Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
StartPolkowice Wieczorne dyżury - pacjenci czekają, a system nie działa
PCUZ dostrzega problem i prosi o zrozumienie
Wieczorne dyżury - pacjenci czekają, a system nie działa
27.01.2025. Radio Elka, Kasia Rososzko
(Fot. Archiwum)
Nie tylko na niewystarczającą liczbę miejsc do lekarzy POZ, ale i o trudnościach związanych z dostępem do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej w Polkowickim Centrum Usług Zdrowotnych, informują nasi czytelnicy. Zdarza się, że lekarze dyżurujący w godzinach wieczornych nie są w stanie przyjąć wszystkich czekających pacjentów. – Czekałam kolejny dzień na wizytę na dyżurze. Po kilku godzinach wyszedł lekarz i powiedział, że już nikogo nie przyjmie, bo system nie działa – relacjonuje nam jedna z mieszkanek. Z naszych informacji wynika, że nie była to jednorazowa sytuacja. PCUZ tłumaczy to bardzo dużym wzrostem zachorowań oraz niewydolnością zewnętrznego systemu, który służy do obsługi pacjentów.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Niewystarczająca liczba miejsc dla pacjentów do lekarzy POZ to problem, który dotyczy nie tylko polkowickiej przychodni. Podobnie jest także w wielu innych ośrodkach medycznych w kraju. „Ratunkiem” w takiej sytuacji są wieczorne i nocne dyżury, podczas których pacjenci mogą otrzymać doraźną pomoc. W związku z bardzo dużą liczbą zachorowań, i tu tworzą się dość spore kolejki. Mieszkanka Polkowic, która poprosiła nas o interwencję tłumaczy, że w minionym tygodniu trzykrotnie próbowała uzyskać pomoc na takim
dyżurze. Za pierwszym razem wyszła po dwóch godzinach, gdyż jednego pacjenta lekarz obsługiwał średnio 20-30 minut. Drugiego dnia również nie otrzymała pomocy. - Czekałam kolejny dzień na wizytę na dyżurze. Po kilku godzinach wyszedł lekarz i powiedział, że już nikogo nie przyjmie, bo system nie działa - mówi nasza czytelniczka. Udało się dopiero za trzecim razem. O podobnych sytuacjach informowali nas również inni mieszkańcy.
Władze PCUZ dostrzegają problem. Z odpowiedzi na nasze zapytanie prasowe w tej sprawie dowiadujemy się, że podczas opieki wieczornej, nocnej i dyżurów świątecznych, przychodnia korzysta z programu dostarczonego, obsługiwanego i aktualizowanego przez Miedziowe Centrum Zdrowia w Lubinie. To właśnie aktualizacje oprogramowania mają powodować trudności związane z obsługą pacjentów.
- Oprogramowanie musi uwzględniać zmiany wprowadzane na bieżąco w regulacjach Ministerstwa Zdrowia, na przykład w liście leków refundowanych. To oznacza konieczność aktualizacji oprogramowania. Ze względu na fakt, że duża część placówek przyjmuje pacjentów głównie w godzinach porannych i popołudniowych, aktualizacje są przeprowadzane w godzinach wieczornych. Tego rodzaju aktualizacje MCZ przeprowadza zazwyczaj co dwa tygodnie - informuje dział marketingu PCUZ.
W trakcie aktualizacji oprogramowanie nie działa, dlatego lekarze nie mogą z niego korzystać. Muszą czekać do zakończenia aktualizacji i przywrócenia działania systemu, co przekłada się na dłuższy pobyt pacjenta w gabinecie i wydłużenie czasu oczekiwania w kolejce. - Rozumiemy doskonale zdenerwowanie naszych pacjentów, ale również prosimy o zrozumienie. Cyfrowa rzeczywistość niesie nam wiele udogodnień, ale czasem niestety wymaga cierpliwości i zrozumienia - dodają pracownicy PCUZ.
Mieszkańcy muszą więc uzbroić się w cierpliwość, tym bardziej, że w ostatnich tygodniach polkowicka przychodnia pęka w szwach od rana do wieczora. Powodem jest bardzo duża zachorowalność na grypę i różne wirusy. Wzrost zachorowań odnotowywany jest w całym kraju.
1. Dodane przez dsadas, w dniu - 27-01-2025 10:38 520 typowe polaczki wszystko ma byc za darmo a na dodatek jeszcze nie rozumieją podstawowych rzeczy jak "system nie działa"
2. Dodane przez Pacjent., w dniu - 27-01-2025 10:51 211 Nie rozumiem tego jak placówka nie jest przygotowana na przyjęcie większej ilości pacjentów w okresach większego zachorowania. Każda instytucja powinna przeprowadzać symulacje i być przygotowana na niedziałający system. Z wypowiedzi Pcuz wynika że przy niedziałający systemie pacjenci nie będą leczeni. Skandal. W szczególności że w ciągu roku chwała się niewadomo jakimi dokonaniami a w rzeczywistości jest to zwykła wydmuszka.
3. Dodane przez Sarka Farka, w dniu - 27-01-2025 11:08 126 Powód tego bałaganu jest prosty: na prezesa Emil wziął kumpla swojego, który tak się interesuje losem pacjentów jak zeszłorocznym śniegiem. Podobnie losem polkowiczan przejmuje się pracuś Wiesiek. Byle obsadzić stołki, a Ty człowieku lecz się sam. Zaufaj doświadczeniu - lecz się u znachora!
4. Dodane przez Stachu., w dniu - 27-01-2025 11:14 101 Normalnie SKANDAL.
reklama
5. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 27-01-2025 11:32 102 Prezes Tatuśko przecież nie daje sobie ewidentnie rady w zarządzaniu Polkowcikim Centrum Usług Zdrowotnych od samego początku kiedy zistal powołany na to stanowisko. Było i jest to zauważalne na każdym kroku w podejmowaniu przez niego decyzji. Jeszcze trzeba dodać, że bardzo dobrze lekarze odchodzą z pracy sami. Bo współpraca z prezesem Tatuśko jest porostu niemalże nie możliwa. Personel pielęgniarek też nie ma dobrego zdania i słowa na temat prezesa. Tak, więc nie dzieje się dobrze w Polkowickim Centrum Usług Zdrowotnych.
6. Dodane przez Tomek7, w dniu - 27-01-2025 11:41 42 rownie dobrze można powiedzieć że maja w......e!
7. Dodane przez pacjent, w dniu - 27-01-2025 11:43 92 To, proszę zmienić godziny aktualizacji na nocne jak,np.3.00 w nocy. Myślę,że nie byłoby ,aż tylu to mniej problemów niż godzina 20.00, o której to godzinie jest akurat najwięcej pacjentów na dyżurze.
8. Dodane przez Jolan, w dniu - 27-01-2025 12:13 61 Kpina poprostu.zalosne tłumaczenia. Przychodnia ma być gotową na różne sytuacje a nie odsyłać pacjentów.wazne za dyzur dobre pieniążki się zgarnia.To należy zgłosi do NFZ bo prawdopodobnie nic o tym nie wiedzą
9. Dodane przez felicj.a, w dniu - 27-01-2025 12:21 141 PCUZ - dzwonisz rano - 25 minut oczekiwania na połączenie z recepcją - niestety nie ma miejsc. No to prosisz aby zarejestrowały na następny dzień - proszę jutro rano dzwonić. Zaorać , posiać zboże będzie większy pożytek.
10. Dodane przez polkowiczanin, w dniu - 27-01-2025 12:30 93 A Becia jest jeszcze dyrektorką?
11. Dodane przez Maria, w dniu - 27-01-2025 14:05 102 To jest jeden wielki cyrk i patologia. Dzwonię równo 6:30 żeby się zarejestrować i o 6:45 słyszę ze nie ma już miejsc!!!!! przecież to jest kpina ! No chyba że masz znajomości tam - wtedy miejsce się znajdzie. Zostawiasz rejestratorce karteczkę albo sms i pyk, 6:30 jesteś zarejestrowany.
12. Dodane przez Kumoter.-stwo, w dniu - 27-01-2025 16:19 94 leniuszek Wiesiu posłuchał rad papy smerfa Emila i do swoje ekipy Zaufaj Doświadczeniu dokoptowali Andrzejka, który zajmował się ubezpieczeniami ale chłopina nie wyrabiał i coś mu trzeba było dac po koleżeńsku. Teraz bida w PCUZie, Wiesiu więc dołożył kilka milionów to Becia moze sobie kolejne mieszkanie kupić. Witajcie w polkowickiej bajce - rodziny na swoim !
13. Dodane przez Franek, w dniu - 27-01-2025 16:21 21 Dzwońcie do Marszałka, przecież to lekarze mieli do nas dzwonić
14. Dodane przez John, w dniu - 27-01-2025 16:27 113 Zadzwoń do Beci i masz załatwione
15. Dodane przez Do1, w dniu - 27-01-2025 16:40 11 Kołek
16. Dodane przez 1, w dniu - 27-01-2025 16:50 11 Kołek wsiowy
17. Dodane przez Elemele Dutki, w dniu - 27-01-2025 17:35 01 Napisać, że przyjmuje się tylko pacjentów w krawatach. Taki pacjent jest mniej awanturujący się.
18. Dodane przez do17, w dniu - 27-01-2025 21:24 00 I tylko zdrowych.
19. Dodane przez Mieszkaniec Przemkowa, w dniu - 27-01-2025 22:50 11 Jak nie ma nocnej opieki zdrowotnej w innych miastach (np. Chocianów) w powiecie polkowickim niż Polkowice to będzie system niewydolny.
Kiedyś nawet w takim Przemkowie (25 lat temu, ze mną rodzice musieli pojechać na płukanie żołądka) była karetka pogotowia i nocna + weekendowa (pełna, a nie pielęgniarska) opieka.
20. Dodane przez Marek, w dniu - 28-01-2025 07:05 61 Zglaszajcie skargi do NFZ ze nie wykonuja uslug, za ktore placimy skladke. Bedzie nas wiecej, tutaj komentarze nic nie daja.
21. Dodane przez Zofia, w dniu - 28-01-2025 07:36 70 Od trzech dni dzwonię równo 6:30, jestem 50 w kolejce i co? NIE MA JUŻ MIEJSC!!!! lekarze są na urlopach...... Czy ktoś z PCUZ ma zamiar cokolwiek z tym zrobić ????
22. Dodane przez Edyta, w dniu - 28-01-2025 18:42 20 Dzwonię od 5 dni. 6.30 ..jesteś 27 w kolejce. 7.00 recepcjonistka odbiera i mówi ,,nie ma miejsca do żadnego internisty ". Porażka i dramat!!!!
23. Dodane przez Doris, w dniu - 28-01-2025 19:49 00 Taka jest prawda ci roku chce się zarejestrować do lekarza i nie ma miejsc niech coś zrobi pan burmistrz Wiesław wabik bo tak nie może być kiedyś chciałam zrobić badanie USG to nie przyjął mnie doktor a cislo mnie bo miałam Kamie dopiero doktor Dudziak mnie przyjął z bólu się zwijalam to jest masakra żeby nie było miejsca do lekarza
24. Dodane przez Sławek, w dniu - 28-01-2025 20:31 00 Za to Andrzejek ma się dobrze i już myśli jak tu brata ściągnąć do Polkowic i jaki dać stołek Krzysiowi.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.