Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
24
Października 2024
Czwartek
Imieniny obchodzą:
Antoni, Filip,
Hortensja, Marcin,
Rafał
Do końca roku 68 dni.
Start arrow Lubin arrow Powstanie Warszawskie oczami artystów

Lubińskie Stowarzyszenie Twórców Kultury prezentuje kolejną wystawę

Powstanie Warszawskie oczami artystów

03.08.2024. Radio Elka, Iwona Mierzwiak

(fot. Iwona Mierzwiak)
W „Galerii na piętrze” CK Muza można oglądać wystawę obrazów Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury. Tym razem artyści poświęcili swoje prace Powstaniu Warszawskiemu.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Na tą wystawę czekaliśmy bardzo długo chcieliśmy poprzez malarstwo uczcić pamięć tych ludzi, którzy 80 lat temu oddali życie za wolną Polskę - przyznał Wiesław Radojewski prezes Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury. - Obrazy, które przedstawiamy malowali ludzie,
którzy nie byli świadkami tych wydarzeń, nie przeżyli ich bezpośrednio, ale inspirowali się wspomnieniami, filmem, a także książkami.

- Mój obraz przedstawia uciekających ludzi z płonącego miasta oraz pogrzeb zabitego powstańca - mówiła Maria Urszula Urbaniak.

- 80. rocznica Powstania Warszawskiego to wyjątkowa okazja, żeby przypomnieć to niezwykle ważne, tragiczne wydarzenie dla Polski - przyznała Małgorzata Życzkowska-Czesak, dyrektor Centrum Kultury Muza w Lubinie. - Ja jestem osobiście naznaczona tym wydarzeniem, bowiem moja mama urodziła się w śródmieściu Warszawy, w zbombardowanym szpitalu 4 września 1944 r. czyli w samym środku Powstania Warszawskiego a mój dziadek, a jej ojciec zginął wchodząc do kanału. Babcia go nigdy więcej nie zobaczyła - wspominała. - Więc prace, które tu są prezentowane w fantastyczny sposób oddają tragizm tamtych dni, nikt bowiem nie przypuszczał, że powstanie te potrwa aż 63 dni i będzie okupione tak ogromną ofiarą, bo przypomnę. że zginęło tam ponad 180 tysięcy cywilów.

Wystawę lubińskich artystów w Centrum Kultury Muza można oglądać do 12 września br. Wstęp jest wolny.
 
Komentarze (39)
1. Dodane przez Gość, w dniu - 03-08-2024 10:44
Warszawa przed wojną była nazywana Paryżem Wschodu. Dzięki Powstaniu Warszawskiemu przestała istnieć. 250 tysięcy trupów, milion warszawiaków "pojechało" do obozów koncentracyjnych bądź na przymusowe roboty, przez 63 dni ludność cywilna była poddana najokropniejszym zbrodniom wojennym przez kryminalistów z SS-Dirlewanger, podkomendni AK wydali własnego Dowódcę generała Roweckiego na śmierć którego szef SS kazał zamordować na wieść o wybuch powstania... Jak można było do tego doprowadzić??? Jak można gloryfikować i szczycić się ludobójstwem na własnych dzieciach???
2. Dodane przez Olgierd, w dniu - 03-08-2024 11:06
Ostatnio oglądałem program w którym polityk były senator Jan Maria Jackowski powiedział nawiązując do Powstania Warszawskiego...,, ta ofiara była potrzebna " zmroziły mnie te słowa. Około 300 000 tyś ofiar było potrzebne ? W rocznicę wszystkie flagi powinny być opuszczone do połowy na znak żałoby narodowej
3. Dodane przez do 2., w dniu - 03-08-2024 13:43
A ty co byś wybrał , walczyć z Niemcami w Powstaniu czy poddać się i zostać rozstrzelanym pod murem ?
4. Dodane przez do 3, w dniu - 03-08-2024 13:56
Być przez chwilę wolnym , odzyskać godność , splunąć okupantowi niemieckiemu w twarz ... dla wielu to niezrozumiałe ... niestety.
5. Dodane przez Olgierd, w dniu - 03-08-2024 14:05
Do.3 Tego nie wiesz co by było. Wiemy tylko że rozkaz przyszedł z Anglii przez dowództwo które powinno się orientować w geopolityce i szansach na powodzenie powstania. Wysłanie nawet w dobrych inencjach na pewną śmierć też jest zbrodnią. Chwała bohaterom mieli wiarę i wizję zwycięstwa ale byli z góry na straconej pozycji .
reklama
6. Dodane przez Re 5., w dniu - 03-08-2024 16:53
Bzdury piszesz.
7. Dodane przez Tomy., w dniu - 03-08-2024 18:46
Większość powstańców to byli przeważnie młodzi ludzie z własnej woli wstępujący do AK i innych organizacji wojskowych, złożyli ważną przysięgę. Rozkazy które nadeszły zostawiały wybór, walka albo sąd wojenny, nikt nikogo o wolę walki nie pytał. Byli dowódcy jak np. Ppłk A. Żurowski który potrafił wstrzymać beznadziejne działania na Pradze 6 VIII. i zapobiegł niepotrzebnemu rozlewowi krwi. A ci najmłodsi kombatanci to lepiej niech się ze swoim udziałem w powstaniu nie wychylają, bo udział dzieci podpada pod zbrodnie wojenną.
8. Dodane przez Psss, w dniu - 03-08-2024 19:45
Lubin kultura religia tradycja oraz historia zaraz padnę he he he 
RRodzina to ma fantazje.
9. Dodane przez Do krytykantów, w dniu - 03-08-2024 20:03
Lepiej dać się skundlić okupantom ciągłe wywózki do Auschwitz itd i tak codzień żyć? Tak to mogą pisać wyborcy niemieckiego volksdojcza. Żyliście w tamtych cięzkich czasach że takie bzdury piszecie jak ludzie umierali z głodu ,wybrali walkę o godne życie...
10. Dodane przez Olgierd, w dniu - 03-08-2024 21:39
Do.9 To nie krytyka tylko analiza oparta na faktach. Nikt nie krytykuje młodzieży i dzieci że rwą się do walki ale dowództwo ma wiedzę i że ta walka jest z góry przegrana . Chylę czoła za męstwo i bohaterstwo powstańców ale to była wielka rana na narodzie polskim i nie można traktować porażki jako zwycięstwa. Była to końcówka wojny Niemcy byli już w odwrocie więc o jakim ty obozie piszesz ? .Wiadomo historia nie jest czarno - biała bo po wojnie NKWD mordowało patriotów ale to już inna sprawa . W Angli utajniono dokumenty z drugiej wojny światowej na następne dziesięciolecia a te wiele by wyjaśniły. Pozdrawiam
11. Dodane przez do kom1, w dniu - 04-08-2024 11:35
Takie same głupoty jak napisałeś, można by pisać o powstaniu w gettcie. 
Też było niepotrzebne?
12. Dodane przez do 5, w dniu - 04-08-2024 11:45
Nie czcimy klęski powstania,tylko oddajemy hołd heroizmowi,bohaterstwu naszych rodaków. 
Piszę naszych rodaków, bo po wpisach krytycznych widzę ,że co niektórzy mają geny tych,którzy stali wówczas po drugiej stronie Wisły,biernie i z premedytacją przyglądając się tej rzezi.
13. Dodane przez grom, w dniu - 04-08-2024 12:03
DO WSZYSTKICH NEGUJĄCYCH SENS POWSTANIA!!!!!  
Powstanie nie było samobójstwem!!!! 
Samobójstwo bowiem,to świadomy akt autodestrukcji, a powstańcy bynajmniej nie z tego powodu działali. 
Wręcz przeciwnie. 
Więc nie samobójstwo na litość boską. 
Można tu mówić o pułapce w jaką Ruscy wpuścili powstańców,to tak ku przypomnieniu autorom komentarzy 1,5 i 10. sugerującym winę dowództwa. 
Przecież ich nowy rząd PKWN ,nawoływał przez radio oraz ulotki ludność Warszawy do stawiania oporu Niemcom,celem szybszego wyzwolenia. 
Tym czasem gdy powstanie wybuchło, Rosjanie stali biernie po drugiej stronie Wisły.
14. Dodane przez do 1., w dniu - 04-08-2024 12:13
Nic nie wspominasz o Niemcach.
15. Dodane przez obserwator_dgl, w dniu - 04-08-2024 12:27
do 1 i 2. Kto ich zamordował? spalił, splądrował ich domy? Kto to zrobił? Kto do tego doprowadził? I kto się szczyci ludobójstwem? Stuknij się w głowę! 
Dlaczego Niemcy tu przyszli zagarnąć nasze ziemie, nasze domy, okraść, zgwałcić, wymordować? W imię czego to czynili? Spalili domy naszych przodków, okradli dobytek, zabytki, banki, fabryki, zniszczyli nasze miasta i wsie itd!!!!  
Piszesz "...Dzięki Powstaniu...." ! Naprawdę?  
do 2. Przecież to jest Dzień Pamięci. 
do 5 Jak widać o geopolityce to Ty masz blade pojęcie! Rozumiem, że o pozostałych powstaniach w naszej historii to masz podobne zdanie i innych nardów podobnie? Czyli jak najedzie, splądruje, wymorduje dostatecznie dużo to już niech tak zostanie i dajmy sobie spokój! A mówisz o pewnej śmierci to kto ich zamordował, spalił?
16. Dodane przez hehe, w dniu - 04-08-2024 13:07
Najsmutniejsze jest to, że Julki i Sebki wybrali dziś rząd, którego stanowiskiem na temat reparacji wojennych od Niemiec jest: 
Nic się nie stało Polacy. Idżcie na grilla.
17. Dodane przez dd, w dniu - 04-08-2024 13:50
Dopóki będą pojawiać się opinie o Powstaniu Warszawskim "Czy Powstanie Warszawskie miało sens i szanse na zwycięstwo?" 
To nie wróżę polskiemu narodowi niczego dobrego.
18. Dodane przez Olgierd, w dniu - 04-08-2024 14:52
Do 15 . Widzę że ty też zgadzasz się z Jackowskim że ta ofiara była potrzebna ? To wyobraź sobie chociaż to trudne przynajmniej 250 000 ofiar i zrujnowane w 99 % miasto. Najważniejszą wartością jest życie i tak trzeba postrzegać rzeczywistość. Wiemy że nie tylko w Warszawie Niemcy byli agresorem ale przez poprawność polityczną nie napiszę kto wyróżniał się okrucieństwem wobec cywili . Jedynie Powstanie Wielkopolskie odniosło sukces . Zbrodnia niemiecka jest bezdyskusyjna i tu się zgadzamy .
19. Dodane przez do 18, w dniu - 04-08-2024 16:40
Jak myślisz gdzie dzisiaj byłby Putin, gdyby Ukraina mu się nie postawiła? 
Masz wątpliwości? 
To posłuchaj jego orędzia przed inwazją. 
Dla większości którzy oddają, bądż oddali życie sensownie czy też nie, większą wartością jest życie , byt i przyszłość potomnych. 
Tacy ludzie są, zapewniam cię.
20. Dodane przez obserwator_dgl, w dniu - 04-08-2024 21:33
do 18. Ta ofiara była i to jest fakt, i raczej analizuję, że wymordowali Niemcy tylu ludzie w imię czego? Zrujnowali doszczętnie nasze miasta i wsie, splądrowali, okradli, gwałcili, i w końcu wymordowali naszych przodków w imię czego? i jeśli uważasz, że życie jest najważniejszą wartością i tak postrzegasz rzeczywistość to dlaczego ci Niemcy wymordowali tylu ludzi? Dlaczego najechali naszych przodków i zrujnowali ich domostwa, miasta, wsie, fabryki? I wyobraź sobie ponad 5 000 000 zamordowanych naszych rodaków? Spalonych w Auschwitz i innych obozach zagłady?
21. Dodane przez obserwator_dgl, w dniu - 04-08-2024 21:45
do 18 I piszesz, że niemiecka zbrodnia jest bezdyskusyjna! i przywołujesz , że nie tylko Niemcy byli agresorem, a pod czyim dowództwem byli ci, o których przez poprawność polityczną nie napiszesz? Kto więc odpowiada za rozkaz wymordowania cywili z pełnym okrucieństwem? Zniszczenia miasta? 
Czy to, że powstanie Styczniowe i Listopadowe były przegrane to mamy nie czcić bohaterów, którzy się buntowali przeciw zaborcom? W komunie też się buntowaliśmy, i była to garstka wobec społeczeństwa. Taka była historia nasza.
22. Dodane przez do 21, w dniu - 05-08-2024 08:24
Na skutek niemieckiej akcji intelligenzaktion zaplanowano i metodycznie zrealizowano rozstrzelanie ok. 50 tys. nauczycieli, księży, przedstawicieli ziemiaństwa, wolnych zawodów, działaczy społecznych ,politycznych oraz wojskowych. Kolejnych 50 tys. wywieziono do obozów. 
Skutkiem tego jest to, że Polska cierpi do dziś na deficyt elit. 
Nie wspomnę już o tym, że Rosjanie też się do tego dołożyli,po czym zafundowali nam tzw. inteligencję zastępczą. 
Trzeba o tym przypominać, bo niektórzy kwestionują sens jakiejkolwiek walki, oporu z bezwzględnym okupantem, bo lepsza była chyba śmierć od upodlenia, za które co roku przeprasza kanclerz Niemiec i nic po za tym. 
Niestety mam wrażenie że historia zatacza koło. 
Administracja Bidena postawiła na Niemcy kosztem marginalizacji Polski i zmianę władzy. 
To już się dzieję tylko innymi metodami. 
Proszę zwrócić tylko uwagę na wagę intelektualną i kompetencję rządu Tuska.
23. Dodane przez Olgierd, w dniu - 05-08-2024 09:21
Do 21 i 22 . Czy ja gdzieś napisałem że nie należy czcić tych którzy walczyli czy polegli za naszą ojczyznę ? Czy ja promuję bierność wobec wrogów ? Chodzi o to że w naszej historii zbyt wiele krwi przelano za cudze interesy .
24. Dodane przez do.1, w dniu - 05-08-2024 09:52
do.1 
Gdyby Polska zachowała się tak jak Francuzi to by Warszawa była jak Paryż. 
Już 15 lipca 1940 Frank oświadczył, iż w sprawie Warszawy Führer postanowił, że odbudowa tego miasta jako polskiej metropolii jest absolutnie wykluczona. Führer życzy sobie, żeby wraz z ogólnym rozwojem Generalnego Gubernatorstwa Warszawa zeszła do rzędu miasta prowincjonalnego. Tak zwany plan Pabsta zakładał, iż populacja Warszawy zostanie zmniejszona do poziomu 130 000 mieszkańców, a powierzchnia do 15 kilometrów kwadratowych. Nowe niemieckie miasto Warszawa (niem. Die neue Deutsche Stadt Warschau) miało powstać na południe i południowy zachód od warszawskiej Starówki, którą planowano zachować jako dowód rzekomej niemieckości Warszawy.
25. Dodane przez A TERAZ UWAGA!!!!!, w dniu - 05-08-2024 10:34
Klaus Von Dohnanyi niemiecki polityk SPD tak mówi o sytuacji w Europie. 
"Jeśli pragnie się pokoju dla Niemiec i bezpieczeństwa dla naszych dzieci wnuków,to nie ma znaczenia, w jaki sposób rządzona jest Rosja" 
Dodając przy tym "Pokój jest ważniejszy niż Polska" 
Zdajecie sobię sprawę co nas czeka za rządów K.O.?
26. Dodane przez konferencja w Abervville, w dniu - 05-08-2024 10:40
12 września 1939r Francja i Anglia zrezygnowały z pomocy Polsce. 
według prof. Pawła Wieczorkiewicza, przeciw 74 dywizjom francuskim stało 44 niemieckich w większości drugiego rzutu, przy czym alianci mieli czterokrotną przewagę w artylerii, osiemdziesięciokrotną w czołgach oraz panowali w powietrzu, a niemiecka Linia Zygfryda była nieukończona.
27. Dodane przez DO 26, w dniu - 05-08-2024 11:14
No i dziś inwestycję w zbrojenie armii mocno okrojone. 
Nie ma co liczyć na jakąkolwiek pomoc, tylko na siebie. 
Wymknęliśmy się okupantom na osiem lat,i poszło to za daleko. 
Dlatego trzeba było przysłać gauleitera na Polskę by zaciągnął hamulec, i to się dzieję.
28. Dodane przez ddd, w dniu - 05-08-2024 11:34
Niestety na dzień dzisiejszy wszyscy zaniedbaliśmy nasz interes narodowy. 
Historia najnowsza-zaniedbana w szkołach,szkoda. 
Kościół Polski-zawodzi,szkoda. 
Rodziny też są osłabione- jest dużo pracy u podstaw. 
Rząd obecny po niespełna roku- szkoda gadać,antypolski. 
Dużo pracy,bardzo dużo. 
Czy jest jeszcze możliwe,aby to zawirowanie polityczne które dzieję się wokół nas,nie przełamało nas ostatecznie? Trudno powiedzieć. 
Ogromnie dużo zagrożeń- zewsząd i przy tym brak patriotycznej elity. 
Ja bynajmniej po tym co się aktualnie w Polsce dzieję, odnoszę takie wrażenie, że Państwo Polskie przygotowywane jest do likwidacji. 
Czy się mylę? 
Oby.
29. Dodane przez Tomy., w dniu - 05-08-2024 18:28
Popatrzcie trochę szerzej. Ileż razy można słuchać i czytać że, "oni wszyscy się zmówili". Przechowalnia oszołomów IPN ma przynajmniej z tego niezłe pieniądze. Warto jednak próbować zrozumieć czasy o których się opowiada, a nie powtarzać pseudo patriotyczne teksty.
30. Dodane przez obserwator_dgl, w dniu - 05-08-2024 18:38
do 23 Powstanie Warszawskie to krew przelana za cudze interesy, A Styczniowe czy Listopadowe? To, że "sojusznicy" nam nie pomogli to ich obciąża! Podobnie zbrodnie niemieckie to Niemców obciąża, my musimy jedynie pamiętać, że nasz interes to nie jest niemiecki, ruski czy francuski! Musimy się zbroić i ktokolwiek sprzedaje nam dobrą broń, jak Korea czy USA to dobrze a nie szukać poparcia Niemców i robic niby "europejskie" zbrojenia. Bo na Ukrainie Niemcy trochę sprzedawali broni i nie pozwalają Ukraińcom jej używać przeciw ruskim na terytorium Rosji i Niemcy mogą tak samo postąpić wobec nas i trzeba o tym pamietać!
reklama
31. Dodane przez do 28, w dniu - 05-08-2024 20:22
To co się dzieje teraz w Polsce jest odbiciem m.in. znamiennego typu myślenia, stale obecnego wśród niemieckich elit politycznych. W świetle tego, co niedawno powiedział szef Bundeswehry ("Niemcy przejmują nadzór nad bezpieczeństwem Polski") oraz wciąż wpływowy polityk SPD, że bezpieczeństwo Niemiec jest możliwe tylko przy dobrych stosunkach z Rosją ("Musimy znać i uwzględniać interesy bezpieczeństwa Rosji"), a "Pokój jest ważniejszy niż Polska" - zachodzi duże prawdopodobieństwo, że się nie mylisz.
32. Dodane przez do 31, w dniu - 05-08-2024 21:22
To wszystko dzieję się za cichym przyzwoleniem USA. 
Jeżeli wygra Trump,to nie wiem jak potoczą się nasze losy. 
Ale jak wygra Kamala ,to jest więcej jak pewne,że Polska zostanie rozłożona na łopatki.
33. Dodane przez do 32, w dniu - 05-08-2024 23:09
Mieliśmy pewne szanse powalczyć z tym cichym, niekorzystnym dla nas przyzwoleniem USA, ale 15 października ub. r. "głupia frant" zrezygnowaliśmy z tego. Teraz nawet i wygrana Trumpa może nie wystarczyć.
34. Dodane przez likwidacja Polski, w dniu - 06-08-2024 08:25
Koalicja z 13 grudnia jest wykreowana przez Berlin. 
Wszystkie istotne inwestycje by nie szkodzić Niemcom będą zamrożone bądz zlikwidowane. 
Mowa jest o kluczowych inwestycjach: 
a/zamrożenie budowy 2 elektrowni atomowych i 3 małych elektrowni 
bardzo potrzebnych dla przemysłu. 
b/budowa CPK 
c/budowa portu kontenerowego w Swinoujściu 
d/budowa amerykańskiej fabryki półprzewodników pod Wrocławiem za 20 mld zł 
e/podpisanie kontraktów zbrojeniowych z USA i Koreą Pd 
Celem Berlina jest wpuszczenie do Polski 1 mln nielegalnych emigrantów !!
35. Dodane przez DO 33, w dniu - 06-08-2024 11:19
Więc dlaczego Prezydent, który ma już podstawy i narzędzia do złapania krótko za gębę tą antypolską koalicję nie reaguje? 
Na co czeka? 
Na to że ludzie wyjdą na ulice? 
Nie wyjdą ,bo mają w nim jeszcze nadzieję, a tym czasem Pan Prezydent bredzi po mediach wytarte już slogany typu "Nie pozwolę....Przyglądam się" 
Polska potrzebuje w tej chwili przywódce zdecydowanego i z charyzmą, a nie miękiszona. 
Tym drugim zdaję się być Pan Prezydent. 
Kończąc, chciałbym złożyć wyrazy współczucia oficerom i żołnierzom W.P, 
ponieważ wyobrażam sobie ich cierpienie, gdy podczas defilad itp. muszą oddawać honory tym ofermom z PSL.
36. Dodane przez do 35, w dniu - 06-08-2024 15:24
Podstaw do złapania tej antypolskiej koalicji za gębę jest od groma i ciut, ciut (i chyba każdy normals to widzi), ale sam prezydent nic nie może zrobić, bo chociażby w Konstytucji RP dla niego skutecznych narzędzi do tego nie widać.  
Żeby skutecznie złapać za gębę rząd KO, który na siłę wprowadza dyktaturę (nagminnie łamie postanowienia Konstytucji i wielu ustaw) - potrzebna jest współpraca Prezydenta z całą podzieloną opozycją i do tego wola społeczeństwa (na razie nie wskazują na to działania PiS, Konfederacji, konserwatywnej części koalicji rządowej i aktualne sondaże, według których KO zachowuje przewagą nad PiS, a Polacy generalnie nie są zdecydowani - na początku lipca tyle samo badanych było zadowolonych, co niezadowolonych z rządów KO). Na dodatek antypolskie działania szefowej KE czy obecnego prezydenta USA, który oddał Europę Wschodnią pod kuratelę Niemiec, łapaniu za gębę rządu koalicji 13 grudnia też nigdy nie sprzyjały.  
Niby z czym w tej sytuacji czeka prezydent? Z ogłoszeniem stanu wyjątkowego, użyciem oddziałów i pododdziałów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej do przywrócenia normalnego funkcjonowania państwa, skoro może to nastąpić tylko na wniosek premiera? Z wzięciem za gębę premiera, szefa MON czy szefa policji?
37. Dodane przez do 36, w dniu - 06-08-2024 16:45
Na Konfederację bym nie liczył. 
Uważam że to jest taki dyskretny pomagier KO. Szczególnie mały mądrala Bosak. 
Nie wszyscy chyba pamiętają, że Bosak w wyborach prezydenckich, w drugiej turze wskazał Trzaskowskiego. 
Pokazał wówczas prawdziwą twarz "prawicowca"
38. Dodane przez re 35, w dniu - 06-08-2024 17:11
Dzisiaj prezydent nie tylko jest ograniczony przez system konstytucyjny, który nadaje mu dosyć skromne prerogatywy, ale jest blokowany także w sensie pozaprawnym. Jest siłowo ograniczany przez obecnie rządzących. To właśnie pokazało siłowe wtargnięcie do KPRP i zablokowanie prezydenckiej kolumny pod Belwederem. Prezydent ma w tej chwili, mówiąc językiem dyplomacji, bardzo ograniczone możliwości. A dosadnie rzecz ujmując, żadne. Prezydent może jedynie dawać świadectwo prawdzie, pewnej postawie polityczno-moralnej. Nie ma możliwości przeforsowania swego stanowiska w sytuacji nieprzestrzegania przez ten rząd prawa. W tym zakresie prezydent nie ma narzędzi do egzekwowania nie tylko własnej woli politycznej, ale nawet prawa. Opinia publiczna ma czasami pretensje do prezydenta, że jako zwierzchnik sił zbrojnych ma jakieś pole działania. Ale przecież nie wydaje rozkazów bieżących. Nie może przecież użyć wojska w jakiejś rozgrywce wewnętrznej. To jest niemożliwe i niepożądane. Zgodnie z polskim systemem konstytucyjnym, prezydent w sprawach gospodarczych, inwestycji strategicznych może jedynie tworzyć pewną atmosferę polityczną. Nie przeforsuje swoich decyzji wbrew rządowi. Może podnosić wizerunkową cenę rządu, pokazując jego zaniechania. Jednym słowem, dzisiaj żaden twardziel w roli prezydenta, nie jest w stanie samodzielnie wziąć za gębę obecnie rządzących
reklama
39. Dodane przez Nostradamus, w dniu - 07-08-2024 12:15
Proponuję by każdy przeczytał ponownie,lub po raz pierwszy "Rok 1984" 
ze szczególnym uwzględnieniem rozmowy między O Brienem i Winstonem podczas przesłuchań, a także dodatek dotyczący nowomowy. 
To scenariusz, którego realizacja zostaje dopięta na ostatni guzik,według autora,w 2050r. 
Ku przestrodze. Nie wystarczy że podpiszesz wszystko w obliczu tortur. 
Masz autentycznie wierzyć, że 2+2=5 i nie tylko być lojalnym obywatelem wobec dyktatury,ale też prawdziwym wyznawcą,ponieważ ostatnim krokiem prania mózgu jest miłość do tyrana,czyli cecha charakterystczna dla syndromu sztokholmskiego. 
Cechę tą już teraz można łatwo zdjagnozować u fajnoPOlaków ,fajnohołowni czy też lojalnych europejczyków. 
Dzięki takim ludziom jak nasze ministry od klimatu,czy też w ogóle cały ten rząd, plan nowego porządku ma olbrzymią szansę się rozwijać. 
Niestety do elektoratu aktualnej ekipy rządzącej, żadne fakty dotyczące rujnowania Państwa zdają się już nic nie docierać. 
Mechanizm opisany powyżej działa. 
Musisz to zostawić i czekać,aż coś w makówkach tych ludzi zaskoczy,albo nie. 
Próby przekonywania nic nie dają,a nawet pogarszają ich stan. 
Wiem coś o tym, bo takich np. oglądaczy TVN mam wśród współpracowników. 
Można by książkę napisać z absurdami ich zachowań i racjonalizowania faktów. 
Mówi się że kłamstwo ma krótkie nogi i długi nos. 
W Polsce superkłamca doszedł po raz trzeci do premierostwa. 
Niewykluczone że będzie chciał sięgnąć po prezydenturę,ponieważ media głównego nurtu, jego wydymany i zdemoralizowany elektorat, trzymają wciąż w bańce pełnej kłamstw i absurdów. 
Pozdrawiam zdrowo myślących.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama