Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Jabłoński: Przydatny to obsługi małych miejscowości
Testują "elektryka" na terenie gminy
30.11.2021. Radio Elka, Leszek Wspaniały
(fot. Leszek Wspaniały)
Głogowski Intertrans świadczący usługi przewozowe m.in. dla mieszkańców gminy Grębocice testuje nowy autobus elektryczny. Pojazd zaparkował dziś przed tamtejszym urzędem. Mogli z niego skorzystać mieszkańcy i sam wójt Roman Jabłoński.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Przed prezentacją nie przypuszczałem jak to może wyglądać. Pojazd ma 16 miejsc. Na warunki obsługi małych
miejscowości jest to według mnie wystarczająco. Nie potrzeba paliwa, a jedynie pieniądze na zakup. Jednak teraz są opcje dofinansowania nisko i zeroemisyjnych pojazdów. Te samochody mogą się przebić - mówił wójt gminy Grębocice.
Pojazd testowany będzie dziś i jutro. Koszt tego podstawionego na przystanek w Grębocicach to ponad milion złotych. - My jesteśmy wykonującym usługę, a cała reszta zależy od samorządów. Takie pojazdy to przede wszystkim ekologia. Sprawność tych autobusów jest bardzo wysoka. Szukajmy plusów w tych kategoriach. W pieniądzach może potem - powiedział Kazimierz Kałucki, prezes Intertrans PKS S.A.
1. Dodane przez fachowiec, w dniu - 30-11-2021 14:14 Jeżeli prąd do ładowania autobusu będzie z elektrowni wiatrowej lub solarnej to wtedy będzie zero emisyjny. Pozdrawiam serdecznie.
2. Dodane przez Syn hutnika, w dniu - 30-11-2021 14:21 Świetny pomysł, kolejnym ważnym krokiem dla gminy będzie zadbanie o własny, czysty prąd z odnawialnych źródeł energii. Tak, by elektryczne busy nie były ładowane prądem pochodzącym że spalania węgla.
3. Dodane przez Expert, w dniu - 30-11-2021 14:29 Ciekawe jakie będą koszty utylizacji baterii i jakie będzie eko
4. Dodane przez Leszek, w dniu - 30-11-2021 15:48 A ślad węglowy podczas produkcji wszystkich części?
5. Dodane przez Do 3, w dniu - 30-11-2021 15:51 Już na internecie były artykuły że władze Chin mają dość zakopywania i porzucania na ich terenie zużytych baterii i innych elektrośmieci z europy. Presja jest na baterię bo kopalnie pierwiastków niezbędnych do produkcji ileś lat temu kupili Niemcy i Francja choć dużo też występuje na terenie Chin. Lobbyści na siłę nam je wcisną choć zachód Europy wydał instrukcje na wypadek braku prądu którego cena rośnie i rośnie. Elektryk kiedy braknie prądu tylko laweta. Może kiedyś zasięg będzie większy lecz na chwilę obecną jak patrzę na kogoś jadącego Tesla po autostradzie w rękawiczkach czapce i kurtce to mam mieszane uczucia. W przypadku korka lub zamknięcia autostrady takie auto na niej to pułapka bez ogrzewania parujacymi szybami i ciągła walka o zasięg który w przypadku nissana przebiegiem poniżej 100 000 km realnie spadł po paru latach do 80 km po naładowaniu na full.
6. Dodane przez On, w dniu - 30-11-2021 17:17 O kamaz w tle to są maszyny które młotkiem i przecinakiem idzie naprawić...
7. Dodane przez Do3, w dniu - 30-11-2021 17:33 Koszty utylizacji baterii nie są duże, zresztą Intwrtrans to prywatna firma , oni będą płacić, a nie ty, więc co się tak tym przejmujesz?
8. Dodane przez Do7, w dniu - 30-11-2021 18:12 Że ta firma jest w centrum głogowa nawet blisko ratusza a składowisko odpadów będą robić na bazie... Jak myślisz kto zapłaci za utylizacje??
9. Dodane przez Do 8, w dniu - 30-11-2021 20:34 Za utylizację zapłaci firma która sprzedaje, wymienia akumulatory do takich pojazdów. Taką operację w autobusie wykonuję się nie na Zielonym Rynku,czy w okolicach Ratusza tylko w auturyzowanym serwisie producenta. Ty na poważnie myślisz że na własną rękę tym zajmuje się tym właściciel pojazdu, który w dodatku bardzo często jest brany w leasing? I to tak cię martwi?
10. Dodane przez dgl1975, w dniu - 30-11-2021 20:40 Autobus fajny tylko strach będzie jeździć jak będą kierować kierowcy 65plus bo prawie wszyscy w tej firmie kierowcy pracują. Panie prezesie daj Pan zarobić to kierowcy się na pewno znajdą, bo na razie tylko emerytom tam opłaca się pracować
reklama
11. Dodane przez Do 9, w dniu - 30-11-2021 22:32 Ty tak na poważnie?? Widziałeś kiedyś w serwisie samochodowym obojętnie jakim 10letnie auta pogwarancyjne na drogie naprawy?? Myślisz że te autobusy będą w leasingu ponad 10lat?? bo jak znam życie będzie jak większość wymiana baterii i utylizacja starych przekroczy wartość nowego auta..
12. Dodane przez Tymek, w dniu - 01-12-2021 22:46 Do kom. 10 bardzo słuszna uwaga to jest firma która zatrzymala się w latach 70 i takie tam zarobki. Podziwiam ludzi którzy tam pracują.
13. Dodane przez Kaczan, w dniu - 02-12-2021 13:19 I już Grebocice poznały się na tej polkowickiej pseudo-komunikacji i sięgają po sprawdzonego przewoźnika. Jednak kogo to w Polkowicach obchodzi? Nikogo ważne, że Borkowi i reszcie lepszawych kasa się zgadza.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.