Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
24
Kwietnia 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Horacy,
Grzegorz, Marian,
Elżbieta
Do końca roku 251 dni.
Start arrow Lubin arrow Wóz strażacki zderzył się z osobówką

Wypadek w Lubinie

Wóz strażacki zderzył się z osobówką

24.07.2022. Radio Elka, Emila Wojciechowska

(fot. Nadesłane przez Czytelnika)
Poważny wypadek na skrzyżowaniu ulic Paderewskiego i Zielonogórskiej w Lubinie. Zderzyły się wóz strażacki i osobowy volvo. Po zderzeniu samochód straży pożarnej przewrócił się na bok, osobówka jest zmiażdżona. Pięć osób zostało rannych. Służby są na miejscu. Policja prowadzi czynności.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Do wypadku doszło około godziny 12. Jak dowiedzieliśmy się w Komendzie Powiatowej Policji w Lubinie, wóz strażacki jechał na sygnałach dźwiękowych i świetlnych. Na skrzyżowaniu ulic Zielonogórskiej i
Paderewskiego doszło do zderzenia z samochodem marki volvo.

Osobówka jest zmiażdżona, wóz strażacki przewrócił się na bok.

- Do zdarzenia drogowego doszło z udziałem strażaków ochotników z Rudnej. Ratownicy jechali na kolejną akcję. - powiedział nam na miejscu brygadier Eryk Górski, komendant PSP w Lubinie. Do szpitala trafiło 5 osób. - To poszkodowany z osobowego volvo oraz czterech ratowników Ochotniczej Straży Pożarnej w Rudnej, którzy uskarżali się na bóle w klatce piersiowej, mieli bóle kręgosłupa. Są teraz w trakcie diagnostyki na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym.

Oprócz karetek wezwano też śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

Policja ustala przyczynę i okoliczności zdarzenia. Ruchem kierują funkcjonariusze z lubińskiej drogówki.
 
Komentarze (74)
1. Dodane przez Marien, w dniu - 24-07-2022 13:26
Lo Matko " w biały dzień wypadki! Jak oni jeżdżą ?!..
2. Dodane przez Jola, w dniu - 24-07-2022 14:09
Kaskader za kierownicą volvo głóchy czy nie widział ogromnego auta PSP.. Gdzie szczególna ostrożność na skrzyżowaniu. Szkoda auta bojowego PSP bo jest warte ponad 1 000 000 zł
3. Dodane przez Marta, w dniu - 24-07-2022 14:17
Widziałam to na własne oczy. Osobówka wogle nie zwolniła mimo iż strażacy jechali na sygnale i trąbili przed skrzyżowaniem. Straszny widok.
4. Dodane przez Marta, w dniu - 24-07-2022 14:26
widziałam ten wypadek na własne oczy, czemu te auto nie zwolniło skoro strażacy jechali na sygnale i dawali znać, że jadą ? 
Cały czas mam w głowie obraz tego auta i ta myśl - czemu on nie zwalnia...
reklama
5. Dodane przez Do 1, w dniu - 24-07-2022 14:27
A co ma do tego dzień czy noc, wypadki się zdarzają bez względu na porę doby czy pogodę.. "Lo Matko"?
6. Dodane przez vvv, w dniu - 24-07-2022 14:37
ma VOLVO to co tam straż na sygnale , straż jedzie ratować ale kierowcy mają w du..ie takie akcje , dopiero jak sami potrzebują pomocy to wtedy rozumieją kto jest ważniejszy na drodze !!!
7. Dodane przez bronisław, w dniu - 24-07-2022 14:51
Na sygnale ale trzeba się stosować do obowiązujących przepisów. Który wjechał na czerwonym ten jest winny spowodowania wypadku.
8. Dodane przez vol, w dniu - 24-07-2022 15:56
volvo jechało z polkowic czy do polkowic?
9. Dodane przez Piotr, w dniu - 24-07-2022 15:59
Wina i tak kierowcy straży bo nie zachował szczególnej ostrożności
10. Dodane przez Alex, w dniu - 24-07-2022 16:25
Ale jeżeli straż wjechała na czerwonym to prawdopodobnie będzie wina kierowcy wozu strażackiego. Może wjechać ale ma się upewnić czy jest to bezpieczne.
11. Dodane przez do kom 8, w dniu - 24-07-2022 16:56
Volvo jechało od strony Polkowic, a wozy strażackie w stronę Małomic. Pierwszy, który wjechał na skrzyżowanie, został trafiony ...
12. Dodane przez wietrzny malkontent, w dniu - 24-07-2022 17:06
Wszyscy ,którzy krytycznie oceniacie zachowanie kierowcy Wolvo proszę opamiętajcie się. To kierowca /jeżeli wjechał na czerwonym świetle/ samochodu strażackiego spowodował zagrożenie katastrofy w ruchu lądowym. Mogło zginąć wiele osób. Cel szczytny , ratowanie ludzi i dobytku, nie usprawiedliwia piractwa drogowego. Samochód uprzywilejowany to prawda ale nie bezwzględnie. Takie przepisy.
13. Dodane przez Do kom2, w dniu - 24-07-2022 17:48
Jolka a może głuchoniemy jechał pomyślałaś a kierowca ze straży zwolnił przed skrzyżowaniem czy na wyrwe jechał? To on przy czerwonym świetle musi zachować szczególną ostrożność..
14. Dodane przez pablo, w dniu - 24-07-2022 18:35
1. Również widziałem ten wypadek i faktycznie wyglądało jakby kierowca volvo był samobójcą. Sygnałów świetlnych mógł nie widzieć bo auto jechało po jego prawej a patrzył raczej na wprost. Jak słuchał głośno muzyki to dźwięków też nie słyszał. Wina ewidentna kierowcy straży pożarnej bo jazda na sygnale pierwszeństwa nie daje...
15. Dodane przez Dżo Bajden, w dniu - 24-07-2022 18:41
Ciekawe dlaczego nie napisali o narodowości kierowcy Volvo? Wszyscy, którzy piszecie o winie strażaka poczekajcie na badania trzeźwości.
16. Dodane przez Gosc, w dniu - 24-07-2022 18:42
Przepisy przepisami ale jest coś takiego jak zdrowy rozsądek. Jestem ciekaw czy kierowca Volvo miał na skrzyżowaniu przepisowe 50 km/h. Trzeba mieć klapki na oczach jak koń, żeby nie obserwować otoczenia mimo pierwszeństwa i być może żielonego światła. To samo dotyczy rowerzystów. Brutalnie, ryzykując własne życie, egzekwują swoje prawa. Szkoda, że nie respektują praw przejść dla pieszych na drodze rowerowej. Dlaczego coraz bardziej stajemy się ograniczeni. Zanik za kierownicą umiejętności przewidywania, empatii, wyobraźni, poruszania się z prędkością odpowiadającą swoim umiejętnością nie maksymalna dostępną prędkością na danym odcinku. Co najgorsze za kierownicą robimy wszystko tylko nie koncentrujemy się na drodze. Życie to nie gra komputerowa, dobitnie przekonał się o tym kierowca Volvo. Szczęście, że jechał sam.
17. Dodane przez As, w dniu - 24-07-2022 18:46
Jezeli kierowca volwino nie przyjaoł mandatu to juz wygał.
18. Dodane przez Edyta, w dniu - 24-07-2022 18:49
Co niektórzy niech sobie poczytają kodeks drogowy o pojazdach uprzywilejowanych!A (...) z volvo mógł zwolnić a on jeszcze dodał gaz żeby na zielonym przejechać.Myślenie sprawia ból i on jest tego przykładem!
19. Dodane przez do 17, w dniu - 24-07-2022 19:14
W takich przypadkach policja nie daje mandatów tylko jest "grubsze" postępowanie wyjaśniające.
20. Dodane przez Atom, w dniu - 24-07-2022 19:45
Na skrzyżowaniu jest monitoring i sprawa jasna.
21. Dodane przez Do gościa z pozycji 16, w dniu - 24-07-2022 19:46
Ciekawe dlaczego Volvo miało jechać 50 na godzinę skoro na tym odcinku jest dozwolona prędkość 70 km na godzinę. Przejedź się tą trasą i za wiaduktem na Gole jest przejście dla pieszych na działki i za tym przejściem jest 70 na godzinę.
22. Dodane przez jamci, w dniu - 24-07-2022 19:55
Przed skrzyzowaniami jest znowu 50
23. Dodane przez Yyyy, w dniu - 24-07-2022 19:57
Ukraińcy jak zwykle bez karnie....
24. Dodane przez Do 21, w dniu - 24-07-2022 20:24
200m przed skrzyżowaniem jest znak przejście dla pieszych oraz na tym samym słupku ograniczenie do 50km/h
25. Dodane przez Edyta, w dniu - 24-07-2022 20:38
Kierujący pojazdem uprzywilejowanym może, pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o ruchu pojazdów, zatrzymaniu i postoju oraz do znaków i sygnałów drogowych. Jest to możliwe, gdy uczestniczy: 
 
w akcji związanej z ratowaniem życia, zdrowia ludzkiego lub mienia albo koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa lub porządku publicznego . W szczególności niech (panowie)Z pod 7 i 10 poczytają a jeszcze lepiej niech się nie wypowiadają!
26. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 24-07-2022 21:26
Oj Edytka mylisz pojęcia jeśli volvo miało zielone a strażak pędzil ratować na czerwonym to i tak strażak widząc jadący prawidłowo samochód musi mu ustąpić a nie taranować inne auto to jest zachowanie szczególnej ostrożnosci
27. Dodane przez Do kom 21, w dniu - 24-07-2022 21:35
Dostałeś wyjaśnienie w komentarzu 22 i 24. Jesteś kolejnym przykładem osoby, która nie potrafi czytać znaków. Być może czas na odnowienie uprawnień bądź poruszanie się z taką prędkością, która pozwoli Ci przyswoić informację zawartą w znakach i sygnalizacji świetlnej.
28. Dodane przez Do25, w dniu - 24-07-2022 21:38
A ty czasami czytasz co wklejasz? czy typowa blondynka... 
 
Panowie z komentarza 7 i 10 o tym mówią co wkleiłaś " pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności"
29. Dodane przez stary układ, w dniu - 24-07-2022 21:41
Kierowca wozu bojowego Straży Pożarnej jedzie ratować mienie lub życie.....nie ma licencji na zabijanie...
30. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 24-07-2022 22:26
Od wielu, wielu lat mam prawo jazdy i wiele wiele lat kieruję samochodami, motocyklami i jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się nie usłyszeć sygnałów pojazdów uprzywilejowanych. Zwłaszcza w ostatnich latach tylko głuchy i ślepy może twierdzić, że nie słyszał czy nie widział.  
Żeby nie było, jeżeli strażacy wjechali na czerwonym to wina ich wg przepisów jest ewidentna. Jeszcze raz - Wg przepisów. 
Osobiście uważam, że pojazdy straży pożarnych jadące do akcji na sygnałach powinny mieć bezwzględne pierwszeństwo przejazdu. Nie wiem czy zwróciliście uwagę na zderzaki wozów strażackich w USA. Noe dawało Wam to nigdy do myślenia? Podobnie z wydzielonymi pasami dla pojazdów straży pożarnej w amerykańskich miastach. Nic nie jest bez przyczyny. 
Jeszcze raz, pojazdy PSP czy OSP powinny mieć bezwzględne pierwszeństwo a broniącym kierowcę Volvo przypomnę starą mądrą zasadę tzw. ograniczonego zaufania. Dojeżdżasz do skrzyżowania, nawet gdy widzisz zielone światło to naprawdę tak dużo wysiłku potrzeba by popatrzeć w lewo, w prawo?  
Do postu 29. 
Tak, kierowca wozu straży pożarnej jadący na sygnałach do akcji nie ma licencji na zabijanie. Ma jednak coś innego, ma licencję na ratowanie życia ludzkiego czy mienia i inni użytkownicy dróg nie mają licencji na bezmyślność.  
Pytanie na zakończenie: Czy nie zdarzyło się nikomu trafić na wadliwie działającą sygnalizację na skrzyżowaniach czy przejazdach kolejowych?
31. Dodane przez Instruktor, w dniu - 24-07-2022 22:28
Do 26 i 29. 
1. Pojazd uprzywilejowany w akcji nie musi ustępować pierwszeństwa. 
2. Kodeks wyraźnie określa warunki poruszania się na skrzyżowaniach nawet w sytuacjach pierwszeństwa przejazdu (warto jednak przypomnieć sobie przepisy). 
3. Wóz bojowy z wyposażeniem to ponad 10 ton. Nie on staranował Volvo tylko Volvo przywaliło w niego. Jeśli nie przemawiają do Panów Komentatorów argumenty prawne, to zastanówcie się, z jaką siłą trzeba uderzyć w takiego kolosa, żeby go przewrócić. 
 
3.
32. Dodane przez Do 23, w dniu - 24-07-2022 23:26
A ty co, już wiesz jak się zakończyło postępowanie, że bredzisz jak wyborca konfederacji o ukraińcach, ogarnij się człowieku i nie troluj jak ruska onuca
33. Dodane przez Gosc, w dniu - 24-07-2022 23:34
Na tym skrzyżowaniu jest monitoring. Jeżeli nie jest to prawnie zablokowane to prosimy ku przestrodze o udostępnienie nagrania z wypadku. Skończą się spekulacje i teorie.
34. Dodane przez Do wójta, w dniu - 24-07-2022 23:47
Ja mnie czasami irytujesz to dziś przyznaje Ci rację.
35. Dodane przez Gienek, w dniu - 25-07-2022 00:54
wójcie czyli według Ciebie trzeba zabijać prawidłowo jadących bo strażak policjant ratownik jedzie na sygnałach?(...) jesteś człowieku nigdy w takich sytuacjach niema że ktoś działa z premedytacją a ty chcesz czarno na białym to ci powiem żaden z ciebie człowiek myśąłcy bo za każdym takim zdarzeniem stoi człowiek który jechał ratować i człowiek który wjechał prawidłowo na skrzyżowanie
36. Dodane przez jasiek, w dniu - 25-07-2022 00:56
instruktorze weż pan przestań auto 2 tonowe przewraca auto które ma 10 ton wody? nielicząc masy własnej ... tyś instruktor chyba od koziej....
37. Dodane przez Do 31, w dniu - 25-07-2022 05:12
Z żadną siłą. Wystarczy, że kierowca straży wykonał gwałtowny manewr kierownicą w celu uniknięcia zderzenia i pozamiatane. W wypełnionej wodą ciężarówce bardzo szybko przemieszcza się środek ciężkości. Kierowca straży albo był niedoświadczony albo spanikował.
38. Dodane przez wobis, w dniu - 25-07-2022 06:23
Polacy napinają się w necie, bo w rzeczywistości nic nie potrafią zaprezentować. Szkoły jakieś pokończyć. Wiedza pomaga
39. Dodane przez ironick, w dniu - 25-07-2022 08:10
Do wszystkich, którzy krytykują kierowcę wozu strażackiego. Jak Wy kiedyś będziecie się wykrwawiać zakleszczeni w zgniecionym po wypadku aucie to będziecie cierpliwie czekać jak straż będzie grzecznie stała na czerwonym, jechała przepisowo 50km/h po mieście, kulturalnie przepuszczała pieszych na pasach? Co za ludzie.
40. Dodane przez Edyta, w dniu - 25-07-2022 08:13
Jak coś to nie blondynka,tylko naucz się czytać ze zrozumieniem .Owszem, że nie mają licencji na zabijanie ale mają pierwszeństwo tym bardziej jak jadę na akcję. To my mamy obowiązek zrobić przejazd a nie jechać bo mamy zielone światło. Ciekawe czy jak Ty (czego nie życzę)będziesz potrzebował pomocy to też powiesz ,ale on miał zielone ?
41. Dodane przez ironick, w dniu - 25-07-2022 10:27
Do 37 - obejrzyj filmik na Miedziowe TV, "doświadczony" znawco .
42. Dodane przez Do40, w dniu - 25-07-2022 10:28
To że mają pierwszeństwo nie zwalnia ich z obowiązku zaufania, a przepis wyraźnie mówi pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności, nie każdy kierowca jest pełnosprawny i nie każdy słyszy bo może być przygluchawy, a w dzień pełnego słońca ciężko zobaczyć błyski światełek tymbardziej jak kierowca jest skupiony na sygnały świetlne skrzyżowania..
43. Dodane przez Krzysiek, w dniu - 25-07-2022 10:29
Do 40 Edyta mylisz się nie maja pierwszeństwa owszem mogą wjechać na czerwonym zachowując szczególną ostrożność i upewnić się że nie stworzą zagrożenia dla innych powinni inni się zatrzymać i przepuścić pojazd uprzywilowany ale jest jak jest korytarz życia też powinien być a życie pokazuje jak jest
44. Dodane przez Instruktor, w dniu - 25-07-2022 11:26
Do 35 i 36 - proszę nie obrażać innych komentujących bo w sieci nie jesteście tak całkiem anonimowi. Konsekwencje takiego postępowania mogą być naprawdę dotkliwe
Do 36 - Jest już opublikowany film z monitoringu więc zastanów się nad swoim IQ.
Do 37 - akurat w tym przypadku znam bardzo dobrze cały ten zastęp. Nie ma tu mowy o panice czy braku doświadczenia kierowcy gdyż on na codzień zawodowo jeździ bardzo podobnym wozem i wie na co może sobie pozwolić.
I słowo do wszystkich zwolenników bezkrytycznego wjeżdżania na skrzyżowanie przy zielonym świetle: zajrzyjcie do Kodeksu drogowego i uważnie przeczytajcie artykuły 4, 9 i 25 pkt 4.
A swoją drogą, ciekawy jestem, czy ci wszyscy krytycy sami przestrzegają prawa o ruchu drogowym.
Nota bene dzisiaj na Małomicach z rana stała drogówka i jakoś wszyscy kierowcy potrafili jechać zgodnie z przepisami ale już po ich odjeździe rozpoczęły się rajdy.
W związku z dzisiejszym świętem patrona kierowców, życzę wszystkim więcej rozsądku, bezpiecznego poruszania się po drogach, przestrzegania przepisów i szanowania innych uczestników ruchu drogowego.
A tak na koniec: jest taka stara zasada - chcesz być szanowany, szanuj innych.
reklama
45. Dodane przez PADU, w dniu - 25-07-2022 13:32
Ewidentnie wina kierowcy straży pożarnej. Volvo było już na skrzyżowaniu a straż wjeżdżała.
46. Dodane przez ironick, w dniu - 25-07-2022 14:32
Do 44 - dla pełnego wyjaśnienia sytuacji należy określić prędkość z jaką Volvo wjechało na skrzyżowanie. Na podstawie filmiku będzie to możliwe. Jeżeli więcej niż dopuszczalne w tym miejscu 70km/h to sprawa wcale nie jest tak ewidentna.
47. Dodane przez Tomek, w dniu - 25-07-2022 15:35
Do 45 ! 
Volvo mogło jechać 200km/h i miało pierwszeństwo przejazdu . 
Pojazd uprzywilejowany musi zachować szczególna ostrożność i na własne ryzyko wjeżdża na czerwonym świetle . 
Proszę przestać być mądrzejszym bo racja będzie ze strony Volvo! 
Jeżeli jechał za szybko to może zostać ukarany mandatem za przekroczenie prędkości . 
Koniec kropka . 
Proszę nie odpisywać na mój komentarz bo to jakie zdanie Pan/Pani będzie miał/miała mnie nie interesuje dlatego nie czytam . 
Pozdrawiam
48. Dodane przez Kom 46, w dniu - 25-07-2022 16:08
Jesteś żałosny z tym komentarzem jak dziecko jeszcze tupnij nogą. Ciekawe czy będziesz takiego samego zdania kiedy straż będzie jechała do Ciebie lub Twojego bliskiego. Niestety nie dojedzie bo jakiś kierowca zapragnie gnać przez krzyżówkę grubo ponad dopuszczalną prędkość. Sytuacja jest dalece wyjątkowa , dla przyjemności strazacy nie narażali życia. Ograniczenie umysłowe coraz częściej mnie przeraża, Twoje IQ jest wybitne na niskim poziomie. Mniej więcej papugi.
49. Dodane przez ironck, w dniu - 25-07-2022 16:15
Do46. Po pierwsze, proszę się zastanowić czy jest Pan/Pani ...Tomek, PADU czy jeszcze inaczej. Po drugie , ten z Volvo to jakaś rodzina ? A teraz proszę szanowny komentatorze dalej już nie czytać! Jeżeli obaj kierowcy popełnili wykroczenie (strażak nie zachował ostrożności a kierowca Volvo przekroczył prędkość) to NAJWAŻNIEJSZE jest to , kto zrobił to w stanie tzw. wyższej konieczności. Polskie prawo dopuszcza popełnienie wykroczenia lub złamanie prawa jeżeli w grę wchodzi ratowanie życia lub mienia (np. można zniszczyć cudzą własność,wybijając szybę żeby wyciągnąć dziecko z rozgrzanego auta). Wiadomo, że strażak jechał na akcję a kierowcę Volvo broniło by to , gdyby np. wiózł rodzącą do szpitala lub dziecko które przestało oddychać. Jeżeli nic takiego nie miało miejsca to raczej strażak i Jego prawnicy wygrają.
50. Dodane przez Jonatan, w dniu - 25-07-2022 16:35
Do komentarza 47 i 48. 
 
Z całym szacunkiem , ale czytam i nie widze żeby ten Pan kogoś obrażał czy bronił jako znajomy czy rodzina . Komentujący 47 widze bardzo oburzony został czytaniem , a to tylko wyrażenie własnego zdania , to po co porównywanie jego IQ do jakiegoś zwierzaka. Czytając to zalecam wizytę conajmniej w aptece i zakup środków na uspokojenie , albo zimny prysznic na opanowanie emocji . 
Faktem jest ze Straż Pożarna jechała wykonywać swoje czynności , ale faktem jest tez ze to kierujący Volvo dostanie odszkodowanie, lub tez jest większe prawdopodobieństwo ze tak się stanie . 
Chciałbym zaznaczyć ze od wymierzania kary w tym wypadku jest sąd , a ja czy Państwo możemy tylko sobie popisać . Tylko dlaczego jeden drugiemu ubliża w komentarzach ? Każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie , jeżeli drugi się z tym nie zgadza zawsze kozę to napisać normalnie , a jeżeli nie potrafi to niestety sam ma zaniżone rozumowanie , albo możliwe tak się zaangażował w cała sytuacje ze nerwy biore gore . 
Jeżeli tak jest to co robi w domu i klepie w klawiaturę ? Może trzeba pomoc posprzątać po wypadku lub wyklepać wóz &oczywiście to żarcik i mam nadzieje ze nie zostanę zwyzywamy heh 
Miłego dnia życzę
51. Dodane przez Tomek, w dniu - 25-07-2022 16:45
Do 47 ! 
Jesteś ? 
Od kiedy my na Ty jesteśmy to raz ! 
Sytuacja jest o tyle stresująca czy oburzająca dla Pani/Pana ,ze zwykłym komentarzem takie nerwy wywołałem ? Chciałbym zauważyć broń Boże porównywać &kogo IQ jest wyższe . Sadzać po treści Pańskiego komentarza pewnie studia i pare fakultetów skończonych zostało już nie pisząc o badaniach psychologicznych .  
Każdy na swój sposób jest ograniczony umysłowo ale widocznie są ludzie o większym upośledzeniu i co najgorsze nie maja tego świadomości . 
Przyznam się ze czasami tupie noga &żeby nadepnąć robala bo mam obrzydzenie. 
Proszę się już nie denerwować bo to tylko puste słowa dla tak pełnej osoby ;) 
Pozdrawiam
52. Dodane przez Prawnik, w dniu - 25-07-2022 16:48
Straż pożarna jest winna !  
Mogą im się (…;) palić i tak nie mieli pierwszeństwa ! 
Volvo bez mandatu .
53. Dodane przez koniec, w dniu - 25-07-2022 17:27
(…;) Jeżeli nie wina strażaka to widziałbym winę obustronną.
54. Dodane przez Henio, w dniu - 25-07-2022 18:16
CO POLICJA CHCE USTALAC.DEFINITYWNA WINA KIEROWCY NA SYGNALACH.OSOBOWKA JECHALA PRAWIDLOWA A KIEROWCA STRAZY TO JAKIS LAIK..MYSLAL ZE JAK WLACZY SYGNALY TO MU WSZYSTKO WOLNO.NA LEKCJI O ****SZCZEGOLNEJ OSTROZNOSCI **** NAPEWNO NIE BYL BO JEJ NIE ZASTOSOWAL.
55. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 25-07-2022 18:21
re 35 
Górnik, w którym miejscu napisałem, że strażak może zabijać? Poniosły emocje? Właź pod zimny prysznic. 
Skłaniam się coraz bardziej ku temu by straż pożarna miała bezwzględne pierwszeństwo jadąc do akcji jako pojazd uprzywilejowany. Bezwzględne bo wjeżdżając na skrzyżowanie nawet na zielonym należy, jak to napisał broniący kierowcę Volvo, myśleć. Myśleć, ale nie tak jak autor 50 postu czy dopuszczający jazdę dowolną upośledzonych.
56. Dodane przez Henio, w dniu - 25-07-2022 18:21
CO POLICJA CHCE USTALAC.DEFINITYWNA WINA KIEROWCY NA SYGNALACH.OSOBOWKA JECHALA PRAWIDLOWA A KIEROWCA STRAZY TO JAKIS LAIK..MYSLAL ZE JAK WLACZY SYGNALY TO MU WSZYSTKO WOLNO.NA LEKCJI O ****SZCZEGOLNEJ OSTROZNOSCI **** NAPEWNO NIE BYL BO JEJ NIE ZASTOSOWAL.
57. Dodane przez Gosc, w dniu - 25-07-2022 21:16
Do kom 50 jednak czytasz, w komentarzach jest przyjęta formą na Ty. Nawet w sferze zawodowej zanika stwierdzenie Pan Pani tak jest łatwiej w komunikacji. W języku angielskim Pan/Pani jest formą bardzo rzadką wręcz na spotkaniach wysoce oficjalnych. Tak wymagania zachowaj dla najbliższych być może oni Cie tak tytułują Wasza Wysokość. Wyrażasz swoje zdanie i nie interesują Cie poglądy innych. To świadczy o Twoim niskim IQ i przerośniętym ego. Wójt ma rację, pojazd na sygnałach powinien być niemal święty na drodze. Ratuje życie często na granicy utraty wlasnego zdrowia. Ktoś kto przelatuje przez skrzyżowanie tak z dwukrotnie większą prędkością niż dopuszczalną powinien być zgory wytypowany jako sprawca kolizji. Dlatego w Niemczech czy w Austrii jeździ się płynnie i bezpiecznie bo kierowcy stosują się do przepisów. Nie ma wymuszeń pierwszeństwa bo włączający się do ruchu potrafi ocenić czas swojego manewru w oparciu o zbliżające się auto z przepisową prędkością. Tylko w Polsce osoby o ograniczonej zdolności myślenia stają murem za kierowcami łamiącymi przepisy, oni są jak tykajaca bomba.
58. Dodane przez Panktos, w dniu - 25-07-2022 21:54
Kom56 ..jakoś nie komentuje sprawy wypadku ale wychodzi na to ze jesteś zwykłym burakiem . Pan Pani używa się wszędzie tak ja prosze i dziękuje . Wychowanie się kłania a prostota osiągniesz najwyżej poziom dna tak jak wypisujesz i robisz z siebie fajnego a niestety gburowatego kogoś po tym się rozpoznaje . Ktoś jest kulturalny a Ty piszesz o IQ ? Zmierz sobie lepiej temperaturę i rozpuść włosy gamoniu . Miłego wieczoru Ci życzę
59. Dodane przez Strach, w dniu - 25-07-2022 21:57
Wina Straży Pożarnej 53 ma racje ! 
Bezwzględne pierwszeństwo możecie sobie ustalać sami ale w kolejce do kibla . 
Przepisy o ruchu drogowym ustalają ludzie inteligentni a nie gamonie jakimi jestescie. Zgrywacie mądrali to do szkoły i zajmijcie się zmianami a nie jęczycie jak cioty .
60. Dodane przez Do 56, w dniu - 25-07-2022 22:01
Halo halo . Czy kogoś kom. 56 przygrzało słoneczko za bardzo ?  
Półgłówku, kaciało, powsinogo, ofiaro losu , poobgryzaj pazury ale tak zebys nie mógł klepać w ta klawiaturę .  
To jest idealny przykład kogoś upośledzonego . 
To tak jak z wariatem ..mówisz mu ze jest wariat , a on ze jest normalny a reszta zwariowała . 
Inaczej to tak jak chcesz z pijakiem się dogadać a jesteś trzeźwy .56 napewno nie jest normalny
61. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 25-07-2022 22:53
re 56 
Podejrzewam iż stek wyzwisk jakże kulturalnego autora 59 postu wywołałeś sam popierając część mego postu. Możesz wypisywać różne androny, ale broń cię Panie Boże byś poparł mnie choćby w sporze o to czy słodzić kawę czy nie. Teraz widzisz różnice między 57, 58 i 59 a swoim postem. Czy jest jakiekolwiek określenie na takie typy?
62. Dodane przez Do kom 57,58,59, w dniu - 26-07-2022 04:43
Czytam powyższe komentarze i tylko pozostaje mi uśmiechnąć się z politowaniem w Waszą stronę. Na inne słowa w Waszym przypadku jest zdecydowanie już za późno. Żywię tylko nadzieję, że się nie rozmnożyliscie.
63. Dodane przez ironick, w dniu - 26-07-2022 06:54
Kilka wypowiedzi z tej dyskusji : Mógł jechać nawet 200km/h bo miał pierwszeństwo. Przepisy stanowią inteligentni ludzie dlatego kierowca Volvo ma rację. Czyli innymi słowy, bezwzględnie do przepisów musiał stosować się TYLKO kierowca straży który jechał na ratunek. Kierowca Volvo który być może wyjechał na wycieczkę mógł sobie wybierać który przepis mu pasuje a który nie. Przepis o pierwszeństwie tak , ale przepis o dozwolonej w tym miejscu prędkości już nie koniecznie. Reasumując, kluczowa jest prędkość z jaką Volvo wjechało na skrzyżowanie. Jeżeli obaj złamali przepisy to najważniejsze jest to które złamanie przepisów było uzasadnione akcja ratowniczą.
64. Dodane przez Do kom 62, w dniu - 26-07-2022 07:50
Komentarz w punkt, pytanie czy tak racjonalne argumenty potrafią się przebić przez uwibrowany beton zalany u niektórych czytelników i komentujących. Szkoda mi tylko strażaków, mają nie łatwą prace szczególnie przy wypadkach komunikacyjnych. Wracajcie do zdrowia chłopaki. Czekam na ekspertyzę biegłych odnośnie prędkości auta osobowego. Gdyby Volvo poruszałs ię z prędkością przepisową spokojnie dałby sobie szanse na reakcję. To duża krzyzówka, dwa pasy w jednym kierunku, pas zieleni co powoduje bardzo duże pole widzenia. Strażacy nie wylecieli za bloku na drodze osiedlowej. Przy prędkości dopuszczalnej czyli 50 km/h skończyło by się na sinikach i mocno pogniecionego przodu Volvo. Ktoś kto ma odrobinę wyobraźni domyśla się jaka była prędkość srebrnego auta aby doszło do wywrócenia pojazdu strażackiego wypełni załadowanego środkiem gaśniczym. Jak widać na filmie nie ma mowy o gwałtownym manewrze skrętu kierującego pojazdem PSP.
65. Dodane przez Zenek, w dniu - 26-07-2022 08:33
Pojazd uprzywilejowany ma pierwszeństwo w każdym przypadku. Tramwaj, autobus albo samochód muszą przepuścić policję, straż pożarną czy też karetkę, które jadą z włączonymi sygnałami świetlnymi oraz dźwiękowymi. Niestety nie wszyscy kierowcy wiedzą jak się zachować na drodze, gdy widzą taki samochód.
66. Dodane przez xxx, w dniu - 26-07-2022 09:49
widziałem to z dalszej kamery, wóż strażacki był już widoczny przed skrzyżowaniem, a volvo z impetem dalej jechało, gdzie jest 50 km/h. Kierowca volvo miał na tyle miejsca że mógł wyhamować spokojnie. Z perspektywy strażaka gdy dojeżdzał do skrzyżowania volvo miał daleko, też bym się nie spodziewał że ten dalej będzie cisnął. Poza tym miał grubo ponad 50 km/h, grubo w tym volvo. Ostatnio ktoś tam zginął na wcześniejszym przejściu dla pieszych a tu dalej cisną jak chcą...
67. Dodane przez Gosc, w dniu - 26-07-2022 11:22
Do kom 65 wszystko co piszesz potwierdzą nagranie z kamery. Ten kto zna to miejsce wie, że w momencie zauważenia nadjezdzajacej straży spokojnie zatrzymałby się przed sygnalizacją. Taka jest rola ograniczenia prędkości w tym miejscu. Przy zmianie światła na czerwone prędkość jaką poruszał się samochód osobowy nie pozwoliłaby bezpiecznie na zatrzymanie się przed krzyżówka. Jestem przekonany że przeleciałby na późnym pomarańczowym albo wręcz na czerwonym świetle.
68. Dodane przez Paskuda, w dniu - 26-07-2022 13:51
Problem polega na tym, że o odpowiedzialności za spowodowanie wypadku decyduje nie prędkość volvo, tylko kwestia, czy kierujący wozem strażackim zachował szczególną ostrożność. Wjazd na pełnej ***dzie, na czerwonym świetle, na skrzyżowaniu drogi podporządkowane z drogą główną - ciekawe, jak to zinterpretuje sąd? Bo, według definicji, strażak powinien wjeżdżać w taki sposób, aby zdążył zareagować na zmieniającą się sytuację - czyli na nadjeżdżającego kierowcę, który, mając zielone światło, nie zauważył sygnałów pojazdu uprzywilejowanego.
69. Dodane przez ironick, w dniu - 26-07-2022 15:45
Do 67 - kierowca Volvo zauważył MAŁE zielone światło na sygnalizatorze a WIELKIEGO , CZERWONEGO wozu nie dostrzegł ? Po za tym sygnały dżwiekowe pojazdów uprzywilejowanych słychać z ... kilkuset metrów. Każdy, dobry kierowca w tym momencie zachowuje szczególną ostrożność, ZWALNIA i rozgląda się z której strony może nadjechać taki pojazd a nie bezmyślnie egzekwuje swoje pierwszeństwo. Chyba, że disco polo z głośników skutecznie zagłuszyło sygnały dźwiękowe a to też nie jest okoliczność korzystna dla kierowcy Volvo.
70. Dodane przez Paskuda, w dniu - 27-07-2022 08:32
Do 68. Nie rozumiem, o co Ci chodzi. Powtórzę : sąd nie będzie rozpatrywał, czy kierowca Volvo słuchał disco polo, tylko czy kierowca straży pożarnej zachowywał szczególną ostrożność.  
P.S. Upośledzenie słuchu nie jest okolicznością uniemożliwiającą prowadzenie pojazdu. Osoba głucha nie może prowadzić jedynie autobusu, a i to tylko ze względu na konieczność komunikowania się z pasażerami.
71. Dodane przez do 69., w dniu - 27-07-2022 12:46
Kierowca volvo nie miał pierwszeństwa w tym wypadku , tak jest w przepisach. Druga sprawa czy młody kierowca volvo zza wschodniej granicy zna nasze przepisy drogowe ?
72. Dodane przez Qwerty, w dniu - 27-07-2022 14:46
O wszystkim rozstrzygnie sąd. Gość z volvo naruszył zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym, nie obserwując należycie sytuacji na skrzyżowaniu i w konsekwencji nie umożliwił przejazdu pojazdowi uprzywilejowanemu. Z drugiej zaś strony, kierowca straży, nawet na bombach, nie miał prawa wjechać na skrzyżowanie na czerwonym świetle, nie zachowując szczególnej ostrożności. Czy zachowywał, widzieliśmy na filmie. A teraz policzmy. Zatrzymanie samochodu osobowego z prędkości 50 km/h zajmuje 25 metrów. Czyli, żeby nie walnąć w wóz strażacki, nawet jadąc z dopuszczalną prędkością, volvo powinno zacząć hamować jeszcze na pasach (których nawet nie widać na filmie).
73. Dodane przez Ciekawa sprawa, w dniu - 27-07-2022 14:52
Szkody są duże, więc ubezpieczyciel volvo z pewnością będzie zainteresowany przebiegiem postępowania sądowego. Nawet wynajęcie dobrej papugi będzie się opłacać, jeśli uda się doprowadzić do wyroku że wina leży po obu stronach.
74. Dodane przez Kasjer, w dniu - 30-07-2022 22:47
Nie doszłoby do wypadku, gdyby kierowca volvo tak bardzo się nie spieszył po ostatnie opakowania cukru!
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust