Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
4
Maja 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Florian, Grzegorz,
Michał, Monika,

DZIEŃ STRAŻAKA,
HUTNIKA I KOMINIARZA
Do końca roku 241 dni.
Start arrow KGHM arrow Zbrzyzny: Mniejszy zysk z winy podatku

Zbrzyzny: Mniejszy zysk z winy podatku

Zbrzyzny: Mniejszy zysk z winy podatku

04.11.2013. Radio Elka, Maciej Iżycki
0529_zbrzyzny_posel.jpgCzy pracownicy Polskiej Miedzi otrzymają jeszcze w tym roku dodatkową premię? O jej wypłacenie wnioskuje Związek Zawodowy Pracowników Przemysłu Miedziowego. - Z powodu wprowadzenia podatku od kopalin mniejsze będą zyski spółki, a to ma wpływ na płace załogi – mówi Ryszard Zbrzyzny, przewodniczący związku i poseł na sejm.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Ryszard Zbrzyzny przewiduję, że tegoroczny zysk Polskiej Miedzi nie przekroczy 3 mld złotych. Co to oznacza dla pracowników KGHM? Niższa może być ich roczna nagroda, która właśnie od zysku jest uzależniona.

- W przychodach rocznych każdego pracownika
Polskiej Miedzi zabraknie jednego, średnio miesięcznego wynagrodzenia. Gdy sobie porównają PIT za rok 2013 z PIT-em za rok 2012 na pewno tę różnicę zauważą. Funkcjonowanie podatku od kopalin przekłada się bezpośrednio na możliwości przychodowe pracowników
- mówi poseł Zbrzyzny.

Związkowiec podkreśla, że wina za niższe przychody nie leży po stronie pracowników. Bowiem zarówno wydobycie rudy miedzi, jak i jej produkcja w hutach, utrzymywane są na dotychczasowym poziomie. Związek Zawodowy Pracowników Przemysłu Miedziowego zwrócił się do zarządu spółki o rozpoczęcie rozmów w tej sprawie. Związkowcy mają też pomysł na zrekompensowanie strat miedziowych załóg.

- Związek proponuje, do końca tego roku, wypłatę premii w wysokości stu procent wynagrodzenia, liczonego jak za urlop wypoczynkowy, dla każdego pracownika KGHM. Ma to być premia za bardzo dobre wyniki produkcyjne w spółce - informuje Zbrzyzny.

Parlamentarzysta liczy na to, że zarząd Polskiej Miedzi przystanie na takie rozwiązanie. Zwłaszcza, że jak twierdzi Ryszard Zbrzyzny, z ust prezesa spółki padały w tym roku zapewnienia, że w tym roku pracownicy nie będą gorzej wynagrodzeni, niż w roku poprzednim. (mai)
 
Komentarze (50)
1. Dodane przez lolo, w dniu - 04-11-2013 15:30
ten człowiek to nadzieja dla PRACOWNIKÓW nie tylko w KGHM i chyba jedyna.
2. Dodane przez górnki, w dniu - 04-11-2013 15:54
Jestem za a co z naszymi 300 zł do stawek zaszeregowania
3. Dodane przez Wojtas, w dniu - 04-11-2013 15:56
1, 2, 3 trolle... Start!
4. Dodane przez kwib, w dniu - 04-11-2013 16:09
zabrać piłkarzom dać górnikom, pieniądze zostaną w regionie
5. Dodane przez Dinek, w dniu - 04-11-2013 16:47
nic nie rozumiem 
jak sobie ratuszowi płaca premie, albo ZUS płaci sobie premie 
to Pan Posel mówi, że źle 
a teraz domaga sie premii dla kopidołów 
a cóż to za róznicowanie społeczeństwa, dlaczego górnik ma być lepszy od Pani z ZUS??
6. Dodane przez Alosza, w dniu - 04-11-2013 17:43
Poczekajmy jak w 2014 bedzie polowe mniej zyskow.Wtedy bedzie placz.Jak prcownicy z KGHM zaczna zaciskac pasa i mniej wydawac pieniedzy osobiscie ja juz powoli zaczynam bo mimo ze robie w KGHM to nie moge pozwolic se na wszystko
7. Dodane przez re, w dniu - 04-11-2013 17:46
Cała prawda o wynagrodzeniach: 
 
Podwyżki  
 
1 Zmuszanie do wolnych sobót i niedziel pracowników 4br daje strate 22WK x 100brutto =2200zł rocznie tj ok 4% rocznego wynagrodzenia + od tego mniejszy ZYSK oraz 14-tka - kolejny minus 1% rocznego wynagrodzenia 
 
2. Od podatku zmniejszony zysk pracowników kolejne 5-8% rocznego wynagrodzenia 
 
3. Minimalizowanie obsad na Wydziałach - w ciągu ostatnich 5 lat w hucie mniejsze zatrudnienie o 100-200 osób - i szacunkowe zmniejszenie do 2020 o kolejne 500-800 osob 
 
 
KGHM się konczy Panowie:) KGHM jest zadłuzany az w końcu...BOOOOM i  
 
zarobią inwestorzy z Tel-Avivu jak przejmą społkę
8. Dodane przez re, w dniu - 04-11-2013 17:47
Kasa na zatrudnianie POwców w spolce jest a całej reszcie się tnie
9. Dodane przez hutnik, w dniu - 04-11-2013 17:58
No i w sumie ma rację. Dlaczego mamy być stratni tylko dlatego, że banda złodziei z PO wymyśliła sobie podatek od kopalin. Trzymam kciuki.
10. Dodane przez ad, w dniu - 04-11-2013 18:08
Jestem za tylko co na to prezes bo jak do tej pory to nawet 1 zł nie udało wam się załatwić podwyżki
11. Dodane przez jacek, w dniu - 04-11-2013 18:34
Panie Zbrzyzny trzeba atakować z tej mównicy a nie siedzieć i gazety czytać,ten rząd nas wszystkich wydutka, to są oszuści.
12. Dodane przez pop, w dniu - 04-11-2013 19:01
Pracuję w jednej ze spółeczek KGHM w czterobrygadówce i za soboty i niedziele nie mam żadnego dodatku a premie to mamy takie,że jak ją dostaję to jadę na stację zatankuję auto i kupię paczkę fajek, bo mi lepiej opłaca się jeździć samochodem niż autobusem, ponieważ nie mamy dofinansowania. 
I kto tu ma płakać?
13. Dodane przez ppp, w dniu - 04-11-2013 19:21
Chude lata nad KGHM-em, biedni pracownicy Kombinatu, ogłaszam narodową zrzutkę na dodatkowe premie dla pracowników KGHM.  
Protasiewicz Wam załatwi, o co płaczecie.
14. Dodane przez hutnik, w dniu - 04-11-2013 19:44
Prezes sobie weżnie jak do tej pory, robotnicy go nie interesują, każdy wcześniej dawał coś
reklama
15. Dodane przez do 12, w dniu - 04-11-2013 20:20
To po co chodzisz do roboty. Siadaj i płacz.
16. Dodane przez maja, w dniu - 05-11-2013 05:49
Do kom nr 5 I jeszcze długo nie zrozumiesz bo po pierwsze tam trzeba zjechać i zobaczyć w jakich warunkach górnicy pracują i to na przodku nie na komorach a potem możesz krytykować .Ja proponuję poniom z ZUS aby tak raz na 4 grudnia zjechały na wycieczkę bo takie co roku na Barbórkę są a potem dopiero wstawiaj komentarze na temat płacy czy premi góników .
17. Dodane przez Pytający., w dniu - 05-11-2013 06:19
Ja mam pytanie do ludzi z ZWR. Dlaczego nikt z biurowca niepodał jeszcze numeru konta na które można wpłacać dobrowolne wpłaty na Bartosza ? Został pobity i potrzebuje pomocy. Bynajmniej takie plotki chodzą. Załoga z chęcią by pomogła. Zostawiacie człowieka w potrzebie ? Na szatniach aż chuczy od plotek. Każdy chce pomóc.
18. Dodane przez marian, w dniu - 05-11-2013 07:07
Od stycznia maja ponoć zabrać odprawy i jebiluszówki
19. Dodane przez do 16, w dniu - 05-11-2013 07:31
byłem chłopczyku na dole wiele razy 
i wiem jak sie tam wiekszośc obija 
 
siedzą sobie w klimatyzowanych kabinach, 
pracują 3-4 godziny 
 
ale masz racje górnik na przodku i górnik na komorze to nie to samo 
bo górnik z komory a Pani z ZUS to to samo 
oboje nic nie robią, pierdzą w stołek i domagają sie nagród.
20. Dodane przez kopidoł, w dniu - 05-11-2013 07:32
Walczyc, nie moga byc mniejsze zyski ja w tym roku miałem 12 tys i tyle musze wziąsc bo sie buduje a wy biedaki z firm nie odzywajcie się.
21. Dodane przez zona górnika basia, w dniu - 05-11-2013 07:39
Nie możecie zabrac połowę zysków a z czego pojedziemy do Chorwacji.
22. Dodane przez Głogowianin, w dniu - 05-11-2013 07:44
Zarząd dba o swoje tyłi i wypcha konta a pracowników ma głeboko.Dlaczego nie ma zadnych podwyzek pytam sie was. moze sie zamieniem ja wam dam 4 tys a wezne 50 tys i co wy na to.
23. Dodane przez kopidołRudna, w dniu - 05-11-2013 07:49
Dlaczego teraz w pracy zaczeło sie donoszenie na drugiego, koledzy stali sie zawistni jeden drugiemu by nóz wszdził aby mu było lepiej.jeden ma premię drugi nie ma. Co za czasy i chorzy ludzie.
24. Dodane przez Górnik, w dniu - 05-11-2013 07:55
Czas przerwać ten spektakl. Zakręcić kurek ze strumieniem pieniędzy z KGHM, a ten klubik zamknąć na łańcuch. Nie chciałbym aby mnie kojarzono z czymkolwiek co jest związane z tym klubem.Dajcie nam górnikom ta kasę a nie ładujecie tam kasę.
25. Dodane przez a, w dniu - 05-11-2013 08:03
Za taki stan z zyskami możemy dziękować posłom PO(Drozd),z naszego regionu którzy głosowali za podatkami.
26. Dodane przez Górnik z firmy, w dniu - 05-11-2013 08:29
No i dobrze niech zabierają panom górnikom z KGHM, ja zarabiam w firmie 3 tys i ciesze ze mam pracę.
27. Dodane przez adwokat, w dniu - 05-11-2013 08:34
Kopidoły szanujcie co macie bo niedługo bedziecie mieli gołą wypłatę i dopiero docenicie co to praca.
28. Dodane przez 82243, w dniu - 05-11-2013 09:50
płaczki z kghm,zawsze mało i mało i tylko płacz !! nie jesteś zadowolony jeden w drugim to zwolnić się i do pośredniaka poszukać coś lepszego...
29. Dodane przez do 15, w dniu - 05-11-2013 10:35
nie ja nie płaczę tylko chodzi mi o to że daję radę z tym co mam czyli 1800 zł a chodzi mi o tych co mają od 2500 wzwyż i narzekają,także panie z komentarza 15 czytaj ze zrozumieniem.
30. Dodane przez pop, w dniu - 05-11-2013 10:44
Też pracuję w kghm i przyznam szczeże ludzie że macie ostro nawalone w głowie, pieniążki wam biją na dekielek, trzeba było sie uczyć zrobić jakieś MBA itp. jak wam mało to zmiencie prace i przestańcie pierniczyć głupoty.
31. Dodane przez Borboatop, w dniu - 05-11-2013 11:09
Rysiek najpierw załatw a potem obiecuj. Znów zrobisz smaka ludziom a na koniec wał. A reszta zawistników życze wam większych pensji bo uważam że mało zarabiacie. Więc walczcie o swoje a nie innym zabierajcie.
32. Dodane przez Janek, w dniu - 05-11-2013 11:15
Kiepski z ciebie menadżer co potrzebuje MBA. 
MBA potrzebne było do wyrwania kasy(podwyżki ) w firmie. 
A za MBA zapłacił pracodawca? 
Marnujesz się w KGHM-ie. 
Przejdź na swoje.
33. Dodane przez bitek, w dniu - 05-11-2013 12:36
no widzisz Janek sam sobie odpowiedziałeś "MBA potrzebne było do wyrwania kasy(podwyżki ) w firmie" i kto się marnuje? Najpierw przemyśl to co piszesz.
34. Dodane przez dgl, w dniu - 05-11-2013 13:09
Jak czytam niektore komentarze to sie zalamuje. Nie jest wazne by samemu miec wiecej tylko by ludziom w kghm bylo zle.
35. Dodane przez ZG Rudna, w dniu - 05-11-2013 18:36
kom. 34 bo widzisz...najwięcej szczekają Ci co chcieliby pracowac w KGHM a nie pracują i sie użalają nad sobĄ na miedziowym.pl..typowa chciwość Polaka..bo ja mam mało to inni tez muszą mieć
reklama
36. Dodane przez Z przekory, w dniu - 05-11-2013 22:06
Ludzie: KGHM to nie tylko kopalnie, ale i huty. PO części udało się to rozgraniczyć w naszych głowach "dzięki" polityce firmy. Kiedyś była jedność. Teraz każdy walczy o swoje. A związki zawodowe to już nie to co kiedyś. Jeśli jednak nie będą miały naszego wsparcia i my sami nie połączymy sił czarno to widzę. Obyśmy przez to nie skończyli u prywaciarzy. A wtedy dopiero będzie wpisów (chyba, że zabraknie na opłaty za internet).
37. Dodane przez Patowymiś, w dniu - 06-11-2013 06:23
Do kom 36 : widzisz jak mentalnie cieniasem jesteś ? Kghm to równierz ZWR pod rządami Andrzeja K. Oraz oddział hydrotechniczny. Juz ci papke z mózgu zrobili. Nie pisz więcej lub podawaj rzetelne informacje.
38. Dodane przez Z przekory, w dniu - 06-11-2013 08:54
Do kom 37: Jak chciałeś być taki rzetelny odnośnie informacji o KGHM to pominąłeś COPI, nie wspominając że w skład całej grupy kapitałowej wchodzi kilkadziesiąt spółek:) W poprzednim poście chodziło o jedność, bo w nim siła. Związki zawodowe zamiast już dawno zjednoczyć siły, są podzielone między sobą. Zresztą nie powinienem tego tłumaczyć komuś, kto po jednym wpisie zdolny jest ocenić całokształt poglądów i sposobu myślenia autora. I to dość nisko.  
A odnośnie papki z mózgu: wyrażenie również powinno być tak jak u mnie, czyli przez "ż":) 
P.S. 
Na przyszłość Patowymisiaczku czytaj i pisz ze zrozumieniem.
39. Dodane przez rr, w dniu - 06-11-2013 08:55
Do kom.21.Basia,stary pojedzie z inną,ty niestety zostajesz.Taka okresowa wymiana parku maszyn to się nazywa.Pozdro.
40. Dodane przez boś, w dniu - 06-11-2013 18:12
Może każdy z nas powinien więcej zarabiać a nie zabierać innym.Jesteście jak ci politycy tylko zabrać drugiemu.
41. Dodane przez kkk, w dniu - 07-11-2013 08:58
Niech każdy walczy o swoje,a nie zagląda do cudzych kieszeń!!!
42. Dodane przez kopiwolontariat, w dniu - 08-11-2013 06:59
Zyski będą w listopadzie 40% wyplaty
43. Dodane przez zwiazek miedziowy, w dniu - 08-11-2013 08:18
nasz kombinat pada pozdrawiam
44. Dodane przez stefan, w dniu - 08-11-2013 10:24
do Dinek: to proste, pieniądze zarobione przez KGHM są pieniędzmi realnymi, prawdziwymi a przede wszystkim wypracowanymi. A pani z zusi? no cóż żyje z pieniędzy wypracowanych /odprowadzonych w formie podatków/przez np. KGHM. Na dobrą sprawę dla dobra całej Polski warto aby górnik wypracował jak największy zysk /da mu się więcej np. będzie lepiej pracował, prawdopodobnie???/. A pani z okienka zarobiła jak najmniej do i tak przejada pieniądze. /budżetówka nie zarabia tylko trwoni/, ale są sektory takie jak szkolnictwo i lecznictwo gdzie są nie zastąpieni. A pani z okienka w zusie nie za bardzo, o swoje pieniądze samemu potrafię zadbać. jak ktoś tego nie potrafi to ma problem. Pani z okienka w zusie na pewno w tym mu nie pomoże!!!!!!
45. Dodane przez mucio, w dniu - 08-11-2013 21:46
kiedy zyski płaca?tzn termin?
46. Dodane przez Marcel, w dniu - 09-11-2013 14:58
Co za bzdury tu niektórzy piszą... Porównywanie ZUSu i KGHM to strzał kulą w płot. ZUS (czy jakikolwiek inny urząd) utylizuje pieniądze z budżetu, a KGHM do budżetu dokłada kilka miliardów rocznie. Więc jeśli dzięki "siedzeniu w klimatyzowanej kabinie przez 3-4h" pracodawca zyskuje np. 20tys miesięcznie, to jest jak najbardziej sprawiedliwe, żeby ten który siedzi w tej kabinie dostawał 10tys. A ludziom spoza firmy nic do tego, bo to nie z ich pieniędzy górnik dostaje wypłatę. 
PS.Zyski podobno 28.11
47. Dodane przez mini, w dniu - 12-11-2013 11:35
Wy tylko o kasie. Ok, macie rację,że płaca do pracy nie jest adekwatna, bo ryzykujecie życiem.Najbardziej mnie przeraża atmosfera jaka panuje w kopalni. Mąż wiele mi opowiadał co tam się dzieje.Jeden drugiemu by szpile włożył,żeby pokazać,że jest lepszy od drugiego.A tego drugiego najlepiej zdeptać.A to wszystko dla kasy.P.S. Zgadzam się z Marcelem.
48. Dodane przez ROZWAGA, w dniu - 12-11-2013 20:12
do wszystkich użytkowników tej strony pragnę nadmienić , że KGHM jest firmą dzięki której żyje kilka województw.Dla KGHM pracuje wiele firm tj. budowlanka., transport,zaopatrzenie biur, elektronika ,firmy specjalistyczne , sprzęt BHP itp. nawet markety , które powstają jak grzyby po deszczu , też z tego tortu żyją.Dlatego ważne jest to , żeby istniała jak najdłużej istniała i dawała pracę wielu ludziom , ponieważ bogactwo ludzi jest bogactwem regionu i oto powinniśmy walczyć , a nie kto ile zarabia . Mamy zarabiać jak najwięcej i nie tylko w KGHM , ale i w biedronce tylko trzeba się o to upomnieć , a nie ziajać nienawiścią do pracowników huty. PO dąży do zadłużenia kombinatu i będzie powtórka z górnego śląska , a rząd ma nas i nasze wywody w d(...) POZDRAWIAWM
49. Dodane przez Z przekory, w dniu - 12-11-2013 23:11
A dlaczego Polacy są tak zawistni względem siebie? W tej chwili raczej nie ma miodu, ale RODACY zjednoczmy się jako jedność. Wszak to (jak wcześniej napisałem) w jedności siła!!!
50. Dodane przez wasyl, w dniu - 17-11-2013 22:19
ludzie nie piszcie ile to górnicy nie zarabiają bo tyle to powinna być najniższa krajowa.nie długo pozwolicie sobie dawać po 800 zł . a gdzie szacunek do siebie czy jeszcze go macie?
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust