Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
26
Listopada 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Delfin, Jan, Konrad,
Leonard
Do końca roku 35 dni.
Start arrow Głogów arrow Jest wizualizacja przejścia podziemnego

Nie wszyscy mieszkańcy są przekonani

Jest wizualizacja przejścia podziemnego

26.05.2020. Radio Elka, Kasia Rososzko

Wizualizacje przejścia podziemnego przy Zamku Książąt Głogowskich (fot. UM Głogów)
Przejście podziemne czy kładka nad drogą? Choć władze miasta, zarządca drogi i konserwator zabytków opowiedzieli się za pierwszą opcją, wśród mieszkańców wciąż zdarzają się opinie, że przy Zamku Książąt Głogowskich, obecne przejście dla pieszych powinna zastąpić kładka. Takie zdanie wyraził ostatnio słuchacz w naszej radiowej audycji „Zadzwoń do prezydenta”.  Urząd Miejski przekonuje, że to przejście podziemne będzie odpowiedniejszym rozwiązaniem i przedstawia wizualizacje obu wariantów. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Przejście podziemne minimalnie ingeruje w teren. Natomiast, aby zbudować kładkę trzeba spełnić o wiele więcej wymagań technicznych. To m.in. wysokość, która na drogach krajowych musi być zachowana, podjazd dla niepełnosprawnych, windy, odpowiednia wysokość schodów, półpiętra. Byłby to bardzo duży obiekt, który bardzo źle wpłynąłby
na krajobraz. W związku z tym, koncepcja zabudowy przejścia górą jest nie do przyjęcia przez GDDKiA i przede wszystkim konserwatora zabytków, który ma decydujące zdanie jeśli chodzi o obszar staromiejski
- mówi Rafael Rokaszewicz, prezydent Głogowa.

Władze Głogowa informują, że są już po uzgodnieniach z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad oraz konserwatorem zabytków. Teraz zgodnie z planem, powinny rozpocząć się prace związane ze sporządzeniem odpowiedniej dokumentacji. Nie wiadomo jednak kiedy to nastąpi. Plany pokrzyżowała pandemia koronawirusa, która znacząco wpłynęła na osłabienie kondycji głogowskiego budżetu.

- Budowa takiego przejścia to koszt kilku milionów złotych. Będzie to bardzo duże przedsięwzięcie nie tylko pod względem finansowym, ale i technicznym. Pod drogą biegną bowiem wszystkie sieci, łącznie z główną magistralą zasilającą mieszkańców w wodę. To także sieci elektryczne itp. Będzie to duże wyzwanie - dodaje prezydent.

Przypomnijmy, że dyskusje na temat funkcjonalności obecnego przejścia dla pieszych przy ul. Brama Brzostowska trwają od lat. Miejsce jest nie tylko niebezpieczne dla samych pieszych, ale i też znacząco osłabia płynność ruchu w tym miejscu, przez co tworzą się korki.

 
Komentarze (40)
1. Dodane przez Ad, w dniu - 26-05-2020 11:58
To już miasto ma kasę na takie bzdury gdzie na co dzień przechodzi tym przejściem może kilka osób problem pojawia się dopiero podczas imprez które są raz w roku jak najszybciej trzeba pomóc wybudować obwodnicę i po problemie a pieniądze przenieść na inne inwestycje które są bardziej potrzebne dla miasta choćby parking podziemny a nie budowa przejścia obok przejścia
2. Dodane przez Marek, w dniu - 26-05-2020 12:00
Czy przy tak dużej ilości miejsca niezbędne są windy? Przecież zmieści się pochylnia, również dla rowerzystów których w tym miejscu nie brakuje. Pewne że sprawność wind stanie się legendarna i tematem kolejnych audycji Radia Elka.
3. Dodane przez Gosc, w dniu - 26-05-2020 12:53
Miastu pasuje tunel tylko że wtedy będzie utrudniony ruch samochodów i będzie to trwało kilka miesiecy a postawić kładkę jaką ma np Lubin potrwa chwilę więc czy w Głogowie nikt nie myśli w urzedzie
4. Dodane przez Adaś, w dniu - 26-05-2020 13:31
A w ziemi zaczną grzebać wiadomo co jest pod powierzchnią tunele więc koszt wzrośnie oczywiście pan prezydent zrobi wielkie oczy że to nieplanowane i takie tam archeolodzy wstrzymają prace i tym sposobem będziemy mieli przejscie za kilkanaście lat ot tylko...
5. Dodane przez Norek, w dniu - 26-05-2020 13:35
Tunel zaczynający się w ZG Sieraszowice i kończący się w Warszawie &.!
6. Dodane przez Creator, w dniu - 26-05-2020 13:37
Ta kładka wygląda masakrycznie.
7. Dodane przez koli koli, w dniu - 26-05-2020 13:54
Dlaczego jedziecie na wstecznym ? ,Tunel powinin być ale dla ruchu samochodowego ,a dla ludzi powinno się likwidować bariery architektoniczne a nie je rozbudowywać.
8. Dodane przez lunn, w dniu - 26-05-2020 13:56
przecież kilkadziesiąt metrów dalej przy bramie brzostowskiej jest przejście podziemne, więc po co te wydatki? trochę ruchu nikomu jeszcze nie zaszkodziło
9. Dodane przez marwin, w dniu - 26-05-2020 14:00
Porażka. We Wrocławiu zasypują przejścia podziemne, burzą kładki, żeby piesi mieli wygodę w poruszaniu się, a prezydent Rokaszewicz proponuje rozwiązania sprzed pół wieku.
10. Dodane przez gość, w dniu - 26-05-2020 14:25
Brzydko to wygląda :( Ktoś się wybitnie nie postarał!!!
11. Dodane przez mawin, w dniu - 26-05-2020 14:36
Do kom.8. To wysiądź ze swojego samochodu i rusz tyłek. Trochę ruchu nikomu nie zaszkodzi. Zwłaszcza osobom na wózkach inwalidzkich, starszym i matkom z dziećmi.
reklama
12. Dodane przez Stefan, w dniu - 26-05-2020 15:09
Tylko kładka.
13. Dodane przez kierowca, w dniu - 26-05-2020 15:10
Tylko przejście podziemne wchodzi w grę.Żadna kładka.Kto zapewni bezpieczeństwo kierowcom przed lecącymi butelkami,puszkami i innymi śmieciami z kładki na drogę.Dodatkowo zaburzy to krajobraz i wizerunek miasta
14. Dodane przez Zet, w dniu - 26-05-2020 15:26
Tunele są niemodne że tak powiem w urbanistyce, są ciemne, zachęcają do wandalizmów i załatwiania się elementów. Ładna kładka też może być ozdobą, na zachodzie nawet ronda rowerowe w formie kładek robią.
15. Dodane przez Err, w dniu - 26-05-2020 15:50
Tylko obwodnica. Nic wiecej
16. Dodane przez J23, w dniu - 26-05-2020 16:53
Czy ten Wasz prezydent nie ma lepszych pomysłów niech skończy fontanne w parku bulwar a później ruszy mózgownicą korki w mieście szok a on kładke chce stawiać poroniony pomysł czy tam wogóle pasuje ta kładka szok oj roko roko
17. Dodane przez jon, w dniu - 26-05-2020 17:02
oto nasi wlodzrze nie maja na co wydawac pieniedzy to tak nic nie zmieni wybudujcie obwodnice Glogowa i po problemie u nas wladze sa zacofane ba...y
18. Dodane przez Haha, w dniu - 26-05-2020 18:21
Ale bzdury niedługo dojdą do Serbów z tą likwidacją przejść i krzyżówek, a korki jak były tak będą.
19. Dodane przez Monika, w dniu - 26-05-2020 19:21
co to za paskudztwo !!!!!
20. Dodane przez Jan, w dniu - 26-05-2020 20:54
A czy ktoś przywróci lewoskręt z Alei Wolności? Rondo zakorkowane, masakra bo jakiś debil zmienił organizaje ruchu komu to przeszkadzało???
21. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 26-05-2020 21:21
Od kilku lat słychać, że korek przed mostem to wina przejścia przy zamku. Ma być przejście podziemne a marudy nadal sieją zamęt. Głogów to nie Wrocław i obwodnicy nie ma dzięki posłowi Zubowskiemu i jego partii. Most też jeden a o drugim można pomarzyć. 
Ale do przejścia. Dziś, jak codziennie, przez dwie godziny korek. Trzy razy przejeżdżałem i to nie przejście jest korkogenne a jazda kierowców i zjazd na Sławę. Przejeżdżając tamtędy, ani razu nie przechodził tym przejściem pieszy a korek jak był tak był. 
Przejście jest potrzebne kilka razy w roku i w czasie roku szkolnego również.
22. Dodane przez Mat, w dniu - 26-05-2020 21:37
Jak wybuduje przejście w tym miejscu to korek zacznie się robić na następnym co wtedy następną kładkę?
23. Dodane przez czekam na powrót PO, w dniu - 26-05-2020 22:15
Korek na moście to wina taniego paliwa. 
 
Jak wróci do Władzy Donald, będzie po 7zł 
 
Problem korków zniknie.
24. Dodane przez ???!!!, w dniu - 26-05-2020 23:10
Tylko nie kładka bo będzie jak w Lubinie, że jakiś łoś przywali w filar i będzie po kładce !!!!!
25. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 26-05-2020 23:52
kładka wygląda tragicznie :O
26. Dodane przez Piotr, w dniu - 27-05-2020 00:31
Taniej wyjdzie likwidacja przejścia dla pieszych kawałek dalej jest już jedno przejście podziemne. Po co generować koszty?
27. Dodane przez Własne, w dniu - 27-05-2020 06:10
Do kom.21 Panie obserwator, wczoraj za mostem miał miejsce wypadek który spowodował korkowanie. Jakoś po czasie gdy auta zostały usunięte, a olej na ulicy zasypany, można było normalnie przejechać, i co? Na rondzie, Obr. Pokoju i przed mostem korki a za mostem wolna droga, a wy będziecie mówić że to nie jest wina przejścia dla pieszych. Zabawni jesteście.
28. Dodane przez aha, w dniu - 27-05-2020 08:17
nikt nie wpadł na pomysł, że korki tworzą się od tego, ze za światłami dwa pasy schodzą się w jeden? przecież za mostem zawsze sie luzuje
29. Dodane przez re 23, w dniu - 27-05-2020 08:30
Gdyby był Donald to paliwo byłoby teraz po 2,5 zł. 
Ropa po 20 dolarów za baryłkę a cena paliwa 4 zł. 
Za Donalda ropa po 160 dolarów za baryłkę a paliwo po niecałe 6 zł. 
Umiesz porównać? 
Gdyby nie Donald to nad morze jechałbyś 8 godzin a dzięki niemu jedziemy niecałe 4 godziny. 
Widzisz różnicę? 
Dzięki (...)i nie mamy obwodnicy Głogowa za to mamy korki.
30. Dodane przez TomaszDGL, w dniu - 27-05-2020 09:23
to straszne w jakim ja głupim mieście żyję... prezydent miasta zamiast dbać o mieszkańców to o wsiowych naszym kosztem dba!!!! tam startuj na wyborach a nie u nas! my mieszkańcy miasta nie potrzebujemy takich barier komunikacyjnych!!!!  
ta droga się zwęża z dwóch pasów do jednego! i to jest przyczyną korków!!!!! pamiętać należy także o tym że wielu kierowców jedzie przez starówkę i wbija się obok lidla to też jest przyczyną braku płynności ruchu w tym miejscu! tak trudno to zauważyć? korki w tym miejscu będą zawsze nawet po wybudowaniu obwodnicy choć może w mniejszej skali ale nie ma co liczyć na usunięcie problemu w całości... aby usprawnić tu ruch należy zablokować ruch "tranzytowy" przez starówkę być może nawet zlikwidować wyjazd obok lidla a w tym dość dużym miejscu postawić znaki z jazdą na suwak tak by zmusić kierowców do płynnej jazdy! w tym rozwiązaniu należałoby przywrócić również pełną funkcjonalność skrzyżowania z aleją Wolności! i po problemie... może jedynie wprowadzić inteligentne zarządzanie ruchem na tej drodze tak by ograniczać korki... nie da się więcej zrobić...  
dość psucia miasta szkodniki! co jeden prezydent to lepszy... poszerzyli i ogrodzili tą drogę zbudowali ogromne rondo i chcą abyśmy się z tego cieszyli... czym? tym że tyle hektarów parku nam odebrano? tym że musimy tego kolosa obchodzić nadrabiając setki metrów? czy ktoś jeszcze pamięta że z MOKu na starówkę jest tylko przysłowiowy rzut beretem? że cudowne udrażnianie tej drogi wydłużyło tą drogę pieszym o co najmniej kilometr? i te szczurze nory zwane przejściami podziemnymi... tragedia... i teraz kolejny tragiczny pomysł budowy kolejnej szczurzej nory... brrr  
musimy dbać o miasto i jego problemy komunikacyjne a nie o ruch tranzytowy! to zadanie dla województwa i państwa a nie dla mieszkańców miasta! najkorzystniej byłoby tą drogę przeorać i usunąć wszystkie bariery komunikacyjne które ona tworzy dla mieszkańców miasta!z całym szacunkiem nie interesuje mnie interes mieszkańców wsi bo czy ich interesuje to jak bardzo ja na tym tracę?
31. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 27-05-2020 11:08
Śmieszne jest to, że łata się problem doraźnie, a nikt nie widzi jak to rozwiązać globalnie, choć o obwodnicy mówi się od dawna. Przejście podziemne jest 100m dalej. Taki problem zamknąć te pasy i kierować ludzi do przejścia podziemnego? Takie rozwiązania pod publiczkę, że niby "coś robimy dla mieszkańców". MOST I OBWODNICA!
32. Dodane przez Polak, w dniu - 27-05-2020 11:27
A ja uważam że przejscia tam wogule być nie powinno
33. Dodane przez emeryt, w dniu - 27-05-2020 17:32
do32 Polaku , wogule piszemy inaczej.
34. Dodane przez do emeryta, w dniu - 27-05-2020 21:29
Prawdziwy Polak nie zwraca uwagi na takie głupoty wymyślone przez wykształciuchów i gorszy sort jak ortografia.
35. Dodane przez Gosc, w dniu - 28-05-2020 16:01
Ja proponuję obwodnicę dla pieszych od alei wolności przez plac tysiąclecia wzdłuż torów kolejowych potem wpław i jesteśmy w Marinie
36. Dodane przez c.d.29, w dniu - 28-05-2020 21:51
Winę za wykreślenie z budowy obwodnicy i mostu ponosi PiS i poseł z Głogowa Wojciech Zubowski. 
Dzisiaj dał poPiS obłudy, amnezji i kpiny z wyborców gdy bronił największego szkodnika w rządzie, tego co górnikom kazał fedrować bo budżet tego wymaga a życie górnika dla niego to funta kłaków jest warte.
37. Dodane przez Rocky, w dniu - 29-05-2020 09:40
Tylko kładka bo na górze zawsze mają lepiej a i widok zapiera dech w piersiach.Ale kiedy Po-wrócą i jeziora sprywatyzują to tylko o obwodnicy i wspaniałym byłym widoku będzie gdzie po- wspominać.
38. Dodane przez lala, w dniu - 30-05-2020 17:00
Do 34,rozbawiłeś mnie do łez.
reklama
39. Dodane przez ppp, w dniu - 31-05-2020 19:08
Po co budować za miliony przejście podziemne jak za kilka lat ma być obwodnica. Wystarczy postawić światła na przejściu , bo korki powodują piesi. Samochody zatrzymują się co chwilę bo podchodzi pieszy. Światła pozwolą przejechać większej ilości pojazdów i nie będzie korków. 
Można postawić tam światła tymczasowe i sprawdzić - przed wydaniem paru baniek na projekty i kopanie dziury.
40. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 02-06-2020 09:32
Piszesz o światłach dla pieszych? Ostatnio stałem za DPL-em, który zatrzymał się przed przejściem mając zielone a piesi czerwone. Na siłę chciał by piesi ruszyli na przejście. Kilka dni wcześniej podobnie za GW na tym samym przejściu (przy I LO na Sikorskiego). Kierowcy są zestresowani brawurą pieszych i robią rzeczy nie mieszczące się w głowie. 
Obwodnica za kilka lat? Dobre sobie, już dawno nie czytałem tak niedorzecznej obietnicy.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama