Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
10
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Izydor, Jan,
Wiktoryna
Do końca roku 235 dni.
Start arrow Głogów arrow Legnickie śledztwo tragedii pod Jerzmanową

Legnickie śledztwo tragedii pod Jerzmanową

28.12.2012. Radio Elka, Tomek Jóźwiak
wypadekjerzmanowa.jpgWydział śledczy legnickiej Prokuratury Okręgowej poprowadzi dalej postępowanie wyjaśniające okoliczności tragedii na drodze pod Jerzmanową. W dwóch wypadkach zginęły cztery osoby. Jednym z wątków prokuratorskiego śledztwa będzie sprawdzenie, czy głogowscy policjanci właściwie zabezpieczyli miejsce pierwszego śmiertelnego wypadku.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Śledztwo w tej sprawie od początku prowadziła Prokuratura Rejonowa w Głogowie. By jednak uniknąć posądzenia o brak obiektywizmu ze strony głogowskich prokuratorów, którzy na co dzień przecież współpracują z policjantami miejscowej komendy, szef tamtejszej prokuratury złożył wniosek o przejęcie tego postępowania przez inną jednostkę. Prokurator okręgowy Piotr Wójtowicz zadecydował, że sprawą zajmą się prokuratorzy z wydziału śledczego legnickiej Prokuratury Okręgowej.

Wniosek i w konsekwencji
decyzja o przekazaniu postępowania innej prokuraturze podyktowane były tym, że jednym z wątków będzie zbadanie, czy głogowscy policjanci, którzy prowadzili swoje czynności przy pierwszym wypadku, odpowiednio zabezpieczyli miejsce tego zdarzenia. - Ponieważ po wypadku powstały wątpliwości, czy policja dokonała właściwego zabezpieczenia miejsca pierwszego zdarzenia, prokurator wszczął śledztwo także w celu wyjaśnienia, czy nie doszło do niedopełnienia obowiązków służbowych przez funkcjonariuszy Komendy Powiatowej Policji w Głogowie poprzez nieprawidłowe zabezpieczenie miejsca zderzenia samochodów marki audi i ciężarówki bezpośrednio po wypadku, jak też, czy nie mieliśmy do czynienia z nieprawidłową dyslokacją sił i środków policyjnych przez osoby za to odpowiedzialne w głogowskiej komendzie policji i czy nie naraziło to na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia bądź doznania ciężkiego uszczerbku na zdrowiu kierowców poruszających się wówczas drogą wojewódzką nr 329 - czytamy w oficjalnym komunikacie Liliany Łukasiewicz, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Legnicy.

W tej sprawie przesłuchano już strażaków i policjantów zabezpieczających pierwszy wypadek oraz ich przełożonych. Do tragedii na drodze wojewódzkiej nr 329 w okolicach Jerzmanowej doszło po północy 15 grudnia. Najpierw kierujący samochodem ciężarowym marki Iveco z naczepą, 28-letni mężczyzna, stracił panowanie nad pojazdem. Tir stanął w poprzek drogi. W tym czasie od strony Polkowic podążało audi. Z nieznanych przyczyn samochód wbił się w ciężarówkę. Na miejscu zginął 42-letni pasażer audi. 57-letni kierowca i drugi pasażer - 60-letni mężczyzna, doznali ciężkich obrażeń ciała. Gdy na miejscu pracowali już policjanci doszło do drugiej tragedii. W naczepę Iveco wjechał peugeot 405. Skutki były katastrofalne. Na miejscu zginęło trzech mężczyzn podróżujących tym samochodem w wieku 58, 51 i 25 lat. Wszyscy byli mieszkańcami Głogowa. Feralnej nocy wracali z szybu św. Jakuba. (tom)
 
Komentarze (50)
1. Dodane przez Zybi, w dniu - 28-12-2012 14:06
jestem jeszcze za tym aby sprawdzic wyposazenie policjantow do sluzby tj. ilosc dzialajacych latarek, radiostacji, tasm, oraz pacholkow do zabezpieczenia miejsca zdarzenia. Przy stwierdzeniu braku takiego sprzetu osoba odpowiedzialna za taki sprzet powinna poniesc konsekwencje.
2. Dodane przez xxl, w dniu - 28-12-2012 14:10
Obowiazkiem policji jest zabezpieczenie miejsca wypadku tak aby nie doszlo do kolejnego wypadku w tym samy miejscu wiec wina jest policjantow.- 2 km wczesniej tzn od krzyzówki powinien stac radiowoz = wytyczone objazdy itd Nie trzeba byc filozofem aby to poczynic Rozumiem to byla noc i zaspani policjanci najprawdopodobniej sie jeszcze nie ogarneli.Znajac zycie policja nasza kochana bedzie oczyszczona
3. Dodane przez anton, w dniu - 28-12-2012 14:17
-Jak ma się zachować kierowca, kiedy w rowie leży samochód? -Powinien się zatrzymać i sprawdzić, czy nie ma w nim ofiar.+ Często jest tak, że nasza policja obsłuży zdarzenie, samochód pozostaje w rowie, nie ma trójkąta na drodze i każdy powinien się zatrzymać. I tak przez pół dnia. Czy nie można jakąś taśmą policyjną opleść takiego miejsca, dając informację, że służby już były ? Po co stwarzać dodatkowe utrudnienie/zagrożenie????????
4. Dodane przez karel, w dniu - 28-12-2012 14:46
Jeśli policja odcina dojazd do wypadku na wysokości "ślimaka" przy zjeździe z krajowej trójki i nie myśli o tym, że za punktem odcięcia są jeszcze co najmniej trzy wjazdy na drogę w kierunku Głogowa, w tym jeden z kierunku Maniowa, którym górnicy wracają po pracy właśnie z szybu św. Jakuba do Głogowa, to śmiem twierdzić, że ktoś nie do końca przemyślał sprawę zabezpieczenia miejsca wypadku.
5. Dodane przez do 2, w dniu - 28-12-2012 14:46
nie znasz prawa i przepisów a jezeli to kierowca zasna lub był nietrzeżwy a pachołki i włączone niebieskie i czerwone światła pulsacyjne dawały zna juz dużo dużo wcześniej od miejsca zdarzenia a ponadto kierowca pędił setka i nawet nie próbował hamować to nie wiem gdzie tu wina policjantów??? według Ciebie to powinni sto metrów od dypadku kolczatkę rozłożyc ??? zastanów się co piszesz ???
6. Dodane przez :))), w dniu - 28-12-2012 14:46
Pewnie nie stać ich na taśmę :]
7. Dodane przez do 5, w dniu - 28-12-2012 15:10
Zacznij od siebie.
8. Dodane przez do 5, w dniu - 28-12-2012 15:10
Zacznij od siebie.
9. Dodane przez tokmek, w dniu - 28-12-2012 15:28
Jakby zablokowali drogę przed Jerzmanową to też żle, bo ktoś mógł wyjechać z wioski ostatnim wyjazdem który jest blisko od miejsca wypadku
reklama
10. Dodane przez BatoN, w dniu - 28-12-2012 15:39
Najlepszym miejscem na kolejne skuteczne zamknięcie drogi jest skrzyżowanie drogi 329 obok przekaźnika GSM.Postawienie znaku prze policję bliżej w kierunku Głogowa i górki z wysepką byłoby mało celowe, bo droga nie miała przejazdu.
11. Dodane przez xxl do kom 5, w dniu - 28-12-2012 15:42
przeczytaj komentarz 4 a co do trzezwosci to chyba policjanci byli niepelnosprawni umyslowo zeby tak zabezpieczyć Przeczytaj obowiazki policjantow po wypadku jak powinno sie zabezpeczyc droge na ktorej byl wypadek zreszta TV nie ogladasz nie slyszysz w radio ze droga jest zamknieta bo byl wypadek i wytyczono objazdy itd.????????/ zastanow sie co piszesz nt alkoholu zasniecia itp
12. Dodane przez albo snajperzy, w dniu - 28-12-2012 15:53
albo snajperzy powinni lezec w sniegu i jak gościu pachołki przejechał to powinni przestrzelic opony.... ludzie to nie ameryka.....inni kierowcy wcześniej widzieli zawracali i zyją gościu jechał za szybko pachołków nie widział bo byl zmęczony po pracy szyba pewnie zaparowana albo zamarznięta bo trzeba szybko do domu jechac widocznoś ze środka słaba i stało się....a z kolczatką dobry pomysł na przyszlośc dla nadgorliwych kierowców...
13. Dodane przez MO, w dniu - 28-12-2012 16:13
SPRAWA ZOSTANIE UMORZONA ZE WZGLĘDU NA NISKĄ SZKODLIWOŚĆ SPOŁECZNĄ :( 
SWÓJ SWOJEGO KRYJE, TAK SAMO JAK POPRZEDNI RZECZNIK NIE STRZELAŁ DO ROBOTNIKÓW W LUBINIE.
14. Dodane przez mkb, w dniu - 28-12-2012 16:19
śledztwo wszystko wyjaśni bo nie ulega wątpliwości , że skoro kilka aut jadących wcześniej zobaczyło blokadę, zatrzymało się i zawróciło a ten jeden pojazd nie to najbardziej prawdopodobna jest teoria, że ten kierowca niestety albo źle się poczuł albo jak przypuszcza gazeta miał zawał serca:(....niestety podejrzewam, że informacje z sekcji zwłok i tak nie zostaną podane do publicznej wiadomości.
15. Dodane przez piotr, w dniu - 28-12-2012 16:23
Co wy gadacie przecież była noc żadnej mgły koguty (sygnały świetlne)pewnie było widac z bardzo daleka wiec czyja to wina ?
16. Dodane przez ddd, w dniu - 28-12-2012 17:03
ich stac na tasme. Poprostu policja myśli,że jest górą i poza karaniem kierowców maja wszystko głęboko bo są poza prawem. Pamiętajcie tam 80% z nich poszło,żeby sie legalnie pastwić nad ludzmi za swoje życiowe niepowodzenia. Brak słów jak człowiek na to wszystko patrzy.
17. Dodane przez siudadudasrudaujauja, w dniu - 28-12-2012 17:20
Pewnie 90% komentarzy nzależy do policji. Stołki sie zapaliły to teraz kombinują jak sie z tego wywinąć. Tam dopuszczalna prędkość to 90 km/h więc można stwierdzić,iż auto jechało prawie setką. Nikt tego nie sprawdził,a po uszkodzeniach auta nie widać tam prędkości 90 km/h ,ale dużo mniejszą. Ciesze się,że policja wkoncu tez odpowie sa swoje czyny. A nie tylko Panie 500 , Panie 300 , Panie 250 pod kosciół ,a od porządnych obywateli sie odczepcie. Jak mi samochód okradli i nawet podałem meila z adresem IP goscia który mi groził po 2 tygodniach przyszło umożenie sprawy z prokuratury bo gosc ma tam znajomego. Oby przyszła sprawiedliwość dla ludzi,którzy decyduja losem ludzi w zależności od humoru bo to nie jest sprawiedliwe. Chory kraj i wygrywa ten kto ma układy,albo kase. Tu chyba już nigdy nie bedzie normalnie. Jeżeli kogoś uraziłem to przepraszam bo nie o to tutaj chodzi,ale mam swoje poglądy na temat sprawiedliwości w kraju bo tu za nic mozna miec zniszczone zycie
18. Dodane przez XXX, w dniu - 28-12-2012 18:01
co wy tu wyisujecie wypadek był zabezpieczony pachołkami 150metrów od wypadku był włączone światła migajace niebieskie i czerwone widocznosć 200metrów od wypadku nie wystarczyło do wychamowania tak wiec gdzie tu jest wina policji
19. Dodane przez do 13, w dniu - 28-12-2012 18:30
w lubinie z drogówka też swój swego krył???? głupody wygadujesz a jak ZOMO strzelalo do ludzi to wina tych co rozkaz wydali a nie tych co go wykonali???? winni wojny w iraqu są żołnierze czy ludzie ktorzy ich tam wysłali??? myslenie nie boli????
20. Dodane przez yyy, w dniu - 28-12-2012 19:32
A może tak ciszej i mądrzej. Noga z gazu i ograniczenie prędkości. Gdyby prędkość była dostosowana do warunków - noc, widoczność, zawsze na tej górce coś jest nie tak (woda, lód itd)to by ludzie żyli. Na siłę szukać winnego? A ostatnie zdarzenie na pasach w Lubinie? Tylko rozwaga !!!
21. Dodane przez irma, w dniu - 28-12-2012 19:50
zawsze szuka się winnego.jakby jechali stosownie do warunków pogodowych,do tego by nie doszło.:(
22. Dodane przez do 19, w dniu - 28-12-2012 20:43
Przez lata nic nie robiono z drogówką w Lubinie bo właśnie swój swego krył, a cały proceder kręcił się dłuuuugimi latami. Wszyscy wiedzieli i tolerowali, dopiero Wrocław zrobił tam porządek. A propos ZOMO to mimo rozkazu nie wszyscy strzelali do ludzi - strzelali w powietrze, ale niestety nie wszyscy.
23. Dodane przez bełkot niektórych "znawców", w dniu - 28-12-2012 20:54
A SIE GAWIEDŹ ROZPISAŁA CZĘSTO BEZ ROZUMU !!! 
PRZECIEŻ TO BYŁA GODZINA PIERWSZA W NOCY, WIĘC JAKIE SIŁY TUŻ PO WYPADKU MIAŁA MIEĆ POLICJA NA MIEJSCU ? 
WEDŁUG NIEKTÓRYCH POWYŻSZYCH BEŁKOTÓW TO POLICJA POWINNA ZADYSPONOWAĆ DO KAŻDEGO TAKIEGO WYPADKU JAKIEŚ 5 RADIOWOZÓW, A ILE JEST NA DYŻURZE W NOCY !
24. Dodane przez do komentarza nr 17, w dniu - 28-12-2012 21:50
dot. komentarza nr 17. Nie wiem po czym ten człowiek sądzi kto i ile pisze? Przecież nie komentarze piszących, ale śledztwo wykaże kto jest tu winny. Tym bardziej, że po uszkodzeniach auta widać, że jednak prędkość auta była dużo większa! Poza tym nie wiem, po czym osoba z kom. 17 twierdzi, że to policja jest winna, że mu auto okradli i grozili, skoro jak wynika z jego wpisu, to prokuratura umorzyła sprawę a nie policja! Ale co do reszty to się zgadzam, w tym kraju liczą się układy i układziki i to nie musi dotyczyć tylko policji!
25. Dodane przez ktoś, w dniu - 28-12-2012 22:02
Ludzie, Wy nawet połowy przepisów ruchu drogowego często nie znacie, nie mówiąc już o ich niełamaniu, a tutaj wszyscy biegli od wypadków drogowych się znaleźli? Trzeba było się uczyć to byście papier mieli i wyroki wydawali nie tylko zza monitora. Pozdrawiam Wszystkich trzeźwomyślących!
26. Dodane przez co racja to racja, w dniu - 28-12-2012 22:22
skoro inne samochody zauważyły ten wypadek i zawróciły a ten akurat nie, chyba samo daje to coś do myślenia kogo była wina.
27. Dodane przez 17, w dniu - 28-12-2012 22:46
Czasu nie cofniemy. Możemy zapobiec innym tragediom. Niemniej jednak popieram kom. 17 !!!!!
28. Dodane przez XXXL, w dniu - 28-12-2012 23:16
A jaki biegły zostanie powołany w wątku policyjnych procedur? Jedno jest pewne,za działania i zaniechania wszystkich podwładnych, odpowiada młody wilk i tu nadszedł czas honoru.
29. Dodane przez ono..., w dniu - 29-12-2012 01:24
Ciekawe ile cisneli??? dajcie spokój POLICJI tam bodajże jest70/h.
30. Dodane przez Jan, w dniu - 29-12-2012 10:06
Jak mlodzikow bez doswiadczenia staia ie na stolek z-cy Komendanta (odpowiada m.in. za ruch drogowy)(...)to mamy skutki dzialan policjantow. (...)
31. Dodane przez koko, w dniu - 29-12-2012 09:27
AD.26. Co to było za zamknięcie drogi skoro "inne" zawracały ??? Czy to ma tak wyglądać objazd lub zamknięcie aby trzeba było zawracać? Z nieba nie sfrunęły tylko którędyś wjechały, a fachowcy powinni umieć przewidzieć.
32. Dodane przez prędkość, w dniu - 29-12-2012 10:14
Po uszkodzeniach nie widać prędkości? 
No tak, ze stu dwudziestu - stu czterdziestu można było wytracić prędkość do 60 i BUMMM! Zakładam, że kierowca nacisnął hamulec. 
Nie ma co dyskutować do czasu zakończenia śledztwa i wytrzeźwienia niektórych piszących.
33. Dodane przez fina-glogow, w dniu - 29-12-2012 10:28
jeśli kierowca peugota wyjechał z Jakuba to miał chwilę na "rozbieg"...na wysokości Jerzmanowej po prawej stronie minął znak ograniczenia prędkości do 70km/h, kilka sek później, za łukiem, jest wyjazd z miejscowości i wysepka rozdzielająca pasy ruchu - tu powinien wzmóc czujność...jadąc z wyższą predkością ma niewiele czasu na reakcję, wpada w poślizg i już praktycznie bieg zdarzeń jest przesądzony. Splot kilku okoliczności okazał się niestety zabójczy...to bardzo przykre, ale niestety kierowca pojazdu nie był tu bez winy...
34. Dodane przez Artur, w dniu - 29-12-2012 13:41
Dajcie spokój policji , wyjątkowo nie mam tu nic do nich, były światła widać było z daleka. A co do tej drogi to nie raz z rana jak wracałem autem widziałem śpieszących się górników do domciu nie przestrzegając przepisów bo przecież będą 5 min szybciej w domu. A i kierowcy autobusów górniczych jeżdżą jak wariaci. A wina przez to, że za niskie mandaty, wyroki w zawieszeniach , kolegia. A co do kierowcy ciężarówki myślicie, że jechał wg przepisów?? W naszym kraju kierowcy ciężarówek też wyroki mają śmieszne. Powinno być, że kierowca ciężarówki powoduje wypadek to właściciel firmy TEŻ powinien ponieść tez konsekwencje. Przyzwolenie w naszym kraju JEST na jazdę na wariata, może potrzeba jakiejś większej tragedii by zmienić ustawy i prawo ale na to co nie ma liczyć
35. Dodane przez do policji, w dniu - 29-12-2012 14:02
nie nabijajcie tutaj postów zwalających winę na kierowcę. wstydu nie macie. jakie 120-140? ten kierowca nie jezdzil z takimi predkosciami i dobrze o tym wiecie, potwierdzają to wszyscy którzy go znali.  
mordercy
reklama
36. Dodane przez siudadudabudadoriankiepłebsreb, w dniu - 29-12-2012 22:43
Jeżeli znacie przepisy to wiecie,że najblizsze skrzyzowanie odwołuje ograniczenie prędkości. Nie wiem jakie macie silniki,ale Ja jestem w stanie na odcinku 50 metrów spokojnie przyspieszyc od 70 do 90 więc nie mowcie,że ktoś przekroczył prędkośc dozwoloną. Widze,że wiele osob zgania wine na kierowce. A gdyby była dziura w drodze i wpadłby w nia to tez jego wina?? Za utrzymanie drogi w należytym stanie jest odpwoiedzialny zarzadca drogi i dlatego jak ktos w ten sposob uszkodzi auto to bez łachy zaqrzadcamusi naprawic szkdy bez wzgledu czy kieryjacy był czujny czy nie bo takich dziur na drodze byc nie moze i o tym mowia przpisy. Tak samo policja ma obowiazek zabezpieczyc odpowiednio miejsce zdarzenia,a nie tylko przyjechac ukarac kogo trzeba i wsiasc jak widac na zdjeciach do ciepłego radiowozu i pisac mandaty. Jechałęm ta droga godzine przed tym zdarzeniem i gdyby nie doswiadczenie pewnie tez bym lezał w rowie i kto wie moze teraz na cmentarzu przez pachołki. Będę szczesliwym człowiekiem jak zmieni sie podejscie policji,prokuratury i sądów. Co do okradnięcia mi auta to policja szuka sprawcy,a nie prokuratura bo to policja zbiera dowody i dopiero pozniej prokurator przejmuje sprawe. Oby każdy ten co pastwi sie nad losem innych trafił na pudło ,a tam juz mu sprężynka pęknie. (...)
37. Dodane przez do komentarza 34 artur, w dniu - 29-12-2012 15:35
Ty na słuzbe iśc nie musisz?? Facet każdy wie,że pod jerzmanke jak jest slisko to tiry stoja. ten moze chciał tego uniknąc,ale nietstety było tak slisko ,że pociagło go do rowy. Tam nie ma mowy o nadmiernej predkosci tira. Każdy tir ma kaganiec i wiecej niz 80 z hakiem niue pojedzie,wiec nie ma opcji na przekroczenie predkosci gdzie ograniczona jest do 90 bo jechał z dołu,a nie góry. Oby wszystkich nieudaczników z policji wylali! A dla tych dobrych podwyżka :)
38. Dodane przez kierowca, w dniu - 29-12-2012 15:40
Jakby peugeout jechał szybko, to by przejechał pod tirem na wylot jak cabrio.To buła auto ze słabymi słupkami dachowymi a i tak nie wbiło się ,i przód miało cały, więc z tą prędkością bez przesady. Widać droga nie była zamknięta. Z tym zamknięciem jest jak z ciążą: albo tak, albo nie. Nie ma stanu pośredniego!
39. Dodane przez FORMOZA, w dniu - 29-12-2012 16:48
Co do szukania winnych. To polecam sobie przeczytać: 
-http://prawo-na-drodze.wieszjak.pl/stluczki-i-wypadki/200129,Jak-ustawic-trojkat-ostrzegawczy.html 
 
Miejsca nocnych wypadków są bardzo dobrze widoczne ze znacznych odległości ponieważ służby biorące udział w takowych zdarzeniach nie oszczędzają na sygnałach świetlnych i dodatkowym oświetleniu z "najaśnic". A dodatkowo ratownikom " STRAŻAKOM" przysługuje złota zasada "wartościowy ratownik to bezpieczny ratownik" i dlatego jestem pewien ze miejsce to było zabezpieczone w dobrym stopniu. Śmierć Ludzka zawsze jest tragedią i niezależnie z czyjej winy wszyscy ją przeżywamy. Policja w swoich działaniach "stanie na straży porządku" również u mnie ma bardzo mały szacunek. Ale nie powinniśmy nikogo oceniać tylko z perspektywy obserwacji ogółu tylko oceniajmy daną sytuacje. I dlatego też wywody na temat złego zabezpieczenia miejsca zdarzenia proszę zostawić prokuraturze.
40. Dodane przez Resume, w dniu - 29-12-2012 19:07
do kom. 25. Informuję,że po minięciu skrzyżowania w prawo na Jerzmanową ograniczenie 70 km/h już nie obowiązuje (dopuszczalna prędkość od tego miejsca w stronę Głogowa to 90 km/h
41. Dodane przez Benia, w dniu - 29-12-2012 20:19
Szkoda słów ,najlepiej winę zwalić na policje ,niestety na drodze trzeba być uważnym.
42. Dodane przez XXX, w dniu - 29-12-2012 20:48
wina policji aż żal sie waszych wypocin czyta moze policja powinna oznakowac wypadek przy parkingu kopalnianym moze by zdążyli wychamować przed tirem skoro 200metrow to za mało!!!!!!!!!
43. Dodane przez fina-glogow, w dniu - 30-12-2012 07:37
@ kom 36, 40 
ograniczemie predkości do 70km/h ma jakiś jednak sens..zwróć jednak uwagę, że będąc na wysokości tegoż skrzyżowania masz już widok na to co dzieje się w dole. Czy widząc auto ustawione w poprzek drogi i jakieś światła (zapewne kogut radiowozu był jednak widoczny) przyśpieszałbyś do 90km/h?! przejedź się proszę przepisowo tą drogę i chłodno przemyśl całą sytuację. Być może zabezpieczającym zdarzenie zabrakło wyobraźni, być może nie zrobili tych kilku kroków dalej z "pachołkami", być może kierowca zlekceważył warunki na drodze i oznakowanie (wszak jeździ tędy codziennie)...ciężko wyrokować zza klawiatury, tym bardziej nie mając pojęcia o swoistym algorytmie zdarzeń na drodze. Tragedia już się wydarzyła, teraz pracę mają ludzie posiadający wiedzę i wierzmy, ze chcący wypadek ocenić uczciwie.
44. Dodane przez nastolatek, w dniu - 30-12-2012 08:04
co się stało to sie nie odstanie !!! nie ma co karac policjantów, bo napewno zrobili to co nalezało zrobic ;) kierowcy nie dostosowali prędkości i tyle...
45. Dodane przez bikes, w dniu - 30-12-2012 12:19
Byłem na miejscu wypadku , wracałem z 3 zm. i uważam ze miejsce nie było wystarczająco zabezpieczone , gdyz przed upadem na którym stał tir jadac od strony slimaka jest lekki podjazd dlatego widocznosc tira była mocno ograniczona, inna sprawa ze była odwilż i drogi były zdradliwe czyli gdzie niegdzie czarne a w niektórych miejscach ja na górce jerzm. było slisko , zawiewało sniegiem ostro z pola .wiec warunki były cieżkie , dlatego uważam ze policja powinna stac jakies 200 m przed podjazem a jakies 500 przed tirem a napewno do tej tragedi by nie doszło , tym bardziej ze jedna ofiara juz była.Nie mnie oceniac z jaka predkoscia oni jechali byc moze był to drugi czynnik tragedi jednak z pierwszym napewno było nie zabezpieczeno miejsce.
46. Dodane przez re, w dniu - 30-12-2012 11:19
oczywiscie ze wina policji! 
trzezwosc zdarzyli sprawdzic, ale zabezpieczycmiejsca juz nie ptorafili 
 
mam nadzieje ze funkcjonariusze maja swiadomosc ze 3 osoby nie zyja przez ich niekompetencje 
 
3 osoby ktorym zyica juz nikt nie zwroci 
 
moze Bog Wam Wybaczy
47. Dodane przez addda, w dniu - 30-12-2012 11:24
wina leży po obu stronach aczkolwiek ochrona z tesko jest bardziej rozumna nisz nasza policja
48. Dodane przez do Resume i innych wybielaczy, w dniu - 30-12-2012 12:44
Walnął? Znaczy się jechał za szybko i tyle. Walnął? Znaczy się był ślepy i nie widział niebieskich i żółtych świateł. Walnął? Walnął i był cały - do kom. 38 - to znaczy, że ze strachu zmarł?  
Walnął? re 42 i na 200 metrach nie wyhamował? To musiała ta droga mieć 50% spadek, że nie wyrobił czy co? 
Jeszcze raz. Prędkość, prędkość i jeszcze raz prędkość była przyczyną wypadku. 
re 40 
Kto ci powiedział, że jechali przepisowo na tej 70-tce?
reklama
49. Dodane przez re 47, w dniu - 30-12-2012 12:50
Policja za to wie jak się pisze niż.
50. Dodane przez glogowianin, w dniu - 30-12-2012 15:11
Po pierwsze to w naszym miescie i w powiecie jest za malo Strazakow i Policjantow na sluzbach.Glogowianie kto ma dbac o nasze bezpieczenstwo w miescie. Jak jest na sluzbie w strazy pozarnej 12 ludzi na jednej zmianie.Miasto ktore ma mieszkancow 70 tys+Powiat=90.tys.Miasta ktore maja 40 tys. mieszkancow,straz ich posiada na jednej zmianie 23.strazakow.Dalej niech Wojewodztwo robi oszczednosci dla takich sluzb.Tak samo bylo z przydzialem w tym roku Dla Glogowskie strazy pozarnej ciezkiego wozu GCBA LUBIN i POLKOWICE dostaly a Glogow znow nie dostal i znow na boczny tor przez z komende wojewodzka strazy.I tak dba o nas Wroclaw o nasze miasto ze brakuje sprzetu sluzbach ratowniczych.Ciekawe gdzie sa nasze pieniadze LGOM na sluzby ratownicze.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust