Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
18
Maja 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Alicja,
Eryk, Feliks,
Wenancjusz
Do końca roku 227 dni.
Start arrow Głogów arrow Kłótnia o karetkę

Kłótnia o karetkę

13.02.2013. Radio Elka, Emila Wojciechowska
karetkaa-105.jpg- Do kogo wysyłane są karetki - pyta mieszkanka Głogowa, której dyspozytorka Pogotowia Ratunkowego w Legnicy odmówiła pomocy. Kobieta prosiła o przyjazd lekarza do swojej 19-letniej córki. - Olga miała zapalenie oskrzeli. Brała antybiotyki, ale w poniedziałek jej stan zaczął się pogarszać. Pani dyspozytorka powiedziała mi, że nie przyśle karetki - skarżyła się głogowianka. – Postąpiła zgodnie z procedurami – broni swojej pracownicy dyrektor Pogotowia Ratunkowego.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Dziewiętnastoletnia Olga zachorowała w ubiegłym tygodniu. W sobotę trafiła do szpitala z ponad 40-stopniową gorączką. - Okazało się, że córka ma zapalenie oskrzeli i szmery w płucach. Dostała antybiotyki i wróciłyśmy do domu - opowiadała głogowianka. W poniedziałek dziewiętnastolatka poczuła się gorzej. - Zwijała się z bólu - opowiadała jej mama. Dlatego postanowiła zadzwonić po karetkę. - Była 15.35. Powiedziałam dyspozytorce, że
moja córka miała zdiagnozowane zapalenie oskrzeli, a w tej chwili ciężko jej się oddycha, ma silny ból po lewej stronie pleców i nie wiem co się dzieje. Na to pani dyspozytorka powiedziała, że co ja sobie wyobrażam. Stwierdziła, że skoro córka była wcześniej u lekarza, to mam podawać antybiotyk i środki przeciwbólowe i że karetka tutaj nie jest potrzebna
.

Głogowianka zadzwoniła więc po syna i razem z nim zawiozła dziewiętnastolatkę do szpitala. Tam po zbadaniu lekarze zdecydowali o pozostawieniu pacjentki na oddziale wewnętrznym - Chciałabym się dowiedzieć kto może wzywać karetkę, do kogo one wjeżdżają?

Z tym pytaniem zwróciliśmy się do dyrektora Pogotowia Ratunkowego w Legnicy. Andrzej Hap odsłuchał nagrania rozmowy telefonicznej, jaka odbyła się w poniedziałek i nie ma zastrzeżeń do zachowania dyspozytorki. - Trudno mieć do niej pretensje. Dyspozytorka nie mogła wysłać do takiego przypadku karetki reanimacyjnej, a tylko w takiej karetce jest lekarz. Jeśli wysłałaby karetkę z zespołem ratowników, mogła by ona tylko przewieźć pacjentkę do szpitala, bo ratownicy nie mogą stawiać diagnozy. Zasugerowała więc, aby udać się do lekarza nocnej pomocy lekarskiej. Dyspozytorka nie mogła dokończyć rozmowy, bo pani zaczęła krzyczeć i odłożyła słuchawkę - powiedział nam szef pogotowia.

Dyrektor tłumaczy, że obecnie pogotowie to ratownictwo medyczne i nie do każdego zgłoszenia jest wysyłana karetka. - Przyjeżdża tam gdzie jest bezpośrednie zagrożenie zdrowia i życia - dodał Hap.

Mieszkańcy nie powinni mieć wątpliwości i kiedy uważają, że jest potrzeba mają dzwonić pod numer alarmowy pogotowia, ale dyrektor prosi o zrozumienie. - Po tej drugiej stronie nie siedzą potwory, którzy nie chcą wysłać karetki. To są ludzie, którzy chcą udzielić pomocy, ale mają określone procedury i muszą ich przestrzegać.
(emi)
 
Komentarze (53)
1. Dodane przez Musashi, w dniu - 13-02-2013 11:14
Zgodnie z procedurami zejść z tego świata - super! Na wezwanie karetka ma przyjechać bez łaski!
2. Dodane przez tomy, w dniu - 13-02-2013 11:23
Jakim cudem po karetkę w Głogowie należy wzywać via Legnica. Może lepiej przez Warszawę.
3. Dodane przez DAWID, w dniu - 13-02-2013 11:29
JESTEM CIEKAWA JAK BY SIĘ TŁUMACZYLI JAKBY NIEDAJ BOŻE DZIEWCZYNA ZMARŁA. CO BY WTEDY POWIEDZIELI. 
NIEDAWNO WIDZIAŁEM JAK KARETKTA JECHAŁA W STRONE POLKOWIC I ZACHWILE WRACAŁA Z TAMTĄ ALE MINEŁO TAK KRÓTKO ŻE RACZEJ JEST TO NIE MOŻLIWE ŻE KOGOŚ ZDĄRZYŁA ZABRAĆ, ZŁY ADRES?????
4. Dodane przez Władek, w dniu - 13-02-2013 11:34
Nie dajmy sie zwariować do zapalenia oskrzeli karetka ? Jeszcze w dodatku o 15.35 gdzie lekarze POZ są dostepni do godziny 18. Wzywanie w takim przypadku karetki jest nadużyciem !!!
5. Dodane przez ?, w dniu - 13-02-2013 12:05
A może przy pierwszej wizycie należalo pozostawić osobę w szpitalu? A może chcieli zostawić a ta osoba się nie zgodziła?
6. Dodane przez SEY, w dniu - 13-02-2013 12:10
Kom nr 4. Oczywiście, że tak. Masz rację w 100%.
7. Dodane przez Jagoda, w dniu - 13-02-2013 12:28
też się zgadzam z 4, przecież o tej godzinie przyjmują jeszcze lekarze rodzinni
8. Dodane przez XXX, w dniu - 13-02-2013 12:28
kom4 i 6 ale karetka jest potrzebna na głosowanie w sejmie i to nie jest naduzyciem!!!!!!!!!!!!!!
9. Dodane przez matka, w dniu - 13-02-2013 12:43
Zwykły przeciętny człowiek (w tym przypadku matka chorej córki) nie jest w stanie określić (bo niby skąd ma wiedzieć, lekarzem nie jest) czy jest zagrożenie życia, bo zdrowia to na pewno i ma prawo wezwać pogotowie a to powinno przyjechać! Nie po to płacimy te wszystkie składki itp. A jeżeli chodzi o lekarzy tych pracujących od godz. 8:00-15:00 to im też specjalnie tyłka nie chce się ruszyć do chorych a matka po to wzywa pogotowie żeby nie ciągać chorego, nieprzytomnego dziecka do lekarzach i tych zatłoczonych poczekalniach.
10. Dodane przez ela, w dniu - 13-02-2013 12:47
ludzie jak do takich pierdół będa jeżdzić karetki to do wypadku pojedzie chyba smieciara !!! czy to nie żart żeby z zapaleniem oskrzeli wzywac karetkę ?? w godz,. czynnych przychodni, do czego to dochodzi i jeszcze pretensje. Pomyślmy a później dzwońmy i nie dziwcie się, jak karetka do nieprzytomnego czy wypadku jedzie 30 min jak siedzu i sraczki czy jw zapalenia oskrzeli ?? jest jakaś segregacja zgłoszeń !!@!
11. Dodane przez Franz, w dniu - 13-02-2013 13:05
Problem jest w tym, że ludziom się wydaje, że karetka to przychodnia na kółkach. W karetkach podstawowych jeżdżą ratownicy medyczni, którzy są wyszkoleni do leczenia stanów nagłych. A nie chorób wewnętrznych. Lekarz w karetce specjalistycznej jest wysyłany do pacjentów w poważnym stanie - np. sercowców. A ludzie dzwonią o godzinie 12.00 po karetkę, bo ich brzuch boli. Więc karetka jedzie i ratownicy zabierają pana i przeprowadzają przez ulicę do przychodni. Karetkę wzywamy do: wypadku, zasłabnięcia z utratą przytomności, poważnych urazów, bólów w klatce piersiowej i wszystkich zdarzeń, gdy chory sam nie może udać się do szpitala. I wypada w końcu zrozumieć, że gdy karetka przyjedzie do ciebie, bo boli cię brzuch i "tobie się należy karetka bo płacisz składki", to w tym czasie karetka nie pojedzie do wykrwawiającej się ofiary wypadku drogowego, której ta pomoc mogłaby uratować życie. Karetka to nie przychodnia i nie taxi.
reklama
12. Dodane przez zenek, w dniu - 13-02-2013 13:11
A do bulu zęba, jak nawet przeszywa po plecach, też ma zespół reanimacyjny przyjechać ? Porzucić wszelkie czynione w tym czasie interwencje np. w stosunku do osósb z podejrzeniem zawału serca, udarem mózgu itp. i gnać do bulu zęba czy też zapalenia oskrzeli. 
Że też ludzie tupetu nie mają i jeszcze skarżą się, że pani z pogotowia zachowała się na pięć z plusem. Boże chroń nas przed głupotą ludzką. Załoga karetki ma życie ludzkie ratować a nie bańki stawiać.
13. Dodane przez W PODZIĘKOWANIU ZA P O M O C, w dniu - 13-02-2013 13:27
CZESTO NIE WIEMY CO ZROBIC W TRUDNYM POGORSZENIU ZDROWIA I DZWONIMY. 
WYKONALAM TEL,DO MAMY W NIEDZIELE NIE PRZYJECHALI(BO TAK BĘDZIE) STAN ZDROWIA SIE POGARSZAL (NADMIENIE PO BARDZO CIEŻKIEJ OPERACJI),W PONIEDZIALEK DZWONIE ZALAMANA STANEM MAMY ODPOWIEDZ OK PRZYJEDZIEMY ALE PO WIZYCIE SAMI PANIĄ ZE SZPITALA ZABIERACIE -NIE ODWIEZIEMY -ZGODZILAM SIE BO Z GODZINY NA GODZINE BYLO GORZEJ.WE WTOREK MAMA ZMARŁA:(
14. Dodane przez profesor Wilczur, w dniu - 13-02-2013 14:45
Ludzie,co Wy tu pieprzyta - skoro dziewczyna zwijała się z bólu,to chyba nie robiła tego celowo.A jej matka i Pani dyspozytor nie jest lekarzem,żeby stawiać diagnozę.
15. Dodane przez bea, w dniu - 13-02-2013 14:54
do kom 13; bardzo Pani współczuję z powodu śmierci mamy :( Niestety, takich mamy wyszkolonych dyspozytorów, że potrafią podejmować decyzje czy wysłać karetkę czy nie;nie raz widziałam karetkę zabierającą pijanego z ulicy, który się jeszcze awanturował a tu słyszę, że do starszej kobiety po operacji nie chcieli karetki wysłać;(
16. Dodane przez ludzie nażekaci, w dniu - 13-02-2013 14:57
a z drugiej strony umiera Twój syn ojciec mający zawał????karetka jest u dziewczynki mającej zapalenie oskrzeli, która może jechac taksówka sasiad może zawieśc!!!! karetka to nie taxi????a dyspozytorka jest od tego aby to określic co danej osobie dolega i tłumaczy co robic!!!!!!żal gdyby w dgl było 30 karetek to mozna nawet do złamanego paznokcia je wysyłac ale ZROZUMCIE NIE MA NA TO PIENIĘDZY !!!! WYNA TUSKA "FSZYSTKO" WUNA TUSKA żal...a portal niech się zajmie ważniejszymi sprawami a nie postępowaniez zgodnym z prawem jaki portal taka sensacja
17. Dodane przez Kali, w dniu - 13-02-2013 15:02
Nie mówię "tak" ,nie mówię "nie", ale 30 - 40 lat temu karetka przyjeżdżała na każde wezwanie !Wszystko wskazuje na to, że byliśmy jako państwo bogatsi,czy na pewno? Pamiętajmy że karetki to były w 100% Nysy, a nie super wyposażone Mercedesy i jakoś to się kręciło.Śmiechu warte ,ale dzisiaj pani rejestratorka (Bogu ducha winna) mówi mi że najbliższy wolny termin do onkologa jest za 3 m-ce . No to o czym my dyskutujemy?Przykre to ,uważam jednak że obecnie nasza służba zdrowia przechodzi silny zawał i kto wie czy się całkiem nie "przekręci".
18. Dodane przez Obywatel NFZtu, w dniu - 13-02-2013 15:03
A ja Wam wszystkim życzę gorączki 40 stopni i zapalenia oskrzeli jak się nie będziecie mogli ruszyć to zapraszam na poczekalnie człowiek nie jest lekarzem więc dzwoni po karetkę a jak pan dyr zwrócił uwagę ...Trudno mieć do niej pretensje. Dyspozytorka nie mogła wysłać do takiego przypadku karetki reanimacyjnej, a tylko w takiej karetce jest lekarz. Jeśli wysłałaby karetkę z zespołem ratowników, mogła by ona tylko przewieźć pacjentkę do szpitala... więc reanimacyjnej nie było potrzeby ale z zespołem ratowników ?
19. Dodane przez Alek, w dniu - 13-02-2013 15:06
Niedługo mamuśki będą dzwoniły po karetkę, bo córcia kataru się nabawiła.
20. Dodane przez Mieszkaniec, w dniu - 13-02-2013 16:01
Za co płacimy podatki pytam się ?
21. Dodane przez asdf, w dniu - 13-02-2013 19:38
Skoro mogła baba zadzwonić po syna i bez problemu zawieźć córkę to po jaką cholerę dzwoniła na pogotowie? No ludzie, nie od kaszelków są karetki.  
Inaczej byście śpiewali jakby akurat karetka wiozła kaszelek, a wy leżelibyście ze złamanym udem na przejściu dla pieszych i modlili się o szybką śmierć, byle boleć przestało. Komuchy (...), w dupach wam się przewraca!
22. Dodane przez abc, w dniu - 13-02-2013 17:09
po 15? na pewno z chwili na chwile jej się nie pogorszyło, wiec trzeba było wcześniej umówić się do lekarza - a jeśli faktycznie jakimś dziwnym trafem, nagle się tak pogorszyło, to trzeba było wezwać wizytę domowa - lekarza rodzinnego (pracują do 18), zawieźć do przychodni (również czynne do 18), albo wezwać taxi i zawieźć na izbę przyjęć.. to jest 19letnia dziewczyna (w dodatku u której podjęto już leczenie), a nie 3 letnie dziecko, wiec wzywanie w tym przypadku karetki i robienie afery że nie przyjechała jest nie na miejscu :)
23. Dodane przez XooX, w dniu - 13-02-2013 17:28
To już typowe w głogowskim społeczeństwie. Płace składki wiec żądam. A nic od siebie. Możliwości leczenia się za te składki jest wiele. Gdyby każdy robił to tak jak powinno być to nie byłoby sprawy. Karetka się należy wtedy gdy jest zagrożenie życia..tak jak napisał kom.11. W przypadku gorączki, sraczki czy zdiagnozowanego zapalenia oskrzeli, bo o tym tu mowa, Nie należy ci się karetka tylko wizyta u lekarza w przychodni na którego idą też twoje składki. Ile jest przypadków, że lekarz odmawia ci wizyty czy przyjęcia bo twierdzi, że nie ma czasu i każe ci wzywać pogotowie...Tu należałaby się skarga za olewanie ciebie i spychologię. Tylko o tym się nie pisze bo biefny lekarz nie ma czasu...jesteście wtedy pełni zrozumienia. Lekarzy rodzinnych w Głogowie jest ok.30. Karetki są 3 na cały powiat głogowski. I nie jest to wymysł dyrektora Pogotowia tylko wojewody, który uważa , że to wystarczy. I jeżeli karetki będą wykożystywane do takich stanów do jakich są przeznaczone to to faktycznie wystarczy. 
Ogarnij się głogowski narodzie i przestań pieprzyć o składakach jakie płacisz bo prawda jest taka, że leczysz się z funduszu na który płacą wszyscy ubezpieczeni. Leczysz się za pieniądze zdrowych ludzi, którzy jak zachorują leczą się miedzy innnymi za Twoje. Twoich składek nie starczyłoby nawet na dwa dni pobytu w szpitalu a już nie mówiąc o jakimkolwiek zabiegu czy operacji chirurgicznej. Taka jest prawda!
24. Dodane przez Tomzo, w dniu - 13-02-2013 17:42
w taksówkę i do szpitala to nie łaska? Szybciej niż karetką, ale trzeba zapłacić. Przy takim podejściu to potrzeba by 20 karetek w Głogowie, które by jeździły do kaszlu i gorączki. 
Naoglądają sie seriali i wymyślaja później. 
Dobrze,że dyspozytorka trafnie oceniła sytuację.
25. Dodane przez TAK,TO JA, w dniu - 13-02-2013 17:45
DO ZAPALENIA OSKRZELI O GODZINIE 15.35 WZYWAĆ KARETKĘ? SĄ TAKSÓWKI, SAMOCHODY 19-LAT TO NIE ROCZNE DZIECKO - DO KARETKI TAKŻE MUSIAŁABY WYJŚĆ NA ZEWNĄTRZ,ABY WSIĄŚĆ....BEZ PRZESADY,NIE DAJMY SIĘ ZWARIOWAĆ!!!! NIEKTÓRZY Z ZAPALENIEM OSKRZELI MUSZĄ PROWADZIĆ DOMY, GOTOWAĆ OBIADY, CZASAMI SĄ TEZ TACY CO I DO PRACY PÓJDĄ A TU JAKAŚ 19-LETNIA KSIĘŻNICZKA Z MAMUSIĄ ŻYCZĄ SOBIE POGOTOWIA - MOŻE JESZCZE ŁASKAWIE NA SYGNALE MIAŁABY BYĆ PRZEWIEZIONA DO SZPITALA I DOSTAĆ IZOLATKĘ? W DU...CH WAM SIĘ POPRZEWRACAŁO
26. Dodane przez ech, w dniu - 13-02-2013 17:48
Rzeczywiście, karetka to nie jest przychodnia na kółkach. Jednak jeśli ktoś nie ma samochodu, a dziecko w domu płacze i cierpi z bólu, nie jest w stanie o własnych siłach dotrzeć do przychodni a leki nie pomagają, matka się boi to dzwoni po pogotowie, żeby córce pomóc. Człowieka szlag trafia, kiedy się martwi o bliską osobę, a po drugiej stronie pani dyspozytor podejmuje dyskusję, że ona wie lepiej czy pogotowie się należy, czy też nie. 
Co, karetki należą się już tylko ciężko rannym w wypadkach lub tym, którzy umierają na ulicy albo dostają ataku padaczki na chodniku?
27. Dodane przez poirytowana Głogowianka, w dniu - 13-02-2013 19:42
Ludzie jedno wam powiem... 
(...) głupoty bo przez internet jesteście anonimowi. 
ALE gdy przyjdzie przy wypadku (drogowym, przy zawałowcach i innych nawet zadzwonić po karetkę prawidłowo nie potraficie tylko stoicie i się gapicie telefonem zdjęcia robicie i filmy- tak na wypadek, każdy jest mądry a o udzieleniu pierwszej pomocy NIE MACIE ZIELONEGO POJĘCIA. Więc lepiej swoją słomę w buty wsadźcie bo kiedyś się wam przyda.
28. Dodane przez olo, w dniu - 13-02-2013 19:26
zgadzam sie z kom20 to za co płacimy kosmiczne składki na nfz!!!!!!!!!!! ta dyspozytorka pownna byc dyscyplinarnie zwolniona za to na glosowanie w sejmie posła z lubina do warszawy trzeba było dowiezdz karetką to było uzasadnione wysłanie karetki!!!!!!!!
29. Dodane przez re, w dniu - 13-02-2013 19:49
Starosta POwski wydal 1200zl za dobe w Sheratonie a Wy chcecie by wasze skladki szly na WAS?? 
 
karetki sa do wozenia poslow na glosowania!! 
 
POwskich poslow:)
30. Dodane przez tomek, w dniu - 13-02-2013 19:49
Wybaczcie, ale jest tylko kilka karetek. Pierwszeństwo mają raczej ludzie w stanach zagrażających życiu - sercowcy, ofiary wypadków etc. Z całym szacunkiem, ale panna z zapaleniem oskrzeli nie jest pacjentem wymagającym natychmiastowej pomocy pogotowia. Pomijam już cały ten burdel panujący w polskiej służbie zdrowia, ale jakoś to musi funkcjonować. Dyspozytorka nie wyczaruje dodatkowej karetki w razie czego.
31. Dodane przez czytelnik, w dniu - 13-02-2013 19:52
do kom.nr.19  
obyś nigdy nie miał dzieci
32. Dodane przez met, w dniu - 13-02-2013 19:56
W końcu zawieźli dziewczynę samochodem. Mogli też pojechać taksówką, i co? Korona by z głowy spadła? Ale pewno, najlepiej wezwać karetkę. "płacę podatki - żądam!". Faktycznie słomy w buty sobie napchajcie!
33. Dodane przez driver75, w dniu - 13-02-2013 20:15
A w Głogowie pewien lekarz powiedział tak cyt. jeśli te leki które przepisałem nie pomogą i nastąpią duszności to proszę natychmiast dzwonić po karetkę bo to pewnie świńska grypa.Taki dyspozytor to jest lepszy od lekarza bo nie widząc pacienta wie jaka pomoc mu potrzebna.
34. Dodane przez allla, w dniu - 13-02-2013 20:25
To ja z 6latkiem z zapaleniem oskrzeli grzecznie codziennie jeździłam na zastrzyki do przychodni,a ta pani z 19letnią córką karetki potrzebowała?
35. Dodane przez dara, w dniu - 13-02-2013 21:03
Ludzie ta dziewczyna leży w szpitalu na oddziale i wcale nie ma zapalenia oskrzeli!!!!!!!!!!!!! Każdy mądry tylko w gębie, a nikt pomocy nie potrafi udzielić!!!Jest badana hematologicznie oj,ale czy większość będzie miała jakie kolwiek pojecie o leczeniu hematologicznym???!!!!A poza tym karetki wysyłają do pierdol typu bo starszą panią boli kręgosłup niech idzie na rehabilitacje a nie wzywa pogotowie dziewczyna z gorączką ponad 40 stopni ma zagrożenie życia może w każdej chwili je stracić. Nie wiem czy wiecie, ale dopuszczalna nie zagrażająca gorączka u osób dorosłych max wynosić może do 38,5-39. Więc jeżeli nie macie jakiegokolwiek pojęcia o zagrożeniach życia to się lepiej nie wypowiadajcie bo czytając te żałosne komentarze typu karetka to nie taxi robi mi się nie dobrze. Życzę wszystkim tym, którzy potrafią oskarżać innych o głupotę żebyście w razie waszego przypadku potrzebowali pomocy aby wam nie została udzielona!!!
reklama
36. Dodane przez Sandra, w dniu - 13-02-2013 22:28
KTO WZYWA KARETKĘ Z LEGNICY JAK GŁOGÓW MA SWOJĘ --- KARETKA TO NIE TAKSÓWKA . 
karetki sie wzywa do wypadków a nie do zapalenie oskrzeli.
37. Dodane przez wy wszyscy jesteście..., w dniu - 13-02-2013 22:29
I tak wszyscy zapomnieli przeczytać środek artykułu. ...Tam po zbadaniu lekarze zdecydowali o pozostawieniu pacjentki na oddziale wewnętrznym. A to czemu? Zagrożenie życia, zdrowia? LUDZIE PO PIERWSZE CZYTAJCIE CAŁY ARTYKUŁ A POTEM Z SENSEM PROSZĘ. CZY TO JUŻ IDIOKRACJA?
38. Dodane przez dara, w dniu - 13-02-2013 22:30
http://www.wspr.pl/index.php?option=com_conte(...)id=21&Itemid=72 
 
a to dla tych którzy dużo gadają a mało robią!!!
39. Dodane przez Adrian, w dniu - 13-02-2013 22:32
http://www.wspr.pl/index.php?option=com_conte(...)id=21&Itemid=72 
 
Jeżeli waszym zdaniem w/w przypadku nie ma zagrożenia zdrowia lub życia to mam pytanie: 
-Dlaczego ta dziewczyna leży od poniedziałku (dnia wzywania karetki) do teraz na oddziale? 
Osobiście sądzę, iż bez powodu jej tam nie przetrzymują i nie robią jej badań dla zabawy. 
Widocznie musiało być zagrożenie zdrowia skoro ta osoba nadal tam przebywam, wszystkich WSZECHWIEDZĄCYCH serdecznie pozdrawiam i zapraszam do przeczytania lektury z linku, który umieściłem.
40. Dodane przez majki, w dniu - 13-02-2013 23:27
Karetka powinna przyjechać i tyle!! 
Kilka lat do tyłu:spadłem z wysokośći(ok 4m)na beton.Całe szczęście upadłem na lewy bok.Zatkało mnie tak że przez pierwszą minutę nie mogłem złapać oddechu,szczerze mówiąc myślałem że się uduszę.Ból niesamowity.Widział to brat,od razu tel na pogotowie.Leżałem tam,darłem się z bólu,płakałem,mdlałem.Brat zapakował mnie do auta i gazem do najbliższego szpitala.Stały przy nim 2 karetki.A że sytuacja miała miejsce w nocy,to zaspana pani lekarka mówi do brata"my tu nic nie pomożemy,wieź go pan do Lubina".Mówię bratu,nie dyskutuj z nią,lecimy na Lubin bo nie wyrobię z bólu.W aucie zemdlałem ze 2 razy,ręka spuchła do rozmiarów xxxxxxxxxxl.Dojechaliśmy,nie mogłem się ruszyć z auta,brat mnie wyciągał.I znowu jaja:lekarz mnie obejrzał,dał karteczkę i mówi"pod salę rtg i czekać"Tu już brat chciał go (...),nerwy mu puśćiły.Z wielką łachą zrobili rtg po 10 min.Ręka złamana w 3 miejscach,pęknięta w 2,spuchnięta jak balon a babka na rtg (...) mnie że nie ustawiam ręki do zdjęcia tak jak ona chce!!Złapała mnie za rękę i....wykręca na wszystkie sposoby aby do zdjęcia było ok!!!!Z bólu już chciałem ją uderzyć.Nawrzucała mi od mięczaków i wogóle że faceci to dupy i lalusie,za to kobietki są twardsze! 
Taka to nasza służba zdrowia!!! 
Pytałem po wszystkim brata czemu pakował mnie do auta,przecież mogłem złamać kręgosłup czy inne takie.Co powiedział?Karetki nie chcięli dać,będzie za 45 min najszybciej a najlepiej pakuj go pan w auto i przywieź!!! 
Skandal i tyle!!!
41. Dodane przez xxx, w dniu - 13-02-2013 23:40
po co wezwać taxi i płacić jak karetka musi przyjechać i to najlepiej S i to za darmo
42. Dodane przez Sandra, w dniu - 14-02-2013 00:41
JAKBY ZALEZAŁO TAK NAPRAWDĘ NA ZDROWI TO RODZICE BEZ KARETKI - NATYCHMIAST BY ZAWIEŻLI TAKSÓWKA DO SZPITALA
43. Dodane przez xxx, w dniu - 14-02-2013 01:05
wzywajmy do zapalenia oskrzeli w sezonie grypowym i nie tylko...3 karetki na powiat Głogowski-ponad 150 tys mieszkańców...ten co ma zawał albo udar moze jeszcze troche poczeka?..a do tych co giną w wypadkach pojedzie lekarz z POZ. Wzywacie karetki bo kolejki w POZ-ach i myslicie że dzieki karetce ominiecie ogonek cierpliwie czekających pacjentów i niemiłe zaskoczenie jak zespół po zbadaniu zawiezie do tego POZ-u który omijaliście i postawi na końcu kolejki bo tak się dzieje. Myślcie! Karetka to nie taxi a szpitalne izby przyjęć nie są z gumy.POZ-y działają całą dobę w każdym mieście...wystarczy zadzwonić po lekarza i zamówić wizytę domową. A kom.40 nie dostał karetki bo chyba właśnie była do zapalenia oskrzeli albo bóli miesiączkowych. Wiec pretensje do społeczeństwa że wzywa do nieuzasadnionych przypadków i odbiera szansę na RATUNEK.
44. Dodane przez lol, w dniu - 14-02-2013 01:06
Więc odpowiadam na Państwa pytanie - Kraetkę wzywać mogą osoby,które znajdują się w stanie zagrożenia zdrowia lub życia,wymagające opieki i interwencji ZRM(zespołu ratownictwa medycznego). Zachowała się Pani prawidłowo czyli wykonała polecenie dysp.med i zawiozła córkę do Szpitala dodajmy,że przytomną!!Więc skąd te pretensje do Dyspozytora??Niedawno była afera medialna,że człowiek zmarł na ulicy bo zabrakło Karetki. Gdzie była karetka??Wiozła pacjenta chodzącego,przytomnego z zapaleniem oskrzeli do Szpitala??!!Najbardziej pretensjonalne towarzystwo ,które jako jedyne płaci mega składki to Głogowianie a reszta ludzi...płać składki i korzystają z usług całodobowej pomocy POZU(który za darmo jeżdzi na wizyty,ale niedouczony naród o tym nie wie-lepiej nakręcać się aferami niż uczyć)Jeżeli dziewczyna wylądowała na wewnętrznym to pretensje do lekarza,który przepisał antybiotyk zamiast skierować Panne do Szpitala!!
45. Dodane przez do 40, w dniu - 14-02-2013 09:04
chłopie ty jesteś albo pusty albo nienormalny, ty myślisz że rtg to lekarstwo? baba wie jak ma być ręka żeby wyszło zdjęcie żeby można było na jego podstawie leczyć dalej, chłopie jak źle położysz rękę to ze zdjęcia nic nie wiadać a ty sie do kobiety rzucasz?? no głupek zwykły. Piszesz ze pod szpitalem stały karetki jak brat cie zawiózł? chłopie spadłeś na beton to trzebabyło po pogodowie dzwonić to by przyjechali w chwil kilka a nie gadać że stały karetki a nikt ich nie powiadomił. chyba na łeb spadłeś psycholu
46. Dodane przez Wiola, w dniu - 14-02-2013 10:27
Dlaczego robicie aferę z powodu karetki ? Ja się pytam gdzie jest lekarz rodzinny i wizyty domowe za co płacimy tak astronomiczne składki , a zapalenie oskrzeli to nie ból zęba i powinna uzyskać pomoc żadna łaska .
47. Dodane przez M, w dniu - 14-02-2013 11:20
Droga matko dziewczyny - z punktu widzenia medycznego postąpiła pani jak najbardziej prawidłowo: 40stopni to nie jest temperatura z którą się chodzi po przychodniach, jeżeli do tego był atak zespołu bólowego, to pacjent jak najbardziej kwalifikował się do wizyty ratowników medycznych, których ZADANIEM jest ocena stanu pacjenta i czy brać do szpitala czy nie. W NORMALNYM pastwie ratownicy przyjechaliby i ocenili - prawdopodobnie zabrali dziewczynę do szpitala. W naszym państwie - pani musiała sama dowieźć córkę, lecz nie należy za to winić dyspozytorki (kobieta dzieli jak umie tą liczbą karetek którą mamy), ale cały system i wojewodę, który o ilości karetek u nas decyduje. Decyzja o telefonie na pogotowie jak najbardziej słuszna.
48. Dodane przez michu, w dniu - 14-02-2013 13:46
W tym całym bajzlu dyspozytorka jest najmniej winna. Ma niewiele karetek do dyspozycji, a ponadto przepisy i procedury, których musi przestrzegać. Szukajcie problemu w systemie, a nie szeregowym pracowniku.
49. Dodane przez Leon, w dniu - 14-02-2013 13:56
Ja nie rozumie dlaczego dzwoniąc z pod głogowa na nr 999 karetka do Serbów w nocy ok godz 24.30 jedzie 25 min do chorego z wezwaniem na serce ??kiedyś dzwoniąc do głogowa na 999 karetka jechała góra 10min w dzien. Dyspozytorka w Legnicy mnie pyta a gdzie są te Serby jak tam dojechac ?? Czy to nie kpina ?? może centralę jeszcze zrobią we Wrocławiu albo w Warszawie. Kpina bezmyślna a my za to płacimy.A co do tematu to dyspozytorka nie robiła łaski i minimum ratowników powinna wysłać !!!!!!!!!! a jak mało karetek to nalezy miasto zaopatrzyć w kolejną Panie ARYŻ odpowiedzialny za służbę zdrowia
50. Dodane przez ziutek, w dniu - 14-02-2013 20:41
do 19 letniej (...) z zapaleniem oskrzeli karetka a wieczorem na izbie przyjęć kolejka matek z niemowlakami(...)
51. Dodane przez Do 40, w dniu - 14-02-2013 22:10
Sam widzisz - ty zwijałeś się z bólu, a karetka będzie za 45 minut. Jak tylko odwiozą chorego pana z bolącym brzuchem, albo dziewczynę z gorączką do przychodni. Więc dalej namawiaj, żeby wzywać karetkę do błahych przypadków.
52. Dodane przez sandra, w dniu - 15-02-2013 03:51
KARETKA TO NIE TAKSÓWKA
53. Dodane przez rocco, w dniu - 15-02-2013 08:40
skaleczyłem się w palca mam 32 lata, czy mama ma wezwać pogotowie? proszę o podpowiedź
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama