Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
15
Maja 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Atanazy, Berta,
Izydor, Jan,
Nadzieja, Zofia
Do końca roku 230 dni.
Start arrow Głogów arrow Koledzy nie powstrzymali

Koledzy nie powstrzymali

Koledzy nie powstrzymali

08.07.2013. Radio Elka, Maciej Iżycki
0604_radiowoz.jpgNieletni wandal uszkodził samochód. Piętnastolatek wskoczył na toyotę zaparkowaną na jednym z głogowskich parkingów. - Chłopak był pod wpływem alkoholu – informuje Bogdan Kaleta, rzecznik głogowskiej policji.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W nocy, około godziny 1.00, przez jedno z głogowskich osiedli przechodziła hałasując grupa młodych osób. W tym czasie policjanci otrzymali zgłoszenie o uszkodzeniu
pozostawianego na parkingu samochodu.

- Świadkowie wskazywali na jednego z tych nastolatków. Okazało się, że głogowianin, w przypływie fantazji, wskoczył na przypadkowo napotkany pojazd. Piętnastolatek był nietrzeźwy. Miał blisko półtora promila alkoholu w organizmie. Uszkodzenia auta są spore. Właściciel wycenił je na 1500 złotych. Nastolatek nie był sam. Żaden z jego kolegów nie odwiódł go od pomysłu biegania po samochodzie - mówi Kaleta.

Policjanci zatrzymali całą grupę. Większość z tych młodych ludzi była nietrzeźwa. Nieletni zostali odebrani przez rodziców. Decyzje w sprawie 15 - latka, który uszkodził toyotę, podejmie sąd dla nieletnich. (mai)
 
Komentarze (44)
1. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 08-07-2013 11:50
prace publiczne dla gówniarza a rodziców obciazyć kosztami
2. Dodane przez YEO, w dniu - 08-07-2013 13:15
NO TO NASZA POLICJA MA SIE CZYM POCHWALIĆ...A TAM GDZIE GRUPY NASTOLAKTÓW PIJA CAŁYMI NOCAMI I KRZYCZA POD OKNAMI TO POLICJI NIE MA...NA CO IDA NASZE PIENIĄDZE???
3. Dodane przez she, w dniu - 08-07-2013 13:46
Do kom. 2 - chyba dobrze ze go złapali!!!! Gdybyś był właścicielem zniszczonego samochodu pisal byś inaczej
4. Dodane przez do 1, w dniu - 08-07-2013 13:55
a dlaczego chcesz obciążać rodziców? 
jego matka i ojciec skakali po tym aucie? 
 
a może nauczyciela, bo źle wychował? 
a może sąsiada bo zły przykład dał? 
a może policje, bo za późno zainterweniowała?
5. Dodane przez nie policjant, w dniu - 08-07-2013 14:08
Policja ma odpowiadać za wychowanie młodzieży? 
Godzina 1 w nocy. 
Pijany 15-latek. 
Pijani koledzy. 
Zero szacunku dla cudzego mienia. 
 
A ja się pytam: Gdzie byli rodzice? 
 
Po skakaniu po karoserii tylko 1500 złotych? Ja bym gówniarza i jego rodziców wykasował za wymianę blacharki a nie za szpachlowanie i malowanie. Ostatecznie szpachlowany i ponownie malowany samochód traci znacząco na wartości. 
 
Jeszcze raz - Gdzie rodzice i kto gnojowi sprzedał alkohol?
6. Dodane przez do 5, w dniu - 08-07-2013 14:42
a co ma zrobić rodzić? 
do kaloryfera go kajdankami przykuć? 
 
chcieliście wolnosci to macie 
smarkacza nie można palcem tknąć bo rodzic zostanie do wiezienia wsadzony za znęcanie nad dzieckiem 
 
skąd dzieciaki takie przykłady mają? 
OD DOROSŁYCH !!!! 
setki pijanych kierowców 
tylko kombinatorstwo i złodzieje mają racje bytu 
 
tuska karać za zniszczony samochód 
bo tu jest państwo winne z chorym prawem a nie rodzice
7. Dodane przez 123456789, w dniu - 08-07-2013 15:00
wina policji!
8. Dodane przez YEO, w dniu - 08-07-2013 15:08
OWSZEM DOBRZE ZE GO ZŁAPALI TYLKO NIE WIEM Z JAKIEJ OKAZJI TEN NEWS?? ZŁPALI JEDNEGO PRZESTEPCE NA 100 W CIAGU MIESIĄCA TO LEKKI DRAMAT POKAZUJĄCY BEZRADNOŚĆ GŁOGOWSKIEJ POLICJI, NIESTETY ALE TAKICH WYBRYKÓW JEST SETKI W KRAJU A WYGRYWALNOŚĆ ICH JUŻ NIE WSPOMINAJĄC O ZŁAPANIU SPRAWDZY ZNIKOMA
9. Dodane przez Ups!, w dniu - 08-07-2013 15:09
Bravo za akcje to tym raze policjani wykonując czynośći prewencyjne dojechali bez stłuczki? ;)
reklama
10. Dodane przez dgl, w dniu - 08-07-2013 15:16
a ja byłbym za tym by takich pajaców oddawać w ręce właścicieli uszkodzonego mienia. w wieku 15 lat mniej więcej powinno się wiedzieć co się robi i jakie mogą być tego konsekwencje
11. Dodane przez re 6, w dniu - 08-07-2013 16:27
Umiał zmajstrować to niech odpowiedzialność za stwora bierze. A nawet do kaloryfera przykuć, kasy nie dać, lanie sprawić jak gadanie nie pomoże, na konsultacje do psychologa, drzwi zamknąć i niech na wycieraczce się prześpi. 
Ty nam tutaj z Tuskiem wyjeżdżasz. Czy to Tuskowi wolność z rozwolnieniem się pomyliła czy niewydarzonym rodzicom? Tusk wychowuje bandytów i chuliganów czy rodzice? Skoro rodzic ubliża nauczycielom w szkole gdy jego bachor narozrabia to też wina Tuska i PO? 
Puknijcie się w czoło i popatrzcie na siebie. Takie będą Rzeczypospolite jakie młodzieży chowanie. Chowanie w domu a nie na ulicy czy szkole. Dupa nie szklanka, jeszcze nigdy się nie zbiła. Gdy mamuśka broni nawalonej jak stodoła nastolatki, gdy tatuśko tłumaczy, że synalek przecież tylko piwo wypił to też wina Tuska? Ci niewydarzeni rodzice przecież dorastali kilkanaście lat temu a nie pod rządami PO czy nawet PiS. Nie partie a rodziny mają wychowywać dzieci i to rodzice skoro sprokurowali takie coś powinni odpowiadać materialnie nie tylko za straty czysto materialne, ale i za brak opieki nad dzieckiem oraz niemożność korzystania ze zniszczonego samochodu. 
Szlaban na tydzień bez internetu i tv i zaraz spokornieje.
12. Dodane przez Grzegorz, w dniu - 08-07-2013 16:35
O 1:00 to sie spi a nie szlaja po miescie.
13. Dodane przez górnik, w dniu - 08-07-2013 17:14
poniósł go melanż :)
14. Dodane przez lol, w dniu - 08-07-2013 17:54
na jakim to osiedlu? czasem nie na piastowie ?
15. Dodane przez re 11, w dniu - 08-07-2013 18:23
tylko, że to partie zabraniaja dać w d** dziecku 
tylko, że to pedagog w szkole mówi, że dziecko sięga po piwo i narkotyki, "tylko eksperymentuje" 
tylko, że to rodzic ma problemy jak dziecki "spi na wycieraczce" 
tylko, żeby wsadzić dziecko do ośrodka, trzeba czekac 10 miesięcy na miejsce 
i co ma zrobic ojciec, czy matka 
zwolnić sie z pracy przywiązać sie sznurkiem do dzieciatka kochanego i nieodstępować go na krok?? 
zamknąć w pokoju nie wypuszczać? 
 
pierwszy bedziesz płakał o naruszaniu wolności młodego człowieka 
 
młody zawinił, w ciagu 24 godzin powinien wylądować w ośrodku
16. Dodane przez dziadek, w dniu - 08-07-2013 18:40
a może rodzice powinni wiecznie odpowiadać? 
skoro kare za czyny 15-latka ma ponosic rodzic 
to dlaczego nie za czyny 20-latka? 
40-latka? 60-latka? 
zdaje sie, że zarówno 15-latek i 60-latek wie co mozna, co jest złe, 
skoro 60-latek robi szkody, nalezy ukarać jego rodziców 
rodzeństwo, a moze jego wnuki??
17. Dodane przez nie pękaj, w dniu - 08-07-2013 19:01
haha konkretna impreza bd co wspominać :) pozdrowienia dla ludzi którzy potrafią się bawić a nie sztywniaków którzy wyzywają od Gnojów Pewnie połowa była taka sama xD
18. Dodane przez Joanna, w dniu - 08-07-2013 19:18
Dane przez mieszkankę.To sie działo na os.Piastów,ale zapomnieli napisac ze ci chłopcy wczesniej 5 minut wywrócili pojemnik ze szkłem i narobili chałasu na cale osiedle a potem sie mscili na somochodach i alarm jednego ich wypłoszył,taką mamy swietną młodzież ale to wina rodziców bo 15 latki o tej porze powinni byc w domu.
19. Dodane przez józef, w dniu - 08-07-2013 21:04
co wyście się rodziców uczepili? 
może rodzice Adolfa H powinni za jego czyny odpowiadać? 
rodzice Lenina powinni być wykopani i osądzeni?? 
 
oni mają 15 lat, wiedzą co czynią
20. Dodane przez melchior, w dniu - 08-07-2013 23:01
no się dziwić jak na wakacje nie ma żadnych zabaw organizowanych dla dzieci ...
21. Dodane przez Dawid, w dniu - 09-07-2013 09:39
Wspomne także o tym, że skazali na dodatek tego niewinnego, bo tak "twierdzą" świadkowie. Brawo, brawo, brawoo dla naszej świetnej policji z Głogowa. Pozdrawiam ;)
22. Dodane przez dziadku, w dniu - 09-07-2013 11:28
Wiem, że z racji wieku masz prawo mieć radykalne sądy. Tyle tylko iż skleroza nie pozwoliła ci zapamiętać jednej rzeczy - 20, 30 czy 40-latkowie są w świetle prawa osobami w pełni odpowiadającymi za swe czyny. Za małolata w części odpowiadają rodzice.  
 
re 17 
To może wyluzowany podaj numery samochodu swojego lub tatusia to poskaczemy sobie dla zabawy po nim. Będziemy całkowicie wyluzowani i będziemy świetnie się bawić patrząc jak wyginają się blachy waszej fury. 
 
józefie 
Adolf Hitler w wieku 15 lat był niczym nie wyróżniającym się chłopcem. Nabroił będąc w pełni odpowiedzialnym dorosłym człowiekiem. Skoro 15-latek wie co czyni to tym bardziej powinien ponieść tego konsekwencje a tatuś z mamusią powinni wyrównać powstałe szkody.
23. Dodane przez józef, w dniu - 09-07-2013 12:11
a dlaczego 18 lat ma byc granicą? 
dlaczego nie 28? 
 
skoro ktoś nie pracuje, nie ma pracy 
to z czego ma spłacać? 
czyli bezrobotny 40-letni broi na konto rodziców? 
 
i masz racje 15 latek powinien ponieść konsekwencje 
a nie jego rodzice
24. Dodane przez józefie, w dniu - 09-07-2013 18:18
Wyraźnie napisałem: Osoby pełnoletnia, a takimi są 2o i wyżej latkowie odpowiadają sami za swe czyny. Skoro nie ma pracy to za co pije i rozrabia? W Niemczech jest odpowiedzialność solidarna rodziny za długi jej członka. Gdyby u nas to wprowadzono skończyłyby się przekręty, jeżdżący samochodami za 300 tys. bezrobotni itd.
25. Dodane przez Stalin^^, w dniu - 09-07-2013 21:59
Taa, fajnie że oskarżają niewinnego.. gratuluję naszej policji, która wymyśla świadków aby jak najszybciej zamknąć sprawę ,nie patrząc czy oskarżyli dobrą osobę..:)Serdecznie pozdrawiam Głogowską policję i Tuska.
26. Dodane przez młody, w dniu - 09-07-2013 22:00
co to za bajki że go nie powstrzymali koledzy i wgl. bajki niby o 1 w nocy, a gdzie indziej piszą, że o 12 w nocy hehe
27. Dodane przez Znajomy, w dniu - 09-07-2013 23:30
No szkoda że oskarżony nic nie zrobił a musi za wszystko zapłacić a Kuba biega po osiedlu "samochodach" i nic mu za to nie zrobili, widać że świadkowie mieli oczy na plechach i osądzili nie tego co trzeba
28. Dodane przez dziadek, w dniu - 10-07-2013 07:50
pełnoletnie według jakich kryteriów? 
 
kiedyś pełnoletni byli 12-latkowie 
jakaś śmieszna ustawa ma decydować od kiedy ktoś jest pełnoletni?? 
to ja poproszę ustawę, że pełnoletnim sie jest od 80-tki 
będzie można wszystko roz*** bezkarnie 
 
 
a winni są sąsiedzi, którzy daja zły przykład 
pewnie na jego osiedlu mozna znaleźć kliku sąsiadów po odsiadce, takich, którzy bija żony 
ich należy ukarać za zniszczenia auta 
a nie porządnych bezradnych rodziców 
 
uderz dziecko,Ty pójdziesz do pierdla, a dziecko bedzie dalej "wariować"
29. Dodane przez dziadku, w dniu - 10-07-2013 09:48
Za pełnoletniego prawo uznaje 18-latka i twoje pseudofilozoficzne wywody niczego nie zmienią a sam jesteś chyba, mimo słusznego wieku na etapie przedszkolaka i tutaj mam wrażenie, że ustawa nie przewidziała twego przypadku.
30. Dodane przez re 29, w dniu - 10-07-2013 21:06
skoro pełnoletni jest 18-latek 
to dlaczego dzis sąd trzech małolatów 16,16,17 
za spowodowanie śmiertelnego wypadku w którym zginął kierowca tira będzie sądził jak dorosłych? 
wg Twojej teorii nie mają 18 lat, wiec sądzić powinni rodziców małolatów. 
 
z Twoich wywodów mam wrażenie, że nawet kupke robisz tak jak ustawa nakazuje 
w tym kraju już komunisci wszystko regulowali ustwą  
cene cukru, do którego roku zycia należy sie do młodzieży i jak widać Tobie dalej to zostało 
 
włącz myślenie, to nie boli 
15 lat to nie dziecko, to w pełni myslący człowiek, zdający sobie sprawe ze swoich czynów 
i żadna ustawa tu nie jest potrzebna
31. Dodane przez dziadku, w dniu - 11-07-2013 18:43
Mylisz dwie różne sprawy. Odpowiedzialność za czyny i wyrównanie szkody. 
Gdy małolat okradnie piwnicę to nie rodzic idzie do więzienia tylko dzieciak do poprawczaka. Rodzic musi wyrównać straty materialne wynikłe z włamania. 
Jeżeli wg ciebie 15-latek jest w pełni ukształtowanym człowiekiem i w pełni rozumie i kontroluje swe czyny to dlaczego prawo nie pozwala sądzić go tak jak dorosłego? Bzdury piszesz o tych chłopakach. Oni będą sądzenie jednak nie jak dorośli i kara jaka ich spotka to nie będzie więzienie a zakład poprawczy. Nawet gdyby była kara śmierci to nikt by ich nie skazał na tę najwyższą karę. Skoro 15-latek jest w pełni odpowiedzialny za swe czyny to dlaczego ustanowiono wyższą granicę dorosłosci> Wiem, wiem, 700 lat temu wydano dziewuchę z Brandenburgii za prawie 40-letniego księcia głogowskiego. Miała 8 lat. Możesz napisać do czego się nadawała? Ty pedofil jesteś czy co? Marzy ci się 14-tka? W USA dolna granica prawa do kupna i spożycia alkoholu w niektórych stanach to 21 lat. Czyż nie mają racji w tym względzie? 
Włącz myślenie, to naprawdę nie boli.  
Pomijam kwestie defekacji, która tak cię rajcuje i cen cukru którą mylisz z dojrzałością. Widać, że nie masz zielonego pojęcia o psychologii, socjologii. Widocznie komuniści do szkół zabronili chadzać albo w proteście przeciwko ich rządom kamieniami na szkołę rzucałeś. 
Przeciwko głupocie jeszcze nikt nie wymyślił żadnej ustawy. A szkoda.
32. Dodane przez re 31, w dniu - 11-07-2013 22:34
szkoda słów i czasu na dyskusje z kims takim jak Ty 
uparł sie na swoje i nie przyjmuje żadnych argumentów 
 
w stosunku do ciebie rodzice powinni chyba odpowiadac do 80 roku zycia 
bo samodzielnego myślenia nie masz w ogóle 
głodnemu chleb na myśli (...) 
Domyślam sie, że jesteś habiliowanym doktorem z psychologii, socjologii, prawa, historii 
musisz mieć strasznie dużą głowę, skoro taki mądry jesteś. 
 
I hjak w tym kraju ma być dobrze, skoro takie "intelygenty" tu mieszkają 
żal mi Ciebie 
współczuje, jakbyś potrzebował pomocy daj znać, 
może da sie jeszcze coś z Tobą zrobić 
chociaż .... ciężka sprawa 
 
Może zamiast siedzieć cały czas w necie 
wyjdź czasem z domu 
porozmawiaj z ludźmi 
może dowiesz sie jak wygląda prawdziwy świat 
jak sie zachowuje obecnie młodzież, 
jak widać zyjesz ciągle w epoce Edwarda G
33. Dodane przez dziadku, w dniu - 12-07-2013 08:02
Chciałoby się napisać i vice versa. Tylko ty tego i tak nie ogarniesz. Skoro nie ukończyłeś żadnej szkoły, skoro żyjesz z młodzieżą za pan brat i ją rozumiesz co w twoim przypadku nie dziwi skoro poza dojrzałość dziesięciolatka nie wyszedłeś to faktycznie nie ma sensu z tobą dyskutować. 
Skoro uważasz, że normalność to zwyrodnienie. że normalność top pijany małolat, że normalność to dziecioróbstwo w wieku 15 lat, że normalność to wulgaryzmy powszechne wśród młodzieży, że normalność to brak kontroli nad młodzieżą przez ich prawnych opiekunów, że normalność to samodecydowanie o sobie małolatów to ... wybacz. 
Dla mnie normalny świat to świat bez Pawlików Morozowów. Świat ukształtowany wg sprawdzonych wzorów, świat gdzie obowiązuję pewne wartości. Tobie to może nie Gierek, ale Gomółka by się przydał i ORMOwiec z pałą top może z tego stetryczałego łba trochę sieczki by wytłukł. 
Jeszcze na koniec pytanie: Czy z internetu można korzystać tylko w domu? To nie czasy Jaruzelskiego dziadku, świat poszedł do przodu, ale nie ma zgody na degenerację pokolenia. Chociaż pal diabli, na ciebie i tak szkoda czasu, wapno i tak cię zabije i chociaż jest nadzieja, że zanadto się nie rozmnożyłeś.
34. Dodane przez re 34, w dniu - 12-07-2013 12:36
Widzisz synku 
 
problem masz taki, ze wydajesz od razu wyrok. 
Skazujesz rodziców. 
A skąd wiesz jaka jest sytuacja w domu? 
Może rodzice od miesięcy/lat starają sie o umieszczenie dzieciatka w ośrodku? 
może non stop wzywają policje a Pan dzielnicowy przyjedzie i powie "dziecko źle robisz" i jedzie sobie dalej zostawiając rodziców z problemem? 
Może to są porządni ludzie, którzy nie dają sobie rady i nie mają znikąd pomocy? 
 
a Ty od razu skazujesz ich na kare za czyny dziecka. 
Może jest tu winne państwo, że mimo pukania, proszenia o pomoc olewa ich. 
 
Dla Ciebie wszystko jest takie proste 
no bo ustawa ..... 
 
 
I polecam nauke czytania ze zrozumieniem 
bo ani razu nie napisałem, że to co sie dzieje obecnie z młodzieżą to normalne. 
Sprzeciwiam sie tylko karaniu ludzi, za nie swoje czyny. 
JAk widać Tobuie zostało z dawnych czasów 
weźmy sie i zróbcie to. 
kowal zawinił, cygana powiesili. 
 
z takim "mądrym" podejściem to może Ciebie należy obciążyć za zniszczone auto. 
Przecież to sie stało w Twoim mieście, wiec jesteś współwinny 
I jak w tym kraju ma byc dobrze ..??
35. Dodane przez dziadku, w dniu - 12-07-2013 15:15
Skakał chłopak po samochodzie czy nie skakał? Powinien odpowiedzieć za swój czyn a skoro jest niepełnoletni to odpowiadają rodzice.  
Reszta nie jest warta komentowania bo okaże się już niedługo, że to Mieszko I przyjmując chrześcijaństwo a nie islam doprowadził do tego rozwydrzenia młodzieży i ja jestem winien pobłażaniu młodzieży a nie ty. Burmistrz Nowego Jorku kiedyś rzucił hasło: Zero tolerancji. I stało się, z miasta o najwyższej przestępczości stał się oazą spokoju na tle innych miast. 
Nie filozofuj już bo wychodzi, że każdy z nas powinien solidarnie wyrównać straty, również kierowca jest winien bo zostawił akurat tam samochód i nie pilnował go osobiście całą noc. Śmieszny jesteś "dziadku".
36. Dodane przez synku, w dniu - 12-07-2013 20:14
dzieciak skakał 
czy jego ojciec skakał? 
 
widze, że tak sie podjarałeś pomysłem o pedofilii 
że krew Ci do Twojej ważniejszej głowy spłyneła i mózg nie funkcjonuje 
i ole masz takowy 
 
czytaj chłopie ze zrozumieniem 
od początku pisze karać i zero tolerancji 
zawinił? 
zamknąć w poprawczaku w osrodku 
skazać na prace społeczne 
 
ale WINNEGO 
a teoria, że winny jest własciciel to Twoja teoria 
bo Ty chcesz obciążać bogu winnych rodziców. 
 
ukarzesz rodziców mandatem 
zapłacą za szkody a młody bedzie dalje szalał, "starzy zapłacą" dzięki za takie wychowanie młodziezy 
mam nadzieje, że nie masz dzieci, bo strach pomyśleć co z nich wyrośnie.
37. Dodane przez synku, w dniu - 12-07-2013 20:21
a przy okazji powołujesz sie na ustawe 
a nie masz pjęcia jakie prawo obowiązuje w kraju w którym zyjesz 
 
Za szkodę wyrządzoną przez dziecko, które nie ukończyło 13 roku życia odpowiadają jego rodzice, opiekunowie albo osoba, która jest odpowiedzialna za dziecko i sprawuje nad nim nadzór. 
 
Dziecku, które ukończyło 13 lat, można przypisać winę za wyrządzoną szkodę, gdy pozwala na to jego poziom rozwoju. Czyn musi mieć również charakter bezprawny. Dzieci w wieku od 13 do 18 roku życia posiadają ograniczoną zdolność do czynności prawnych i mogą odpowiadać za wyrządzoną szkodę stosownie do swojego rozwoju i okoliczności powstania szkody. 
 
Podstawa prawna: Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93);  
 
jakbyś potrafił czytać, to wyraźnie napisano, że młody miał lat PIĘTNAŚCIE.
38. Dodane przez no właśnie dziadku, w dniu - 14-07-2013 21:26
... wybitny jak widać prawniku. Poszperaj dobrze i zobaczysz, że prawo nasze i przytoczony przez ciebie - o wybitny znawco! - artykuł nie ogranicza odpowiedzialności rodziców a jedynie rozszerza odpowiedzialności małoletniego i nigdzie w tym przepisie nie ma ani odrobiny, że rodzice nie odpowiadają za czyn małoletniego. Gdybyś choć trochę rozumiał to co czytasz to można by z tobą podyskutować. 
Ograniczenie prawne zawiera art. 15 i nie ma tam mowy o wyłączeniu odpowiedzialności rodziców.  
Poczytaj sobie Art. 426, 427, 428 i do tego 444 i 446. 
Jeżeli powołujesz się na jakikolwiek przepis, ustawę to racz podać dosłownie nazwę aktu, nr itd. Na dodatek przytaczasz ustawę, która już dawno została znowelizowana/ Jakoś umknęło to twej uwagi? 
Jeszcze raz: Podaj akt prawny, artykuł, paragraf gdzie jest napisane, że 15-latek nie odpowiada materialnie lub jego rodzice. Śmiało!  
Umilkniesz, bo czegoś takiego NIE MA! Dziadku.
39. Dodane przez synku, w dniu - 15-07-2013 08:55
a podaj mi akt prawny, że 15 latek nie może skakac po samochodzie 
w jakim dzinniku ustaw zostal on umieszczony?? 
czyzby nie było takie zakazu?? 
to znaczy, że może sobie skakac ??? 
coś tam poczytałeś w googlach i sam nie wiesz co. 
cały czas tlumacze Twojej zakutej pale, że odpowiada 15-latek,  
czego nie możesz zrozumiec?? 
młody skakał po samochodzie, młody zrobił szkode, mlody odpwiada za swoje czyny. 
czego nie rozumiesz w tym zdaniu?? 
 
Za szkodę wyrządzoną w sposób zawiniony przez małoletniego powyżej 13 lat rodzice odpowiadają z tytułu nadzoru wtedy, gdy zostanie im udowodniona konkretna wina  
( art. 415 ), pozostająca w związku przyczynowym ze szkodą 
 
cały czas wyskakujesz z odpowiedzialnoscią zbiorową 
czytaj synku ze zrozumieniem, ja wiem, że kodeksow w formie komiksowej nie ma i bez obrazków trudno Ci to pojąć, ale 15 latek odpowiada sam za swoje czyny 
wiec jak nabroisz, to na swoje konto a nie mamusi i tatusia. 
Ani juz ponieśli odpowiedzialność produkując Ciebie 
w zasadzie, to powinni być za to ukarani 
zapewne znajdziesz na to jakiś artykuł, Ty na wszystko masz ustawe, 
o której spać, o której srać wszystko musi być w ustawie 
biedny jesteś, bo jak czegoś nie ma w ustawie to jesteś zagubiony
40. Dodane przez dziadku, w dniu - 15-07-2013 11:14
Jednak nie doczytałeś. Podałem ci konkretne artykuły a ty dalej swoje.  
To ty nie srasz i nie śpisz wg ustaw?  
Gdzie twoje emotikony? Chociaż jednego cię nauczyłem. Dobre i to bo co do reszty to, jak widać, nie ma szans. 
Art 428 i 446. Jeżeli rodzice nie zapewnili odpowiedniej odpowiedniej opieki, czyt. nadzoru, to odpowiadają materialnie za szkody wyrządzone przez ich dziecko. To samo dotyczy innych opiekunów prawnych. 
Szkoda, że nie ma żadnego artykułu na twoją głupotę i zacietrzewienie. 
Czytaj!
41. Dodane przez dziadku, w dniu - 15-07-2013 11:21
Art. 427 
Tylko jeden żebyś zrozumiał. Może ci się uda bo jest to artykuł bardzo krótki.
42. Dodane przez synku, w dniu - 15-07-2013 14:12
Przepis art. 427 k.c. ma zastosowanie gdy szkodę wyrządził małoletni w wieku do lat 13. Przepis ten ma także zastosowanie w sytuacji gdy szkodę wyrządził małoletni w wieku powyżej 13 lat, ale nie można mu przypisać winy, tzn, że wyrządzając szkodę działał z rozeznaniem. Jeżeli zaś małoletni w wieku 13 lat miał świadomość tego, co robi i można mu przypisać winę za powstanie szkody, wówczas odpowiedzialność za szkodę ponosi tylko małoletni, nie odpowiadają w takiej sytuacji osoby zobowiązane do nadzoru na podstawie art. 427 k.c. 
 
A poza tym, skąd wiesz, że rodzice nie zapewnili odpowiedniej opieki? moze był w danej chwili pod opieką babci, sąsiada, albo Twoją? 
coś sie uczepił karania rodziców?? 
 
ale jak słusznie zauważyłeś są wyjątki 
widząc Twój stan umysłowy, to możesz spokojnie do emerytury i dłużej skakać po samochodach na koszt rodziców.
reklama
43. Dodane przez synku, w dniu - 15-07-2013 14:15
a o co Ci chodzi z emotikonami?? 
coś nie tak z pamięcią? 
może to mamusi tłumaczyłeś coś, bo jakoś w żadnej z moich wypowiedzi nie ma emotikonów 
ale skoro sie domagasz 
:) :) :) :P :P :P
44. Dodane przez dziadku, w dniu - 28-07-2013 21:43
Czyżbyś pękł i dojrzał?
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama