Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
27
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Anastazy, Andrzej,
Piotr, Teofil, Zyta
Do końca roku 248 dni.
Start arrow Głogów arrow Coraz mniej głogowian

Coraz mniej głogowian

Coraz mniej głogowian

10.01.2009. Radio Elka, Iwona Adamczak
0110_herb_glogow.jpgGłogów. Maleje liczba mieszkańców Głogowa, mimo że rodzi się więcej dzieci – to dane statystyczne z minionego roku. Urząd miejski sporządził takie zestawienie demograficzne na dzień 31 grudnia 2008 roku. Wynika z niego też, że w mieście zameldowanych jest więcej kobiet niż mężczyzn.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

Na koniec minionego roku liczba osób stale zameldowanych wynosiła 69.472 osoby, w tym 35.887 to były kobiety, a 33.585 to mężczyźni. - Kobiet zameldowanych w Głogowie jest zatem więcej o ponad dwa tysiące od mężczyzn. W porównaniu z rokiem ubiegłym liczba mieszkańców zmalała o 506 osób. W tym czasie urodziło się 790 dzieci. Prognoza
jest optymistyczna, bo tych małych mieszkańców z roku na rok przybywa
- mówi Marcin Patyk z urzędu miejskiego.

Drugi rok z rzędu liczba mieszkańców Głogowa utrzymuje się poniżej 70 tysięcy i stopniowo maleje. Powodem są migracje ludzi młodych, którzy po studiach w dużych ośrodkach akademickich nie wracają już do Głogowa. Drugi powód to coraz częstsze wyprowadzanie się ludzi do podgłogowskich miejscowości, gdzie budują swoje domy. Podobnie jak wiele innych miast, także w Głogowie zauważalne jest starzenie się społeczeństwa. Osób powyżej 70 roku życia jest dwa razy więcej niż dzieci do lat 3. Największą grupę stanowią urodzeni w 1951 roku, jest to 1425 osób. Natomiast najstarszymi mieszkańcami są dwie panie urodzone w 1904 roku.

Miejscy urzędnicy przyjrzeli się także liczbie mieszkańców na poszczególnych osiedlach i ulicach. - Na pierwszym miejscu jest osiedle Kopernika i ulica Kosmonautów Polskich, którą zamieszkuje 3999 osób. Drugie miejsce zajmuje ulica Armii Krajowej z 2870 osób, dalej są Orbitalna, Obrońców Pokoju i Gwiaździsta - wymienia M. Patyk. Na osiedlu Kopernika zameldowanych jest 21.106 osób, a na Piastów Śląskich 11.300. Następne są osiedla Hutnik, Śródmieście i Chrobry. Najmniejszym głogowskim osiedlem jest Brzostów - mieszka tam 811 osób. Natomiast najmniej licznie zamieszkanymi ulicami są Brzozowa, Kossaka i Młyńska. (mat)

 
Komentarze (18)
1. Dodane przez Marek z Jaczewa, w dniu - 10-01-2009 12:17
A może tak wcielić w struktury miasta Serby, Ruszowice, Jaczów? I tak te miejscowości praktycznie łączą się tak z Głogowem, że nie widać podczas jazdy autem czy jest się już w mieście czy przed. A prawda jest tak że te nowe osiedla w tych miejscowościach to zamieszkują głownie ludzie wyprowadzający się z Głogowa. Może warto by ktoś z Urzedu Miasta zają się tym pomysłem? I ciekawe co na to mieszkańcy
2. Dodane przez bandyci rządzą to uciekają, w dniu - 10-01-2009 14:08
bo kradną w Głogowie nie zwykłe opryszki a rządzący miastem, to lepiej uciec na wioskę.
3. Dodane przez kaspian, w dniu - 10-01-2009 18:44
ad. 2. zawiść cię zżera i szukasz przyczyn nie tam gdzie one są. wieś ma masę plusów, których miasto nie ma. i nie tkwią one w rządzących - którzy w systemie demokratycznym zawsze będą w jakiś tam sposób kradli...  
 
ad. 1. takie pomysły już były, ale spaliły na panewce, bo czasem lepiej rządzić się samemu, zwłaszcza w gminie dość zamożnej, jak gmina głogów. choć czasem to się mści. przykład: komunikacja. miasto wielkości głogowa nie mające podmiejskiej linii do serbów - to jakaś paranoja. w wielkopolsce mniejsze czterokrotnie miasta mają takie linie...
4. Dodane przez Tomasz, w dniu - 10-01-2009 19:18
budujmy TBSy!!!! na maxa i do wyczerpania popytu a sytuacja sie odmieni... w tym roku tbs zostanie dofinansowany 10 mln moze niech tak zostanie na pare ladnych lat?
5. Dodane przez Coolio, w dniu - 10-01-2009 19:39
Do Marka z Jaczowa!!! (Jaczów, czyli z Jaczowa) 
A pomyślałeś może o tym, że te miejscowości to źródło podatków dla gmin podgłogowskich (gminy wiejskiej Głogów i Jerzmanowa)? Czy Ty jako wójt gminy też oddałbyś najlepsze tereny pod budownictwo, przemysł i usługi do miasta, a zostawił sobie niedoinwestowane i biedne obszary typowo rolnicze? Na otrzeźwienie spójrz na Nosocice, Krzepów (je spotkał już taki los) i zorientuj się ile trzeba tam jeszcze zainwestować w kanalizację, gazyfikację drogi, itp. Zapytaj się mieszkańców, czy cieszą się z tego, że należą do Głogowa...
6. Dodane przez Paweł, w dniu - 10-01-2009 20:23
Spokojnie po prostu Głogów wchodzi w następny etap urbanizacji -dezurbanizacja :0 jest to całkiem normalne :) więc podejśc do tych statystyk można spokojnie , ponieważ wynika z tego tylko że Głogowianom po prostu powodzi sie coraz lepiej i moga sobie pozwolić na większy komfort zycia poza miastem , bardzo optymistyczne jest to że rodzi się dużo dzieci :)
7. Dodane przez Tomasz, w dniu - 10-01-2009 20:41
do kaspian  
czy aby napewno chodzi o samostanowienie? rzadzic sie samemu? a jak niby bez miasta? nie oszukujmy sie gmina wiejska jest zalezna od miasta i wszelkie kozysci czerpie z faktu cierpiacego na brak terenu miasta... kto by zamieszkal w gminie wiejskiej Glogow gdyby nie miasto? gdyby nie bliskosc owego miasta? ile inwestycji by powstalo w gminie wiejskiej? zapewne zaden market... i jaka w tym zasluga niezaleznosci? mozna oszukiwac i czarowac ale te miejscowosci przestaja byc wioskami a staja sie normalnymi miejskimi osiedlami... wiec o jakich wiejskich zaletach tu pisac? a co do polaczen KM to mysle ze to taka "kara" za opory z przylaczeniem do miasta... co mieszkancy straca? moga tylko zyskac... jedynie wojt gminy straci stolek...  
prosze takze zauwazyc to co pisal Marek juz dzis Ruszowice z Glogowem tworza jeden ciag Jaczew jest niejako przedluzeniem tej miejscowosci i tez niebardzo wiadomo kiedy jedna a kiedy druga... a Serby? dorze ze jest Odra bo calkiem ta granica zanikla... tak samo dzieje sie w kierunki na Rudna...  
ps 
Marku ciekawe co na to mieszkancy ale wiosek... miasto cierpi na brak terenu w Twoim kierunku ba nawet podejmuje kroki by przejac Ruszowice/Jaczew ale wojt Krzemien jest bardzo przeciwny ;) ponoc mieszkancy takze...
8. Dodane przez uciekaja z miasta, w dniu - 10-01-2009 21:20
ludzie uciekaja za praca do innych miast 8)
9. Dodane przez Mieszkańcy, w dniu - 10-01-2009 21:44
Mieszkańcy tych miejscowości NIGDY nie zgodzą się na wcielenie ich do miasta!!! Niby czemu miałoby to służyć? Poprawie statystyk? Śmiechu Warte !! Jedno co uległoby zmianie to podatki od gruntów. Chcecie zwiekszyć liczebnośc mieszkanców ? Pomyślcie lepej nad inwestycjami, nowymi miejscami pracy i wsparciem głównie dla młodych małżeństw.
10. Dodane przez Tomasz, w dniu - 10-01-2009 23:20
do mieszkancy... chodzi tylko o rozwoj... chyba nawet slepiec zauwazy ze miasto w tym rejonie juz ich nie ma(wolnych terenow) wiec nie przylaczenie tych terenow ogranicza miasto... czy bedzie to ze szkoda dla obecnych mieszkancow? hmmm bylych mieszkancow Glogowa dla przypomnienia... Coolio jako przyklad podajesz Nosocice/Krzepow ze ile tam trzeba zainwestowac a ja zapytam dlaczego tego nie bylo jak je miasto przejmowalo? i czy jestes pewien ze gmina wiejska moglaby cokolwiek z tym zrobic? to blisko 100 mln jak dobrze pamietam na sama kanalizacje... czy gmina wiejska moglaby to sfinansowac? miasto jeszcze tego nie zrobilo fakt ale ma taki zamiar... czy jak to sie stanie to czy bedziesz to podawal za przyklad? bo ja podam ci choc jeden z marketami ;) podlaczone sa do infrastruktury miejskiej a nie wiejskiej ;) chodnika nadal nie ma a to przeciez tereny gminy wiejskiej(jak dbaja o swoich inwestorow i o ludzi robiacych tam zakupy?) a co ze swiatlami obok castoramy? to tez przyklad "dobrego" samorzadu... przeciez to tereny gmini wiejskiej...  
powodzenie miasta sprzyja wszystkim a ograniczanie jego rozwoju jest ze szkoda takze dla tych "biednych" gmin i wiosek... tylko silne miasto pozwoli rozwijac sie regionowi...  
w powiecie poza miastem mieszka ok 20 tys ludzi... to zaden rynek... zaden target dla marketow... dla inwestorow... jesli nadal bedziecie blokowali rozwoj miasta to powiat grodzki stanie sie faktem i wio do polkowic wschowy zagania... czy tego chcecie? jesli tak to juz pisze powodzenia...
11. Dodane przez tomaszek, w dniu - 11-01-2009 01:00
a moze bys porownal budzety miasta i gmin i zobaczysz ...
12. Dodane przez serbiak, w dniu - 11-01-2009 07:48
Przyszły prezydent pan ......obniży podatki mieszkańcom gminy wiejskiej ....podwyższy podatki marketom w tejże gminie i wszyscy beda chcieli mieszkac w Głogowie ....i bedzie happy
13. Dodane przez po pierwsze nie kraść, w dniu - 11-01-2009 10:52
po pierwsze nie kraść, to może społeczeństwo o was zmieni zdanie (...)
reklama
14. Dodane przez adam, w dniu - 11-01-2009 13:21
kradną
15. Dodane przez Tomasz, w dniu - 11-01-2009 21:18
a kto komu kradnie? mieszkancy? ratusz? i co i jak kradnie? czyli co gmina wiejska nie kradnie(mieszkancy czy tez wladze) a jak budowaliscie wasze domy to nie ukradli wam niczego? oj fakt mogli glogowianie wam podprowadzic ;)  
ciekawe jakie bedzie wasze zadowolenie jesli powstanie faktycznie powiat grodzki... ciekawe ile czasu bedzie jechala karetka z zagania/polkowic czy wschowy... ciekawe jak daleko bedzie pomoc wieczorowa... albo ile bedzie trzeba jechac by auto zarejestrowac... itp itd... piszcie co chcecie o miescie i tak jestescie od niego zalezni... co do statystyk to moga choc nie musza podniesc range miasta... np Lubin to ok 75 tys moze po przylaczeniu Glogow bylby ludniejszy? 2 miasto po Legnicy w LGOM... "Pomyślcie lepej nad inwestycjami, nowymi miejscami pracy i wsparciem głównie dla młodych małżeństw" to juz pachnie propaganda... niby jak? i gdzie? najbardziej atrakcyjny kierunek rozwoju Glogowa jest w kierunki drogi 12 czyli wlasnie Ruszowice... tu miasto nie ma wolnych terenow... sa opracowania na necie(nie nasze miejskie) poruszajace ten problem warto poczytac... i ciagle bedw powtarzal ze silne miasto jest szansa dla calej ziemi glogowskiej... tu jest kghm(w calym regionie lgom) jest fajnie jak cena miedzi wysoka ale bum i juz tak nie jest... tylko silne miasto pozwoli uniknac biedy... wiec upierajcie sie nadal... stracicie posadki w kghm to bedzie bieda komu podziekujecie? kogo bedziecie winic? czy moze uprawiacie tam role? hehehe
16. Dodane przez Bartek, w dniu - 12-01-2009 07:33
Coraz mniej ludności w Głogowie jest wynikiem braku przez poprzednią ekipę, która rządziła w mieście polityki mieszkaniowej w tym budownictwa jednorodzinnego. Przypominam, iż za byłego prezydenta Głogowa pana R... sprzedano tylko niewiele działek budowlanych, dlatego też kilka tysięcy Głogowian wyprowadziło się po za Głogów do ościennych wiosek takich jak Jerzmanowa, Jaczew, Kotla, Serby itp. Przykładem niech będzie choćby sam były prezydent, więc o czym my tu mówimy. Taka to była polityka w wykonaniu poprzedniej ekipy i za to jest tak jak jest.
17. Dodane przez LG, w dniu - 12-01-2009 09:44
Jeśli powstanie powiat grodzki to wioski mają przechlapane :sigh Ci co nie chcą przyłączyć się do Głogowa nie szkodzą miastu ale sobie.Trudno sobie wyobrazić żeby jeżdzić do Wschowy,Polkowic czy Żagania aby cokolwiek załatwić :grin No ale jak se pościelesz tak się wyśpisz :zzz Pozdro
18. Dodane przez Tomasz, w dniu - 12-01-2009 14:07
Bartek jakiego braku? stawiajac jakies tezy nalezy sprawdzic jak bylo w kraju... chocby w regionie... czy nie jest prawda ze za obecnego prezydenta byl bum budowlany w naszym kraju? czy nie jest prawda ze tereny na Brzostowie kupila poprzednia ekipa? dzis sprzedaje sie tam dzialki i to niby kogo zasluga? dlaczego buduje sie dalej od centrum? nie dlatego ze cena dzialki jest o wiele mniejsza? prosze zauwazyc ze za Rybki budowalo sie stare miasto budowala zlota podkowa budowano TBSy niby niewiele ale ile budowalo sie w zancznie bogatszym Lubinie? chyba tylko Glogow w naszym rejonie jest taki biedny w tereny... dlaczego to stopowac? podajcie jakis jeden sensowny powod... powod ktory nie oslabi calosci... fakt na krotka mete wzmacnia wioski ale na dluzej i tak na tym straca przez slabsze miasto....
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama