Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartLubin Ta droga ominie przejazd kolejowy na ul. Legnickiej
DSDiK wybuduje dwa ronda i wiadukt nad torami
Ta droga ominie przejazd kolejowy na ul. Legnickiej
15.11.2023. Radio Elka, Iwona Mierzwiak
(fot. Iwona Mierzwiak)
Nie będzie tunelu pod przejazdem kolejowym na ul. Legnickiej w Lubinie. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei zdecydowała się na inny wariant projektu, który ma poprawić bezpieczeństwo w tym rejonie. Zakłada on poprowadzenie trasy drogi nowym śladem przez obszary leśne, który ma umożliwić skomunikowanie osiedla Polesie z drogą wojewódzką nr 333. Mieszkańcy miasta od pewnego czasu podpytywali nas, na jakim etapie jest ta zaplanowana od ponad roku inwestycja i jak wyglądać będzie jej końcowa koncepcja.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Mieszkańcy miasta nie ukrywają, że martwią się, czy nie stracą kolejnego leśnego miejsca w okolicach os. Polesie. - Sama koncepcja jest słuszna, żeby odciążyć tę drogę, natomiast sposób jej wykonania spowoduje, że kolejne miejsce do spacerów, wyciszenia zostanie zniszczone - mówił nam lubinian. - Być może pojawiła się jeszcze inna koncepcja, o której nie wiem, że ta droga będzie inaczej przeprowadzona. No, ale fajnie by było, żeby ktoś nas o tym poinformował. Z tego wszystkiego przecież korzystamy wspólnie, to nasze dobro i dobrze by było,
żeby te lasy oszczędzać, tyle się mówi o ekologii - dodał mieszkaniec.
Przypomnijmy, że jeden z wariantów zakładał budowę tunelu pod torami na ul. Legnickiej przy wylocie z Lubina, jednak to rozwiązanie odrzucono. Z informacji, które udało nam się uzyskać od Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu, wybrano najmniej inwazyjny projekt, który pozwoli na skomunikowanie osiedla Polesie z drogą wojewódzką nr 333.
Projektowany odcinek drogi rozpoczyna się tu rondem trójwlotowym na przecięciu z istniejącą drogą wojewódzką nr 333, a kończy włączeniem w ul. Legnicką w Lubinie na wysokości Głównego Punktu Zasilania Tauron Dystrybucja S.A. Na przecięciu projektowanej drogi z drogą obsługującą osiedle Polesie w Lubinie również zaprojektowano rondo trójwlotowe. Przecięcie drogi z istniejącą linią kolejową zostanie zrealizowane bezkolizyjnie przez wykonanie wiaduktu drogowego nad drogą kolejową - czytamy w informacji prasowej DSDiK przesłanej do naszej redakcji.
W ramach tej inwestycji ma powstać około 1,5 km nowej drogi oraz założono przebudowę około 100 metrów istniejącej drogi wojewódzkiej w celu powiązania z nowo projektowaną drogą jednojezdniową i dwupasową. Wzdłuż całego odcinka zaprojektowano też ścieżkę pieszo-rowerową, która łączyć się będzie z miejską infrastrukturą osiedla Polesie. Jak informuje DSDiK, inwestycja nie wpłynie na dostępność do drogi działek przemysłowych znajdujących się w pobliżu istniejącego przejazdu kolejowego.
Zarząd Województwa Dolnośląskiego zatwierdził już projekt. Na początku września została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji, niezbędna do uzyskiwania dalszych pozwoleń i decyzji. Obecnie trwają przygotowania do przetargu w celu wyłonienia wykonawcy działającego w formule „zaprojektuj i wybuduj”, którego zadaniem będzie opracowanie pełnej dokumentacji wraz z uzyskaniem decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej i wybudowanie nowego odcinka drogi - informuje Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu.
Poniżej mapka z aktualnym wariantem przebudowy trasy nowym śladem, który ma ominąć przejazd kolejowy na ul. Legnickiej w Lubinie. Zaznaczony jest on kolorem czerwonym:
1. Dodane przez Stefan, w dniu - 15-11-2023 11:51 Co za głupi pomysł. Kolejne lasy do wycięcia, tak jak by mało wycinali teraz. To wszystko przez ludzi, którzy nie potrafią myśleć i przewidywać konsekwencji swoich zachowań na przejazdach kolejowych.
2. Dodane przez TS, w dniu - 15-11-2023 12:12 Nic nie rozumiem, jak ominie jak obie drogi przecinają tory, gdzie tu sens?
3. Dodane przez Do 1, w dniu - 15-11-2023 12:17 Do 1 nie histeryzuj z tymi lasami, zostań decydentem i pokaż co potrafisz..
4. Dodane przez Andrzej., w dniu - 15-11-2023 12:32 To są jakieś jaja.
5. Dodane przez Qwerty, w dniu - 15-11-2023 12:49 Do kom. 2 Przecież napisano, że będzie wiadukt nad torami.
6. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 15-11-2023 14:00 Przede wszystkim - władze Lubina wiedziały od dawna, od ponad roku, że inwestycja wiąże się z wycięciem sporej części lasu i SIEDZIELI CICHO zatajając fakt przed mieszkańcami. Wstyd szanowni "bezpartyjni". Tak wygląda wasze poszanowanie zdania mieszkańców? Po drugie: 2 hektary lasu do wycięcia. Tam ludzie teraz biegaja, spacerują, przejeżdzają rowerami, chodzą na grzyby. Zamiast tego będzie przez las droga i hałas. Celu inwestycji nikt nie kwestionuje. To jest zrozumiałe, miasto się rozrasta, trzeba udrożnić przejazd. Ale poszli na łatwiznę i mają gdzieś zdanie mieszkańców Przylesia. Bo po co informować i pytać? Można zrobić po cichu i udawać, że jest ok. Prawda Panie Raczyński? I proszę nie udawać, że nic nie wiedzieliście bo wam udowodnię, że od października 2022 roku miasto znało dokładnie wybrany wariant niszczący 2 hektary lasu. Macie Lubinian gdzieś.
7. Dodane przez Lubinianin, w dniu - 15-11-2023 14:25 I znowu bez konsultacji społecznych ekipa lubińska robi co chce. Kilka maili, uścisk dłoni i można rozpocząć kolejna inwestycję. A głos mieszkańców? A kogo oni obchodzą? Na wybory samorządowe chodzi tylko 15% mieszkańców Lubina, więc można sobie pozwolić na swawolę.... Ja podziękuję im przy urnie wyborczej w wyborach do władz miasta.
8. Dodane przez DLU, w dniu - 15-11-2023 15:13 Brawo. Szybko i konkretnie. Nie rozumiem o co chodzi powyższym czytelnikom.
9. Dodane przez Nie rozumiesz?, w dniu - 15-11-2023 16:36 @8. DLU : moze nie mieszkasz na Przylesiu i masz gdzies to ze ludzie chca miec miejsce aby spokojnie w ciszy pospacerowac. Bez zgielku i spalin samochodow. Albo jestes zwykłym trollem urzedniczym.
10. Dodane przez DLU, w dniu - 15-11-2023 18:21 Ciekawe czy ktoś mnie pytał czy podoba mi się S3, która przebiega obok Ustronia i zabrała mi szlaki piesze i rowerowe w stronę Obory. Ale nie marudzę bo wiem, że są to rzeczy, z których skorzysta więcej ludzi niż garstka z Ustronia. Ja często przejeżdżam przez przejazd na Legnickiej i jest to dramat. Często jeżdżę również rowerem za Przylesiem i akurat w tym miejscu gdzie ta droga ma przechodzić to za dużo ludzi nie widziałem. A terenów spacerowych jest tam mnóstwo, więc nie dramatyzujcie.
11. Dodane przez rozsądny typ, w dniu - 15-11-2023 18:49 Popatrzcie na mapę: czerwony wariant nie zabiera terenów spacerowych. Tam nie ma ani jednej ścieżki ani dróżki, jedynie pas lasu wzdłuż torów. Las spacerowy zaczyna się na południe od Polesia i nie jest objęty tym planem.
12. Dodane przez STOP PISowi!, w dniu - 15-11-2023 20:05 To lepiej wyrżnąć mnóstwo drzew niż zrobić tunel. DOŚĆ PISu!!!
13. Dodane przez DLU, w dniu - 15-11-2023 20:07 @ rozsądny typ,. No dokładnie. Ale zawsze można pomarudzić. Polska to kraj frustratów i troli internetowych.
14. Dodane przez antydewastator, w dniu - 15-11-2023 20:19 Faktem jest, że przy większym zasiedleniu Polesia i w szczycie przy zamkniętym przejeździe zrobią się korki. Więc sam pomysł odciążenia tego punktu poprzez objazd jest jak najbardziej ok. Problem w tym, że władze miasta jak zwykle po cichu i w tajemnicy przed mieszkańcami realizują swoje wizje. A można było zapytać. Tak trudno? Miał być tunel pod torami - szybki przejazd i ocalenie lasu ale widocznie komuś zależy na wycięciu tysięcy drzew. Nieprawdą jest to co piszesz DLU - ludzi jest mnóstwo szczególnie w weekendy. I są ścieżki w tym miejscu, gdzie ma przebiegać droga, sam często tam jeżdżę rowerem. To zostanie zniszczone a były przynajmniej 2 alternatywy. Urzędnicy zdecydowali za naszymi plecami i to jest skandal. Rozwój - tak. Bezmyślność i samowola - nie. A tak się lansowali przed wyborami jak to słuchają obywateli. To właśnie widać, nawet w czasie przedwyborczym szykowali tą inwestycję w tajemnicy.
reklama
15. Dodane przez @10, w dniu - 15-11-2023 20:22 do nr 10 - co innego S3 i projekt ogólnokrajowy a co innego 1,5 km drogi, która można spokojnie przeprowadzić inaczej. Tu nie ma co porównywać. Poza tym -S3 było jawne a tu władzunia ukrywa przed mieszkańcami do samego końca projekt.
16. Dodane przez re 14., w dniu - 15-11-2023 21:36 Naturalne ekranowanie wycinać przed hałasem pociągu i samochodów , skandal. Ciekawe co na to nowi mieszkancy Polesia ?
17. Dodane przez hmm, w dniu - 15-11-2023 21:40 skoro nie powstanie tunel a wiadukt, to po kija jechać po lesie dodatkowy kilometr skoro można postawić wiadukt w miejscu obecnego przejazdu kolejowego!?
18. Dodane przez ali, w dniu - 15-11-2023 22:02 Ja uważam, że to jedyne rozsądne rozwiązanie. Wszyscy zgadzamy się, że przejazd przez tory musi być bezkolizyjny. Te miejsce jest bardzo niebezpieczne gdyż pociąg wyłania się z zakrętu z bardzo dużą szybkością i w razie awarii rogatek lub jakiegoś innego zdarzenia nie jest w stanie wyhamować. Ponadto będzie budowany dodatkowy tor i intensywność przejazdu pociągów będzie bardzo duża i przejazd z rogatkami będzie bardzo często zamknięty. Sami znawcy to komentują a nigdy tam nie byli. Nie ma za bardzo, gdzie indziej poprowadzić tą drogę bo po drugiej stronie jest Toyota to jedyne sensowne rozwiązanie. A twierdzenie, że tam masowo chodzą spacerowicze jest nieprawdą. Teren mało atrakcyjny dla spacerów.
19. Dodane przez Nie zgadzam się, w dniu - 16-11-2023 09:58 Do Ali: intensywność przejazdów pociagów po dodaniu drugiej nitki będzie spora, dlatego ktoś rozsądny zaproponował rozwiązanie w postaci tunelu pod torami. I nie ma tu żadnych frustratów tylko ludzie chcący zachować las. Inwestycja jak najbardziej jest potrzebna, pełna zgoda i dobrze, że ktoś to zauważył wczesniej. Ale sposób przeprowadzenia bez konsultacji z mieszkańcami, po cichu - to jest skandal. Zapytaj mieszkanców Przylesia czy zgadzają się na drogę w lesie. Zdecydowana większość nie chce. Wiem bo pytalem wielu z nich. Nikt nawet nie wiedział o tym projekcie. I o to chodzi władzom miasta, zataić najdluzej jak się da.
20. Dodane przez On, w dniu - 16-11-2023 10:06 Do nr 17: oczywiście. Można to było tak właśnie rozwiązać. Wiadukt, tunel lub objazd drugą stroną. Ale poszli na to co zdecydował Wrocław, urzędnicy lubińscy mają w nosie opinię mieszkańców.
21. Dodane przez Michu, w dniu - 16-11-2023 16:04 Wiadukt w lokalizacji obecnego przejazdu to najlepsza i zdecydowanie tańsza inwestycja
22. Dodane przez brak pytań, w dniu - 16-11-2023 20:20 Po prostu znowu jednowładztwo urzędników z Lubina. My tak chcemy i nikt nie ma nic innego do powiedzenia. Dobrze, że wybory już za pół roku. Mam nadzieję, że mieszkańcy Lubina a zwłaszcza Przylesia podziękują ekipie R.R.
23. Dodane przez eddy, w dniu - 16-11-2023 20:25 Ktoś z mieszkańców wiedział o konkretnym przebiegu trasy i miejscu wycinki lasu? Rok temu na innym lubińskim portalu była krótka wzmianka i podane 2 warianty wykonania. Od tej chwili cisza. Niby nic się nie działo a tymczasem urzędnicy za plecami mieszkańców Lubina zdecydowali. Bez żadnego porozumienia z mieszkańcami. Oni wiedzą lepiej co dla nas dobre. Żenada...
24. Dodane przez Ad.10, w dniu - 17-11-2023 09:24 Szkoda, że nad S3 w stronę Obory nie ma kładki pieszo/rowerowej po trasie dawnej kolejki wąskotorowej! Byłaby fajna ciągłość ze ścieżką rowerową, która zaczyna się na Malinowej.
25. Dodane przez Piti, w dniu - 17-11-2023 09:50 Do 12. Tunel będzie na 1Maja jak będą robić nowe Centrum przesiadkowe Lubin. Tutaj na Legnickiej najlepsze rozwiązanie to wiadukt i ronda. Bravo! Super
26. Dodane przez Marta, w dniu - 17-11-2023 19:19 A co to za samomowola? Jak sprzedawano nam działki w mieście, w spokojnej okolicy, w sąsiedztwie lasów drożej o 200 procent to dlaczego zatajono ten fakt? DZIALKI ZAKUPIONE OD MIASTA WCIAZ BEZ PRĄDU, OBOK DROGI SZYBKIEGO RUCHU, Z KTOREJ BEDZIE WIDAC CALE OSIEDLE, HAŁAS, SMROD SPALIN. 200 działek pod budowę nowego, prestiżowego osiedla. Kpina!!! Firma podwykonawcza z taurona, która ma doprowadzić skrzynki do działek od 3 tygodni, nie pokazała się ani razu. Obiecano nam prąd w maju, pod koniec sierpnia i pod koniec listopada , prace stoją, miasto pieniądze za działki zgarnęło i zamilkło. Jesteście oszutami, bandą nadętych cwaniaczkow, którzy nie potrafią wywiązać się z prostych obietnic.
27. Dodane przez droga Pani Marto, w dniu - 17-11-2023 23:09 cieszcie się, że nie wypaliły inne bardziej ambitne plany czyli budowa spalarni śmieci czy elektrowni atomowej. Proponuję forsować projekt wiaduktu w miejscu przejazdu, bo po co wycinać las, jechać dookoła, do tego tracić czas na ronda, skoro można prosto i tu wiadukt i tu a opcja znacznie tańsza.
reklama
28. Dodane przez Marta, w dniu - 22-11-2023 11:58 Drogi Panie X, Ambitne plany o których Pan napisał, powinny być wdrażane na podwórku u geniusza, który je tworzy. Za ten kawałek ziemi, przeznaczony na budowę domów jednorodzinnych i szeregowych UM zgarnął olbrzymie pieniądze. Jeśli ktoś śni o takiej potędze jak budowa elektrowni czy o spalarni śmieci w takim miejscu to znak, że pora udać się do psychiatry po odpowiednio dobrane leki w celu złagodzenia objawow choroby psychicznej.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.