Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
5
Maja 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Irena, Teodor,
Waldemar,
DZIEŃ
LEŚNIKA I DRZEWIARZA
Do końca roku 240 dni.
Start arrow Głogów arrow Pamiętali o bohaterach

Pamiętali o bohaterach

Pamiętali o bohaterach

01.03.2013. Radio Elka, Maciej Iżycki
0301_wykleci.jpgGłogowianie uczcili pamięć Żołnierzy Wyklętych. Na murze cukrowni odsłonięto tablicę upamiętniającą działający w tym zakładzie oddział Armii Krajowej „Zawisza”. Setki, głównie młodych mieszkańców Głogowa, przeszło ulicami miasta w marszu Żołnierzy Wyklętych.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pomysłodawcami umieszczenia tablicy upamiętniającej oddział AK „Zawisza” na cukrowni, byli członkowie Fundacji im. Bolesława Chrobrego. Podczas piątkowej uroczystości Jacek Misztal, prezes fundacji, przypomniał ideę Narodowego Dnia Pamięci o Żołnierzach Wyklętych.

- Jest to święto, które jest wyrazem hołdu dla żołnierzy drugiej konspiracji, za świadectwo
męstwa, niezłomnej postawy patriotycznej i za krew przelaną za ojczyznę. Sama data 1 marca nawiązuje natomiast do wydarzeń z 1951 roku, kiedy w więzieniu mokotowskim, strzałem w tył głowy, wymordowano ostatnią komendę zrzeszania Wolność i Niezawisłość -
mówił prezes Misztal.

W uroczystości przy cukrowni wzięło udział wielu głogowian. Byli wśród nich między innymi kibice Chrobrego Głogów. Byli również tacy, którzy na własnej skórze przekonali się, w jaki sposób komunistyczna władza traktowała Żołnierzy Wyklętych. Jedną z takich osób był Zdzisław Ściernicki pseudonim „Lis”, również żołnierz niepodległościowego podziemia. Uroczystość była okazją do wspomnień. Między innymi o okolicznościach aresztowania Mariana Rączki, dowódcy oddziału AK „Zawisza”.

- On pracował jako hydraulik w cukrowni. Strażnik poszedł po niego i powiedział mu, że iść do personalnego. Tam już na niego czekali ubowcy. Kiedy go zabrali, ja całymi dniami czekałem, kiedy przyjdą po mnie. Ale na szczęście nikt tutaj nie wiedział, że działem z Rączką. Ja mieszkałem już wówczas w Krzepowie i to on do mnie zazwyczaj przyjeżdżał - opowiadał 87-letni głogowianin.

Po odsłonięciu tablicy na cukrowni, uroczystości przeniosły się do ratusza. Tam otwarto wystawę „Walczyliśmy o nową Polskę - Polskę dla wszystkich”. Spod ratusza wyruszył również Marsz Żołnierzy Wyklętych. Jego uczestnicy przeszli ulicami miasta do kościoła św. Klemensa, gdzie odprawiona została msza w intencji żołnierzy niepodległościowego podziemia. (mai)
 
Komentarze (24)
1. Dodane przez kazik, w dniu - 02-03-2013 07:24
Przeszli? To byla maskara. Detonacje i okrzyki jak na meczu. Wstyd i hanba. I policja ktora nie reagowala na odpalanie petard. Wiocha to byla a nie manifestacja, ci organizatorzy to jedna wielka porazka.
2. Dodane przez TONIO, w dniu - 02-03-2013 09:50
Porażka to zachowanie takie jak twoje.Siedzieć cicho i krytykować,najlatwiej i najwygodniej.Gdybyś się pofatygował na manifestację inaczej byś to ocenił.Ale,wiesz co?,jak będzie kolejna ,to siedż w domu (...).Dla organizatorów wielki szacun.
3. Dodane przez Polecam, w dniu - 02-03-2013 09:35
Kazik'u Twoja manifestacja odbedzie sę 1 maja i 22 lipca.
4. Dodane przez Polak RP, w dniu - 02-03-2013 09:41
Dla tych morderców którzy w większości byli członkami NSZ które czyściły wspólnie ze zdrową tkanką wermachtu polskie wsie z żydów i komunistów paląc i mordując nawet dzieci "tych nie polaków" to ja żądam powrotu ZOMO by zrobić zdrowy porządek z kibolami nie kibicami. CHICHOT HISTORII REPREZENTANCI TYCH BIEDNYCH WYKLĘTYCH...ci co wiedzą prawdę w życiu by nie czcili morderców! Piszę to bo wiem prawdę od dziadek - przedwojenny oficer i cała wojna w lesie, ojciec jak wybuchła wojna miał 14 lat i też walczył. Po wojnie też swoje odsiedzieli w pierdlu za Polskę. Nigdy nie powiedzieli dobrego słowa o tych niby żołnierzach którzy nie wykonali rozkazu bo wiedzieli co robili wspólnie z wermachtem!!! Kibol to nie polak, hołota!!!
5. Dodane przez won z POPiSem, w dniu - 02-03-2013 09:47
no, już w następnych wyborach będziemy mieli okazję zdjąć z tych pisiorskich bojówek ciężar władzy.a to całe ograniczone umysłowo kibolstwo mocne jest tylko w grupie i w gębie i za pieniądze podatników.amen
6. Dodane przez Franco, w dniu - 02-03-2013 10:16
"Polak RP" Twój dziadek to był oficerem ale krasnej armii. Takie dyrdymały to możesz sadzić takim nieukom jak Ty, co to skończyli wieczorowy uniwersytet marksizmu-leninizmu!
7. Dodane przez historyk, w dniu - 02-03-2013 10:21
Nawet gdyby żołnierze NSZ współdziałali z wehrmachtem przeciw komunistom (teza głoszona tylko przez komunistów zresztą) to co w tym złego? Komuniści to tacy święci? A Katyń, Charków, Osztaszków, Miednoje? A setki tysięcy Polaków wywiezionych do Kazachstanu i na Syberię? To zrobił też wehrmacht? A jakoś po tych wydarzeniach Polacy z nimi współpracowali walcząc ze wspólnym wrogiem - Niemcami. Czasem sytuacja wymusza współpracę z wrogiem, aby pobić innego wroga, dużo groźniejszego, którym wówczas byli Niemcy. Po wojnie jednak sytuacja się zmieniła i przeciwnikiem stali się komuniści. Wówczas ten dziwny alians miałby uzasadnienie.
8. Dodane przez q, w dniu - 02-03-2013 10:55
Niektórzy "wolną" Polskę mieli w czasach stalinowskich ! Przykre, to i zarazem śmieszne. Dawniej stalinowcy, a dzić europejczycy!
9. Dodane przez my,Naród, w dniu - 02-03-2013 11:03
nie będzie kibol pluł nam w twarz, ani uczył nas patriotyzmu
10. Dodane przez Michał, w dniu - 02-03-2013 11:52
Dobrze, że jest tablica upamiętniająca żołnierzy AK "Zawisza". Ale co mają oni wspólnego z Żołnierzami Wyklętymi? Przeciez AK zostało dawni zrehabilitowane i przywrócono jej żołnierzom wszelkie honory. Tabliczka z nazwiskiem mojego dziadka - żołnierza AK (zamordowany w KL Dora-Mitelbau) znajduje się na Pomniku Państwa Podziemnego i AK w Poiznaniu, a nie na jamś pomniku wyklętych. Ciekawe, czy ci młodzi z NOP-u i Kibice Chrobrego, oprócz okrzyków i palenia rac, mają jakąkolwiek wiedzę z naszej historii bliskiej? Mam co do tego poważne wątpliwości.
11. Dodane przez Daniel, w dniu - 02-03-2013 13:32
Jak zwykle wycie i toczenie piany tylko w internecie. Michałku - ależ owszem, młodzi nacjonaliści z NOP bliską nam historię znają wręcz doskonale.
12. Dodane przez abc, w dniu - 02-03-2013 14:08
kibole Chrobrego mysleli,ze wracaja z meczu.Pomylili pojecia.
13. Dodane przez trochę prawdy prosto w oczy, w dniu - 02-03-2013 15:45
Organizacja działająca w głogowskiej cukrowni nie miała nic wspólnego z Armią Krajową. 
Organizacja działająca w cukrowni nie była organizacją zbrojną w strukturach jakiejkolwiek zbrojnej nie działała. 
Organizacja działająca w cukrowni była organizacją przypominającą partię kanapową. 
TONIO i Franco. Najłatwiej ubliżać będąc anonimowym. Prawda? Nie wiesz Franco kim był dziadek Polaka RP to delikatnie mówiąc morda w kubeł. TONIO, czy udział w źle przygotowanej imprezie nobilituje jej uczestników czy raczej deprecjonuje w oczach innych? Pochodnie źle mi się kojarzą. Może jeszcze spalilibyście kilka niepoprawnych politycznie książek? 
 
Kilka słów do historyka. 
Jest takie stare powiedzenie krążące wśród nie poddających się koniunkturze politycznej historyków: Historia jest największą prostytutką wśród nauk, oddaje się każdemu rządowi. Nie ma mowy w tym artykule tylko i wyłącznie o żołnierzach NSZ. Odnosisz się tylko do tej jednej organizacji mającej na swych rękach krew niewinnych ludzi mordowanych ot tak sobie, dla postrachu, aby pokazać innym siłę. Dzisiaj część historyków zaczyna bawić się historią, gdybają co by było gdyby. W innym topiku widoczna jest niewiedza i polityczny koniunkturalizm. Młodzi ludzie o nieukształtowanych poglądach, z minimalną wiedzą historyczną dają się łatwo otumanić demagogom i pseudohistorykom. Brak pracy, niedouczenie, frustracja już nie raz i nie dwa pokazały do czego prowadzi podporządkowanie sobie motłochu, zawiedzionych i szukających atrakcji. Wykorzystali to faszyści i komuniści.  
Nie jestem zafascynowany w jakiś sposób Lechem Wałęsą, ale wydaje się, że miał rację gdy mówił, że dzisiejszych podżegaczy z IPN-u, Kaczyńskiego kiedyś ktoś rozliczy za burdy i kłamstwa.  
Właśnie minęło dwadzieścia lat od czasu gdy rozbuchał się język nienawiści. Jeżeli jeszcze ktoś myśli, że zaczęło się to po prezydenturze Lecha Kaczyńskiego to myli się. 
Właśnie dwadzieścia lat temu Jarosław Kaczyński podpalił kukłę urzędującego prezydenta i nie był nim Jaruzelski ani Kwaśniewski.  
 
Więcej rozwagi i trzeźwości.
reklama
14. Dodane przez Franco@, w dniu - 02-03-2013 16:38
Trochę prawdy prosto w oczy@ Domyślam się skąd się wziął twój nick, najpewniej zaczerpnąłeś go z moskiewskiej "Prawdy", naczelnego organu prasowego bolszewików (to tak na marginesie). Widać że o formacji AK "Zawisza" nie masz bladego pojęcia. Gdybyś miał przytoczyłbyś przynajmniej parę faktów na potwierdzenie swoich tez, oczywiście takich faktów nie znasz, zapewne nawet nie wiesz kto jest autorem opracowania na temat tego właśnie oddziału, ale czego wymagać od gościa który potrafi jedynie powtarzać puste frazesy żywcem zaczerpnięte z komunistycznej propagandy. To się tyczy Twojej wiedzy o NSZ, o której to wiedzę czerpiesz zapewne z takich dzieł jak "Barwy walki" Moczara. A wystarczyłoby sięgnąć do akt wywiadu i kontrwywiadu niemieckiego, zdeponowanych w Archiwum Akt Nowych, w których znajduje się obszerny raport na temat NSZ. Najpierw się doucz człowieku, zanim zaczniesz tutaj mentorować
15. Dodane przez Michał, w dniu - 02-03-2013 19:39
do 13. Nie zgadzam się z moim przedmówcą, bo pod hasłem AK Zawisza można w internwcie znaleźć inne materiały. AK Zawisza działało w wielu powiatach woj. poznańskiego i wrocławskiego. W Głogowie nie była to organizacja zbrojna, ale coś na kształt WiN, która również działała w sposób pokojowy, a ciężko ją nazwać "ugrupowaniem kanapowym". 
Podobnie było z Pierwszą "S", która działała w sposób pokojowy. Były w niej wyjątki, które parły do konfrontacji z władzą. Podziały te uwidoczniły się po ogłoszeniu stanu wojennego (Solidarnośc Walcząca, etc...). Dlatego stawianie pod współnym mianownikiem WiN, NSZ, że o zdegenerowanych oddziałach, któte pod zwykłą ściemą walki z komuną rabowały i mordowały ludzi niewinnych, uważam za nieporozumienie. 
Nie zawsze walka zbrojna jest potrzebna, metody pokojowe też przynoszą efekty. 
Jednak nazwanie tych ludzi organizacją kanapową jest nie na miejscu, bo za swoje przekonania zapłacili wyrokami więzienia. Aczkolwiek oczekiwanie przez nich na sukces w 1949 roku, gdy stalinizm szalał, uważam mówiąc delikatnie za anachroniczne. Ale komuna jednak padła jak pućka na beton.
16. Dodane przez prawda boli, w dniu - 02-03-2013 21:59
Jego dziadek był DZIADEM i sprzedawczykiem . Chciał sprzedać Polskę ,ale mu nie wyszło ,ale martwic się nie musi,bo nieudolność i beznadziejna prowokacje przejął po samym dziadku. Brawo kibice! Pozdrowienia od normalnego z Polkowic. Część i chwala bohaterom !!!
17. Dodane przez glogowianin..., w dniu - 03-03-2013 01:38
...uczestnik wczorajszych obchodów. 
Nie chce mi się nawet dyskutować z bolszewikami, bo zwyczajnie ręce opadają.  
Tyle lat po wojnie, a bolszewia ciągle żywa. "Bandyci", "mordercy", "zdrajcy"... Proszę państwa, GDYBY NIE BOLSZEWICY, NIE BYŁOBY ŻADNYCH OFIAR! Wszyscy by sobie żyli w ciszy i w spokoju!  
Może porozmawiamy o sowieckich ofiarach? O niewinnych Polakach, którzy zginęli z rąk NKWD, KBW, UB... Ilu ICH było? Setki tysięcy? Czy może miliony? To pytanie retoryczne.  
Piękne kazanie wygłosił wczoraj ojciec Ludwik u Redemptorystów..."Łatwiej zmienić ustrój, o wiele trudniej zmienić człowieka"- to cytat kardynała Stefana Wyszyńskiego. Ale jakże proroczy.  
Polska była jedynym krajem w czasie II wojny światowej z krajów podbitych, który NIE PODPISAŁ AKTU KAPITULACJI. I jedynym krajem z krajów podbitych, w którym NIE POWSTAŁA V KOLUMNA!!!!! 
Jak tak czytam niektóre komentarze, to niestety dochodzę do wniosku, że po wojnie polscy zdrajcy utworzyli sowiecką V kolumnę, i do dzisiaj jest ona aktywna. Bo inaczej nie można wytłumaczyć niektórych komentarzy, jak tylko tym, że bolszewicy ciągle żyją wśród nas, i decydują jak, i co mamy myśleć.  
A to znaczy, że hasła "a na drzewach...", albo "raz sierpem, raz młotem...", SĄ CIĄGLE AKTUALNE! Znaczy, sprawiedliwa opcja rumuńska ciągle przed nami...
18. Dodane przez Marek, w dniu - 03-03-2013 13:51
Sa bochaterami.A dzisiaj tak traktuje sie ksiazki
19. Dodane przez ja, w dniu - 03-03-2013 14:30
Oddający hołd Wyklętym-macie rację. Tylko nie mówcie językiem Palikota,Niesiołow skiego,Bartoszewskiego,Pawłowicz,Środy itp. (prawda, że po każdej stronie politycznej jest za dużo agresji?) Nie zniżajcie się do tego poziomu a przekaz waszej słusznej sprawy będzie lepszy.
20. Dodane przez G A L I Z I E N, w dniu - 03-03-2013 19:16
Te wszystkie organizacje prawicowe, maja rację i prawdziwy Polski patriota powinien je popierać.Mam nadzieję że kiedy dojdą do władzy komuniści i urzędasy którzy niszczą Polaków coraz większymi opłatami,urzędnicy z urzędów skarbowych którzy niszczą Polskich Katolickich przedsiębiorców łamiąc im kręgosłupy i przyczyniając się do bezrobocia aby pobyć się konkurencji i całkowicie podporządkować Polskę obcemu kapitałowi.
21. Dodane przez re 4, w dniu - 03-03-2013 22:14
Zamknij się ty (...) społeczna, czy jakiś tam pociotku tych zbrodniarzy komunistycznych !!! 
Za mało twoi zbrodniarze wymordowali polskich patriotów w katowniach ub, wsi i sb ???!!! 
Z ciebie taki Polak jak z koziej d... trąba !!!
22. Dodane przez głogowianinie, w dniu - 03-03-2013 22:17
Jak zwykle dajesz popis niekompetencji i zakłamania. 
Co oznacza zdanie: Gdyby nie było bolszewików, nie byłoby żadnych ofiar. No pewnie, sami Niemcy wymordowali by Polaków. Gdyby nie było Niemców to może i II wojny by nie było. Gdyby nie było ONR-u i reszty syfu to nie byłoby gett ławkowych i pogromu w Jedwabnem. Gdyby nie było NSZ to nie byłoby walk i wzajemnych mordów z GL. 
Gdyby nie było Berezy Kartuskiej i płka Kostka-Biernackiego to Niemcy nie mieliby wzorów obozów pracy.  
Właśnie! Łatwiej zmienić ustrój, o wiele trudniej zmienić człowieka. W takich jak ty, mimo zmiany ustroju już dwadzieścia lat przeszło ty nadal przesiąknięty jesteś komuną bo tylko ty masz rację a reszta na stos. Za przekonania palono od wieków a ty nadal jesteś inkwizytorem i homo sovieticus. Raz sierpem, raz młotem czerwoną hołotę. Miał rację w kazaniu redemptorysta. Trudno wypędzić bolszewika z głogowianina. Może młot by pomógł?  
Niektóre komentarze? 
Czy ten zarzucający mającemu inne zdanie, że jego dziadek był bolszewikiem bo walczył o polski Poznań? Był bolszewikiem bo walczył w szeregach AK? Za to, że Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej wyraźnie odciął się od wielu bandytów podszywających się pod walkę o wolność a wyciąganych jak króliki z kapelusza przez nawiedzonych "historyków" z IPN?  
Post niżej twojego jakiś tam "ja" apeluje by nie używać języka Niesiołowskiego, Palikota itd. Zapomniał o Kaczyńskim, Macierewiczu i ubranych w świńskie ryje zadymiarzy. No i jeszcze "głogowianin", niech mu tam, niech ma i razem z nimi będzie. 
Oj, głogowianinie. Trącisz mi lumpenproletariatem w najgorszym wydaniu. Trocki byłby z ciebie dumny. Gebels zresztą taż. Jesteście po jednej matce - zwie się bieda.
reklama
23. Dodane przez Leszek, w dniu - 04-03-2013 08:44
w szeregach władzy w dalszym ciągu władzę maja byli członkowie komunistycznej PZPR. a oprawcy Z UB MO, Prokuratury i komunistyczni sędziowie mają większe emerytury niż ich OFIARY którym złamano życie i zdrowie
24. Dodane przez do kom.22, w dniu - 04-03-2013 16:40
do kom.22 cyt:Gdyby nie było ONR-u i reszty syfu to nie byłoby gett ławkowych i pogromu w Jedwabnem'' przypomnij sobie kto w 1968 r wygonił z Polski resztę Żydów-ONR czy jednak komuna?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama