Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
6
Maja 2024
Poniedziałek
Imieniny obchodzą:
Benedykta, Benita,
Jan, Judyta, Jurand
Do końca roku 239 dni.
Start arrow KGHM arrow Szykują raport na temat związków

Szykują raport na temat związków

22.07.2013. Radio Elka, Mateusz Kowalski
0803_zwiazkowcy.jpgPlatforma Obywatelska przygotowuje raport, w którym chce ujawnić koszty funkcjonowania związków zawodowych w zakładach państwowych, w tym także KGHM – podaje Gazeta Wyborcza. Według szacunków Polska Miedź wydaje na tę działalność 10 mln zł rocznie. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Pieniądze idą głównie na wynagrodzenia. W KGHM jest 43 etatowych związkowców, których nie można zwolnić, bo są chronieni prawem. Zdaniem
Michała Jarosa, dolnośląskiego posła PO, który przygotowuje raport, takie funkcjonowanie związków to patologia. Dokument ma być podstawą do rozmów ze związkowcami i początkiem zmian w prawie. - Chcemy pokazać tę patologię, ale przede wszystkim koszty funkcjonowania związków, jakimi obarczone są firmy, skarb państwa i wszyscy podatnicy - mówi M. Jaros.

Raport ma być gotowy po wakacjach. Natomiast na 11 września przygotowywane są protesty w całym kraju. Organizacje związkowe będą domagać się między innymi odwołania ministra pracy. (mat)
 
Komentarze (41)
1. Dodane przez józek, w dniu - 22-07-2013 11:47
Podajcie też koszt utrzymania prezesa. A nie jest patologią utrzymywanie partii z pieniędzy podatnika.
2. Dodane przez SDAD, w dniu - 22-07-2013 11:48
OOO PROSZE ALE KOPIDOŁA CIAGLE MAŁO!!! PAZERNIUCHY!!!
3. Dodane przez benek, w dniu - 22-07-2013 11:57
Zaraz sie zacznie...tylko czekam na komentarze.
4. Dodane przez A ilu jest..., w dniu - 22-07-2013 12:20
urzędnikow z PO i także w KGHM - Po to dopiero patologia.
5. Dodane przez Arni, w dniu - 22-07-2013 12:30
Polacy, wbrew przeciwnym komentarzom na temat Związków Zawodowych są do nich bardzo przywiązani. Naród głupi nie jest i na pewno zdaje sobie sprawę, że bez Związków Zawodowych pracodawcy będą mogli z człowiekiem robić, co będą chcieli. Dlaczego Platforma nie szykuje raportu ile kasy podatników idzie na utrzymanie partii politycznych, na zegarki dla ministrów i sukienki dla ich żon ? Patrząc na "zbieraninę Tuska" widać staropolskie przysłowie - "Tonący brzytwy się chwyta" ! Nie zdaje sobie chyba Platforma sprawy, że wojna ze Związkami Zawodowymi to będzie ich gwóźdź do trumny. Na wieki .....
reklama
6. Dodane przez endi, w dniu - 22-07-2013 12:40
A ile kosztuje funkcjonowanie rządu i platformy może przygotować taki raport przecież też za państwowe funkcjonują. A KGHM nie jest państwowy tylko jest Spółką Akcyjną z suwerennym zarządem.
7. Dodane przez sprzedać, w dniu - 22-07-2013 13:00
Sprzedać to KGHM to pijaki kopidoły nauczą się wreszcie szanować pracę. Ciągle im za mało.Pracują pod ziemią 3 godziny i wielcy górnicy.PO sprzedaj to prywaciarzowi to się posra ją jak przyjdzie im tyrać z 2 koła.
8. Dodane przez Tak se zacytuję., w dniu - 22-07-2013 13:11
"Gdyby Irlandczyk, Grek czy Niemiec zarabiał 1500 Euro i 5.50 Euro wydawał na litr paliwa, 20 Euro na kino i 250 Euro na średniej klasy buty, 5 tys. Euro za metr kw. mieszkania i 60 tys. Euro za średniej klasy nowy samochód, to na ulicach panowałaby regularna, krwawa wojna! Polska płaca minimalna 334 Euro, minimalna płaca w Irlandii 1462 przy zbliżonych kosztach życia. Polacy to najgłupszy naród na świecie , od zawsze okradany i poniżany, i nawet nie zdający sobie z tego sprawy (vide wyniki  
wyborów). A teraz jeszcze będziemy się dokładać do wymienionych wyżej państw. Bo nas stać a oni mają mityczny kryzys. To co jest w Polsce to nawet nie można nazwać kryzysem, to jest od zawsze dno i dwa metry mułu!!! Polak jest tanim wyrobnikiem UE, a Polska rynkiem zbytu dla towarów drugiej i trzeciej kategorii po cenach wyższych niż w UE !! LUDZIE OTWÓRZCIE OCZY Gdybym był okupantem i chciał zniszczyć naród to wyganiałbym młodych ,mądrych ludzi zagranicę za chlebem na emigrację, podnosiłbym  
podatki i wprowadzałbym nowe, dawał podwyżki i kolejne przywileje resortom siłowym, stawiałbym 500 nowych radarów, wzmacniałbym inwigilację obywateli, likwidowałbym państwowe szkolnictwo i służbę zdrowia oraz ograniczałbym do nich dostęp, oddałbym banki, media i handel obcym i wrogom Polski, wyśmiewałbym ich wartości i religię, skłócałbym młodych ze starszymi ,aby przez odwróconą hipotekę przejąć za bezcen ich mieszkania i domy, zachęcałbym ich kobiety do feminizmu ,prostytucji i aborcji ,aby  
nie nadawały się na dobre matki i żony, zadłużałbym ich bezpośrednio oraz pośrednio przez państwo i gminy, aby nie mogli się temu sprzeciwiać, likwidowałbym ich przemysł ,a w zamian budowałbym ogromne stadiony na kredyt, aby przynosiły straty, dopuszczałbym do sejmu złodziei i degeneratów, itd.
9. Dodane przez Art, w dniu - 22-07-2013 13:13
I proszę ugięły się nogi władzy po zapowiedziach strajku i domagania się podwyżek dla górników. Najlepiej odwrócić uwagę od problemów. Ściemnia się się ogół publiczny że górnik zarabia coraz więcej a nikt głośno nie mówi ile górnik musi poświęcić sobót i niedziel żeby tak było. w ubiegłym roku miałem ponad 50 dniówek nadliczbowych to w średnim przeliczeniu wychodzi dwa i pół miesiąca dni roboczych czyli pracowałem nie 12 miesięcy w roku tylko 14 miesięcy i to tylko dlatego moje zarobki wzrosły. Nie jestem jedynym przypadkiem, dzięki tym dodatkowym dniówkom nie przejdę szybciej na emeryturę. wszystko drożeje od żywności po opłaty itd. Kto ma czas na załatwienie konfliktów z pracodawcą, szukanie dialogu ... na pewno nie ja bo muszę pracować i koncentrować się na tym co robię a Związki są właśnie po to. WALCZCIE o NASZE DAJCIE Z SIEBIE WSZYSTKO A MY WAM POMOŻEMY!!!
10. Dodane przez biko, w dniu - 22-07-2013 13:23
wreszcie wreszcie , związki na utrzymanie ze składek, biura na mieście, telefony za swoje, praca związkowa po godzinach wykonanych na dole, zobaczymy wtedy ilu będzie chętnych na przewodniczącego związków zawodowych.
11. Dodane przez No jak?, w dniu - 22-07-2013 13:29
Ten Pan Michał Jaros poseł dolnośląski jest z zawodu "patologiem"? Czy tak społecznie po poselsku się udziela?Może to i patologia - jak w takim razie nazwać "dziurę budżetową" wytworzona przez Rząd POlski ?
12. Dodane przez kopidoł, w dniu - 22-07-2013 13:36
Sprywatyzowac te KGHM niech wrescie wszyscy po równo beda zarabiac.
13. Dodane przez pracownik KGHM., w dniu - 22-07-2013 13:37
Kopidoły to tylko piją i krzycza ze wiecznie im mało kasy.
14. Dodane przez ksiądz, w dniu - 22-07-2013 13:43
Ja bym dał Górników 3 tys maksymalnie dopiero by docenili, a tak zarabiaja krocie i wiecznie im mało.A do koscoła nie chcecie chodzic i dawac na ofiare. Ksiadz Eryk.
15. Dodane przez Wiesiek, w dniu - 22-07-2013 14:16
W KGHM działa organizacja zrzeszajaca pracodawców pod nazwą Stowarzyszenie Pracvodawców Polska Miedź. Wszystkie zakłady pracy płacą składkę na jego rzecz w zaleznosci od ilości pracowników - są to pieniadze wypracownae przez pracowników (z przychodu). Z kolei Organizacja Pracodawców Polskiej Miedzi należy do Organizacji Pracodawców RP - też płacą tam składki, może ktoś wyliczy jakie to są koszty.
16. Dodane przez kopidoł, w dniu - 22-07-2013 14:18
Związki Zawodowe to jedyna instancja w POlsce która chroni prawa pracownicze i pracownika przed wyzyskiem pracodawcy i złodziejskim rządem. PO wie o tym i dlatego prowadzi regularną kampanię przeciwko związkom POlegającą na szczuciu ludzi przeciwko sobie i głosząc na prawo i lewo ile to związki rzekomo "nas" kosztują. Jest to skuteczne i PO dobrze o tym wie, bo w coraz biedniejszym społeczeństwie takie sumy zawsze robią wrażenie. Ale nie dajmy się sprowokować! Bez związków rząd PO będzie robił z ludźmi co będzie chciał i nikt mu juz nawet nie fiknie. 
43 etatowych związkowców? W KGHMie pracuje ok 30 tys. pracowników, wiec to nawet nie promil! Lepiej niech powiedzą ilu POlityków PO znalazło zatrudnienie w KGHM po nieudanych wyborach! To dopiero jest patologia.  
Niech POwiedzą ile dziennie kosztuje nas utrzymanie "rządu" PO szkodzącemu Polsce!  
Niech POwiedzą jaką armię urzędników zatrudnił Donald i jego mafia przez 6 lat swoich nierządów i ile nas ona kosztuje! 
To nie związki są patologią. Patologią są rządy Donalda i jego PełO!
17. Dodane przez gornik, w dniu - 22-07-2013 14:25
Do komentarza 7. 
Owszem sprzedać tyle że żaden prywaciaż tego nie kupi bo oprócz jak to piszesz zapijaczonych górników musiał by utrzymywać dwa razy większą bande urzędasów z pensjami niejednokrotnie przewyższającymi 10-12 tysięcy na ręke. 
A żaden prywatny prcodawca sobie na to nie pozwoli i gdzie by się podziały tz kto by dał prace koleżką z PO i nie tylko. 
Po twoim wpisie widać że jesteś albo niedouczony albo lekko nierozgarnięty bo poziom twojej dyskusji jest poniżej średnie 
Przemawia przez Ciebie zazdrość że ktoś pracując uczciwie 4 godziny jest w stanie godziwie zarobić na utrzymanie rodziny. 
Najzwyklej w świecie żal Ci tyłek ściska bo pewnie pracujesz u prywaciaża za 2 tys i to szczyt Twoich marzeń bo na więcej poprostu intelektualnie Cię nie stać. 
Pozdrawiam Brać Górniczą _SZCZĘŚĆ BOŻE.
18. Dodane przez hml, w dniu - 22-07-2013 14:48
W HML związkowcy nic nie robią. Zarobki związkowców ze składek to wezmą się za robotę. Darmozjady piep...ni.
19. Dodane przez Tass, w dniu - 22-07-2013 15:18
Niech pan Jaros mi wyjaśni od kiedy to podatnicy sponsorują funkconowanie spółek giełdowych?KGHM jest taką spółką podobnie jak dziesiątki innych.
20. Dodane przez Pamiętacie?, w dniu - 22-07-2013 16:52
To nieprawdopodobne.Jaka potworna nagonka na związki w Polsce rządzonej przez opozycjonistów.Dzięki Solidarności mógł zaistnieć TUSK,KOMOROWSKi,BORUSEWICZ itd.Za czasów komuny strajk to było bohaterstwo w wykonaniu tych panów.Komorowski co roku chwali się 3 miesięcznym pobytem w Białołęce,Dzisiaj Solidarność dla tych ludzi to największe zło,w kraju w którym robotnik żyje za 1200 zł.Dobrze że są tacy niezłomni ludzie jak pan Duda,pan Guz którzy walczą o godne życie dla ludzi z TUSKIEM.
21. Dodane przez re, w dniu - 22-07-2013 18:17
nie podobają mi się obecni liderzy związkowi - ale jeszcze bardziej obecny zarząd - gdyby nie związki to odpadłyby w hutach soboty, niedziele 
 
coraz częściej słyszymy ze mamy pracować w minimalnych obsadach w weekendy 
 
a soboty i niedziele to 25% naszych hutniczych zarobków 
 
jedynie związki sa przeciwko tym pogrywania dyrekcji 
 
zabraknie zwiazkow 
 
będziecie chodzic biedniejsi 
 
 
wicej będzie kasy na metro w Warszawie
22. Dodane przez mimi, w dniu - 22-07-2013 19:05
A ta cała propaganda tylko dlatego,że jest dziura budżetowa i trzeba skądś pieniądze zdobyć.
23. Dodane przez ppp, w dniu - 22-07-2013 19:07
Funkcjonowanie związków zawodowych obecnie przypomina minione słuszne czasy. To, że związki są potrzebne, nie ulega kwestii. Ale Opłacać ta organizację ze środków pracodawcy- toż to nie przystoi w szanującym się państwie. Niech utrzymują się ze składek członkowskich i tyle.
24. Dodane przez IZA, w dniu - 22-07-2013 20:42
chciałam się zapytać czy biurokracja w KGHM , która zatrudniona jest na stawkach DOŁOWYCH a dołu nigdy nie widzieli- to nie jest PATOLOGIA ???? !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jak cięcia to cięcia !!!!!!!!!!!!
25. Dodane przez bongo BO, w dniu - 22-07-2013 20:59
Kiedy płacą zyski za pierwsze półrocze??? bo za tamten rok już przechulałem :)
26. Dodane przez lolek, w dniu - 22-07-2013 21:13
Chcą zlikwidować związki ,bo o to im chodzi.Resztą zajmie się rostowski.Chca sprzedać kghm .PO wsiadajcie do taczki i won za brame .
27. Dodane przez re, w dniu - 22-07-2013 21:34
ze składek członkowskich? 
dasz 200zl miesięcznie? 
 
 
popytaj ile w USA placa na związki z własnych składek:) 
 
nie stać nas
28. Dodane przez gornik miedziowy, w dniu - 22-07-2013 23:40
do komentarza nr 14.....my musimy zarobic na takiego darmozjada ....ksiecia.....a i jeszcze na tych panów przewodniczących co to mają wiecej czasu by cos bzyknąc w godzinach urzedowania niz zobaczyc w jakich warunkach pracuje jego członek związku
29. Dodane przez górnik, w dniu - 22-07-2013 23:43
kolego w stanach jest kapitalizm....a w polsce dzialalnosc związkowa to działalnosc spoleczna....ty chcesz by ci placili za to ze siedzisz i pykasz fajeczke
30. Dodane przez górnik, w dniu - 23-07-2013 08:25
Kiedy płaca bo zyski zostawiłem w Chorwacji
31. Dodane przez Durne POlactwo!, w dniu - 23-07-2013 08:34
He,he - tej władzy zależy tylko na tym,by do końca rozbić resztki człowieczeństwa w narodzie - komunistyczne bandziory tego nie zrobiły(te oficjalne),ale dokonają tego ich dzieci i wnuki przebrane za demokratycznych,wolnych POlaków.A wy durnie niedługo sami sobie PO POdgryzacie gardła.Szczują jednych na drugich,szukają haków,kraj sprzedany i rozkradziony.I teraz oni sa po tej stronie barykady - tam gdzie stało ZOMO.Nieprawdę napisałem?
32. Dodane przez Józek ze Składowic., w dniu - 23-07-2013 09:16
Jeżeli Związki zawodowe w KGHM-ie nie"posprzątają " swoich szeregów to będą to organizacje o charakterze przestępczym.A tym nie można ufać.I raport jest potrzebny. 
Zatrudnianie na etatach związkowych złodziei z prawomocnym wyrokiem,oszustów posłów i tym podobnie to norma. 
Dziad górnik za obiecaną złotówkę podwyżki całuje wyżej wymienionych w d...ę i się raduje.Smutne to ale fakt.Wystarczy poczytać komentarze.
33. Dodane przez łotwa, w dniu - 23-07-2013 10:37
Kiedy te premie ? Bo muszę wywieść do łotwy.Podatek tam niski i tanie dzi wki. Wirrrth płać.
34. Dodane przez ja, w dniu - 23-07-2013 12:07
do ksiądz mój mąż zarabia 3 tyś, pracuje pod ziemią jest jedynym zywicielem rodziny a mamy 3 dzieci. do kościoła chodzimy na ofiarę dajemy. więc czasem pomyśl co i do kogo piszesz. chyba że taki z ciebie ksiądz. pozdrawiam górników
35. Dodane przez aga, w dniu - 23-07-2013 13:30
Do kom. 9 chcecie miec związki , które bronią już tylko waszych interesow to trzeba płacic składki na ich cel.
reklama
36. Dodane przez DEjf, w dniu - 24-07-2013 15:21
Patologia sa rzady PO !!!
37. Dodane przez dejf, w dniu - 24-07-2013 16:39
Ludzie opamietajcie!!!! sie mowicie sprzedac kghm i co wtedy chcecie z glogowa i okolic zrobic drugi walbrzych?!
38. Dodane przez Robert, w dniu - 25-07-2013 02:21
Za zwiazki to sie biora ale za siebie to sie nie wezma hehehehe moze i maja racje ale sani nie sa lepsi
39. Dodane przez ehhh, w dniu - 26-07-2013 09:58
Tak piszecie ile to górnicy pod ziemią zarabiają... 
ale krocie to dopiero zarabiają pseudo górnicy na powierzchni korzystając przy tym z przywilejów emerytalnych. to są dopiero pazerniacy
40. Dodane przez (...) wrocław, w dniu - 28-07-2013 11:29
chcialbym żeby tak z każdych tu wypowiadających sie baranków, chodz raz zjechał na te ,, 3 godzinki " oczywiscie na przodek i zakosztował osobiscie tego 3godzinnego miodku..  
PSmała korekta na oddziale górniczym - w przodku zarabia sie od 3,2 bez sobót..
reklama
41. Dodane przez Hutnik, w dniu - 29-07-2013 10:56
Panowie GÓRNICY a KTO walczył o WOLNE SOBOTY? Teraz płaczecie że na sobotę trzeba sie zapisać i pracować.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust