Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
30
Kwietnia 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Bartłomiej,
Chwalisława, Jakub,
Katarzyna, Lilla,
Marian
Do końca roku 245 dni.
Start arrow KGHM arrow Złośliwość czy naturalna kolej rzeczy?

Złośliwość czy naturalna kolej rzeczy?

Złośliwość czy naturalna kolej rzeczy?

13.07.2011. Radio Elka, Monika Kaczmarska-Banaszak
0713_kurek.jpgRyszard Kurek, wiceprzewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Przemysłu Miedziowego, nie jest już pracownikiem Polskiej Miedzi. Z końcem czerwca wygasła mu umowa o pracę, a nowej nie będzie. Związkowcy mówią o złośliwości i próbie odwrócenia uwagi od istotnych dla firmy spraw.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Dariusz Wyborski, dyrektor departamentu public relations w KGHM, uważa, że w całej sprawie nie należy się dopatrywać podtekstów, bo to normalna kolej rzeczy: - Można się zastanawiać, czy złośliwością jest taka sytuacja, w której pracownik nabiera uprawnień emerytalnych, a później przez jeszcze jedenaście lat jest pracownikiem. Ryszard Kurek nabył uprawnienia w połowie 2000 roku. W roku 2004
zarząd, odpowiadając na silne społeczne oczekiwania dotyczące możliwości zatrudniania
się w Polskiej Miedzi, przeprowadził taką akcję, żeby weryfikować pracowników, mających uprawnienia emerytalne i byliby gotowi rzeczywiście na te emerytury przejść.
Jak relacjonuje Dariusz Wyborski, Ryszard Kurek otrzymał wtedy propozycję pracy do maja 2004 roku, ale nie zgodził się z tą datą i zaproponował grudzień 2006 roku i ta propozycja została przyjęta. Później jeszcze dwukrotnie umowa była przedłużana. Z dniem 30 czerwca tego roku wygasła jednak.

Leszek Hajdacki, przewodniczący ZZPPM w ZG Rudna, uważa, że cała sprawa ma wywołać sztuczną dyskusję i zasłonić inne zdarzenia, które dzieją się wokół firmy: - Faktem jest, że KGHM ma prawo rozwiązać umowę o pracę ze wszystkimi swoimi pracownikami. To regulowane jest przez prawo. Natomiast tu mamy specyficzną sytuację. Otóż, dotyczy to człowieka, który został wybrany przez to środowisko do Rady Nadzorczej, a procedura powołania go do Rady trwa. Na pewno jest to nośne medialnie. Z drugiej strony mamy sytuację związaną z bardzo dużymi pieniędzmi, związanymi ze sprzedażą Polkomtela i próbą Skarbu Państwa zabrania tych pieniędzy.
Leszek Hajdacki podkreśla, że pieniądze powinny pozostać w firmie i zostać przeznaczone na jej rozwój, ale zamiast dyskusji o tym, jest dyskusja o zwolnieniu Ryszarda Kurka.

Przypomnijmy, że Ryszard Kurek, Leszek Hajdacki i Józef Czyczerski czekają na decyzję sądu w sprawie dopisania ich nazwisk do składu Rady Nadzorczej Polskiej Miedzi. Ryszard Kurek już jako emeryt nadal mógłby zasiadać w Radzie, a także pełnić funkcje związkowe.
(mon)

 
Komentarze (30)
1. Dodane przez do Pana Leszka, w dniu - 13-07-2011 14:58
środowisko wybrało Pana Ryszarda do Rady Nadzorczej - czyli jest wybranym przez załogę członkiem RN, a to wcale nie musi być chyba związane z gwarancją zatrudnienia! Może nawet sprowokować autentyczniejszą - bo niezależną - walkę o ochronę interesu załogi.
2. Dodane przez klok, w dniu - 13-07-2011 15:43
Niech dalej pełni funkcję związkowca i niech zasiada w radzie ale jako emeryt .
3. Dodane przez pracownik KGHM, w dniu - 13-07-2011 15:55
Tyle lat przedłużać może pan działać w związkach społecznie i pobierać wypracowaną emeryturkę. Powiem tak proszę zwolnić wszystkich emerytów a w szczególności tych na stołkach umysłowych niby niezastąpionych fachowców z bożej łaski. Będzie wiele nowych wolnych etatów dla młodych, którzy szukają pracy.
4. Dodane przez Tass, w dniu - 13-07-2011 15:57
Osobiście uważam że w KGHM nie powinni pracować nabywający prawa emerytalne.Rozwój regionu polega na tym że dorabiają się wszyscy a nie tylko wąska grupa.Zwanić miejsca młodym bo wszyscy wyjadą i kto będzie pracował na nasze emerytury?Świeżo upieczony emeryt,jeśli kocha kopalnie,prosze bardz do firmy podwykonawczej. 
Nie ma ludzi niezastąpionych i na każde stanowisko znajdzie sięchętny.Oczywiście w tym przypadku jest to zagrywka zarządu,ale spójrzmy na emeytów w szerszym kontekście.Od11 lat ma prawa emerytalne.Powinien się cieszyć że pracował dalej po 2004r.
5. Dodane przez ooo, w dniu - 13-07-2011 16:12
A o co chodzi ?????? Nie o pracowników a o kasę którą związkowcy napychają sobie własne koryta . Pogonić takich nierobów ...Mam nadzieję na szybka prywatyzację tego państwowego molocha i zaprowadzeniu w nim porządków :eek
reklama
6. Dodane przez xxx, w dniu - 13-07-2011 18:46
Ta kolejna tragifarsa w wykonaniu dworu przewodniczącego R. Zbrzyznego pokazuje jak astronomicznie daleko panowie ci odlecieli od realnych problemów. 
Zadam brutalne pytanie:  
A czemuż to tak wszyscy strasznie płaczą, że jeden ich kolega 10 lat po terminie odejdzie na minimum 5-krotnie większą emeryturę niż zwykły sztygar (zarobki z Rady Nadzorczej plus podwyższenie kapiatłu początkowego z pracy na emeryturze) a w nosie mają zwolnienia większej ilości ludzi czy też setki chętnych, chcących pracować w KGHM za 5% tego co brał p. Kurek? 
A co ma wybór załogi do rzeczy? Kiedyś towarzysz (...) został wybrany choć nie pracował.  
A jak tam panowie liderzy wasze marzenia o "wpisaniu" kumpli do Rady przez sąd? Już nie bajdurzycie o tym?
7. Dodane przez młody emeryt, w dniu - 13-07-2011 18:47
Powinien na kolanach dziękować pracodawcy za tak długie lata pobierania wynagrodzenia faktycznie nie pracując (oddelegowany do pracy w związku zawodowym. Normalny pracownik (tzn. bez układów i poparcia)osiągając staż pracy pod ziemią 25 lat przechodzi na emeryturę, nawet jakby chciał chociaż jeden rok popracować. Czas najwyższy postępować "sprawiedliwie"
8. Dodane przez sg, w dniu - 13-07-2011 18:53
I bardzo dobże bo i tak nic nie robią dużo gadają a jak prezes wziął się za Was to zrobiło się głośno a gdzie nasze podwyżki podpisaliście system premiowania nie czytając go w ogóle i mamy to co mamy G 53 G 41 po 20% premii i co Wy na to koledzy związkowcy
9. Dodane przez SEC, w dniu - 13-07-2011 18:59
Brawo Zarząd robić miejsce dla młodych zdolnych i przede wszystkim pracowitych !!!! 
 
"Kurek formalnie zatrudniony jest jako sztygar oddziałowy. W rzeczywistości jednak od ponad dwudziestu lat nie przepracował ani jednego dnia pod ziemią. Od tego czasu jest etatowym pracownikiem związku w kopalni Lubin, gdzie pełni funkcję przewodniczącego organizacji zakładowej. Zgodnie z prawem pensję jednak otrzymuje w takiej wysokości, jakby nadal pracował w kopalni, a nie w biurze związku. W ubiegłym roku utrzymanie 42 związkowych etatów kosztowało KGHM 9,3 mln zł. Kurek zarobił 265 tys. zł." "Prawo do emerytury nabył w 2000 roku. Później pracował na umowach podpisywanych na czas określony. Ostatnia wygasła jednak 1 lipca. - Ryszard Kurek nie świadczył od lat pracy jako sztygar, dlatego spółka postanowiła nie podpisywać z nim nowej umowy - mówi Dariusz Wyborski, rzecznik KGHM."
10. Dodane przez am, w dniu - 13-07-2011 19:17
A ilu nadsztygarów , kierowników i sztygarów powinno wnuki bawić anie młodym blokować karierę czy tzw. stołki .Oczywiście młodzież na niższych stawkach jaka to oszczędność .
11. Dodane przez ZiC, w dniu - 13-07-2011 19:59
ad.3 "pracownik KGHM" 
jestem na "stołku umysłowych" nie z nadania partyjnego czy związkowego, awansowałem na sztygara zmianowego swoją ciężką pracą. 
Zgadzam się, że za dużo jest tych "zasłużonych, niezastąpionych" z nabytymi prawami emerytalnymi (w oddziale też mamy "wiecznych związkowców"). 
Ale nie przesadzajmy z tymi wolnymi miejscami pracy dla "młodych, zdolnych", którzy szukają pracy. W ostatnim czasie dostaliśmy ("dostaliśmy' - bo nie wiadomo skąd i dlaczego??) trzech "młodych, zdolnych, wykształconych" do dozoru, ludzi, którzy się kompletnie do tego nie nadają!!! I wcale nie szukali(szukają) pracy, tylko kasy i kariery!!! Bo praca jest be... tylko znajomości, kasa i kariera się liczy!!! (na szczęście mój czas już się kończy, emerytura niedługo..... i ani dnia dłużej!!!!!)
12. Dodane przez max, w dniu - 13-07-2011 20:31
KGHM po tym fakcie powinien bez wyjątków wszystkich pracownikow co nabyli prawo do emerytury zwolnić myślę że p.Kurek tym szumem zaszkodził wszystkim pracującym emerytom.Kurek p.Kurek został panu zkręcony.
13. Dodane przez paka, w dniu - 13-07-2011 21:13
spadaj Kurek na emeryturę i cała reszta razem z nim. Krótka piłka nic nie wywalczyliście w sferze podwyżek przez całą poprzednią kadencje panom dziękujemy.
14. Dodane przez hutnik z HMG, w dniu - 13-07-2011 22:08
Takich " gosci " jak pan Kurek , Czyczerski , Hajdacki trzeba z tej firmy natychmiast wyrzucić przecież to nieroby pierwszej klasy, którzy myślą tylko o sobie mając gdzieś interes załogi. A jak tak bardzo dbają o wynik finansowy KGHM to odpracowując pensję, które wzieli za nic powinni na przodku pracować bez wypłaty przez conajmniej 10 lat.Firma idzie wam na rękę wyrzucając i tak 10 lat za późno bez konieczności zwrotu kasy, która wam się nie należała.Panom dziękujemy
15. Dodane przez znawca tematu, w dniu - 13-07-2011 22:50
Pan Kurek przeszedł juz na emeryturę... Wziął niemałą odprawę i ponownie zatrudnił się jako emeryt (dość częsty "manewr" stosowany w kopalniach KGHM). Zatrudniony został na czas określony i po jego upływie - ponownie zatrudniono go na następną umowę na czas określony. Teraz zgodnie z Kodeksem Pracy - musiano by zatrudnić już go na czas nieokreślony, gdyż byłaby to już trzecia umowa o pracę... Jako związkowiec z tak dużym doświadczeniem - powinien o tym wiedzieć!!!!???? Więc nie krzyczcie (Hajdacki i reszta), że Kurka zwolniono - Kurkowi skończyła się po prostu umowa o pracę... 
I temu Panu już dziękujemy, niech młodzi wezmą ster władzy związkowej w rękę i może coś zaczną działać...
16. Dodane przez Nikodem, w dniu - 13-07-2011 22:54
W latach 80-tych walczono o niezależne i samorządne związki.Jakie one są niezależne i samorządne,jeżeli działacze tak kurczowo trzymają się swoich stołków , za wszelką cenę chcą być pracownikami KGHM ? Działacze związkowi nie powinni być opłacani przez pracodawcę.Działacze związkowi (tak jak jest to-na przykład- w Niemczech) powinni tworzyć swoje struktury za murami zakładów pracy i być opłacanymi przede wszystkim ze składek swoich członków ...  
W KGHM czerpią profity z funkcji związkowych i ze stanowisk,na których najczęściej od wielu lat nie mają nic wspólnego -oprócz kasy...
17. Dodane przez Pracownik KGHM 2, w dniu - 14-07-2011 01:55
Zgadzam się z "pracownik KGHM" Bardzo dobrze.... niech będzie na emeryturze i niech będzie związkowcem. Niech pokarze na co go stać. Nie będzie już w kieszeni dyrektorów, a apanaże będzie odbierał za swój wkład i to co zrobił.
18. Dodane przez ..., w dniu - 14-07-2011 02:03
ad11... Jestem pracownikiem HMG i popieram Cię na 100%. Do ciężkiej fizycznej pracy ludzi jeszcze jakoś się dobiera, ale na stołki umysłowe .... umysłów brak... Też jestem umysłowy
19. Dodane przez Wrftor, w dniu - 14-07-2011 02:14
ad 10. a człowieku jak byś chciał do pracy przyjść, po szkole do innego zakładu... to myślisz, że od razu stawkę dostaniesz majstra, sztygara albo dyrektora... A jak byś miał własną firmę, to jak byś zrobił... od razu byś dał wysokie stawki świrzakowi??
20. Dodane przez glogowianin, w dniu - 14-07-2011 09:02
najlepszy przykład, że nalezy ten zakład jak najszybciej sprywatyzować. Dość już towarzyszy. Tu chodzi o produkcję miedzi a nie politykę.
21. Dodane przez glogowianin, w dniu - 14-07-2011 09:05
w uzupełnieniu: pisano już, że związkowcy w KGHM pochłaniaja około 9 mnl rocznie? Cienko wyglądał poseł Zbrzyzny jak to komentował.
22. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 14-07-2011 10:15
Zawsze PiSałem, że działalność związkowców powinna być finansowana tylko i wyłącznie ze składek członkowskich i wówczas na jaw by wyszło kto z nich tak naprawdę jest związkowcem a kto liczył tylko na kasę. Inną kwestią jest sprawa przyklejania się do stołków za nie swoje pieniądze. Im mniej związki będą wpływały na politykę tym lepiej dla zakładu, dla związkowców, dla państwa. Przykład brytyjski jest niemalże modelowym ale wynika to z ponad stuletniej praktyki.
23. Dodane przez karo, w dniu - 14-07-2011 10:38
Do ZiC jesteś nie zastąpiony.Mam pytanie jak ty zaczynałes prace w KGHM.Moja propozycja dla ZUS to wydłużenie pracy dla niezastąpionych do 80tki.
24. Dodane przez Głogowianka, w dniu - 14-07-2011 11:04
Na zasłużona emeryturkę P. Kurek - nie ma Pan podwójnego życia - czas na odpoczynek. Pozwólcie innym się wykazać.
25. Dodane przez mloda, w dniu - 14-07-2011 11:30
...tak naprawdę od 2006r. owy pan zabierał stanowisko pracy innej osobie. W całym KGHM jest takich osób mnóstwo. Zamiast dać prace młodszym to emeryci dalej pracują również w ten sposób podwyższając swoja emeryturę na która wybiorą się nie wiadomo kiedy.a potem bezrobocie rośnie......
26. Dodane przez hmg p2, w dniu - 14-07-2011 12:36
A WIDZICIE JAK TRAFNIE ZASTĄPIONO TEMATY WYKUPU WĘGLA, PODWYŻEK ITP. TERAZ LICZY SIĘ BÓJ O STOŁEK ZWIĄZKOWCA HAŃBA I JESZCZE RAZ HAŃBA :(
27. Dodane przez Józek Rysiek itp., w dniu - 15-07-2011 19:27
By żyło się lepiej.Kolesiom...Tak to leciało?
28. Dodane przez zofia, w dniu - 18-07-2011 10:49
Panowie górnicy,związkowcy.Czytam te wasze wypowiedzi i naprawdę się dziwię.To nie jest tak że waszą pracę nie szanuję!Mój mąż jest również górnikiem i za 4 lata nabywa prawa emerytalne.Tylko ja się tak zastanawiam,a raczej ze wszystkiego tak jak mówi mąż zaczynam "krakać".Bo: 
-zazwyczaj szary górnik nic i nigdy nie mają do powiedzenia,nie przedłużają im umów muszą sobie sami załatwiać firmy a również są mołodymi emerytami,mają dzieci na utrzymaniu.Jednak od lat związkowcy jak Czyczrski,Kurek,Hajdacki,Trempała są w KGHM jako górnicy.A tak naprawdę nie wiem czy wiedza na czym polega ich praca według angażu.Może powinni społecznie pracować jako związkowiec dostawać funkcyjne do wypłaty małe ochłapy w kwocie 300-500zł jak w innych zakładach.wtedy i wiedzieliby o co walczą,nie darliliby (...) bo siłby nie było.Jak dla mnie są to nieroby krzyczliwi.Swą pozycję mają tylko dlatego że takie (...) jak ich członkowie słuchają zapisują się i co z tego mają?NIC....TO PO CO TAM SIE ZAPISUJECIE!!!!! 
-w moim zakładzie związki zawodowe są za bramą utrzymują się ze składek członkowskich i jak stwierdził mój mąż może nie mamy wycieczek zagranicznych ale jest wspaniała atmosfera,kierownik,dyrektor,szarak wszyscy się bawimy świetnie bo nie ma wyróżnień.Każdy otrzymuje to na co zasługuje.Przewodniczący ma swoją funkcję za darmo,tyle tylko że jest szanowanym pracownikem przez nas wszystkich.Pracuje jak my i wie o co walczy. 
-emeryt idzie na emeryturę,bo się narobił i nie ma sił już pracować.Nawet zatrzymać się nie da.A funkcje pełni nadal bo chce i robi to z zamiłowania. 
Jeszcze raz z cały szacunkiem dla górników ale zobaczcie wiadomo było że nie dostaniecie podwyżki po co ten manifest,i to przez kogo robiony facet który pracuje dwa lata na KGHM drze ryj od trzech czy czterech lat nie było podwyżki!!!,lezie z piwem pod brame i ma nadzieję że ktoś potraktuje go poważnie chłopy nawet dzieci ujeliby to logicznie"pijak,alkoholik"omijam z daleka,nikt nie traktuje poważnie osoby od której jedzie jak z gorzelni.Nie mówcie tylko że nie"byłam widziałam" 
Troszkę szacunku dla siebie samego!!!!Mnie osobiście wkurzyłoby to jak idę w jakimś celu po coś a ktoś mnie olewa i oskarża dlatego idę jak przystało na człowieka wpożądku żeby mnic mi nie zarzucili. 
-Dlaczego non stop tylko czytam no i co panowie związkowcy?ale Wy nimi też jesteście to wy należycie do tych związków,to wy jesteście ich członkami!Kogo więc pytacie samych siebie?czy to normalne rozmowa sam ze sobą.Mnie jak się nie podoba ten przewodniczący zmieniam go na innego to o co wam chodzi? 
-A co do tych nowych młodych ludzi na stanowiska pracy to fakt niektórzy naprawdę a tym bardziej dzisiejsza młodzież nie wie co to praca,zależy im na kasie a tak naprawdę nie wiedza co robić.Ale od tego jesteśmy my dorośli że mamy ich nauczyć.Każdy z was jest rodzicem i spójżcie najperw jak wasze dziecko patrzy na robotę a potem mówcie.Bo to wszczególności wasze dzieci lub waszego kolegijak nauczyłeś swoje dziecko pracy tak teraz bedziesz miał.Tylko niezapmnijcie że to oni na was robią czy tego chcecie czy nie
29. Dodane przez ZiC, w dniu - 22-07-2011 12:14
Ad 23 karo,  
Nie jestem niezastąpiony (niezastąpionych są całe alejki na cmentarzach). 
Pracę w KGHM zaczynałem na początku lat 70-tych ub. wieku po ZSZ HMG jako "fizyczny" i kolejno doszedłem do tego, o czym ty nawet marzyć nie możesz!!!  
Bo trzeba mieć na górze tułowia coś więcej, a nie tylko korek, żeby ci się woda do środka nie wlewała.
reklama
30. Dodane przez nie górnik, w dniu - 23-07-2011 22:09
wystarczy popatrzec na ten czerwony (...) pewnie od pracy i stresu
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama