w naszym regionie. Ich otrzymanie potwierdzili prezydent Głogowa Rafael Rokaszewicz oraz burmistrz Polkowic Łukasz Puźniecki. Obaj zapewniają, że w ten sposób danych osobowych swoich mieszkańców, nie przekażą. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Poczta Polska wnioskuje do samorządów o "przekazanie danych ze spisu wyborców(...) w terminie nie dłuższym niż dwa dni robocze licząc od dnia otrzymania wniosku". Drogą mailową miałyby zostać udostępnione takie dane, jak: imiona i nazwiska, numery PESEL oraz adresy zamieszkania wyborców.

Samorządowcy, powołując się na PKW, która stwierdziła, że tego typu wniosek nie może być podstawą
do wydania danych ze spisu wyborców, zapewniają, że w taki sposób, informacji o swoich mieszkańcach nie przekażą.

- Od wczoraj mieszkańcy dzwonią do mnie i piszą, że nie życzą sobie, aby przekazywać takie dane. Chcę uspokoić, że absolutnie żaden szanujący prawo samorządowiec, nie przekaże na podstawie takiego maila tak wrażliwych informacji. Musi być to oparte na obowiązujących przepisach prawa. Im bliżej wyborów, tym problemów jest więcej. Z jednej strony PKW proceduje cały czas tradycyjną formę głosowania, jak do tej pory. Nikt nas z tego nie zwolnił. Z drugiej strony natomiast Poczta Polska i Ministerstwo Aktywów realizuje równolegle według jeszcze nieobowiązującego prawa, nowy tryb głosowania. W związku z tym mamy do czynienia z pewnym dualizmem w naszym kraju - mówi Rafael Rokaszewicz, prezydent Głogowa.

W podobnym tonie wypowiada się burmistrz Polkowic Łukasz Puźniecki. - Chcę zapewnić, że dane polkowiczan traktuję z szacunkiem, a przede wszystkim postępuję zgodnie z prawem i nie udostępnię tych danych, jeżeli nie będę miał jasnej i jednoznacznej podstawy prawnej do realizacji takiego zadania - mówi w specjalnym komunikacie.

PKW w oficjalnym stanowisku poinformowała wczoraj (23.04), że Poczta Polska może żądać udostępnienia spisu wyborców, ale podstawą do wydania przez gminę takich danych może być wyłącznie wniosek podpisany podpisem elektronicznym przez osobę upoważnioną do reprezentowania operatora pocztowego. Ponadto, do wniosku powinna być dołączona kopia rozstrzygnięcia organu administracji rządowej o nałożeniu na Pocztę Polską obowiązku, z którym wiąże się konieczność pozyskania danych ze spisu wyborców. Takiego podpisu, ani załącznika, meile, które trafiły do samorządów, nie zawierały.
 
Komentarze (98)
1. Dodane przez marianek, w dniu - 24-04-2020 10:52
Proszę zwrócić uwagę na to, że dane nie zostaną przekazane "na podstawie takiego maila". Na podstawie innego nie będzie żadnego problemu. Nie ma sensu napinac się panowie "samorządowcy" i pokazywanie społeczeństwu, jaki to z nas kozaki.
2. Dodane przez Lb, w dniu - 24-04-2020 10:55
A gdzie podstawa prawna do przetwarzania moich danych osobowych, bo jakoś sobie nie przypominam abym upoważnił tą spółkę prawa prywatnego do dokonywania tego rodzaju czynności.
3. Dodane przez RODO, w dniu - 24-04-2020 10:57
A W INNY SPOSÓB PRZEKAŻĄ ???????!
4. Dodane przez Boże coś Polskę, w dniu - 24-04-2020 11:04
Czas na komisarzy jak w stanie wojennym.
5. Dodane przez pawel, w dniu - 24-04-2020 11:10
tak trzmac niezlomni wlodarze miast .niestety rozprzestszenilo nam sie robactwo i obowiazuja prawa robactwa które codziennie ogranicza nam wolnosc i prawa obywatelskie a to jeszcze nie koniec.szczepionka obowiazkowa pod kara grzywny 50tys?
6. Dodane przez do kom 5, w dniu - 24-04-2020 11:25
jak bedzie nawet za milion zl kary i tak sie nie zaszczepie !
7. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 24-04-2020 11:27
Poczta Polska S.A. żąda moich danych osobowych, gdzie jest RODO? 
To przekazanie mógłbym jakoś przeżyć, tylko co dalej? Pakiet wyborczy wg jeszcze nie istniejącej ustawy ma zawierać kartę do głosowania i, teraz to najważniejsze, kartę z moimi danymi, które muszę wrzucić do urny.  
Teraz kolejne pytanie. Czy głosowanie w Polsce jest obowiązkowe czy są przywilejem? Za nie wzięcie udziału w wyborach grozi kara do trzech lat więzienia! Żeby była jasność, zawsze byłem za wprowadzeniem obowiązku głosowania w każdych wyborach. Zasady jednak muszą być jasne z zachowaniem bezpośredniości, powszechności, równości i tajności. Owa tajność może być w tych wyborach złamana. Do jednej koperty muszę wrzucić kartę z zaznaczonym wyborem i swoje dane osobowe. Na zawsze pozostaje ślad jak głosowałem! Gdzie tutaj tajność?  
Krótko, to nie będą wybory tajne, to nie będą wybory powszechne i nie będą równe.
8. Dodane przez ironick, w dniu - 24-04-2020 11:49
Jeżeli, mimo wszystko , dotrze do mnie pakiet wyborczy to odeślę im go z moim "brązowym wymazem". Skoro tak bardzo chcą moich danych to będą nawet wiedzieli co jadłem. Przy okazji może sprawdzą mój "materiał genetyczny" na obecność koronawirusa.
9. Dodane przez paulus99, w dniu - 24-04-2020 12:01
Pamiętam jak przy poprzednich wyborach pani posłanka Krystyna Pawłowicz krzyczała z mównicy, że wybory korespondencyjne są tylko okazją do fałszowania i PiS jest za ich maksymalnym ograniczeniem, co zrobili. Teraz, jak notowania Dudy w czasie pandemii skoczyły nagle wybory korespondencyjne są już całkiem ok. A ja się pytam, jak mają być tajne, jak w jednym pakiecie będzie mój głos i kartka z moimi danymi łącznie z numerem PESEL? I jak jest niby równa kampania wyborcza, jak w ostatnim miesiącu łącznie Dudę pokazywali w telewizji 20 godzin, a Kosiniaka 8 minut? Farsa. 
 
I jak samorządowcy mają przekazywać nasze dane na podstawie ustawy, która jeszcze nie obowiązuje? Prawo jest dla obecnie rządzących dobre, jak można nim uderzać w innych, jak jest dla nich niewygodne to po prostu je ignorują i tyle. W telewizji dyżurna pani zawsze nakłamie i jakoś tam to ludowi wytłumaczy.
10. Dodane przez LXX, w dniu - 24-04-2020 12:54
Co zrobi Poczta Polska z moimi danymi później, komu odsprzeda lub gdzie wyciekną Za jaki czas się dowiem że zaciągnieto na moje nazwisko kredyt,jak przyjdzie komornik ??? Absolutnie nie wyrażam zgody na przekazanie moich wrażliwych danych Poczcie Polskiej Podstawa Prawna  
RODO proszę o tym pamiętać p.wójcie,burmistrzu, prezydencie
11. Dodane przez Demokrata, w dniu - 24-04-2020 12:57
Rokaszewicz znowu się napina. On nie przekazuje danych do poczty na podstawie maila lecz na podstawie ustawy. Jeszcze niedawno twierdził, że w Głogowie 10 maja wyborów nie będzie. I co? Musi wykonywać polecenia Wojewody i Rządu RP bo po wyborach będzie w Głogowie komisarz. Pytanie dla obrońców RODO: a na listach wyborczych nazwiska, adresu, PESEL-u nie ma?
reklama
12. Dodane przez Lb, w dniu - 24-04-2020 13:49
Do 11 tak to jest jak prawa się ktoś uczy z gazet albo jedynej słusznej telewizji...
13. Dodane przez club AA, w dniu - 24-04-2020 13:50
Na wybory wszystko przygotowane. Przed każdym blokiem czy posesją stoją skrzynki,pojemniki i wystarczy je tylko odpowiednio opisać.
14. Dodane przez Rocky, w dniu - 24-04-2020 13:52
Samorządy bez totalnych klawe mają życie .Uchwalili budżet przetrwania i spokojnie sobie egzystują.Patrząc na Rząd jest czego zazdrościć.
15. Dodane przez CCCC, w dniu - 24-04-2020 13:56
Do 11 - gdzie masz tą ustawę ??? w TVPis??
16. Dodane przez Haaa, w dniu - 24-04-2020 13:58
do 11. Na podstawie jakiej ustawy ?? tej co jeszcze nie ma ??
17. Dodane przez Do kom. 2, w dniu - 24-04-2020 14:02
A upowazniałeś Ciołku pocztę polską żeby ci inne listy przynosiła? Odpowiedź brzmi NIE!!! Nie siej fermentu tylko doczytaj ustawę RODO.
18. Dodane przez Kierowca, w dniu - 24-04-2020 14:02
Do kom. 10. 
Zapomniałeś podać imię i nazwisko, żeby wszyscy dowiedzieli się, jaki jesteś z Ciebie mądry kozak..
19. Dodane przez Yo!, w dniu - 24-04-2020 14:05
Do kom.8 rozbawiłeś mnie do łez Brawo he he he M
20. Dodane przez Do Demokrata, w dniu - 24-04-2020 14:11
Przykład idzie z góry. Władza podciera sobie tyłek Konstytucją, a samorządowcy mają się trzymać nielegalnych ustaw?
21. Dodane przez Jan, w dniu - 24-04-2020 14:51
Nie ma Ustawy ,Prezydent ma rację .Moje dane osobowe będą mogły być wykorzystane przez różne osoby bo poczta nie gwarantuje tajności .Gdzie RODO na które Pisiory tak powoływali się po nominacji swoich sędziów.Ja i tak nie mam zamiaru uczestniczyć w tej farsie wyborczej ,gdzie wynik jest już znany o co zadbał Sasin.Na swojej skrzynce na listy przykleiłem kartkę z informacja ,że nie życzę sobie wrzucanie żadnych druków i ulotek wyborczych. Ciekawe ,czy Pisowska Poczta to uszanuje ,bo obowiązku głosowanie nie ma.
22. Dodane przez Lb, w dniu - 24-04-2020 14:53
Do 17, słowo Ciołek jest słowem obraźliwym więc uważaj sobie, nie przypominam sobie za to ze poczta aby móc mi dostarczyć list musi być w posiadaniu mojego pesela, nawet na liście poleconym nie ma takiej informacji tylko imię nazwisko i adres...sprawdz sobie lepiej co grozi za publiczne znieważenie...
23. Dodane przez syn sekretarza PZPR, w dniu - 24-04-2020 14:55
w marcu 1980r odbyły się wybory do Sejmu PRL. 
Pierwszym sektetarzem PZPR w latach 1979-81 w Głogowie był tatuś Prezydenta. 
Te wybory z wiosny 1980r to była mega farsa!!! 
Opiszę w dwóch zdaniach jak ta farsa wyglądała. 
Agitowano w telewizji komunistycznej i w Trybunie Ludu by głosować bez skreśleń. 
Jednym słowem sugerowano by nie wchodzić do kabiny i dokonać wyboru. 
Głos bez krzyżyka przy nazwisku był ważny. 
Kto wchodził do kabiny był podejrzany. 
Zadam pytanie: 
Czy obaj panowie pan R. i pan P w 2007r startowali do Sejmu z list SLD ? 
Czy tamte wybory nie były parodią?  
Listy wyborcze ustalano w Moskwie. 
Opozycja w tamtym czasie to słowo zakazane jak słowo KATYN.
24. Dodane przez PRL a wybory, w dniu - 24-04-2020 15:03
W PRL wybory były fikcją. 
PZPR ustalała listy wyborcze a karta do głosowania była ważna nawet bez krzyżyka przy nazwisku !! 
Hasło,,głosuj bez skreśleń,,towarzysze partyjni w Głogowie i Polkowicach głosili wszem i wobec. 
Dla młodzieży przełożę na prostszy język . 
Karta do głosowania trafiała do urny bez postawienia krzyżyka przy nazwisku.Tak było w marcu 1980r gdy I Sekretarzem był pan R. 
Dziś obrońcy demokracji stosują rokosz!! 
Czy chodzi o to że ich kandydatka pani Kidwa ma poparcie na poziomie 4% ? 
 
opozycjonista
25. Dodane przez wujt głogowski, w dniu - 24-04-2020 15:09
Synuś uczy nas jak powinny wyglądać wybory? 
To może porozmawiamy jak wyglądały wybory w PRL gdy tatuś był I sekretarzem PZPR ? 
Porozmawiajmy jak reżim komunistyczny wprowadził nielegalnie Stan Wojenny czyli wojnę z polskim Narodem ! 
Paradoksem jest ,że syn sekretarza PZPR uczy nas demokracji. 
Polecam materiały w internecie o fałszowaniu wyborów w PRL.
26. Dodane przez zwykły szary głogowianin, w dniu - 24-04-2020 15:45
Komuniści i POKO chcą terrorem nie dopuścić do wyborów. Najgorsze jest to, że nie mają żadnego innego rozwiązania, nie chcą też wyborów w innym terminie. I masz tu babo placek. Proponuję po prostu nie brać takich głosów wogóle pod uwagę. Bo co taka Kidawa sobą reprezentuje.
27. Dodane przez Pytanie do pana organizatora, w dniu - 24-04-2020 16:01
Czy ja już głosowałam, czy jeszcze nie? 
 
A tak poważnie PANIE PREZYDENCIE, ANI KROKU WSTECZ! Zatrzymajmy tworzenie państwa totalitarnego. Nawet my wyborcy PlS przecieramy oczy ze zdumienia.
28. Dodane przez Wiesław, w dniu - 24-04-2020 16:04
Zastanawiająca jest ta wściekłość na wybory. Moim zdaniem z powodu tak miażdżącej przewagi jednego kandydata wybory powinny być rzeczywiście odwołane wedle życzenia POKOmunistów
29. Dodane przez ironick, w dniu - 24-04-2020 16:05
Do 23 i 24 - myślę, że mimo różnych nicków , mówię do tej samej osoby. Na początek SZACUNEK za Pańską walkę z komuną ... tylko że, czy walczył Pan, opozycjonisto , o to żeby prokurator stanu wojennego Piotrowicz wrócił do władzy pod innym szyldem? Naprawdę o to Pan walczył!?  
PS. PIS doprowadził do tego, że ja ( pierwszy raz w życiu) potraktuję te "wybory" tak jak wyżej opisałem i tak jak na to zasługują.
30. Dodane przez LXX, w dniu - 24-04-2020 16:08
Do 18 choćby ci młotkiem do głowy wbijał to i tak niczego nie zrozumiesz o co w tym wszystkim chodzi Skoncentuj się zatem na znakach drogowych szofer tam masz namalowane co masz robić nawet w kolorze
31. Dodane przez Marek., w dniu - 24-04-2020 16:09
Przecież Kaczyńscy nigdy nie twierdzili że PRL był jakoś szczególnie zły. Problemem było to, że nie oni lub im podobni dzierżyli władzę a Polsce.
32. Dodane przez Mary, w dniu - 24-04-2020 16:26
Nie zgadzam się na przekazanie moich danych spółce, jaka by nie byłla
33. Dodane przez Iga, w dniu - 24-04-2020 16:48
A nie powinno być tak że kto chce głosować korespondencyjnie powinien sam o to wystąpić i wtedy były by to wybory wolne. Jeżeli będzie to z góry narzucone to przynajmniej dla mnie nie będą to wybory tajne i wolne,i co z RODO? Chcę głosować normalnie i bezpiecznie więc na razie jest to dla mnie niemożliwe
34. Dodane przez Ja, w dniu - 24-04-2020 17:00
Ćwiczenie umysłowe: kandydat opozycji ma np.60% poparcie. Opozycja robi wszystko, żeby wybory się odbyły, bez względu na wszystkie zagrożenia. Ludzie, przecież to nie o wasze bezpieczeństwo czy inne rodów chodzi, tylko ze nie ta osoba wygra którą poko popiera. Opozycja nie ma szans i się miota, a wy się nie kłóćcie,nie spinajcie tak,życia szkoda (o spinaniu to głównie do wójta było) zdrowia wszystkim.
35. Dodane przez Arek, w dniu - 24-04-2020 17:14
P. Rokaszewicz a dlaczego nie mówisz że mieszkańcy dzwonią do Ciebie i mówią żeby pan nie stwarzał niepotrzebnych problemów. Dzwoniłem i mówiłem - jak i inne osoby
36. Dodane przez Poleksit, w dniu - 24-04-2020 17:36
Minister konstytucyjny MSWiA Kamiński ma listę obywateli RP, ale jej nie udostępni Poczcie Polskiej bo wie, że w przyszłości grozi mu Trybunał Stanu.
37. Dodane przez ja, w dniu - 24-04-2020 18:55
Jestem na 100% pewny,ze gdyby ich kandydatka Kidawa miała duże poparcie i prowadziła w sondażach toby na pewno robili wszystko,zeby takie wybory się odbyły..jakiś czas temu mowiła,że się wycofuje z wyborów i do tego samego nawoływała innych kandydat ow ,a nagle zmieniła zdanie i znowu kandyduje.Widocznie w PO tak mają ..dzisiaj mowią,że zabiora 500 plus a poco chwili Schetyna mowił,że będzie dalej 500 plu ,dzisja są za przyjmowaniem uchodzcow ,a po chwili sa przeciw..i jak im wszystkim wierzyc?
38. Dodane przez bb, w dniu - 24-04-2020 19:57
Do 36, w samo sedno
39. Dodane przez Mietek, w dniu - 24-04-2020 20:13
PISowskie trole chyba dostały podwyżkę bo bardzo są tu aktywne :)
40. Dodane przez emeryt, w dniu - 24-04-2020 20:34
do39 Ktoś im pieprzu pod ogon nasypał.
41. Dodane przez Mix, w dniu - 24-04-2020 20:46
Kiedy by się nie odbyły wybory to NIE BOJKOTUJCIE ICH ! "jedyny słuszny elektorat" pójdzie i wybierze za nas. Jak będzie trzeba to owinę się folią spożywczą ale pójdę. Oczywiście zaproponuję swojej babci, że "zaniosę" jej kopertę :)
42. Dodane przez Demokrata, w dniu - 24-04-2020 21:06
Wynik wyborów 10 maja może być tylko jeden. Wasze idiotyczne w większości komentarze nic nie zmienią.
43. Dodane przez obserwator, w dniu - 24-04-2020 21:18
o co totalniakom chodzi? o wprowadzenie stanu wyjatkowego, o to aby nie było wyborów - a jeszcze niedawno,zaraz po wyborach w 2015, KODy powstawały, wzywali ulicę i zagranicę, obrony sądów, byla to dyktatura, faszym - to sie porobiło! O co tu chodzi?
44. Dodane przez Demokrata, w dniu - 24-04-2020 22:02
Ad 12 i 13  
Podstawa prawna do tych działań to art. 99 ustawy, która została podpisana przez pana prezydenta Andrzeja Dudę 16 kwietnia br. tzw. Tarczy 2.0.
45. Dodane przez Z, w dniu - 24-04-2020 22:15
jak patrze na obowiązujące ustawy, to na chwilę obecną Poczta Polska jest uprawniona do pozyskania spisu wyborców tylko osób w wieku 60+
46. Dodane przez ustaswa, w dniu - 24-04-2020 22:19
art 99 ustawy o COVID z 16 kwietnia
reklama
47. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 24-04-2020 22:31
Do inżyniera wiertnika (obserwatora)z platformy na której nigdy nie był. 
Nałgałeś już dosyć i jeszcze łżesz? 
Duda nie odbiera ślubowania od nowo wybranych sędziów TK. 
Duda odbiera ślubowanie od dublerów. 
Przy pomocy dublerów Kaczyński wyznacza magisterkę bez pozytywnej opinii kolegium sędziów na przewodniczącą TK bez odpowiedniego trybu. 
Teraz jasne staję się dlaczego tak niszczył TK, potrzebny mu jest to przyklepywania ustalonych przy schabowym orzeczeń TK. Takich jak choćby o ważności z konstytucją nieważnych z punktu widzenia konstytucji ustaw. 
 
Stan wyjątkowy wprowadza premier z rządem na wniosek prezydenta gdy: [...] zagrożone jest bezpieczeństwo obywateli[...]. Postkomuchy z PiS czują, że tracą grunt pod nogami bo kasa się skończyła, nie przygotowali się na kryzys gospodarczy, nabroili już tyle, że będą stawać przed TS, prokuratorami i wylądują w więzieniach. Stąd taka wściekła chęć, chęć za wszelką cenę przeprowadzenia wyborów już teraz bo za pół roku będą im się portki paliły. Już apelują by bogatsi nie pobierali 500+. Inwestycje staną, bezrobocie będzie większe niż to w 2010.  
Łgarzu, czy to czasami nie minister z PiS wzywał Komisję Wenecką? Pamiętasz jak to się skończyło? 
 
42 
Tak, wybory już są rozstrzygnięte. Jak to idol pisiorów mawiał? Nie wygrywa ten co ma większość a ten co liczy głosy. Sasin już ślini palce. No, może nie Sasin, on ma całe stado gotowych się szmacić pisiorów.
48. Dodane przez do 47, w dniu - 24-04-2020 22:52
... tak ci się chce robić za kretyna ???!!!
49. Dodane przez Do 43., w dniu - 24-04-2020 22:53
Nie widzisz potrzeby przeprowadzenia wyborów przez PKW a nie pisowskich aparatczyków, rzetelnej kampanii wyborczej kandydatów, czy w końcu wyborów tajnych, powszechnych a nie na plecach listonoszy. Dlaczego o ich ważności ma decydować Kaczyński. Jeżeli nie widzisz tego, to już nie jesteś obywatelem tylko poddanym.
50. Dodane przez Lb, w dniu - 24-04-2020 22:56
A o czym mówi ten art. 99 ustawy, bo tam jest tylko 37 art.
51. Dodane przez spoko, w dniu - 25-04-2020 05:51
trzeba wprowadzać komisarzy i szybko kozakowanie minie ...
52. Dodane przez bunt postkomunistów, w dniu - 25-04-2020 08:19
Ot mamy bunt postkomunistów. 
Najpierw obaj startowali do Sejmu z list SLD w 2007r. 
Niektórzy trzymali transparent z napisem KOD. 
Z 2500 gmin 95% zrozumiało że należy przeprowadzić wybory a mała grupa stosuje rokosz. 
Warto wejść na wikipedię i sprawdzić kto w 1981r był I sekretarzem PZPR w Glog. gdy nam pacyfikowano solidarność !!!! 
Dziś dzieci tych ludzi uczą nas demokracji. 
 
oburzony opozycjonista,członek,,S,,
53. Dodane przez Dj23, w dniu - 25-04-2020 09:43
Jakim prawem RR decyduje czy mam głosować czy nie?czasy komuny się skończyły a co on jest ponad prawem tak mu tatuś każe zabrać długopis Jestem Polakiem i moim obowiazkiem jest iść na wybory
54. Dodane przez Demokrata, w dniu - 25-04-2020 09:44
Ad 50 
Jesteś zwykłym trollem. A nawet kretynem, który nie potrafi ze zrozumieniem odszukać i przeczytać 1 art. ustawy. 
Jak nie rozumiesz, po przeczytaniu, o czym ten artykuł mówi to zasięgnij opinii prawnika. Wiedza kosztuje.
55. Dodane przez obserwator, w dniu - 25-04-2020 09:47
do kom.47 Zakiwałeś się. Wybory zostały ogłoszone, więc jaka jest podstawa prawna, żeby je odwoływać? Czasy są trudne (panademia) więc trzeba je przeprowadzić w warunkach jakie są zamiast szukać argumentów, obejścia Kosntytucji (Konstytucja!, Konstytucja!.... ) i wprowadzać sztuczne stany ( wyjątkowe) aby je przesunąć. Zamiast gnać ludzi do lokali wyborczych to lepiej korespondencyjnie to zrobić. 
do kom.49 jak wyżej oraz dlaczego opozycja stosuje obstrukcję ( prezydenci miast próbują bojkotować) więc jak to zrobić w tej sytuacji? Co do Kaczyńskiego - masz jakąś obsesję? 
Jak Orban wprowdził stan wyjątkowy to lewicowo-liberalna europa go do lat 30 w DE porównała a u nas chcecie tego stanu?
56. Dodane przez dodane do powyżej (czy-co), w dniu - 25-04-2020 12:22
Zwracam uwagę : UWAGA, UWAGA, ....UWAGA..., że do wyborów obecnie rządzący świadomie wysyłają tzw. Swój TWARDY -BA!-STALOWY ELEKTORAT, który najczęściej jest wiekowy, bardzo wiekowy i niejednokrotnie b. schorowany i o dziwo wysyła ich w szczycie tej pandemii KORONAWIRUSA !!!!, czy ci ich wyborcy wg nich mają uczestniczyć w ostatnich wyborach dla nich ?????. Co tu jest grane ???. I to w imię FOBII jednego posła z nowogrodzkiej, który nie ma nic do stracenia!!!!. Powstała na ich potrzebę nowa religia """religia kłamstwa, dezinformacji"", coś na wzór dawnego "Stanu Wojenneg", wówczas też górowała Komunistyczna dezinformacja i kłamstwo w walce z "Solidarnością" !!!!!. jak te czasy nam szybko przypomniano !!!!!. Co tu jest grane z tymi wyborami ???. Mało im ilu ludzi choruje i traci życie w DPS , Domach Seniora ??????. Czy te wybory dla tego TWARDEGO LEKTORATU maja przypominać satn obecnych DPS ??????
57. Dodane przez Marek., w dniu - 25-04-2020 13:09
Polityka Kaczyńskiego obdarowywania wybranych grup profitami finansowymi wskazuje, że jeśli się uzależni część społeczeństwa od władzy to można liczyć na poparcie dające zwycięstwo w wyborach, jakie by nie były i jak przeprowadzone. Zwyczajne poddaństwo.
58. Dodane przez club AA, w dniu - 25-04-2020 13:09
A prezes głaszcze kota,śmieje się ze wszystkich, i ze swoich i z opozycji,że dał im zajęcie
59. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 25-04-2020 13:48
55 
Ustawy o wyborach korespondencyjnych jeszcze nie ma. Nie ma uchwały senatu, nie ma podpisu prezydenta. Jasne? 
Konstytucja mówi wyraźnie w artykule 230 ustępie 1: "W razie zagrożenia konstytucyjnego ustroju państwa, bezpieczeństwa obywateli lub porządku publicznego, Prezydent Rzeczypospolitej na wniosek Rady Ministrów może wprowadzić, na czas oznaczony, nie dłuższy niż 90 dni, stan wyjątkowy na części albo na całym terytorium państwa." 
czego tutaj nie rozumiesz? Wszak bezpieczeństwo obywateli jest zagrożone i wg słów ministra Szumowskiego jesteśmy w fazie wzrostowej epidemii. Oznacza to zagrożenie wzmożone poprzez przeprowadzenie wyborów w apogeum epidemii. 
Parcie do wyborów w tym czasie to kpina z obywateli. Jak to kiedyś powiedział Urban? Władza da sobie radę a mięso armatnie pozwoli jej nadal pławić się w rozkoszy rządzenia. 
 
Do reszty twego postu. 
Dostajesz pismo urzędowe podpisane Prokuratura gdzie stoi jak byk: Oddać samochód i podstawić go na parkingu pod marketem. 
Oddasz?  
Wczoraj Sasin bredził: Musimy przeprowadzić te wybory bo taki jest wymóg konstytucyjny!!! Przegapiłeś Sasina czy głupa udajesz? Stan wyjątkowy nie jest sztuczny bo przewiduje go konstytucja. Gdzie masz tajność wyborów gdy do jednej koperty wkładasz kartę z wybranym kandydatem i swoje dane osobowe. To już za komuny chociaż to było zachowane a PiS nawet pozorów nie zachowuje i idzie na rympał. Z Orbanem też nie trafiłeś, on wprowadził stan wyjątkowy by przejąć resztę władzy a nie ze względu na zagrożenie dla bezpieczeństwa państwa i obywateli. Stan ten wprowadził by zachować władzę. 
 
Czy czasami nie zakiwałeś się do reszty? Nóżki ci się z lekka poplątały i zapytaj Sasina o konstytucję bo chłopu, jak i tobie już wszystko się zakałapućkało.
60. Dodane przez Miki, w dniu - 25-04-2020 14:48
Rokasz jak nie chce uczestniczyć w wyborach to niech nie głosuje, ale nie ma prawa do uniemożliwiania tego innym. TO NASZE KONSTYTUCYJNE PRAWO i moralny obowiązek.
61. Dodane przez obserwator, w dniu - 25-04-2020 15:13
do kom56. Co Ty po naradzie z posłem Brejzą albo Nitrasem? halo, tu ziemia!  
do kom.57 no popatrz a w 2015 jeszcze tego (uzależnienia) nie było a już wtedy Polacy zdecydowali, że chcą być "poddanymi" i to jest lepsze niż "poddanymi" Tuska, Kopacz czy innych ich kumpli! A swoją drogą wybrali nie po Twojej myśli i od razu "poddani". 
do kom.59 Ustawy nie ma bo totalna opozycja robi totalną obstrukcję. Wszystko zamiast zastanowić się jak przeprowadzić je korespondencyjnie. 
No to jak tak się przywiązałeś do słów min. Szumowskiego to powiedział, że za dwa lata i co opozycja na to? A słowa swojego idola Urbana porzytaczasz i po co?  
Ja oddaję a Ty co, walczysz ze swoim państwem? 
A stanu wyjątkowego nie mozna wprowadzać by przesuwać wybory! poczytaj sobie o tym. A obecny stan reguluje ustawa PO_PSL z 2008 roku o epidemii.
62. Dodane przez ...., w dniu - 25-04-2020 15:37
WSZYSCY NA WYBORY....Trzeba mieć to już za sobą....Polska teraz potrzebuje jedności żeby można było skutecznie walczyć ze skutkami pandemii...Skoro ludzie mogą stać w kolejkach w marketach również mogą oddać głos bezpiecznie z zachowaniem środków bezpieczeństwa...Maski na twarz,własny długopis,bezpieczna odległość i ograniczona ilość osób w lokalu.LUDZIE NIE PRZESADZAJCIE BO NA ŁEB DOSTANIECIE !!!!!!
63. Dodane przez lala, w dniu - 25-04-2020 16:00
Więcej zakażonych,więcej swobód.Czy ktoś widzi w tym logikę?Oj politycy,politycy zgubiliście z pola widzenia szarego obywatela.
64. Dodane przez Tomasz, w dniu - 25-04-2020 16:28
Drogi Panie listonoszu 
niestety ukradli mi skrzynkę na listy,więc proszę w przypadku pojawienia się jakiejkolwiek korespondencji z PKW o  
wrzucenie jej w pojemnika na odpady za domem. 
Pozdrawiam 
Tomasz K.
65. Dodane przez Iwo, w dniu - 25-04-2020 17:00
Do 59. Wyprowadź się z Poski do swoich na sybir i nie motaj ludziom, nie pisz głupot. Wybory mają być w terminie a ja wezmę w nich napewno udział.
66. Dodane przez dgl, w dniu - 25-04-2020 18:35
A po co nam prezydent ?Wystarczy utrzymywać posła,jest taniej niż prezydenta,który i tak wykonuje to co ma wykonać
67. Dodane przez do 64, w dniu - 25-04-2020 18:56
do 64 
W 2014 było wiele głosów nieważnych. 
Głosy liczono ponad tydzień !! 
Może o tym podyskutujemy. 
Głosów nieważnych było wtedy 2.5 mln !!! 
Czy Bruksela i GW protestowały???
68. Dodane przez precz z komuną, w dniu - 25-04-2020 18:59
do.23 
Precz z Komuną, 
Popieram ten tekst. 
Napisane wspaniale. 
 
Emeryt
69. Dodane przez do,47, w dniu - 25-04-2020 19:05
do.47 
Tobie potrzebny jest dobry lekarz. 
PRL to system zbrodniczy !! 
 
Prawo i Sprawiedliwość ma poparcie 50%. 
Kidawa ma poparcie 4%. 
Duda ma poparcie 55%. 
W Polsce jest 70% obcych mediów a w Niemczech zero. 
Polacy do dumny naród.
70. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 25-04-2020 19:59
do 69 
PZPR też miał poparcie nawet ponad sto procent. No, może przesadziłem, ale ponad 90 zawsze było, do czasu. W poprzednim poście poparłeś w pełni post 23. Godzisz się w takim razie, że każde przegrane przez PiS wybory były sfałszowane. Tamten geniusz pisał o listach układanych na Kremlu. Po co zaraz na Kremlu? W Polsce byli twardogłowi bardziej niż na Kremlu. To teraz PiS mizdrzy się do Kremla a Długopis smali cholewki do Trumpa. Pokorne cielę dwie matki ssie, ale PiS ssie trzy - Polaków.  
Zrobiłeś literówkę w ostatnim zdaniu gdy pisałeś o sobie i takich jak ty.
71. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 25-04-2020 20:09
re 61 
Nie godzę się z wyborami gdzie wrzucam do urny kopertę z zaznaczonym kandydatem i swoimi danymi. To tak wygląda jak wybory w 1947 roku o których rozmawialiśmy na lekcjach historii. Uczniom w głowach się nie mieściło, że tak można było zrobić. Teraz mamy deja vu. Jeżeli ktoś tego nie widzi co się dzieje z zasadami wyborczymi to oznacza totalne oddanie się jedynie słusznej partii PiS i jej prezesowi.  
 
Tomaszu K.  
Będziesz miał kłopoty bo tacy jak "olo" czy "ja" już szykują sygnały. Dla tych co nie rozumieją to oni już szykują się do kablowania. 
Co do obstrukcji to chyba masz rację. Durna ustawa łamiąca prawa wyborcze musi być poprawiona lub odrzucona. Tak się dzieje gdy pisze się ją na kolanie na polecenie prezesa bez znajomości Konstytucji RP czy regulaminu sejmu.
72. Dodane przez obserwator, w dniu - 25-04-2020 20:09
cytat z salon24: 
"Mamy w Polsce ogromne kłopoty wynikające z panoszącej się pandemii koronawirusa, a politycy, głównie za sprawą tych opozycyjnych, ciągle próbują wzniecić jeszcze inny pożar, chaosu i deprecjonowania roli państwa i prawowitej władzy, wybranej w demokratycznych wyborach. Kochana opozycjo, czy wasze hołdowanie zasadzie im gorzej, tym lepiej kiedyś się skończy, skoro ponoć tak bardzo zależy wam na pomyślności naszego państwa i jego obywateli?" 
a do tego GW i TVN24 (jako najsilniejsze opozycje) na okrągło walą bojkotem infekcjami, chaosem!
reklama
73. Dodane przez obserwator, w dniu - 25-04-2020 21:18
do kom.71 Do urny wrzucasz dwie zamkniete koperty, w jednej głos a w drugiej Twój podpis i komisja je rozdziela a tym samym anonimizuje głos. Technicznie i koncepcyjne proste, wystarczy chcieć!  
A Ty dalej masz obsesję PRL, czy dlatego, ze w zapleczu PO_PSL_SLD pełno takich politycznych spadkobierców, Stefanów Michników, prok. Wolińskich czy innych oprawców UBeckich?
74. Dodane przez Olo, w dniu - 25-04-2020 21:34
do 64 Lecz się u psychiatry.
75. Dodane przez Głogowianin, w dniu - 25-04-2020 21:43
Popieram 60. Ja będę głosował na Pana Prezydenta A. Dudę. Jeśli ktoś mi uniemożliwi głosowanie to złożę pozew do sądu.
76. Dodane przez taka prawda, w dniu - 25-04-2020 21:53
pkt. 69 Brawo popieram a tacy lekarze są w Bolesławcu.
77. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 25-04-2020 22:52
Życie na platformie musiało ci dokuczyć. Gdzie masz komisję? Pracownik poczty ma dostarczyć do komisji wyborczej karty. Z jakiej racji urzędnik państwowy na mieć moje karty? Już raz był cud na urną, w 1947. PiS jako epigon PZPR dobrze wie jak to zrobić. Obsesja? Piotrowicz, Kryże, Karski to funkcyjni pezetperowcy a teraz w PiS. Czy zaprzeczam iż w PO są byli członkowie PZPR? Ty za to wypierasz z głowy niewygodną prawdę. Boisz się jej?
78. Dodane przez JAnusz, w dniu - 25-04-2020 23:12
Jak ktoś chce przekazać SWOJE DANE TO PROSZĘ BARDZO PISAĆ DO SASINA I SPÓŁKI!!!! NAJLEPIEJ DO JARKA I KOTA Z ŻOLIBORZA!!!! 
LISTY NAJLEPIEJ POLECONE NA KOSZT ODBIORCY !!!! 
 
ZAPUNKTUJECIE HJEHEHEHEHE
79. Dodane przez emeryt 6.200 na rękę, w dniu - 25-04-2020 23:17
Zagłosują tylko beneficjenci 500+.
80. Dodane przez Tomasz, w dniu - 25-04-2020 23:57
Po co się spinać skoro wynik wyborów jest już przesądzony,głupie pisanie psucie sobie nerwów na wzajem. Obudźcie się (...) robi z nas durni w biały dzień.Dziwię się tylko politykom pis typu Morawiecki,Szumowski,Sasin,Duda itd. że słuchają się go jak Boga oraz robią i mówią co każe.Czyżby nie mieli własnych rozumów?????Myślę że mają i potrafili by razem stworzyć coś bardziej konstruktywnego.
81. Dodane przez Tomasz, w dniu - 26-04-2020 00:07
do 74 
Olo już dawno się leczę bo prowadząc w tym kraju firmę od 17 lat zdrowy człowiek nie zniósł by tego na co wydawane są jego podatki typy PIT,VAT i inne które co miesiąc płacę czyli na bzdurną organizację niepotrzebnych wyborów zamiast na testy dla lekarzy i personelu medycznego.
82. Dodane przez kossakowski, w dniu - 26-04-2020 08:18
Komuniści i PO jeździli na szkolenia do Moskwy związane z wyborami i teraz nam cyrk tu urządzają. Jakie wójcie wirusy na kopertach? Przecież pracownicy poczty będą bardziej godni zaufania niż ci z łapanki przedwyborczej którzy zrobią wszystko za 10 zł więcej w komisjach. Ten wójt to jak coś napisze to klękajcie narody, może to jakiś krewniak Kidawy?
83. Dodane przez Anita, w dniu - 26-04-2020 08:28
A ja tam chcę głosować. Szczególnie jak sobie pomyśle co taka PO zrobiła by z Polską gdyby miała jeszcze władzę.
84. Dodane przez obserwator, w dniu - 26-04-2020 09:04
do kom.77 oj tak, masz rację, życie z Platformą dokuczyło nie tylko mi ale i naszemu panstwu, stąd na tle PO_ZSL_SLD PiS robi całkiem nieźle rządzi. 
Dlatego obstrukcja Senatu i Grodzkiego (mają zasadę im gorzej tym lepiej) w sprawie wyb. korespondencyjnych jest dokuczliwa a można by było sprawę wyborów załatwić szybko i zająć się problemem koronawirusa i gospodarki po nim!
85. Dodane przez lala, w dniu - 26-04-2020 15:55
Po co ten szum.W 1947r wybory poszły sprawnie,szybko i po myśli...
86. Dodane przez ja, w dniu - 26-04-2020 16:32
33Do kom nr 70 naszego najmądrzejszego wójta..rozumiem,ze mowisz o sobiez tym kablowaniem?
87. Dodane przez obserwator, w dniu - 26-04-2020 17:21
do kom.85 masz skojarzenia z PRL, czy dlatego, ze w zapleczu PO_PSL_SLD pełno takich politycznych spadkobierców, Stefanów Michników, prok. Wolińskich czy innych oprawców UBeckich?
88. Dodane przez re 87, w dniu - 27-04-2020 09:09
Wolniewicz nie żyje, Michnik nie żyje. Nigdy nie byli w PO, PSL czy SLD. 
Żyje za to Piotrowicz. Członek PZPR, agitator partyjny, ścigający walczących o wolną Polskę działaczy opozycji, obrońca pedofila, odznaczony za efektywność i aktywność w ściganiu opozycji w PRL. Obecnie członek PiS w czym nie przeszkadza mu kolejny stołek w Trybunale Konstytucyjnym.
89. Dodane przez Rocky, w dniu - 27-04-2020 10:46
Do 83 A Ty co jesteś wróżka jakaś?Skąd możesz wiedzieć co by było gdyby??? A ja tam nie chcę głosować.Szczegolnie jak widzę co taki Pis robi jak jest u władzy
90. Dodane przez obserwator, w dniu - 27-04-2020 14:57
do kom.88 coś Ci się całkiem pomieszało, Sprobuj na spokojnie raz jeszcze przemysleć. 
do kom.89 Anita wróżką nie jest ponieważ widzieliśmy rządy w latach 2008 - 2015 stąd ja również uważam, że nigdy więcej Tuska i kumpli w krótkich spodenkach, którzy niedorośli do rządzenia i czuli sie tutaj jak namiestnicy co kolonią rządzą i pełni kompleksów spoglądali na lewicowo liberalne elity zachodnie aby im się podobać i pełni napięcia czekali na pochwały stamtąd płynące (i poklepywanie po plecach).
91. Dodane przez Spoxman, w dniu - 27-04-2020 19:30
Ministerstwo Cyfryzacji przekazało dzisiaj Poczcie Polskiej wszystkie dane z rejestru PESEL, tak więc możecie usiąść. Mniejsza, że nie pokrywają się ze spisami wyborców, ale wszystko jest w porządku. Meee.
92. Dodane przez do 90, w dniu - 27-04-2020 22:50
Wymień kłamstwa z 88 postu głąbie. Wymień choć jedno kłamstwo PiSuarze. 
Lepiej być klepanym po plecach niż w prysiudach klęczeć obok Trumpa siedzącego w fotelu. Duda jak kiedyś I sekretarze przed Breżniewem. Fajny widok wielbiciela Leśnego(...).
93. Dodane przez pawel, w dniu - 28-04-2020 15:25
ludzie maja gleboko w d wybory z dnia na dziem traca prace sandem zwalnia asp polska tez
94. Dodane przez antylewizna, w dniu - 29-04-2020 07:42
"samorządowcy" chcą do kozy ?
95. Dodane przez antygłupek, w dniu - 29-04-2020 09:35
re 94 
PiSuary chcą Polakom urządzić apokalipsę. Za co tak nienawidzą Polski i Polaków?
96. Dodane przez obserwator, w dniu - 29-04-2020 16:38
do kom.92 Sędzia, zbrodniarz stalinowski Stefan Michnik, żyje, ma się dobrze, Szwecja nie che go wydać, byc może nawet jemu płacimy emeryturę! 
Używasz obraźliwego języka. 
Wg Twojego wpisu prezentujesz mentalność postkolonialną jak pseudoelity III RP.
97. Dodane przez a jednak, w dniu - 29-04-2020 23:02
No dobrze, Michnik żyje jeszcze, ale dni jego policzone już są. Czy ma się dobrze? To już może zamień się z nim, ciekawe jak długo jeszcze pociągniesz.  
Jeżeli ma płaconą polską emeryturę to tylko powód do dumy z naszego prawa. Prawa nabyte są prawem i tyle. Tylko sąd jest władny odebrać je za najcięższe przestępstwa. Dlaczego przez prawie siedem lat Ziobro nie postawił mu aktu oskarżenia? Ciekawe dlaczego? Może z powodu Kalksteina? 
No dobrze, z Michnikiem jakoś mu umknęło, że jeszcze żyje, tym gorzej dla Ziobry. 
Co z Piotrowiczem? Pasuje ci czerwony prokurator będący pupilkiem Kalksteina?  
Czy używa obraźliwego języka? Ty walisz w jedwabnych rękawiczkach a on, jak przystało wobec buca na odlew. Może buc zrozumie wreszcie, że może niech sprubUje coś napisać nie tylko z sensem, ale i poprawnie. 
Coś mi się wydaje, że szukałeś czegoś po powrocie z platformy i przyswoiłeś sobie niektóre sformułowania typowe dla mnie a miałeś szukać haków. Obiecałeś bucu. Pamiętaj, nigdy nie potrafisz niczego dobrze uzasadnić bo bronisz przegranej sprawy i hasło Ojczyznę dojną racz nam dać Panie to powoli zmierza ku przeszłości. Mentalność postkolonialne? Ty za to masz mentalność szmaciaka, prola. 
c.b.d.u. 
wg
98. Dodane przez obserwator, w dniu - 30-04-2020 18:01
do kom.97 Twój prymitywny język świadczy o Tobie. Prosiłeś, żebym wymienił choć jedno kłamstwo, sam przyznałeś, że St. Michnik żyje czyli skłamałeś! 
c.b.d.o 
Raczej zastanów się nad sobą wobec tego i swoim językiem bo jest żałosny. 
A wybory powinny się odbyć korespondencyjne w maju zgodnie z Kostytucją (Konstytucja! Konstytucja!....)
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust