Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
25
Maja 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Grzegorz, Maria
Magdalena, Urban
Do końca roku 220 dni.
Start arrow Głogów arrow Zieliński: Nie mogłem niczego obiecywać

Zieliński: Nie mogłem niczego obiecywać

Zieliński: Nie mogłem niczego obiecywać

21.01.2013. Radio Elka, Maciej Iżycki
0121_jacek_zielinski.jpgDo piątku głogowianie mogą wyrazić swoją opinię na tema rozszerzenia granic gminy Żukowice. Zarówno jej władze, jak i mieszkańcy, chcą by w te granicach znowu znalazła się Huta Miedzi „Głogów”. Decyzja o włączeniu terenu, na którym wybudowano zakład, zapadła pod koniec lat osiemdziesiątych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Prezydentem Głogowa był wówczas Jacek Zieliński. Wystosował on do mieszkańców miasta list otwarty, w którym apeluje o wzięcie udziału w społecznych konsultacjach i sprzeciwienie się zmianom granic miasta.

- Huta specjalnie została zlokalizowana w pobliżu Głogowa. To miasto miało wówczas możliwość by zapewnić wielotysięcznej załodze zakładu odpowiednie
warunki bytowe. Głogów jest powiązany swego rodzaju pępowiną z hutą. Oba organizmy są ze sobą związane. Kiedy tworzono hutę zakładano, że będzie to zakład, który będzie funkcjonował na terenie miasta. Oczywiście najważniejszym argumentem jest to, że gdyby huta znalazła się poza granicami Głogowa, byłaby to ekonomiczna katastrofa dla miasta i jego mieszkańców
- powiedział nam Jacek Zieliński.

Posiadanie na swoim terenie huty, oznacza bowiem wpływy z podatków. W przypadku głogowa stanowią one kilkanaście procent rocznego budżetu miasta. Swoje starania o ponowne włączenie huty do gminy Żukowice, wójt Krzysztof Wołoszyn argumentuje tym, że kiedy pod koniec lat osiemdziesiątych zapadały decyzje o zmianie granic, zarówno ówczesne władze województwa, jak i miasta, zobowiązały się do wpierania gminy Żukowice. Z tych zobowiązań jednak się nie wywiązały.

- Do końca nie zaprzeczam. Mogły pojawić się takie deklaracja. Ja mogę mówić tylko za siebie, a wówczas, jako przedstawiciel ówczesnej rady miasta, takich zobowiązań nie mogłem podejmować - twierdzi Zieliński.

W gminie Żukowice konsultacje w sprawie rozszerzenia granic już się zakończyły. Zdecydowana większość tych mieszkańców gminy, którzy w konsultacjach wzięli udział, opowiedziała się za przyłączeniem huty. Głogowskie konsultacje kończą się w piątek. Ostateczna decyzja w sprawie zmiany administracyjnych granic obu gmin, należeć będzie jednak do rady ministrów. (mai)
 
Komentarze (31)
1. Dodane przez rynio, w dniu - 21-01-2013 14:33
a moze by tak pozbyć sie warszawki !!!!! dalibyśmy rade bez tych (...)
2. Dodane przez no.to jak?, w dniu - 21-01-2013 14:42
To wie co podpisywał czy nie wie, bo czytam ze nie zaprzecza też, to jak?
3. Dodane przez szacher macher, w dniu - 21-01-2013 15:15
To może przy okazji Pan Zieliński zdradzi nam kulisy sprzedaży działki przed ratuszem która to sprzedaż odbyła się za jego kadencji.
4. Dodane przez Aneksja gminy Żukowice, w dniu - 21-01-2013 15:55
Gwoli przypomnienia. MP Nr 39 z dn.30.11.1989r, poz.312 - Uchwała nr VI/40/89 z dn.20.04.1989 w sprawie zmiany granic miasta Głogowa-Zarz. Nr 3 Wojewody Legnickiego z dn.08.01.1990r w sprawie szczegółowego opisu odcinków zmieniających granicę miasta Głogowa,itd.
5. Dodane przez gutek, w dniu - 21-01-2013 17:24
Głogów okradł Żukowice!
6. Dodane przez lo, w dniu - 21-01-2013 17:26
Kazda sprzedaz ma swe kulisy.Tak samo jest z kupnem.Nie tak dawno sprzedalem kilkunastoletni samochod.Transakcja tez ma kulisy.Stac mie na nowszy.Nowe Stare Miasto tow przewazajacej wiekszosci to ludzie ktorych kedys bylo stac na kupno nieruchowmosci.To same kulisy.Za Rybki,Zielinskiego i Zubowskiego.
7. Dodane przez johny, w dniu - 21-01-2013 17:27
pada jeden zakład i katastrofa finansowa dla miasta. tak było, tak jest i chyba tak pozostanie, chyba że.....
8. Dodane przez widać z kim pracował, w dniu - 21-01-2013 17:38
To prawda w kom. 2 - taki dobry że widzieli oboje dziurę w przyszości pod ratuszem.A spali oboje i czekali na nie wiem co- zobaczcie na Polkowice jak sie rozwinęły a jak Panowie zaspali. A swoją drogą czym sie ktoś chwali ze innego ograbił? A teraz u obecnego Prezydenta w Muzeum siedzi:)i mówi jaki to on dobry- oj
reklama
9. Dodane przez Hutnik40, w dniu - 21-01-2013 17:41
To pan Zieliński pozbył się gmin w koło miasta i chciał się przyłączyć do woj.Zielonogorskiego.Niech lepiej niezabiera głosu i do fosy z nim niech za pomnik tam robi
10. Dodane przez glogowinka, w dniu - 21-01-2013 18:25
Nie straszcie mieszkańców Głogowa zagładą. Co kiedyś komuś niesłusznie odebrało należy zwrócić i przeprosić.
11. Dodane przez smutne, w dniu - 21-01-2013 19:21
Patrząc na to od strony ekonomicznej,ciekawe ile z tych zaledwie kilkanastu procent wpływających do budżetu miasta idzie na rozwój infrastruktury w tej części "miasta"? Bo jak na razie to cały transport kołowy (czyt. tiry) niszczy drogi miejscowości należących do biednej Gminy Żukowice. Prawie wszystkie drogi do huty prowadzą przez miejscowości Gminy Żukowice, oprócz jednej nitki z od strony "Centrum Miasta", lecz tam chyba próżno szukać Tirów w takich ilościach, bo ciężarowe tworzą koleiny i niszczących nawierzchnie. Ciekawe o jakiej ekonomicznej katastrofie dla miasta miałaby być mowa, w przypadku chudszego o skrawek budżetu? Zawsze łatwiej zabrać biednemu,bo jemui tak zawsze wiatr w oczy. Smute i przykre :(
12. Dodane przez iwona, w dniu - 21-01-2013 20:59
Do komentarzy 10-11-zgadzam się w 100% 
jestem byłą mieszkanką gm.Żukowice i jakoś sobie nie przypominam żeby ktoś nas wtedy pytał o zdanie,mam nadzieję że huta wróci do Żukowic.
13. Dodane przez Głogowianin, w dniu - 21-01-2013 21:48
Niech Żukowice zasiedlą pracowników huty wraz z rodzinami i biora sobie tą hutę ! Wójt Żukowic ma problemy z logiką i myśleniem ?! A TO PECH...
14. Dodane przez DGL, w dniu - 21-01-2013 23:46
O jakich Żukowicach wy mówicie przecież one nie istnieją a gmina mieści się w Nielubi więc kto tu chce się bogacić.Ogarnijcie się zacznijcie siać uprawiać i zbierać plony jesteście bowiem gminą rolniczą a od huty wara!!
15. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 22-01-2013 09:18
do kom 14- urząd mieści się w Żukowicach!!!
16. Dodane przez agr3, w dniu - 22-01-2013 10:41
Huta dla Polkowic! Głogowianie do Polkowic. Zamknąć Głogów. Będziemy w końcu żyć dostatnio!
17. Dodane przez hjhgg, w dniu - 22-01-2013 13:25
Huta nazywa się Głogów a nie Żukowice, co nie? To gdzie powinna przynależeć do Honolulu? Skąd ta dyskusja. HBute wiosce dawać. przeprowadzać się z tych Żukowic do Głogowa i nie marudzić. przecież tam wszystko skażone. No może nieco mniej niz w Głogowie:)
18. Dodane przez lopo, w dniu - 22-01-2013 13:40
Ciekawe czy rząd zaryzykuje przypodobać się 3tysiącom mieszkańcom gminy żukowice a narazić się na niewybieralność w wyborach 70 tysiącom głogowian?
19. Dodane przez G a l i z i e n, w dniu - 22-01-2013 14:38
Nawet z Hutą i jej milionami Głogów jset zerem,nieudacznictwo prezydenta,doprowadziło do gwałtownego odpywu mieszkańców,Zadowoleni urzedasy mający setki milionów z KGHM dbają o swoje posady i zarobki.dla huty nie ma nowych miejsc pracy,nie ma alternatywy,podstrefa ekonomiczna to kompromitacja wladzy,tego nedznego widoku to rynek,działka przed ratuszem,postrzelany niemiecki teatr,ijakies pseudo sukiennice,w zatrutym przemyslowo powietrzem mogacym powodować raka,ratusz podnosi Głogowianom podatki od nieruchomosci i wieczystego uzytkowania,wodę i smieci ,nie daj asobie rady z milionami z Huty ? a co będzie jak hota i jej wplaty zostana oddane prawowitemu wlaścicicielowi? Glogow już teraz ztacza się do totalnego prowincjonalizmu,Legnioca się oddala tak jak piłkarze z legnicy grają w Krakowie czy łodzi a piłkarze Głogowa w okolicznych wsiach ,tak ekonomicznie kulkuralnie Legnica oddala się od prowincjonalnego Glogowa- "Głogów tu stracisz pieniądze"
20. Dodane przez do kom. 13, w dniu - 22-01-2013 16:01
Większośc pracujących w hucie już dawno wybudowała się na wsi: Jerzmanowa, Modła, Jaczów, Kurowice, Serby, Nielubia itd. i itp. Także i pozostali mogą w Gminie Żukowice. Zawsze to bliżej do pracy.
21. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 22-01-2013 16:18
W Głogowie rządzi PiS, a w Polsce PO. Dlatego boję się,że PO nie zmarnuje takiej okazji aby dokopać PiSowi i zdecydują o odłączeniu huty od Głogowa.Przecież ta strategia platformy o szkodzeniu PiSowi lub samorządom przez nich rządzonych jest wszystkim powszechnie znana.I nie będą mieć znaczenia merytoryczne argumenty, bo druga taka okazja może się im już nie powtórzyć. problem w tym że ucierpi na tym całe miasto i głogowianie.Pozostaje jedynie pytanie jak w tej sytuacji zachowa się nasza POsłanka- stanie w obronie miasta czy po stronie swojej partii?  
A że takie podłe zachowania podszyte zwykłą partyjną złośliwością są w platformie możliwe niech świadczą komentarze tych głogowian, którzy cieszą sie i zacierają ręce na myśl o oderwaniu huty.Tak jakby to jedynie PiS miał ucierpieć, a nie mu wszyscy.Tak,do tego stopnia niskie odruchy są tam praktykowane...
22. Dodane przez hutnik, w dniu - 23-01-2013 10:08
Oj wołek ,wołek co ty byś z tą kasą robił? Aquapark w Żukowicach otwierać będziesz albo galerię handlową?
23. Dodane przez xxx, w dniu - 23-01-2013 19:53
do kom.17 - a Huta Katowice też pomimo swojej nazwy nie była w granicach Katowic a tak się nazywała i też powstała za Gierka, taka była w tedy moda.
24. Dodane przez re 21, w dniu - 26-01-2013 10:15
Jeszcze siedzi kura na gnieździe a ty kogucie już piejesz jakie to kurczęta spłodziłeś. Każdy sądzi wg siebie i ty jesteś tego najlepszym przykładem. Zemsta, dokopać drugiemu, cieszyć się ze szkody wyrządzonej sąsiadowi itd. itp. 
Jakie to typowo polskie myślenie, myślenie kaczorowo-ziobrowe. Kundlizm polski. Wańkowicz pisał o nim już 70 lat temu i nic się nie zmieniło. Opluć, zszargać opinię. Niech ma za swoje. Nawet jak ja stracę to i tak dobrze bo on też ma gorzej. Nie myśleć jakby coś zrobić żeby było nam lepiej tylko coby zrobić żeby inni mieli gorzej od nas. 
Szkoda słów porcelano.
25. Dodane przez re 24, w dniu - 27-01-2013 14:06
Ale o co Ci chodzi? Przecież nie da sie już bardziej zszargać opinii platformie.Ona ma już wystarczająco zszarganą-przez siebie samą.Tym bardziej że "mieszkaniec" w żadnym miejscu nie szarga ani nie oczernia platformy, tylko pisze to co i tak każdy wie- o strategii platformy polegającej na niszczeniu wszystkiego co pisowskie.I ja też sie boję że odłączą hutę od Głogowa tylko żeby zrobić na złosć Pisowi. tylko że cierpieć bedziemy my wszyscy a nie Pis.Dlatego wazne jest tu właśnie stanowisko posłanki po której stronie stanie.A z twojego postu wynika jedynie że chciałeś sobie zwyczajnie poujadać i naubliżać komuś.Ot w takim wrodzonym odruchu- bez ładu i składu.A to tylko świadczy o Twoim braku kultury numerze 24. 
A Ty jesteś za odłączeniem huty od Głogowa, czy nie?
26. Dodane przez re 24, w dniu - 27-01-2013 14:22
I jeszcze jedno-jak myślisz- co siedzi w głowach tych głogowian, i czym się oni kierują , ciesząc sie z oderwania huty od Głogowa?Nie powiesz chyba ze to normalna reakcja normalnego człowieka. Przecież inaczej tego nie mozna wytłumaczyc jak tylko zwykłą partyjną zawiscią prowadzacą nawet do samozagłady, byle tylko dokopać przeciwnikowi.Czyli zachowania dokładnie takie, o jakich piszesz w swoim 24 komentarzu. A to właściwie tylko potwierdza to, o czym pisze "mieszkaniec"-ze platforma i jej wyborcy są zdolni do każdej podłości jeśli gdzieś w tle znajduje sie Pis. 
Głogowianie cieszący się z osłabienia własnego miasta- no no, logika godna jedynie platformy...
27. Dodane przez re 25, w dniu - 27-01-2013 18:26
Mógłbym odpowiedzieć dłuższym elaboratem na temat deliberacji i sposobów myślenia moherowej porcelany. 
Tylko po co? 
Tacy jak ty wiedzą lepiej jak - mimo zadanego pytania - zagłosowałbym w sprawie przynależności huty. Tacy jak ty wiedzą nawet lepiej co zjem dziś na kolację i jutro na śniadanie. Mgła wam przesłania świat, przez takich jak ty mamy na świecie opinię pieniaczy i sfrustrowanych historią cudaków. Racjonalizm jest wam tak samo bliski jak mgławica Andromedy.  
Jeszce raz przypomnę: Każdy sądzi wg siebie. Cyt: "[...] ze platforma i jej wyborcy są zdolni do każdej podłości jeśli gdzieś w tle znajduje sie Pis." Toż to sposób myślenia typowo macierewiczowski. To sposób myślenia ziobrzystów przez których zmarło w Polsce co najmniej kilkuset Polaków z powodu odwołanych transplantacji. Piszesz o likwidowaniu wszystkiego co zrobił PiS. Nawet nie wiesz ile masz racji. Zgadzam się na jeszcze jedną kadencję PO byle tylko zlikwidować wydawanie kasy na takie indywidua jak obecny poseł a kiedyś bawidamek i dandys udający agenta za moje i twoje pieniądze. By nie wydawano kasy na kuszenie byłego prezydenta do popełnienia przestępstwa. By już więcej zdegenerowani agenci nie jeździli furami za czterysta tysięcy chodząc w garniturach za 20 tys. rwąc za moje pieniądze podstarzałe babska. 
Jednego tylko nie wiesz. Nie wiesz jak sztandarowym przykładem jesteś owego kundlizmu opisanego przez Wańkowicza, Arcta, Pruszyńskiego i ile racji miał Anders. 
Żal mi nie tyle takich jak ty ile Polski, która zbłądziła na drogę demokracji oddając prawo głosu niewykształconemu plebsowi.
28. Dodane przez re 27, w dniu - 27-01-2013 20:28
No- to przynajmniej wiemy co siedzi Ci w głowie.I muszę przyznać, że masz tam niesamowity bałagan. Ale nadal nie odpowiedziałeś, czy jesteś za odłączyłeś huty od Głogowa, czy nie.
29. Dodane przez re 28, w dniu - 27-01-2013 20:31
miało być oczywiście "odłączeniem" a nie "odłączyłeś"- mój błąd
30. Dodane przez re 28, w dniu - 27-01-2013 21:53
O twoim bałaganie nie będę pisał. Skoro nie jesteś w stanie zrozumieć treści czytanej przez siebie to nie ja mam problem a raczej ty. Dalej, po co mam wykładać ci jak krowie na rowie skoro TY WIESZ! 
Nadal nie pojmujesz, masz zaburzoną percepcję czy co? 
A może odpowiesz jak to PiS przyłączył hutę do miasta? hihihihi
reklama
31. Dodane przez do 30, w dniu - 28-01-2013 14:03
No więc powiem tak- bredzisz od rzeczy chłopie. Twoje fobie mnie kompletnie nie interesują. Musisz poradzić sobie z nimi sam. Ale skoro nie chcesz wyrazić swojego zdania na temat odłączenia huty od Głogowa, to po kiego czorta ubliżasz tym, którzy swoje zdanie na ten temat wyrazili????? Tak sie składa że ja też tak jak "mieszkaniec" obawiam się, że PO potraktuje tą sytuację jako okazję do zemsty za "niesłuszny" wybór mieszkańców, i zdecydują o odłączeniu huty. Zagadką pozostaje jedynie zachowanie posłanki. Mam takie prawo? Oczywiście że mam. Bo całe dotychczasowe "rządy" platformy na to wskazują. No ale skoro to Ciebie nie interesuje, to daruj sobie z łaski swojej te obelgi pod adresem tych, którzy "ośmielili" się wyrazić własne zdanie. Bo na razie to jedynie w prostacki sposób polujesz na tych, którzy w Twoim mniemaniu myślą nieprawomyślnie.A jeśli chcesz sobie po prostu komuś poubliżać, to znajdź sobie kogoś bliższego. Albo rozpędź się, i walnij sobie baranka...
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust