Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
5
Maja 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Irena, Teodor,
Waldemar,
DZIEŃ
LEŚNIKA I DRZEWIARZA
Do końca roku 240 dni.
Start arrow Głogów arrow Zaapelują do poczucia obowiązku

Zaapelują do poczucia obowiązku

Zaapelują do poczucia obowiązku

13.02.2009. Radio Elka, Maciej Iżycki
psie_kupy.jpgGłogów. Podwórka i skwery wolne od psich odchodów? Zdaniem pracowników spółdzielni mieszkaniowej Nadodrze jest to możliwe. Jak informuje Adam Borysiewicz, rzecznik spółdzielni, wkrótce rozpocznie się akcja, skierowana do właścicieli czworonogów.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Akcja rozpocznie się w przyszłym tygodniu i potrwa przez najbliższe dwa miesiące. Spółdzielnia będzie ją prowadziła wspólnie z gminą miejską. - Będziemy kolportować ulotki.
Będziemy rozwieszać plakaty. Wszystko po to, żeby uświadomić właścicielom psów, że muszą sprzątać po swoich pupilach. Chcemy wzbudzić w nich poczucie obowiązku. W różnych częściach miasta będziemy ustawiać też specjalne urządzenia i pojemniki na odchody
- powiedział nam Borysiewicz.

Zdaniem pracownika spółdzielni, temat nie jest prosty i zapewne nie uda się go rozwiązać jedną taką akcją. Jednak jak twierdzi Borysiewicz, tylko uświadamianie posiadaczy psów, może przynieść efekty w postaci czystych trawników. - Skoro w innych krajach poradzono sobie z tym problemem, to u nas też może to się udać - mówi rzecznik spółdzielni. (mai)
 
Komentarze (45)
1. Dodane przez g, w dniu - 13-02-2009 15:16
A może podatek 500 zł i zatrudnić ludzi do sprzątania.
2. Dodane przez Zajmij sie pracą Adasiu, w dniu - 13-02-2009 17:03
Może jeszcze hycla wynajmiecie :?  
Miasto bez zwierząt. wyłapcie koty i gołebie.  
o co chodzi o psy ? zajmijcie sie parkingami bo ich ciagle brakujea nie głupotami. 
(...) odejdz z tej spóldzielni bo masz pomysły nie ziemskie.
3. Dodane przez Romek, w dniu - 13-02-2009 16:27
Jaki podatek? I co sprzątać? To trzeba zbierać zaraz i wrzucać do odpowiedniego pojemnika. Jest to poważne źródło wszelkiego rodzaju chorób. Trzeba ludzi nauczyć kultury do siebie samych i zwierząt. Jak ma się zwierzę to i ma się obowiązki.
4. Dodane przez Noom, w dniu - 13-02-2009 16:27
A może zamiast ulotek, miejsca gdzie można psa wyprowadzić. Takie ładne ogrodzone place zabaw są dla dzieci, czemu nie ogrodzone "ubikacje dla psów"? A po psie sprzątać trzeba, wystarczy na spacer wziąć ze sobą zwykłą reklamówkę.
5. Dodane przez Iza, w dniu - 13-02-2009 16:27
nie mam zwierzaka i nie zamierzam mieć, wystarczy, ze 3 z 4 sąsiadów ma pieski :P. jeśli w każdej klatce jest po kilka czworonogów to nie trzeba mieć wielkiej wyobraźni, żeby zorientować się, co dzieje się na trawnikach...Podatek 500 zł- to mi się podoba; gwarantuję, że liczba zwolenników piesków gwałtownie zmalałaby :p
6. Dodane przez racja?, w dniu - 13-02-2009 17:04
Mam psa... mam ich nawet więcej. Zgadzam się z tym,że nalezy sprzątać po psach. Innym tematem jest jednak to, że w Polsce wszelkie ograniczenia dotyczące psów dawno temu przekroczyły granicę rozsądku. W mieście psa nie można spuścić, bo każdy pies ludzi gryzie! W lesie psa nie wolno spuścić, bo każdy pies upoluje ostatnie szaraki! Na łące nie wolno psa spuścić, bo to łowiska! Generalnie nie ma już w Polsce miejsca, gdzie z psem mona iść na legalny spacer. Acha! No i kagańce. Mędrcy z Sejmu uchwalili, że każdy pies w mieście musi mieć kaganiec. Nawet pekińczyk i york. No i bezwzględnie musi chodzić każdy pies na smyczy - należy chronić społeczeństwo przed agresją rozwścieczonych pekińczyków i mopsów. Straż Miejska w różnych miastach chętnie wstawia mandaty kobietom z yorkiem bez smyczy i kagańca. Przecież to czysty zysk. Taka babka to nawet takim strażnikom się nie odmachnie, tylko zacznie płakać i zapłaci mandat. Po co w sumie łapać złodziei i tym podobnych oprychów, jak na właścicielach psów można niezłą kasę zbić.
reklama
7. Dodane przez Estetyk, w dniu - 13-02-2009 16:47
Najwyższa pora wziąć się za ten odwieczny problem,brawo SM
8. Dodane przez właściciel pieska*, w dniu - 13-02-2009 18:40
Np.w Czechach są takie pojemniki dosłownie na każdym kroku i nie ma z tym problemu,a u nas pewnie będzie kilkanaście na całym mieście i szybko zabraknie torebek itp...Fakt nic przyjemnego wdepnąć w taką "niespodziankę"na chodniku,ale to zależy gdzie spaceruje się z pieskiem!!!Jeszcze jedna sprawa którą powinien zająć się pan Rzecznik to rozpowszechnić akcję :śmieci (butelki,papierki,puszki) wyrzucajcie do śmietnika,a nie gdzie popadnie!!!!!!!To dotyczy większej grupy ludzi i jeszcze bardziej mnie denerwuje!!!!!!
9. Dodane przez Właściciel psa, w dniu - 13-02-2009 17:15
Właśnie, za co płacimy podatki za psy powinny być specjalne pojemniki z workami to będę sprzątał. A po drugie, dlaczego nasza władz nie ustali uchwały żeby psy duże a szczególnie ras tzw. Niebezpiecznych powinny nosić kagańce i na smyczy. Oraz uważam aby osoby poniżej np.12 roku życia z psami niebezpiecznymi nie powinny wychodzić same na spacerki. U nas jest tak najpierw karać niż coś czynić ,władzo do dzieła i coś mądrego w tym kierunku uchwalcie.
10. Dodane przez dociekliwy, w dniu - 13-02-2009 17:23
A może SM "Nadodrze" zrobi coś z palaczami , którzy wyrzucają pety przez okna?! Mieszkam na parterze i mam powypalane dziury w parapecie a latem jak będzie otwarte okno to mnie wreszcie spalą! Czy tylko ja mam taki problem?
11. Dodane przez obione81, w dniu - 13-02-2009 18:46
Świetny pomysł z tymi pojemnikami! Nareszcie ktoś ruszył mózgownicą! tylko jeszcze pozostaje kwestia bezpańskich i wolno puszczanych psów-tym też trzeba by było się zająć! Sam mam psa Amstaffa i szlag mnie trafia gdy wychodzę z nim na spacer a tu chmary burków bez smyczy a jaśnie wielmożne damesy chodzą jak wolne elektrony i nawet nie raczą sierściucha zawołać-gdybym ja puścił amstaffa ze smyczy to pewnie policja byłaby już w drodze, tyle że mój pies nigdy bez smyczy nie lata. Jeszcze jedną zasadniczą rzeczą jest to żeby nasi kochani radni wyznaczyli jakieś miejsca gdzie można z psem swobodnie wyjść i go puścić! Jak dowiedziałem się w UM Głogów nie dysponuje takowymi miejscami-może czas o tym pomyśleć? Za co więc płacimy 50 zł rocznie? dlaczego właściciele kotów nie płacą? Na to nikt nie zwraca uwagi że ludzie wychodzą z kotami na smyczach do piaskownicy w wiadomym celu...
12. Dodane przez do izy, w dniu - 13-02-2009 18:18
Oj, biedna kobieto. Wedlug ciebie problem lezy w ilosci psow? Jak bedzie 500 zl to bedzie wiecej bezpanskich psow. Wtedy one przyjda i nasr.ja pod twoimi drzwiami.
13. Dodane przez cierpliwa, w dniu - 13-02-2009 18:27
Sprawa opiera się nie o niechęć do psów ale o "nieświadomość " właścicieli tych pięknych zwierząt.No bo można rożne rzeczy opowiadać o pieskach:są łagodne,nie są łagodne,zakładać kagańce,nie zakładać ,płacić coś ,nie płacić i tak naokoło.A po prostu :masz pieska :pilnuj go ,sprzątaj po nim ,dbaj o jego opinię itp.W bloku jeden pies ale jak zwróci się uwagę że piesek w windzie się zsiusiał ,to zdziwienie jest ogromne : och!! to nie mój ,on jest taki kulturalny!!Trzymam się za głowe :może to pieski powinny na smyczy trzymać swoich wlaścicieli ?? CZY CO!!??
14. Dodane przez głogowianin, w dniu - 13-02-2009 18:32
do kom nr 6 - może w końcu właściciele psów zrozumieją że jak chce się mieć psa to może warto pomyśleć o własnym terenie gdzie będę go wyprowadzać. Jako członkowie spółdzielni płacimy za to żeby trawniki były czyste a nie zasrane przez stada psów. I niech nikt nie mówi - płace podatek i co mnie obchodzi sprzątanie po psie. Jakoś po przekształceniu mieszkań też płacimy podatek do miasta a za sprzątanie klatek płacimy do spółdzielni. Moja propozycja jest prosta - masz psa płacisz dodatkowo do spółdzielni za sprzątanie po nim. Prosta zasada nie stać cię na dom - nie stać cię na psa. Wg prawa każda wspólnota ma prawo przegłosować czy w jej zasobach mogą przebywać zwierzęta i jakie zwierzęta. Normalna praktyka w cywilizowanych krajach.
15. Dodane przez Xman, w dniu - 13-02-2009 19:32
Ludzie płacic czynsz i niegadać! W końcu to z waszej kasy jest stołek dla wymyslających akcje ulotkowe i uchwyty na na ulotki!
16. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 13-02-2009 20:05
A to ciekawe!!! 
Czepia się spółdzielnia do psów, a co zrobiła w sprawie ŚMIECI , POTŁUCZONYCH BUTELEK WALAJĄCYCH SIĘ PO CHODNIKACH i PLACACH ZABAW???? czy każdy musi chodzić po szkle ,które jest wszędzie i stwarza ZAGROŻENIE nie tylko dla dorosłych ale DZIECI !!!! 
TYM się zajmijcie , a będzie czyściej
17. Dodane przez waluś, w dniu - 13-02-2009 20:07
w/g mnie każdemu kto ma psa doliczyła bym do czynszu20 zł i te pieniądze żeczywiście dać dla tych osób co są osobami sprzątającymi wokół bloków bo i tak te panie sprzątają to za darmo a skoro włściciele psów twierdzą że pies to członek rodziny to na utrzymanie członka trzeba płacić jestem za tym by w końcu zrobić z tym pożądek bo ci psiarze tak się rozpanoszyli że nie ma jak przejści część chodnika zajęte przez parkujące auta a pozostała obsrana przez wielce możnych członków rodziny panowir radni może to wam się uda zrealizować do końca bo jak do tej pory to wszystko idzie bardzo cieniutko nie martwcie się o diety bo ludzie nie mają 1|2 tego co wy i też żyć muszą
18. Dodane przez Lotnik, w dniu - 13-02-2009 20:20
Próbowałem dziś z dzieckiem pospacerować w parku po trawie. ISTNY SLALOM. Rozumiem właścicieli psów bo tez miałem kiedyś jednego, ale uważam, że Spółdzielnia powinna znaleźć sposób na załatwienie tej sprawy. Przecież trawniki wokół bloków to nie są kuwety, i podobnie parki. Zaznaczam, że nie mam nic przeciw psiakom, ale tak jak ta sytuacja wygląda aktualnie nie jest dobrze. Właściciele czworonogów: nie oburzajcie się tak, bo prędzej, czy później jakoś ten temat trzeba będzie rozwiązać. Kto wie, być może pewien rygor w tej kwestii sprawi, że nie będzie już kupowania piesków na jeden sezon, który jest później kulą u nogi właściciela, a ilośc posiadaczy zminiejszy się do małej liczby tych, którzy są świadomi nie tylko obowiązku dbania o zwierzę, ale i podwórko, na którym piesek zostawia po sobie nieczystości.
19. Dodane przez lulu, w dniu - 13-02-2009 20:37
Popieram akcję sprzątania po psach ile razy poszłam z dzieckiem na spacer do parku to jak szybko poszłąm tak szybko wróciłam.No niestety jak to dziecko biega za piłką i ciach jak nie wdepło to się przewróciło. Podatek ok niech będzie 500zł ale niech będą osoby odpowiedzialne za sprzątanie kupek, a jak nie to jak poczciwy obywatel zobaczy kupkającego pieska a właściciel po nim nie sprzątnie niech to zgłosi do władz odpowiedzialnych za to a właściciel dostanie grzywnę i sprawa załatwiona. Chcemy być podobni do Zachodu zachowujmy się jak on!!!
20. Dodane przez S-KA, w dniu - 13-02-2009 20:59
No kurde, może wreszcie coś ruszy w tej "gównianej" sprawie, ja już trzy razy zgłaszałam na zebraniu SM na trzecim Piastowie, żeby postawić takie własnie znaki przed wejściem na plac zabaw i NIC, jak grochem o ścianę. A chodniki i zielone trawniki - koszmar! przejść nie można. Wina oczywiście leży po stronie właścicieli tych czworonogów i tego jak traktują takie wyjście z psem, np. rano przed szkołą to tak na 2 minutki przed klatkę, bo nie ma czasu, a dużo by pisać i tak nie wieżę, żeby się coś zmieniło w tej sprawie.
21. Dodane przez właściciel psa*, w dniu - 13-02-2009 21:03
a co zrobić z plagami kotów ,które są dokarmiane w piwnicach,tam mieszkają,tam się załatwiają i rozmnażają!masakra,kto za to się weźmie?Lubisz koty?To weź sobie do domku,zapłać podatek,jak my właściciele psów...
22. Dodane przez Oburzona!!!, w dniu - 13-02-2009 21:06
Bulwersuje mnie sprawa na temat podatku za psa. Skoro płacę 46 zł w Głogowie za psa to niby dlaczego mam po nim sprzątać? Jak to sie dzieje,że Wrocław i Zielona Góra nie płaci nic za posiadanie psa,wiec kto tam sprząta i za czyje pieniądze?To albo jest podatek i sprząta dozorca,albo nie ma podatku i sprzątam sama! To jest jedna wielka bzdura,ściągać haracz za psa i jeszcze po nim sprzątać każą? A za bezpańskie koty i psy kogo będą ścigać za opłaty i sprzątanie? A co do Rzecznika i jego decyzji-obowiązek to mam,ale w opłacie za psa,a jeśli płacę to sprzątać nie powinnam i nie będę!!!!
23. Dodane przez Wnerwiony głogowianin, w dniu - 13-02-2009 21:13
Że co proszę ?? 
A za co do cholery płacimy podatek za psa ? 
Czy nie za to, żeby osoba do tego odpowiednia (np sprżataczka) sprzatała te odchody ? czy może na to by nabić kabze ludziom pokroju Borysewicza ?? 
Za mało kasy ? 
 
Zapraszam na głogowskie ulice dojazdowe do budynków mieszkalnych. 
Czy osoby posiadające samochy płacą jakikolwiek podateg od tego, że upieprzają chodnik plamami oleju ? 
Czy płacą podateg od tego, że blokują dojazdy Pogotowiu, straży, policji czy zwykłej smieciarce ?? 
 
Zapraszam pod były fantom, dziennie mozna tu ubic dobre 2000zł na mandatach, za parkowanie na zakazie zatrzymywania na chodniku przy płocie od dawnego fantomu (pod blokiem 7-7A), gdzie aby dojść do klatki, sklepu ludzie muszą iść środkiem ulicy... 
To nie są parkingi i miejsca gdzie owe auta powinny stać.. 
 
Tego oczywiście władzom miasta o inteligencji glona nie chce się UŚWIADAMIAĆ WŁAŚCIELOM POJAZDÓW prawda ???? 
 
Może wypadałoby tak ruszyć 4litery a co więcej zrobić użytek z mózgu drodzy radni (póki się jeszcze fałdki nie wyprostowały do końca) i zrobić porzadek min. z właścicielami samochodów, wprowadzeniem straży miejskiej która by się zajęła utrzymywaniem przadku, pilnowaniem bezmyslnych właścicieli psów obronnych, które biegają bez smyczy i kaganca ETC.. !!
24. Dodane przez azor, w dniu - 13-02-2009 23:11
Jak nie chce się tym wszystkim sprzątać po pieskach, to niech te (...) po burkach chowają do kieszeni !!!
25. Dodane przez ktoś, w dniu - 13-02-2009 21:34
do kom.18 to jest właśnie podejście osoby która ma pieska płaci 46zł na rok i ma wszystko w nosie,wystarczy popatrzeć teraz na chodniki i trawniki wszystko w kupach bardzo ładnie to wygląda piękna wizytówka miasta ciekawe czy jak piesek załatwi potrzebę u pani w domu to czy pani sprząta po nim przecież płaci pani 46zł!!! no ale nie można mieć pretensji do piesków tylko do ich właścicieli proponuję minimum 500zł oraz mandaty 100zł za nieposprzątanie po piesku może to nauczy kultury parę osób
26. Dodane przez Student, w dniu - 13-02-2009 23:16
Weźcie sie ludzie za robote a nie piszecie bzdetne komentarze.. najbardziej krzycza ci co nic nie robia !!  
 
Psy były sa i będą zawsze ! Weźcie sie za najpierw za parkingi, ulice, oświetlenie obwodnicy:) stworzenie miejsc pracy dla mlodych ludzi a nie za psie odchody !!  
 
Jeśli tak bardzo chcecie dążyc do tego co jest w innych krajach UE to dorównajcie im najpierw poziomem rozwoju infrastruktury, gospodarki a przede wszystkim DOCHODAMI ludzi a nie odchodami psów.. !!
27. Dodane przez Tomasz, w dniu - 13-02-2009 23:22
Ja proponuje bardzo równy i sprawiedliwy układ. Jeśli mialbym płacic za każda kupe niesprzatnieta po piesku 500 zł. to miasto niech mi zapłaci 1000zł za każdą dziure na drodze w która wpadne samochodem... !! Wymagajmy od siebie wzajemnie.. Prawda jest to ze u nas nie bedzie nigdy tak jak w krajach za którymi jestesmy baaaardzo daleko z tyłu pod kazdym wzgledem.. !!
28. Dodane przez elrab, w dniu - 13-02-2009 23:52
Z moich obserwacji wynika że na 10 psiarzy o dwóch można powiedziec idzie właściciel z psem a reszta czyli ośmiu to świnie z psem
29. Dodane przez ataner4, w dniu - 14-02-2009 01:54
Moim zdaniem plakaty i ulotki nie rozwiążą problemu psich odchodów. A może by tak zainwestować w automaty zamiast w plakaty (które zresztą przy tych warunkach atmosferycznych będą fruwać po Głogowie, tak samo i ulotki, bo znając życie większość ludzi po prostu wyrzuci je do kosza albo co gorsza pod nogi). W automatach można by było zakupić zestawik do zbierania odchodów. Oczywiście za symboliczną złotówkę. Myślę, że to bardziej by zmusiło właścicieli do sprzątania po swoich pupilach. Niestety nikt ulotką, czy plakatem psiej kupki nie sprzątnie, natomiast takie urządzenie w postaci woreczka i chociażby łopatki w znacznym stopniu rozwiązałoby sprawę.
30. Dodane przez dziabąg, w dniu - 14-02-2009 10:25
"Zaapelują do poczucia obowiązku" - ale trzeba być naiwnym, aby coś takiego spodziewać się po wszystkich WŁAŚCICIELACH różnych burków i obszczymurków !!! Do takiego działania trzeba dorosnąć i mieć chociaż odrobinę kultury i higieny - a tej takim ludziom napewno brakuje, co widać wszędzie na mieście (chodniki, trawniki) !!! Już słyszę zaraz te całe hordy, które zaczną teraz ujadać !!! :( :eek :x
31. Dodane przez hm, w dniu - 14-02-2009 10:43
popieram sprawe automatów albo darmowych, ekologicznych papierowych torebek ( z recyklingu) na psie odchody, zamiast plakatów moglyby stac w wazniejszych miejscahc w miescie gdzie spaceruje sie z psiakami. Ludzi nie trzeba uswiadamiac ale dac im mozliwosci. a skoro placi sie podatek za psa to dlaczego mamy wydawac po 3 zl za torbeki jesce - nie poweim ile takich torebek potrzeba na miesiac.. gdyby te torebki bylyby darmowe mam wrazenie ze wiekszy odsetek zaczalby sprzatac po pieskach i juz, w tym ja
32. Dodane przez ps, w dniu - 14-02-2009 10:44
rozumiem kiedy kupa jest na chodniku lub w parku.. ale dlaczego wy chodzicie po trawnikach!!??
33. Dodane przez brawo, w dniu - 14-02-2009 16:54
dowalcie im po 800 zł to moze zrozumią ze trzeba po swych pupilach sprzątać-- ale od kazdego czyli od sztuki bo na osiedlach to nawet po kilka trzymają i inni muszą słuchać tego skowytu i szczekania a a gdzie odpoczynek?? bo co niektorym to walnięto w głowe ze trzymają kilka kundli popieram podwyzszki brawo dowalcie im zdrowo
reklama
34. Dodane przez ciamciaramcia, w dniu - 14-02-2009 19:29
Porządku nie będzie NIGDY, aż nie wprowadzi się ZAKAZU trzymania psów i kotów w budynkach WIELORODZINNYCH !!! A narazie należy wprowadzić wyższe opłaty, nawet 100 zł/m-c, a nie jak jest teraz, że miesięcznie za psa płaci się 3,80 zł (kpina i śmiechu warta opłata) !!! Gdy ktoś chce trzymać więcej psów, to opłata powinna być potrójna !!!
35. Dodane przez gość, w dniu - 14-02-2009 19:44
no nareszcie. Niewiele rzeczy wkurza mnie tak bardzo jak psie odchody...dosłownie wszędzie...na chodnikach, skwerach, trawnikach, pod blokami, na placach zabaw...ochyda i tyle. Karałabym właścicieli psów bez skrupułów...Uważam,że 500 zł to zdecydowanie za mało. Mieszkam w niewielkim bloku i to na parterze. Widzę jak się wyprowadza sy, byleby takiego wypchnąć z klatki i kłopot z głowy. Codziennie paniusia z klatki obok wyprowadza swojego kundla prosto pod moje okno, więc wiem o czy mówie... Karać i już!!!
36. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 15-02-2009 11:53
JESTEM ZA ZAKAZEM TRZYMANIA PSÓW W BLOKACH !  
MIESZKAM SAM WE WIEŻOWCU  
WE WINDACH TAK ŚMIER DZI jak w (...) i panująca tam woń świeżego moczu nie pozwala jeździć taką windą. Jestem za całkowitym zakazem albo właściciele tych kundli powinni płacić za dodatkowe sprzątanie i dezynfekcję oraz odwszenie.
37. Dodane przez głogowianka, w dniu - 16-02-2009 02:09
Dzisiaj Głogów jest ładny. Wszystkie kupki przykryte. Ale za kilka dni bedą odkryte. Właściciele psów się burzą, bo niby dlaczego maja sprzątać? Ale jak wdepna w kupkę innego pieska to też się burzą. 
Nowy plac zabaw przy Głowackiego. Niczego jeszcze nie ma. Jest plotek i ładny piasek. I już tam hasaja pieski. Raz zwróciłam uwagę i ten raz mi wystarczy 
I czy naprawdę Policja musi być wzywana na kupki psie? Za rok lub dwa będę miała pieska i zapewniam, że będę zbierac kupki. O ile nasze władze dadzą specjalnie kosze na kupki
38. Dodane przez misiek, w dniu - 16-02-2009 07:31
Jak chce się mieć pieska, czy kotka - to trzeba mieć poczucie obowiązku wobec tych zwierząt i ponosić koszty z tym związane, a nie wybrzydzać !!! :?
39. Dodane przez Ruda, w dniu - 16-02-2009 08:54
do kom. nr 36 zakaz to powinien objąć trzymania w blokach takich ludzi jak ty!!! Ja wiem że jak się pochodzi ze wsi to nie można się pogodzić z tym że psy trzyma się w domu! niestety nikt psu budy za oborą nie postawi i \"we windach\" i \"we wieżowcu\" nadal będą. Poza tym płacimy za nie podatek wiec mają prawo!!!
40. Dodane przez do k. 39, w dniu - 16-02-2009 10:38
O jakim ty mówisz podatku za psa ?! Te 3,83 zł/m-c (46 zł/rok) ty nazywasz podatkiem i uważasz, że za te pieniądze ktoś ma sprzatać wasze gó... ?! Jeżeli tak rozumujesz, to we łbie masz galaretę wymieszaną z sieczką zamiast mózgu !
41. Dodane przez agata, w dniu - 16-02-2009 11:32
akcja słuszna, pieski sobie pozwalają bo ich właściciele albo są tak prymitywni że nie widzą problemu(bo przecież płacą śmieszny podatek i uważają że to ich zwalnia z kultury) albo tak leniwi że nie chce im się nawet wyjść z domu żeby wyprowadzić psa, tylko wypuszczją pupilka "samopas".Mieszkam w wieżowcu na parterze codziennie oglądam śmierdzące "kwiatki" na trawniku i muszę oglądać jak sąsiąd patrzy jak piesek leje po świeżo odmalowanej elewacji. Normalnie niedobrze się robi. KULTURY ŻYCZĘ i uświadamiania tym której jej brakuje.
42. Dodane przez Ja, w dniu - 16-02-2009 22:51
Kiedyś taka akcja już była. Ktoś tu wspomniał, że ok 10 lat temu - nawet chyba został jeden kosz na psie odchody w oklicach ścieżki rowerowej przy Mogadorze. Nic to nie dało. I dalej nie da jeśli część mieszkańców miast nie weźmie odpowiedzialności za swoich pupili. Nie wolno ich wypuszczać samopas. Pies powienien mieć zapewnione trzy spacery w ciągu dnia (pod opieką człowieka) - jeden z nich powinien być przynajmniej godzinny. Można wtedy po psie sprzątnąć. Poza tym przydały by się toalety dla psów, a nie akcje ulotkowe, bo to niczego nie zmieni, a tylko tony zmarnowanego papieru będą walać się po klatkach spółdzielnianych bloków. 
 
Ale też dziwię się narzekaczom i tym komentującym prymitywom (o czym świadczy używane przez nich słownictwo), ze nie przeszkadzają im krzyczące i biegające dzieci czy sąsiad wracający w nocy w stanie wskazującym lub imprezy co weekend do białego rana i tony śmieci na klatach schodowych, butelki po napojach wyskokowych w piwnicach i mocz pijanych współlokatorów w windzie. 
 
Może należy zacząć od siebie i zadbać o swoje najbliższe otoczenie (klatkę schodową, otoczenie bloku) może dobry przykład przeniesie się też na właścicieli psów ;)
43. Dodane przez właścicielka psa, w dniu - 17-02-2009 08:19
Ludzie trzymają w piwnicach koty i jakoś nikomu to nie przeszkadza. Dzisiaj widziałam jak kobieta wyprowadzała swojego kota do piaskownicy i o dziwo nikogo to nie zainteresowało tylko jakaś dama stwierdziła " jaki śliczny kotek na smyczy"-niech ktoś zrobi tak z psem. To by była awantura.Dlaczego nie ma podatku od innych zwierząt??Zgadzam się z tymi co uważają że powinien być wyznaczony teren dla psów.Pojemniki powinny być ale nie jeden na osiedle
reklama
44. Dodane przez Ja, w dniu - 17-02-2009 09:51
Ależ wszyscy płacimy podatki. Kupując każdy towar - jesli jest on przeznaczony dla zwierząt - to są to podatki od posiadania zwierzęcia. Jeśli wprowadzać podatki od wszystkiego to niech każdy płaci też podatek od posiadania np dzieci. 
 
A do kom 43. jeśli lubi się tylko psy a nie znosi innych zwierząt nie można się mienić miłośnikiem zwierząt tylko hipokrytą.
45. Dodane przez do kom. 44, w dniu - 17-02-2009 13:18
Tu nie chodzi o to czy się lubi inne zwierzęta czy nie tylko o zachowanie takich prostaków jak Ty. Ludzie zachowują się gorzej niż zwierzęta.Chodzi mi o to że skoro ludzie wyprowadzają koty i fretki na smyczy "za potrzebą " to niech inni nie mają pretensji że psy załatwiają się na trawnikach. Każdy kto bierze jakieś zwierzątko musi być odpowiedzialny za nie.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama