Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
26
Maja 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Filip, Marianna,
Paulina
DZIEŃ
MATKI
Do końca roku 219 dni.
Start arrow Głogów arrow Zubowski: Pozostałości po twierdzy, to nasz wyróżnik

Zubowski: Pozostałości po twierdzy, to nasz wyróżnik

29.07.2014. Radio Elka, Mateusz Kowalski
0729_blok_koszarowy.jpgWiele było zastrzeżeń, gdy w Głogowie odkryto i wyeksponowano ruiny sukiennic. Część osób twierdziła, że wydawanie kilku milionów złotych na ten cel, to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Podobne komentarze pojawiają się też przy okazji rewitalizacji bloku koszarowego. Prezydent Jan Zubowski broni jednak tej inwestycji. 

Galeria foto: Rewitalizacja bloku koszarowego w GłogowieGaleria foto: Rewitalizacja bloku koszarowego w GłogowieGaleria foto: Rewitalizacja bloku koszarowego w GłogowieGaleria foto: Rewitalizacja bloku koszarowego w GłogowieGaleria foto: Rewitalizacja bloku koszarowego w GłogowieGaleria foto: Rewitalizacja bloku koszarowego w GłogowieGaleria foto: Rewitalizacja bloku koszarowego w GłogowieGaleria foto: Rewitalizacja bloku koszarowego w GłogowieGaleria foto: Rewitalizacja bloku koszarowego w GłogowieGaleria foto: Rewitalizacja bloku koszarowego w GłogowieGaleria foto: Rewitalizacja bloku koszarowego w Głogowie
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Jako głogowianie chwalimy się tym, że nasze miasto posiada tysiącletnią historię. Mówimy o wielokulturowości Głogowa i jego bardzo zróżnicowanych losach. Ale jeśli ktoś z zewnątrz poprosi, byśmy pokazali tę historię, to
powiemy o zamku, kolegiacie i innych kościołach. Ale zabytkowe kościoły posiada większość miast, a także wiele małych wsi. Takim elementem, który może być wyróżnikiem Głogowa, na pewno są pozostałości po twierdzy. Stąd też decyzja o wyeksponowaniu bloku koszarowego. Myślę, że istnieje w Polsce czy też Europie grupa ludzi, którzy są pasjonatami takich budowli. Oni do Głogowa kiedyś na pewno trafią
- tłumaczy J. Zubowski.

Blok koszarowy jest rewitalizowany od jesieni zeszłego roku. Gotowy ma być we wrześniu. Blok łączy ze sobą pozostałości po starych fortyfikacjach z nowym budynkiem, w którym siedzibę będzie miało Centrum Informacji Turystycznej. Obiekt ma być dostosowany dla osób niepełnosprawnych. Miasto wydało na inwestycję 4,5 mln zł.
 
Komentarze (79)
1. Dodane przez ..., w dniu - 29-07-2014 14:39
Brawo Panie Prezydencie! Bo ludzie jeszzcze sobie nie zdają sprawy, że z Turystyki też można żyć. Jeszcze trochę tras rowerowych, ścieżek dydaktycznych, więcej interaktywnych stanowisk i można będzie zaznaczyć na turystycznej mapie Polski grubszą kropką GŁOGÓW - Miasto Twierdza
2. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 29-07-2014 14:41
Panie prezydencie baju baju ten kit to pan moze wciskac starym mohera a nie mlodym Glogowiana.Tyle znow mln poszlo w bloto.Za te polowe kasy mozna bylo zadbac o bezpieczenstwo mieszkancow Glogowa i wydac na zakup nowego sprzetu na sluzb ratunkowych w naszym miescie.(policja,pogotowie ratunkowe i straz pozarna).Panie prezydencie a kiedy powstanie nowy zaklad na strefie przemyslowej w Glogowie.A ilu glogowian znajdzie tam zatrudnienie w tym bloku koszarowym.To ma sie rozumiec ze sukiennice+blok koszarowy to sa nowe zaklady pracy w naszym miescie.Oj panie prezydencie Zubowski nie dbasz pan o mieszkancow miasta.Czas juz pana w jesiennych wyborach wymienic.Pan patrzy tylko na siebie i na swoja ekipe z PISu zeby oni mieli prace spolkach miasta.I taka jest prawda.
3. Dodane przez sfr, w dniu - 29-07-2014 14:48
No właśnie grupa - czyli mało ludzi. A dla większości może by coś np. miejsca pracy
4. Dodane przez Marek, w dniu - 29-07-2014 14:51
Po co te teksty o rewitalizacji bloku. Nie uczciwiej powiedzieć że chodzi o centrum obsługi turystycznej. Koszarowiec to tak przy okazji. Akurat tam stał.
5. Dodane przez On, w dniu - 29-07-2014 14:55
Wszystko się zgadza, ale nie forma ekspozycji i sukiennic i bloku koszarowego, bo to jest katastrofa! CPN i PKS! :)
6. Dodane przez dgl, w dniu - 29-07-2014 15:26
To co robi prezydent nie wymaga komentarza,to nie są jego pieniądze.Hulaj dusza piekła nie ma !
7. Dodane przez KASA W BŁOTO ! ! !, w dniu - 29-07-2014 16:06
KASA W BŁOTO ! ! !
reklama
8. Dodane przez NASA, w dniu - 29-07-2014 16:09
W Lubinie nie dbają o zabytki , ale miasto się rozwija , obwodnice , galerie , parki , hotele nowe darmowe autobusy a teraz i hala się otworzy . . . 
A w Głogowie dba się o zabytki i chyba tylko o nie ...
9. Dodane przez Landa, w dniu - 29-07-2014 16:44
O tych kościołach to prawda nawet w Lubinie stoi zabytkowy kościółek;]
10. Dodane przez piastuch, w dniu - 29-07-2014 18:10
panie prezydenicie i wiceprezydenicie z Piastowa !!!! do kościola chodzicie i Boga sie nie boicie ???? zobaczcie jakie ziele ,rośnie przy waszym kościele !!!!!!!!! dajcie mi kose ,sam to wykoszę ... nie wiem kot odpowiada za trawniki na Piastowie ,ale wiem ,kto codziennie jeździ limuzyną do pracy w ratuszu i patrzy na ten owies przy schodach ;o))) hej wyborcy z Piastowa !!!!! musi przyjść ekipa nowa !!!!!!!!!!!!! tych na pielgrzymke wysyłamy i młodych a JAJAMI wybieramy !!!
11. Dodane przez ppp, w dniu - 29-07-2014 18:26
Z powyższych komentarzy widać, iż miasto Lubin stało się jakiś odnośnikiem i wzorcem jak ma wyglądać współczesna zmodernizowana wieś-miasto. Jak się nie ma czym pochwalić z historii to pokazuje się galerie, kina, współczesne wodotryski i drużynę futbolową, która przy największym budżecie w lidze spada o stopień niżej.
12. Dodane przez anty-komuch, w dniu - 29-07-2014 18:48
Jaki jest koń każdy widzi. 
Pożegnajmy tego czasocofacza w jesiennych wyborach i razem posprzątajmy po nim bo jest co.
13. Dodane przez krasnal, w dniu - 29-07-2014 19:01
No cóż centrum informacji może i potrzebne do organizacji wycieczek itp.A najlepsze jest w tym to ,że pierwsza wycieczka odbędzie się na teren niedokończonego kina Bolko , które stoi dumnie w pobliżu naszego nowego budowanego centrum.Jak można się chełpić tak bezmyślnie mając klapki na oczach i promować miasto w pobliżu tego szkaradziejstwa.Widzą coś takiego wycieczkowicz wyrabia sobie od razu zdanie o włodarzach miasta jaki pan taki chłam.
14. Dodane przez głogowianin, w dniu - 29-07-2014 19:43
szkoda słów i pisania, niech mieszkańcy Naszego miasta zmobilizują się i ocenią tę nędzną kandydaturę!!! czas na zmianę prezydenta!
15. Dodane przez QQ, w dniu - 29-07-2014 19:56
Ciekawe ile z tych wpisów to członkowie TZG i pracownicy powiatu - podobne bzdury piszecie na FB
16. Dodane przez driverr, w dniu - 29-07-2014 19:59
myślałem, że tam stację benzynową budują!
17. Dodane przez Kibic, w dniu - 29-07-2014 20:19
Pięknie Panie Prezydencie ta stacja plaiw komponuje się z cudownym kinem BOLKO! :) CUDO!!! Jedna budowla warta dugiej!
18. Dodane przez berto, w dniu - 29-07-2014 20:23
wycieczki będą zmieżać na ogrodzony teren przed ratuszem oraz ogrodzony teren budowy galerii aby podziwiać bezradność pana prezydenta
19. Dodane przez Urs, w dniu - 29-07-2014 20:30
Festung Glogau to niechlubny fragment historii Głogowa, więc po co, w taką pamiątkę pakować "kasę". 
Panie Prezydencie, po co kolejne "akwarium" na starówce? architekt, to pewnie koleś po linii partyjnej ...
20. Dodane przez biko, w dniu - 29-07-2014 20:52
w tym kraju to tylko pomniki, muzea, bazyliki i inne nie przynoszące zysku budowle się robi. A może tak prezydent wybierze się do innych krajów i zachęci inwestorów żeby tu przyjechali a nie czeka na nich jak na zbawienie. Info do potencjalnych inwestorów jak chcecie tu inwestować to pamiętajcie załatwcie to do 16 bo potem zamknięte na cztery spusty. Jaja sobie ktoś robi że Głogów będzie potęgą turystyczną - może jak w hucie założą jakieś filtry nowszej generacji to będzie wtedy Głogów-Zdrój. Kto tu przyjeżdża turystycznie trochę niemców pamiętających pierwszą i drugą wojnę światową.
21. Dodane przez Ja, w dniu - 29-07-2014 21:01
Turystyka? Jaka turystyka? Czy władze miasta zrobiły coś dla sporej grupy turystów, co 2 tygodnie, ok. 100 osób z Domu Uzdrowienia Chorych, którzy do nas przyjeżdżają? NIC. Gdzie i jakie mogą kupić pamiątki? NIGDZIE i NIC. A co robią głogowscy przedsiębiorcy? Niewiele. Nawet kawy nie można wypić rano, bo lokale gdzieś ok. 12 są otwierane. I proszę lokalu X nie polecać, bo to porażka. Generalnie - porażka z tym naszym turystycznym nastawieniem.
22. Dodane przez mieszczuch, w dniu - 29-07-2014 21:39
Cieszę się, że w Głogowie od 8 lat rządzi PiS a nie mafia z peło. Zamiast afer, przekrętów, nepotyzmu, prania pieniędzy i Pustych Obietnic, jakie z pewnością byśmy mieli pod rządami peło, mamy świetnie rozwijające się piękne miasto, normalnego i mądrego prezydenta konsekwentnie realizującego swoje plany. I właśnie dlatego Jego przeciwnicy wychodzą z siebie i obrzydzają wszystko co tylko można, bo nie mogą znieść, że to właśnie Zubowski z PiSu zmienia Głogów, i potrafi realizować to, co wcześniej inni jedynie obiecywali.  
Brawa Panie prezydencie. Z przyjemnością zagłosuję na Pana po raz trzeci. Zasługuje Pan na to. I czekam na otwarcie bloku koszarowego- pomysł, jak i sama realizacja- genialne.
23. Dodane przez Głogus, w dniu - 29-07-2014 21:48
Pewnie, bo Lubin to taka w (...) metropolia, że nic tylko przykład brać. Szkoda, że nikt nie zauważył, że ten Lubin poza miejscami bezsensownego wydawania pieniędzy nie ma nic, a Głogów ma wieeele do pokazania tylko trzeba troszkę w to zainwestować. Jeszcze będą wasi koledzy z Lubina przyjeżdżać na kajaki nad odrę... po ciuchy i do kina można sobie zawsze pojechać, a mieć zaszczyt mieszkania w atrakcyjnym miejscu, a nie betonowym mieście dzięki KGHMowi. Ale dzisiaj takie społeczeństwo, że jedyna rozrywka to przewieźć cztery litery w mercu do blaszanego sklepu i kupić ciuch za 100 zł w promocji, który w normalnym sklepie kosztuje 40 tylko nie ma metki która wystaje spod majtek dla szpanu.
24. Dodane przez Kamil, w dniu - 29-07-2014 22:09
Głogów ma takiego prezydenta na jakiego zasługuje...Podniecajcie się papierowymi inwestycjami nastawionymi na zarobek dla wykonawców i wmawiajcie sobie,że miasto się rozwija. Co do trafności "inwestycji" to powiem, krótko: Park Wrocławski w Lubinie (kto nie był niech się nie odzywa) kosztował 10 mln z czego 4 mln to środki europejskie. Dziennie przewijają się tam tysiące dzieci i dorosłych i jest to wspaniale wydany pieniądz. O inwestycjach typu stacje metra: sukiennicowo i koszarowo które w 99% zostały pokryte z naszych podatków nie da się powiedzieć tego samego. Przy takiej cenie za sukiennice taki park w Głogowie kosztowałby 30-40 mln... Prezydent Zubowski NIE MA ZMYSŁU GOSPODARCZEGO gdyż całe życie pracował w budżetówce gdzie bez względu na wartość ekonomiczną pracy pieniądze się należały. Nie jestem za żadną partią polityczną gdyż doskonale wiem,że oni wszyscy biją się o pieniądze lecz mam dosyć tego Pana na stanowisku zarządcy tego miasta. Gdzie są TURYŚCI, którzy mieli zalać Głogów? Czy Pan Zubowski z własnych pieniędzy też by wybudował te sukiennice(3-4mln zł) by zwróciło mu się MAX 1000zł z biletów??? 8 lat to za mało czasu by rozwinąć strefę ekonomiczną, by powstały tu nowe fabryki, montownie, itp?? Czy prezydent potrzebuje kolejnych 4 lat na przyciągnięcie inwestora czy jednak 12 lat to też za mało, lecz wystarczająco do emerytury jaśnie nieomylnego władcy?
25. Dodane przez obserwator, w dniu - 29-07-2014 22:21
DO 23 GDYBYŚ PRZECZYTAŁ CO BYŁO NAPISANE 17.05.2014R TO TAKICH GŁUPOT BYŚ NIE PISAŁ 19. Dodane przez obserwator, w dniu - 17-05-2014 20:42  
Do 18. Musisz być niewidoma o ile tak twierdzisz. Gdyby poprzedni Prezydenci mieli tyle kasy co obecny to z pewnością zrobili by o wiele więcej dobrego dla mieszkańców Głogowa a nie ronda i parkomaty. Obecnie jest duże bezrobocie i ludzie nie mają z czego żyć. Za tego Prezydenta mieszkańcy Głogowa zostali najlepiej zadłużeni pożyczkami we wskazanym drogim Banku na setki tysięcy złotych. ( po uszy) PŁACZĄ I PŁACĄ O CZYM NIKT Z WŁADZ MIASTA NAWET NIE WSPOMNI temat T. Zostało zorganizowane zadłużanie w Banku Wspólnot Mieszkaniowych w których usługodawcą jest ZGM bo ktoś tam wymyślił termomodernizację budynków tylko za kredyt ( to nie ich pieniądze ). Ja jestem zwolennikiem termomodernizacji,  
ale wykonanej, przeprowadzonej mądrze i tanio. Należało przez parę lat uzbierać własne pieniądze i wiele nie pożyczać. ZROBIONO ODWROTNIE ROCZNA SPŁATA KREDYTU Z PROCENTAMI DO BANKU JEST WIĘKSZA OD ZYSKÓW Z CENTRALNEGO OGRZEWANIA W TYM SAMYM ROKU . ZYSK BĘDZIE ZA 20 LAT. MAJWIEKSZE KORZYSCI Z TERMOMODERNIZACJI OSIĄGNIE BANK % I GMINA MIEJSKA BO BĘDZIE POWIEDZIANE DLA NR18 PRZED WYBORAMI: JAKIE ŁADNE NA KOLOROWO WYREMONTOWANO DOMY ZA TEJ KADENCJI PREZYDENTA W GŁOGOWIE , ALE NIKT NIE WSPOMNI Z WŁADZ MIASTA JAKIE ŁADNE DŁUGI OD 200 tys. zł do ponad 500tys. zł. MAJĄ MIESZKAŃCY GŁOGOWA W BANKU.  
20. Dodane przez hmmm
26. Dodane przez glogowianin, w dniu - 29-07-2014 22:31
Do kom15.Tu nie pisza z powiatu tylko mieszkancy naszego miasta.Widac ze maja dosc rzadow pana Zubowskiego.Najlepiej bedzie jak poda sie do dymisji.Przez niego i jego elite UM nasze miasto nie rozwija sie tak jak inne LGOM.Same wpisy sa negatywne ten czlowiek niema honoru i ambicji zeby podac sie do dymisji.CZAS NA ZMIANE W NASZYM MIESCIE PANA PREZYDENTA.
27. Dodane przez Karol, w dniu - 29-07-2014 22:32
Oni kiedyś do Głogowa trafią mówi Prezydent. Ale kiedy i po co? Żenada !!!
28. Dodane przez ccc, w dniu - 29-07-2014 22:43
Do kom23 Jakie ty masz rozwijajace sie nasze miasto. Nasz Glogow sie cofa w rozwoju Ty chyba jestes slepy.Wy z tej partii PIS to wy macie w piornikach kretki porozwalane.Mieszczuch jakie ten czlowiek realizuje plany.Gdzie sa nowe zaklady pracy na strefie przemyslowej mieszczuch no pytam sie ciebie gdzie.Wasza partia nie ma o niczym pojecia.
29. Dodane przez fd, w dniu - 29-07-2014 22:52
tak wlasnie kiedys ludzie tu beda przyjezdzac odwiedzac miasto , bedzie nowy hotel , bedzie port , stare miasto dokonca robione bedzie gicior :)chcialyby tak lUbinki:0 brawo panie zubowski dalej na pana stawiam:)powodzenia
30. Dodane przez do kom. 23, w dniu - 29-07-2014 22:53
ale się ubawiłem! Księstwo głogowskie PiS rośnie w siłę od stanowisk dla rodzinek, znajomych królika, itp. Byle by był z PiS! od prezesa do sprzątaczki!!!
31. Dodane przez BRAWO ZUBOWSKI!!!, w dniu - 29-07-2014 22:54
Brawo Panie prezydencie!!! 
Już dawno sie tak dobrze nie uśmiałem. Nie wiedziałem, że z Pana taki kawalarz.
32. Dodane przez , , ,, w dniu - 29-07-2014 23:14
w Lubinie inwestują w przyszłość a w Głogowie w przeszłość , , ,
33. Dodane przez Kaziu, w dniu - 30-07-2014 07:08
Panie Zubowski jesteś pan bardzo kiepskim gospodarzem miasta !
34. Dodane przez poi, w dniu - 30-07-2014 07:16
Co Wy tak z tym Lubinem?! Poza fajnym, dużym parkiem nic więcej tam ciekawego nie ma. Ile razy w miesiącu chodzicie do galerii i do kina, że tak Wam tego w Głogowie brakuje. Knajpy i imprezy takie same jak u nas. Wolę Głogów niż Lubin. Nasze miasto jest ładniejsze.
reklama
35. Dodane przez gosc, w dniu - 30-07-2014 07:29
Witam ,najlepiej jak tym co podoba się lubin to niech do niego się wyprowadzą bo ja bym nie chciał tam mieszkac ,będą mieli prace i super miasto do życia bo głogów jest chyba dla nich be :)
36. Dodane przez lincoln, w dniu - 30-07-2014 08:47
a kto bogatemu zabroni :-)
37. Dodane przez yupoi, w dniu - 30-07-2014 10:49
Lubin jest inny miastem , bo jest więcej nowoczesnych inwestycji a mniej zabytków . . .
38. Dodane przez no tak, w dniu - 30-07-2014 12:03
Oddałem głos na TAK. Mam jednak uwagę. Festung Glogau! Akurat ten tytuł nie tylko wprowadza w błąd. On źle uczy historii naszego miasta. O jakie pozostałości Festung Glogau chodzi? Czyżby restaurowano jakieś umocnienia z lat 1944-45? Jedynymi naprawdę godnymi restauracji są pozostałości po twierdzy z XVII-XIX wieku a wówczas nie było Festung Glogau. Był Gross Glogau. 
Kolejna uwaga to chaotyczne podchodzenie do zagadnienia. Czas na solidny plan restauracji pozostałości a nie doraźne działania nie mające powiązań z sobą. Ktoś napisał: Lubin inwestuje w przyszłość a Głogów w przeszłość. Czyżby? A może po prostu Lubin nie ma za bardzo co restaurować oprócz zabytkowej stodoły z czasów gdy można było to miasto kamieniem przerzucić? Inwestowanie w zabytki to też inwestycja w przyszłość, ale nie w sposób w jaki robi to obecny prezydent.
39. Dodane przez waldas do mieszkaniec,, w dniu - 30-07-2014 13:37
to historia drogi Panie,z tego co wyczytałem z pańskiego komentarza to lepiej by zarosło wszystko trawą.Są jeszcze ludzie którzy dbają o to by następcy też coś mieli do oglądania,a tak poza tym to jak nastanie PO bo o to wam chodzi to będzie pustynia kulturalna w Głogowie tak jak kiedyś za rządów Pana Rybki.
40. Dodane przez Waldi, w dniu - 30-07-2014 14:10
Czy Pan Zubowski wie ,że te szklane perły architektury którymi się tak zachłysnął wyglądają jak najzwyklejsze przystanki w większych miastach? Jak można szklany pawilon nazwać zabytkiem godnym odwiedzania? Gdy Zubowski dochodził do władzy postulował o rozwój lokalnej gospodarki, o nowe miejsca pracy , o rozwój infrastruktury Głogowa... po 8 latach jedynymi miejscami pracy ,które stworzył są: kilku parkingowych (bardzo sympatyczni ludzie), kilku kasjerów do obsługi strefy płatnego parkowania i kilkaset nowych stołków w ratuszu i spółkach podległych miastu. Inwestor wycofał się z planu budowy galerii bo widzi ,że to miasto od 8 lat nie pozyskało żadnego inwestora co przekłada się na sytuację materialną mieszkańców. Czas by teraz ktoś młody, świeży tak jak on 8 lat temu wyręczył go w obowiązkach aby to miasto zaczęło się naprawdę rozwijać a nie wymierać.
41. Dodane przez gf, w dniu - 30-07-2014 14:33
Zacznijmy od tego ze w Głogowie masz o wiele wiecej barów niz w Lubinie na samej starówce multum barów :)Zapraszamy do pieknego Głogowa
42. Dodane przez glogowianin, w dniu - 30-07-2014 16:00
A jak juz w (...) pisza ze trzeba wymienic jesiennych wyborach prezydenta naszego miasta.To widac ze mieszkancy maja go juz dosyc.Do kom39.a kto mowil ze ma Rybka zostac prezydentem naszego miasta.A co nie ma w Glogowie mlodych ludzi.Sa i maja plan wizje rozwoju naszego miasta pieknego.
43. Dodane przez Tomasz, w dniu - 30-07-2014 17:05
Zachowanie pozostałości twierdzy to dobry pomysł... ale nie dziś ! dziś należy zadbać bardziej o mieszkańców starówki bo ona bardzo mocno straciła na atrakcyjności !!! kto będzie finansował dalsza zabudowę ? kto ma być klientem lokali jak nie bogaty i liczny mieszkaniec starówki ? za dużo mniejsze pieniądze można już dziś zamknąć ruch samochodowy na rynku !!! powstanie ładny plac spacerowy z ogródkami piwnymi... można przeprojektowac plac rynku i go uatrakcyjnić ! i już dziś pojawili by się pierwsi turyści :) fakt byłoby ich niewielu ale więcej niż przyciągnąć mogą nasze nowe szklarnie... proszę zamknijmy rynek stworzmy przestrzeń przyjazną ludziom ! w dalszej kolejności dbajmy o nasze perelki nawet te najmniejsze...  
Już w tym roku pływają statki po odrze pytam co ma zrobić turysta który wysiadzie w naszym mieście ? ma iść na zakurzona starówkę ? i przepychac się miedzy samochodami ? usiąść w jakimś ogródku i spożywać jadło odprawione spalinami i kurzem ? Czy w ratuszu ktoś potrafi myśleć? nie tylko o korycie ?
44. Dodane przez Nie chcemy Cię już prezydencie, w dniu - 30-07-2014 18:49
Panie prezydencie Zubowski, odejdź chociaż z godnością : "...kończ Waść, wstydu oszczędź..." !!!
45. Dodane przez rfvbgt, w dniu - 30-07-2014 19:45
Tyle że w Lubinie jest wiele w samej galerii . . .
46. Dodane przez Hutnik 2, w dniu - 30-07-2014 20:07
A może tak lepiej byłoby te pieniądze na stworzenie paru stanowisk pracy dla bezrobotnych. Bo to co wyprawia Pan Prezydent to nabija kasę właścicielom dwóch firm, bo ich pracownicy to praca na umowy "śmieciowe". Ale co to obchodzi Pana Zubowskiego, dla niego ważna jest kampania przed wyborami samorządowymi i zdobywanie głosów klakierów. Co jest warta obecna władza często dotyka mieszkańców naszego miasta czytaj: ronda tylko piękne gdy nie ma opadów atmosferycznych, przeprawa mostowa po moście kolejowym - fantazja w głowie Pana Prezydenta jest jeszcze kilka przykładów które nie przynoszą obecnemu Prezydentowi i jego świcie splendoru
47. Dodane przez Nika, w dniu - 30-07-2014 20:38
Pomysł dobry godny pochwały - Głogów jest miastem historycznym i trzeba to pokazać - zwłaszcza udostępnienie turystom podziemnych fortyfikacji może się okazać hitem, ale sama sama forma przyprawia o ból głowy - znajoma która odwiedziła miasto po kilku latach zapytała się dlaczego ktoś buduje w takim miejscu tak małą stację benzynową!!!!!
48. Dodane przez glogowianin, w dniu - 30-07-2014 20:39
Kapitalne! Pomysł z udostępnieniem do zwiedzania bloku koszarowego jest genialny.Sposób wykonania również. Łączenie zabytków z nowoczesną, lekką architekturą, to najlepszy kierunek. Bez udawania, albo nieudolnego naśladownictwa stylów architektonicznych. Dzięki temu Głogów zyska kolejne, naprawdę piękne, i ciekawe miejsce. Bo o to właśnie chodzi, aby krok po kroku, z mapy Głogowa znikały "czarne punkty", których w ogóle nie dostrzegamy, albo omijamy szerokim łukiem. No i eksponować to, co jest warte pokazania. Tak jak w tym przypadku.  
Brawka!
49. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 30-07-2014 21:36
Ja nie mogę. Kto stawia tak idiotyczne pytanie???!!! To w co w takim razie mamy inwestować jeśli chodzi o zabytki? Bo jakoś nie mogę wielu w Głogowie się doliczyć. Skoro tak, to zasypcie też fosę. To też pozostałość twierdzy! I wszystkie podziemne korytarze, które są akurat atrakcją Głogowa. A co.  
Ci ludzie z sekty antypisa są autentycznie chorzy. Zanegują dosłownie wszystko, byle zrobić na złość... tylko komu? Zubowskiemu? ;) Rzecz w tym, ze to oni robią z siebie idiotów. Dziwi mnie, że i dziennikarze idą tą drogą i zadają takie pytanie. 
Pamiętam, jak ci sami ludzie, którzy dzisiaj sprzeciwiają sie rewitalizacji bloku koszarowego, płakali, kiedy przy budowie Wałów Chrobrego odkryto szczątki fundamentów dawnej twierdzy. Był krzyk, że trzeba eksponować, zachować, że to zbrodnia ponownie zasypać. Mimo, że właściwie wielkiej wartości nie przedstawiały. Dzisiaj ci sami ludzie krzyczą, ze nie powinno sie rewitalizować bloku koszarowego, mimo ,ze jest w świetnym stanie, a sam blok po odnowieniu i udostępnieniu wzbogaci ofertę i atrakcyjność miasta. 
Albo, kiedy poprzedni prezio Rybka przez 8 lat obiecywał, że trzeba inwestować w zabytki, wszyscy robili karpika oooo, uuuu, ajajaj, jaki dobry i mądry prezydent! Mimo, ze tylko obiecywał. Dzisiaj Zubowski po prostu to robi, ale teraz już inwestycje w zabytki jest be. Już "nie trzeba". Ot taka mentalność lemingów z sekty antypisa.  
Biedni ludzie...
50. Dodane przez hljk, w dniu - 30-07-2014 22:07
w Głogowie jeszcze trochę i to autobusy co jeżdżą to będą zabytkowe :P
51. Dodane przez xyz, w dniu - 30-07-2014 22:11
gdy sie chce pracowac to sie znajdzie prace ale jesli komus nie chce sie robic to znajdzie wymówke ten prezydent zrobił najwiecej dla Głogowa i nikt temu nie zaprzeczy Głogów sie zmienia na lepsze i to jest zasługa pana Preyzdenta co zrobil rybka dla tego miasta
52. Dodane przez ala, w dniu - 30-07-2014 23:26
do 51 przeczytaj sobie wpis 25
53. Dodane przez C . K G A L I C J A, w dniu - 31-07-2014 08:35
Tragiczne wojenne losy Głogowa niestety doprowadziły do tego ,że ilość zabytków do zwiedzania ,jest znikoma ,jak i turystyczne znaczenia miasta ,nawet w regionie, Bytom Odrz. Wschowa Leszno, Legnica, Złotoryja Jawor i dalej wymieniać maja większe znaczenie. Wybudowanie seudo Sukiennic , oraz bloku kosarowego to żle wydane pieniądze Glogowskiego podatnika, nie tylko koszt budowy ale i miesieczne utrzymanie tych obiektów pochłania tysiace zlotych, dodatkowo jest miejscem pracy dla nowych urzedasów, czy wybudowanie tych obiektów rzysporzy nowych turystów ? powstana nowe hotele? żadnych szans , te projekty to typowy przejaw urzędniczej niegospodarnosci, bezcelowego wydawania naszych pięniędzy, przypominam ,ze mieszkańcy Starego Miasta zmuszani do placenia podatków od nieruchomosci nie mają ulic Długiej Kotlatskiej Młyńskiej ,innych, niszczeją fasady i majątek wspólnot mieszkaniowych przezs piach z tych pseudo ulic. Głogów to miasto coraz dalej zapadające się w gospodarczo -ekonomiczny niebyt, ale jesli prezydentem jest bibliotekarz, to czego można się spodziewać, ?
54. Dodane przez qpow, w dniu - 31-07-2014 08:58
Głogów i tak jest za Lubinem i Legnicą . . .
55. Dodane przez Marzena, w dniu - 31-07-2014 09:30
"Piszmy każdą bzdurę aby zrobi mętlik czytającym". Tylko ludzie nie spełni rozumu mogą twierdzić, że odbudowa zabytków to wyrzucanie pieniędzy w błoto a po sukiennicach jest to następny obiekt który zostanie w tym mieście który ukaże historię, a wpisy znawców jak (53) C.KGALICJA pozostawiam bez komentarza no cóż jest ciepło....
56. Dodane przez Dhl, w dniu - 31-07-2014 10:29
Marzenka weź sie za obsługę petentów w urzędzie ! Chyba nie masz tam zbyt dużo pracy ....
57. Dodane przez aaa, w dniu - 31-07-2014 11:05
Zapraszam czasem wieczorem na starówkę... coraz więcej obcokrajowców, coraz więcej turystów... dlaczego!? bo to miasto to unikat a w dodatku niepoznane przez wielu. Może zamiast mówić, że nie ma miejsca pracy to wziąć cztery litery i otworzyć własną lodziarnie cukiernię i powiedzieć, że podnoszenie atrakcyjności miasta daje mi chleb? A nie narzekać, że miasto zamiast tych pieniędzy mogło mi dać zasiłek na przeżarcie. Jeszcze będziecie się bili o turystów świadcząc im usługi i jeszcze będziecie opowiadali, że Galeria wcale taka niezbędna nie była. Pozdrawiam myślących !
58. Dodane przez Kochamswojemiasto, w dniu - 31-07-2014 11:07
W odnowionym bloku koszarowym miało działać Głogowskie towarzystwo miłośników twierdzy głogów - miała być grupa odtwórcza to miało żyć a za nasze pieniądze powstał kolejny po sukiennicach pomnik prywaty i niegospodarności. A gdzie pieniądze na odbudowę naszego Teatru to jest realny zabytek który kłuję w oczy wszystkich którzy przyjeżdżają do Głogowa szczególnie turystów. A co z tym bunkrem na miejscu Kina Bolko to można stworzyć ośrodek życia kulturalnego dla naszych mieszkańców konkretnych zacieniony plac zabaw w obok lub w fosie lecz przecież z tego nikt pańskiej ekipy panie prezydencie nie miałby korzyści...
59. Dodane przez k., w dniu - 31-07-2014 11:26
Droga Marzeno, mając na uwadze częstotliwość twoich wypowiedzi i ich charakter chciałbym zabrać ci 5 min i wytłumaczyć kilka kwestii....zapewne ty jak i inni urzędnicy jesteś przekonana,że budżet miasta i pieniądze biorą się z Excela.. oraz,że siedząc w urzędzie i pijąc kawę tworzysz wartość dodaną i generujesz PKB otóż nie! Aby miasto miało pieniądze ktoś te pieniądze musi wpłacić! Komuś trzeba zabrać aby ktoś (miasto) miało. Nietrafione "inwestycje" to takie ,które nie przynoszą żadnego efektu pomimo wydania dużej sumy pieniędzy. Czy pawilon nad ruinami piwnic lub pawilon nad zbrojownią jest zabytkiem wartym tego aby tu przyjechać i to zobaczyć? Pytam dalej , czy KUPIŁAŚ BILET ABY WEJŚĆ I ZWIEDZAĆ TE KILKA METRÓW PIWNIC?? CZY WIESZ, ŻE NA STARÓWCE MASZ TAKIE SAME RUINY ZA DARMO???? 
 
Czy uważasz,że turyści z np. Sandomierza będą chcieli przyjechać tutaj by to zobaczyć? Podpowiem Ci..NIE!  
 
Nie ma i nie będzie z tego ŻADNEJ ATRAKCJI TURYSTYCZNEJ! Więc jest to źle wydany pieniądz publiczny i to nie jest zapis w Excelu a realny koszt mieszkańców tego miasta.  
 
Osobiście uważam ,że trafionych inwestycji tego prezydenta przez 8 lat były 2:  
-przebudowa Wałów Chrobrego 
 
-remont ul. Wojska Polskiego (pomimo fatalnej jakości wykonania i braku roszczeń w stosunku do wykonawcy) 
 
 
tych nietrafionych oraz zaniedbań jest trochę więcej: 
 
-Brak nowych miejsc pracy oraz zarośla w strefie specjalnej pomimo upływu 8 lat na stanowisku!!! 
 
-Strefy płatnego parkowania  
 
-Marnowanie pieniędzy publicznych na sukiennice (przeżyły kilkaset lat ? dałyby radę jeszcze kilka)  
 
- brak środków na podstawową infrastrukturę na Starym Mieście typu chodniki, ulice, oświetlenie- To powinien być priorytet a nie sukiennice!!! Czy hojny prezydent zapłaci za zniszczenia fasad budynków? 
 
-Niezabezpieczenie interesu miasta przy sprzedaży działki pod galerię inwestorowi (które piętro już tam stawiają bo jest tak wysoko,że z ziemi nie widać?) 
 
-Zgoda na dopłacanie do KAŻDEJ "inwestycji" po tym jak wykonawca podpisał umowę i zobowiązał się do wykonania prac z X zł i w Y czasie  
 
- Budowanie apartamentowców dla "biednych" i wyposażanie ich ponad stan z pieniędzy podatników 
 
- Słabo wykorzystana perspektywa finansowa UE 2007-2014 , Np Miasto Wrocław na tabor kolejowy wydało 5 mln zl a 28mln otrzymali z UE, 5 mln kapitału własnego to nieco więcej co kosztowały na Głogowian sukiennice...chodzi o skalę potencjalnych korzyści z każdej wydanej złotówki! 
 
Inwestycje,trwające, których nie da się jeszcze ocenić: 
- budowa mikro przystani nad Odrą...lecz można ocenić wymiar finansowy gdyż Bytom Odrzański sfinansował tą inwestycję większościowym wkładem UE a Głogów w 100% swoimi środkami. Więc taka konkluzja,że inwestycja trafiona to także taka, którą w danym momencie można sfinansować np środkami UE - póki są!!!!! 
 
NAJPIERW MIEJSCA PRACY, INFRASTRUKTURA A PÓŹNIEJ KONSUMPCJA I SZKLANE PAWILONY!
60. Dodane przez ED, w dniu - 31-07-2014 11:37
57,58 - rzecznik? a może sam otworzysz lodziarnię i zobaczysz jakie z tego są kokosy w turystycznym Głogowie?
61. Dodane przez erich, w dniu - 31-07-2014 12:54
Głogów to miasto pseudo styropianowej starówki,Straszacego ruinami Kościola i teatru,komunistycznych blokowisk, zmniejszajacej sie w liczbie mieszkańców, Zatrutego powietrza z Hury i siarkowodorem mogacym powodować Raka , huku wojskowych samolotów, ogromnej ilości urzędasów ,brak elit ,kultury, sztuki, czy to miasto ma konkurować z Krakowem ? Zakopanym, Sopotem, Gdańskiem, Wroclawiem czy Poznaniem, po co ma tutaj ktoś przyjechać ,pytam po co? i czym luksusowym pociągiem z Wroclawia w 35 min. ? Tutaj smierdzi siarkowodorem po to poprostu za... pie
62. Dodane przez mnbvcxz, w dniu - 31-07-2014 13:22
Głogów wieś . . .
63. Dodane przez ja, w dniu - 31-07-2014 18:09
OSZKLIĆ OSZKLIĆ OSZKLIĆ I PODŚWIETLIĆ LAMPAMI LED!!!!!!!!!!!!! PORT TEŻ OSZKLIĆ I PODŚWIETLIĆ LAMPAMI LED!!!
64. Dodane przez cvxxbn, w dniu - 31-07-2014 20:07
cały Głogów oszklić . . .
65. Dodane przez XXX, w dniu - 31-07-2014 22:14
Szklane sukiennice -tak, zbrojownia - tak, port -tak, bulwar nadodrzański - tak , odbudowa teatru -tak!! wszystko pięknie lecz w innej kolejności! Tak jak wcześniej ktoś pisał - najpierw infrastruktura, miejsca pracy a później nowoczesne konstrukcje,szkło, ledy.itp.... Gdyby prezydent rzutem na taśmę zdobył 2 dużych inwestorów w strefie przed wyborami, wybudował (nawet na kredyt) drogi i chodniki na starówce to będzie miał mój głos i wszystkich których zdołam nakłonić a znam wszystkich :)
66. Dodane przez Tomasz, w dniu - 31-07-2014 22:21
do kom 59 
Wspomniane dwie inwestycje to również porażka !!!! w cywilizowanych krajach wyprowadza się ruch z centrum miasta a obie te inwestycje owy ruch kierują przez centrum !!! Miasto powinno zwiększyć przepustowość po obwodzie miasta a nie w jego centrum... Teraz dzięki tym miejskim inwestycja tiry jeżdżą miejskimi drogami !!! kiedyś rzadkością był tir na WP dziś to norma !!! pogorszyło się również bezpieczeństwo pieszych !!! te drogi są nowe a juz są ofiary tej "cudownej" inwestycji :( ucierpiała przestrzeń publiczna i środowisko w którym przecież żyjemy !!! ile ścięto drzew aby wybudować w centrum miasta tak wielką patelnie podgrzewajaca miasto ???  
Najpierw trzeba było opracować plan transportu w mieście z uwzględnieniem każdej jego formy (również pieszej i rowerowej) z szczególną dbałością o to by nie kumulowac ruchu samochodowego w centrum !!! to niestety za dużo dla Zubowskiego :( to dziwne że dyrektor szkoły jest tak odporny na wiedzę
67. Dodane przez K., w dniu - 31-07-2014 23:38
Tomaszu masz całkowita rację! Zauważ ,ze wystarczyło 60 osób komentujących by wyciągnąć bardzo sensowne wnioski ..Tego prezydenta zgubiła arogancja i otaczanie sie pochlebcami. Co więcej setki osób w ratuszu otrzymuje niemałe wynagrodzenie aby właśnie myślec i szukać rozwiązań korzystnych dla tego miasta lecz bardzo kiepsko im to wychodzi.
68. Dodane przez BB, w dniu - 01-08-2014 14:19
Głogów już słynie z braku galerii . . . 
A Lubin na dniach zasłynie na całą EUROPE z rozgrywki w nowej hali w koszykówkę męską na meczu POLSKA-AUSTRIA
69. Dodane przez qwqpo, w dniu - 01-08-2014 18:01
Taka to już polityka Głogowska . . .
70. Dodane przez vbcn, w dniu - 01-08-2014 18:02
miasto zabytków a nie rozwoju . . .
71. Dodane przez zxmn, w dniu - 01-08-2014 23:12
porażka . . .
72. Dodane przez Czupryna, w dniu - 01-08-2014 23:45
A ja chciałbym dojechać rowerem z Głogowa do Wschowy ścieżką rowerową - podpowiadam - wybudowaną częściowo na miejscu byłej linii kolejowej do Bojanowa, ale co tam, to pewnie zbyt trudne. Na razie jeżdżę krajową 12 w niedzielę o 7 rano. A Ty mi rewitalizację fundujesz? Może warto pomyśleć o LUDZIACH i ich chęci aktywnego oraz bezpiecznego spędzania czasu a nie straszyć budowlą niepasującą do reszty architektury w tym miejscu. Szkoda słów.......
73. Dodane przez !!!, w dniu - 01-08-2014 23:59
Takie miasto Kłodzko szczyci się twierdzą, a w Głogowie, co widać po niektórych wpisach, są cepy, którym pozostałości po twierdzy są bez znaczenia ?! 
Takich szkodników leczyć trza !
74. Dodane przez jonek, w dniu - 03-08-2014 09:47
ich już trzeba leczyć
reklama
75. Dodane przez aslk, w dniu - 03-08-2014 15:21
Głogów miasto bez przyszłości . . .
76. Dodane przez ja, w dniu - 03-08-2014 18:12
nie potrzebujemy 50 niemieckich turystów rocznie którzy przyjadą żeby zobaczyć kawałek historii, potrzebujemy inwestorów w strefie, panie prezydencie gdzie oni są? strefa pusta, a pan inwestuje 4,5 mln w nikomu niepotrzebne koszary, a może tam "znajdziemy pieniądze"? bo w strefie ich nie ma
77. Dodane przez re 73, 74, w dniu - 03-08-2014 21:30
Cepa poszukaj w rodzinie i porównaj sobie twierdzę kłodzką z tym co zostało w Głogowie a jeszcze lepiej z tym co eksponują włodarze miasta. Tutaj widać geniusz tak jak u ciebie. 
 
Te, znachor. Lecz się sam.
78. Dodane przez Maciek, w dniu - 05-08-2014 10:13
Nasz wyróżnik to supermarkety, bezrobocie oraz młodzi ludzie uciekający do Wrocławia za pracą.
79. Dodane przez Waldas, w dniu - 06-08-2014 01:44
co Wy młoty którzy nie byliście na meczu ani razu zabieracie głos, nie macie pojęcia co wypisujecie i tylko pusty śmiech mnie ogarnia że taki jełop podpisuje się Głogowianin, toż to wybitny patriota lokalny i chyba politycznie źle nastawiony.A Ch -G i tak jest wielki z tak małym budżetem.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust