Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
10
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Izydor, Jan,
Wiktoryna
Do końca roku 235 dni.
Start arrow Głogów arrow Przetarg na sukiennice już na końcówce

Przetarg na sukiennice już na końcówce

Przetarg na sukiennice już na końcówce

18.12.2012. Radio Elka, Maciej Iżycki
0224_sukiennice.jpgTylko jedna firma zgłosiła się do przetargu na zabezpieczenie pozostałości po głogowskich sukiennicach. - Może to świadczyć o wyjątkowości tej inwestycji - twierdzi Leszek Rybak, zastępca prezydenta Głogowa. Być może konieczne będzie zwiększenie w budżecie środków na to zadanie.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Jest to inwestycja trudna i wymagająca dużego doświadczenia w realizacji zadań związanych z ochroną zabytków. Jedyna oferta, która wpłynęła, mieści się z kosztorysie inwestorskim, jednak
nauczeni doświadczeniami z poprzednich przetargów, zabezpieczyliśmy w budżecie nieco niższą kwotę na to zadanie. W tym przypadku trochę za bardzo obcięliśmy -
twierdzi wiceprezydent Rybak.

Władze miasta postanowiły więc zwrócić się do radnych z zwiększenie w budżecie środków na zabezpieczenie sukiennic o 300 tysięcy złotych. Decyzja ma zapaść podczas wtorkowej sesji rady miasta. Jeżeli radni wyrażą zgodę na zmianę w budżecie, być może jeszcze przed sylwestrem podpisana zostanie umowa z wykonawcą. Prace rozpoczną się już w przyszłym roku.

- Jedyny oferent w tym przetargu to firma z Wrocławia. Referencje ma doskonałe. Jako jeden z podwykonawców uczestniczyła w remoncie wrocławskiego dworca PKP - informuje zastępca prezydenta. (mai)
 
Komentarze (17)
1. Dodane przez zibi52, w dniu - 18-12-2012 12:06
Pieniądze wyrzucine w gruzy ! 
Proponuję zajrzeć za koszarowy mur. 
Można wywalić więcej kasy a zarazem wstrzymać budowę.
2. Dodane przez Marek, w dniu - 18-12-2012 14:57
Dokładnie są ważniejsze sprawy dla miasta a nie jakieś bzdury gdzie są nowe parkingi gdzie doświetlenie przejść dla pieszych nic tylko w błoto pieniądze Janek i jego ekipa wyrzuca ehhh
3. Dodane przez sprzedawca z sukiennic, w dniu - 18-12-2012 17:29
pamietam jak swego czasu niezyjacy Jerzy Waldorf mowil,ze hamy zniszczyly mu zabytkowa porcelane w jego posiadlosci po upanstwowieniu tegoz majatku.Ja to rozumie gdyz byli to prosci ludzie bez wyksztalcenia a tym bardziej nie znali sie na sztuce.
4. Dodane przez WIZYTATOR, w dniu - 18-12-2012 17:38
ŻĄDAJĄ ODBUDOWY TEATRU (RUINY)A KOMENTARZACH PLUJĄ JAK CHCE SIĘ ODŚWIEŻYĆ COŚ KILKASET STARSZEGO!! TAKA TO NASZA OPOZYCJA
5. Dodane przez Giewont, w dniu - 18-12-2012 17:39
Ludzie! Weźcie zimny prysznic i pomyślcie do diabła ciężkiego. Teatr zacznijcie odbudowywać. Co my tam w tych sukiennicach będziemy mieli ciekawego?? To nie sukiennice tylko sterta gruzu, którą wszędzie na starym mieście możecie znaleźć. To jest chore! Przykryjecie to jakąś szklaną konstrukcją ni z gruchy ni z pietruchy. Niemcy to zasypali kiedyś i dobrze zrobili. Grzebać się naszym zachciało...
6. Dodane przez czlek, w dniu - 18-12-2012 23:56
Do kom5 to nie Niemcy zasypali tylko Polacy po wojnie, przecież przed wojną tam stały jeszcze te kamienice. W sumie sukiennice nie są jakimś odkryciem bo każdy wiedział, że tam stały, wystarczy popatrzeć na przedwojenne fotografie. Ale co ma na celu budowa tej ogromnej konstrukcji nad tymi piwnicami? Tam przecież nie ma nawet co zwiedzać, zwykłe piwnice, bez zdobień, takie jak w reszcie miasta. Nasi włodarze lubią takie chybione inwestycje, najpierw był apartamentowiec, teraz sukiennice a potem most kolejowy.
7. Dodane przez dge, w dniu - 19-12-2012 06:43
No tak powiększą strefę płatnego parkowania to i kasa na na jakąś dziurę w ziemi się znajdzie. To jest chore. Powinni to zasypać albo zalać betonem i zapomnieć.
8. Dodane przez g a l i z i e n, w dniu - 19-12-2012 14:31
kompletna bzdura i w kryzysie beznadziejne wydawanie pieniędzy podatnikow.Zaplacę urzędasom z ratusza wycieczkę do Krakowa aby zobaczyli jak wygladaja sukiennice.Miasto traci mieszkńców, zapada sie w prowincjonalizm,czy ktoś z Polski przyjedzie zobaczyć te śmieszne mury piwniczne ?Tym powinna zając sie prokuratura, bo to publiczne pieniądze
9. Dodane przez obserwator, w dniu - 19-12-2012 17:08
Od kilku lat toczy się dyskusja na temat sukiennic, a jeszcze ani razu nie spotkałem się, aby ktokolwiek-choć raz- dotknął istoty tematu. I to włącznie ze starostą Rafaelem, który zawsze robi za eksperta, a pomija najważniejszą sprawę. Reszta krytyków tych sukiennic tylko bezwiednie powtarza te bzdury. 
Otóż wyjaśniam- każdy, kto choć trochę interesuje się historią miasta wie, że w tym miejscu, jeszcze w bodajże XII wieku, były sukiennice. I to akurat nie było dla nikogo tajemnicą. Także dla Rafaela. Później w tym miejscu zbudowano kamienice mieszkalne, które przetrwały aż do wojny. To one właśnie -kamienice mieszkalne- są widoczne na przedwojennych zdjęciach, a nie sukiennice. Projekt z lat 80tych, na który dumnie powołuje się Rafael pokazuje... kamienice, które miały by tam ewentualnie powstać, zgodnie z przedwojenną zabudową, A NIE SUKIENNICE. Bardzo skrzętnie to pomija. Nie było też tajemnicą, ze podczas remontu rynku w tym miejscu natrafi się na te fundamenty. 
TO CO JEST TAM NIEZWYKŁEGO, TO TO, ŻE WŚRÓD TYCH FUNDAMENTÓW, W TYCH PIWNICACH, ZACHOWAŁY SIĘ POZOSTAŁOŚCI TYCH XII WIECZNYCH SUKIENNIC. A tego właśnie NIKT się nie spodziewał. Nawet Rafael i wszyscy krytycy tego pomysłu razem wzięci. 
Ale to nie wszystko. Bo oprócz tego odkryto tam miejsce, od którego wytyczano ulice średniowiecznego Głogowa! A to już podobno niezwykle rzadkie znalezisko! I właśnie dlatego do Głogowa zjeżdżało się tylu archeologów, aby to zobaczyć. 
To, co dla nas laików wygląda jak zwykłe mury, dla archeologów jest niezwykle cennym znaleziskiem. I właśnie dlatego chcą to zachować i wyeksponować. 
Wystarczyło tylko uważnie słuchać, co się na ten temat w mediach mówi. A po zabezpieczeniu, po zadaszeniu, te miejsca o których mowa, zostaną oznaczone i wyeksponowane, aby każdy mógł je zobaczyć. 
Uff, mam nadzieję, ze wyraziłem się jasno. 
A co do sposobu zabezpieczenia, tego szklanego pawilonu, to rzecz gustu. Mnie tam się podoba.
10. Dodane przez do KOM 9, w dniu - 20-12-2012 09:18
Czyli dla nas laików (czyli 99,99% ogółu ludności) Będzie to wyglądać jak zwykłe mury a raczej kupa gruzu? 
Czy to ma być argument za tym by wydać pieniądze na eksponowanie czegoś co nie będzie miało wartości ani estetycznej , ani praktycznej? 
Rzeczywiście wyraziłeś się jasno i przekonałeś mnie.
11. Dodane przez wykop, w dniu - 20-12-2012 10:03
normalnie cyrk! Z przodu dziura, z tyłu dziura a oni zajmują się pierdołami. Głogów - tu znajdziesz... dziurę.
reklama
12. Dodane przez wykop, w dniu - 20-12-2012 10:06
ps. ...a z jednej strony ruina! PIĘKNY OBRAZ NIEUDOLNOŚCI RATUSZA i to pod samym nosem. 
Chciało by się zaśpiewać: "Na przedzie diura, z tyłu dziuraaaa, a z booookuu stoi ruiiiinnnaa :D"
13. Dodane przez do kom 10., w dniu - 20-12-2012 10:54
Tak , to jest argument. Bo jest to niezwykle cenne i rzadkie odkrycie. Szczególnie dla kogoś, kto się interesuje historią. A ci, którzy się nie interesują, mogą traktować to jako zwykłą ciekawostkę. 
Poza tym to kawał historii Twojego i mojego miasta. Namacalna historia. Czy mamy w Głogowie aż tak dużo zabytków, żeby ignorować tak ważne znalezisko?  
Poza tym- po zabezpieczeniu i zadaszeniu- miejsca te będą oznaczone i wyeksponowane, tak, żeby każdy mógł je zobaczyć i czegoś o nich dowiedzieć. O tym tez było mówione- wystarczyło się wsłuchać. Tak, że nie obawiaj się- na pewno je zobaczysz. 
Czy będzie estetycznie? Mam nadzieje, że tak. Mnie osobiście pomysł z taką historyczną ekspozycją się podoba. Sposób zadaszenia też. Ale to oczywiście rzecz gustu. Poza tym ten szklany pawilon ciekawie wypełni przestrzeń w rynku. Na pewno ciekawiej, niż banalna fontanna. Ale to oczywiście moje zdanie. 
Czy będzie praktyczne? Na pewno nie. Jeść z tego nie będziesz. Chleba tez Ci to nie zapewni. Tylko czy ktokolwiek stawia takie pytania w odniesieniu do zabytków? Zabytki, czy takie właśnie odkrycia archeologiczne, mają wartość HISTORYCZNĄ, a nie praktyczną. 
Nie wiem, czy Cię przekonałem. Ale najważniejsze, ŻE ZROZUMIAŁEŚ, O CO TAK NAPRAWDĘ W TEJ CAŁEJ HISTORII Z SUKIENNICAMI (I ICH ZABEZPIECZENIEM) CHODZI. 
A o to mi właśnie chodziło.
14. Dodane przez MAMOŃ DO KOM 11, w dniu - 20-12-2012 12:43
Czyli dla nas laików (czyli 99,99% ogółu ludności) Będzie to wyglądać jak zwykłe mury a raczej kupa gruzu? 
Czy to ma być argument za tym by wydać pieniądze na eksponowanie czegoś co nie będzie miało wartości ani estetycznej , ani praktycznej? 
Rzeczywiście wyraziłeś się jasno i przekonałeś mnie.
15. Dodane przez DO KOM 13, w dniu - 20-12-2012 13:15
W tym co piszesz jest masę subiektywnych ocen i myślenia zyczeniowego, czyli proagandy.Masz nadzieje,ze będzie estetycznie chociaz w poprzednim poście pisałeś,że tobie sie juz podoba,mimo,ze tego jeszcze nie widziałeś:) w rzeczywisości. 
Czy ktokolwiek stawia pytania o kwestie praktyczne przy renowacji zabytków? Oczywiśćie,ze tak ale jak sie ma klapki na oczach to się tego nie widzi.Nawet taki małomiasteczkowy mędrek potrafił by dostrzec ruiny teatru obok i po wyczerpującej,mozolnej dedukcji dojść do wniosku ,żę inwestując w zabytki można i należy brać pod uwagę także praktyczny sposób ich wykorzystania i korzyści płynące dla mieszkańców. 
Nie wiem czy za wypisywanie tych niespójnych wywodów Ci płacą ale jeśli tak to płacą za dużo obojetnie ile by płacili.
reklama
16. Dodane przez do kom 15, w dniu - 20-12-2012 16:21
No faktycznie- toś mi teraz dopiekł :/ Będziesz teraz każde zdanie i każde słowo rozbierał na czynniki pierwsze, bo jest sprzeczne z Twoim wyobrażeniem? 
Przez przypadek to Ty jesteś w tej chwili nielogiczny. No bo w takim razie na jakiej podstawie od kilku miesiecy słychać krzyki, ze brzydkie to to, że niepotrzebne itd ? 
Podpowiem Ci- bo jest projekt. I to na tej podstawie twierdzę, że mi się podoba. Naprawdę to takie skomplikowane? 
Poza tym napisałem, czym są właściwie te sukiennice i co jest tam takiego nietypowego, bo obserwując te wielomiesięczne i ciągle powracające dyskusje na ten temat stwierdziłem, ze tak naprawdę nikt nie wie o czym mówi. Z przywołanym tu przeze mnie wcześniej Rafaelem włącznie. I nie ma tu ani trochę propagandy. To co tam znaleziono to są fakty. 
Ruiny teatru też widze. Tylko czy w/g Ciebie dopóki nie odbuduje sie teatru, innych rzeczy nie powinno się ruszać? Przecież to nonsens. 
cyt:"...dojść do wniosku ,żę inwestując w zabytki można i należy brać pod uwagę także praktyczny sposób ich wykorzystania i korzyści płynące dla mieszkańców." -owszem, ale co innego zabytkowy teatr (było nie było obiekt użyteczności publicznej), a co innego takie odkrycie archeologiczne jak nasze sukiennice. Trudno tutaj wymagać, aby ten zabytek można było w jakiś... praktyczny sposób wykorzystać :) Poza oglądaniem i podziwianiem oczywiście :). Poza tym to nie ja się tutaj domagam "praktycznego" zastosowania czy wykorzystania tych sukiennic, tylko ktoś inny. Czytaj uważniej. 
I myśl trochę
17. Dodane przez DGL, w dniu - 01-01-2013 15:30
Witam to tak samo bedzie jak na starym skrzyzowaniu kolo targowiska czerwonego gdy kilka lat temu robili droge odkrili na starozytny mur .. i mieli go zostawi ale nasz prezydent powiedzial ze ma byc droga.. a nie mur .. i w 1 dzien zmieszyli mur..
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust