Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
28
Kwietnia 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Maria, Paweł,
Waleria
Do końca roku 247 dni.
Start arrow KGHM arrow Związki KGHM wspierają Górny Śląsk

Związki KGHM wspierają Górny Śląsk

16.01.2015. Radio Elka, Marzena Machniak
aaa_1523.jpgCentrale związkowe KGHM wyrażają solidarność z górnikami kopalń węgla kamiennego z Górnego Śląska. Dziś w nocy sejm przyjął projekt zmian w ustawie o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego. To oznacza zamknięcie kilku kopalń.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Na początek 4 z 14 kopalń na Górnym Śląsku zostaną zamknięte. Choć w przyszłym tygodniu miały odbyć się obiecane rozmowy central związkowych z rządem na temat zmian w ustawie, to dziś w nocy klamka zapadła. Posłowie przegłosowali je. Wszystkie związki zawodowe z terenu Zagłębia Miedziowego solidaryzują się z górnikami z Górnego Śląska. - Stało się bardzo źle, ale nie tylko przy samym głosowaniu, bo to jest negatywny i dramatyczny skutek w stosunku do przyszłości wszystkich
tych ludzi, którzy związali swoja pracę i przyszłość kopalniami z górnym Śląskie. Źle stało się już wtedy, gdy ogłoszono ten projekt bez konsultacji społecznych, ogłoszono go w atmosferze oszukiwania ludzi. Wcześniej obiecano, że te rozmowy będą prowadzone, że ludzi będą mieli wpływ na swoją przyszłość, a teraz zabrano im tę możliwość -
mówi Leszek Hajdacki, przewodniczący ZZPPM O/ZG Rudna.

Najczarniejsze scenariusze mogą spowodować, że ludzie w końcu wyjdą na ulicę, by protestować przeciw decyzjom ustawodawców. - Na Górnym Śląsku ludzie już są na ulicy. Nie chciałbym takiego scenariusza. To nie jest cel związków zawodowych, by podniecać atmosferę walki. Chciałbym rozsądnej debaty , właściwego spojrzenia, uczciwych ludzi, którzy podejmują decyzje i przede wszystkim chciałbym, by skończyła się daleko idąca niekompetencja. Te desanty ludzi niekompetentnych wysyłanych ze stolicy do newralgicznych miejsc powodują później komplikacje funkcjonowania firm. Takie dramatyczne komplikacje są teraz na Górnym Śląsku - mówi przewodniczący ZZPPM O/ZG Rudna.

Centrale związkowe Zagłębia Miedziowego na pewno wezmą udział w rozmowach z rządem, które zaplanowano na wtorek w przyszłym tygodniu. Dotychczas związkowcy z KGHM aktywnie wspierają Górnoślązaków. - W momencie, kiedy ta informacja do nas przypłynęła wsparliśmy to naszym oświadczeniem. Nasze wsparcie to nie tylko słowa. W tym upływającym tygodniu w środę przewodniczący związku Ryszard Zbrzyzny był na Górnym Śląsku. Tam spotkały się wszystkie branże wspierające górników górnośląskich. Na tym spotkaniu ustalono, że tamtejsze związki zawodowe będą wyrażały swoje oczekiwania, a my na nie czekamy i będziemy je realizowali - zapewnia Leszek Hajdacki.

Pytanie tylko co dadzą takie rozmowy, skoro posłowie dziś w nocy przegłosowując zmiany w ustawie dali rządzącym zielone światło na likwidację kopalń i zwolnienie tysięcy górników?
 
Komentarze (34)
1. Dodane przez a może ..., w dniu - 16-01-2015 11:19
... nie jest to wszystko takie jak przedstawiają związkowcy? Gdyby popatrzeć na ten problem ze strony ekonomicznej i społecznej jednocześnie to to już nie jest takie proste. Kto protestuje najgłośniej? Mnie się wydaje, że ludziom zrobiono wodę z mózgu z dwóch stron. Z jednej rząd zdawał sobie sprawę, że problem kosztów wydobycia musi być rozwiązany w sposób nie przynoszący dalszych strat tak ekonomicznych jak i społecznych. Składa się na to nie tylko czysta ekonomia ale i zwodzenie górników, że nie zostaną zwolnieni. Otóż zwolnienia muszą być choć niekoniecznie samych górników dołowych. Gdyby popatrzeć na koszt wydobycia węgla to obciążony jest on, bagatela bo kosztami utrzymania w jednej tylko kopalni 16 związków zawodowych. Gdyby jeszcze szefowie tych związków fedrowali to nie byłoby sprawy, ale oni są nieproduktywni a mają pensje trzech, czterech górników. Choćby jeden z szefów od 14 lat na emeryturze pobiera 18 tys. z zawieszoną emeryturą. Niechby był szefem związku, ale z emeryturą a nie kasą z kopalni. Gdy pomnożymy to przez ilość związków i policzymy samych ich szefów to mamy na utrzymaniu minimum 60 górników. To cała jedna zmiana w tej jednej tylko kopalni. To owi szefowie boją się połączenia kopalń, ich sprzedaży czy nawet likwidacji bo wraz z tym stracą swoje stołki i siłą rzeczy muszą dla własnego interesu eskalować protest i za wszelką cenę bronić koryta. Nie piszę tutaj o szefach kopalń i ich zarobkach bo jak nie będzie kopalni to i ich nie będzie, i dobrze. Raxchunek ekonomiczny jest bezwzględny i powinien być uwzględniony by każdy z nas, ze swoich podatków nie musiał dopłacać do wydobywanego węgla. Jeżeli rząd da zatrudnienie górnikom dołowym to będą mieć pracę ale tylko oni bo cała nadbudowa związkowa pójdzie na bruk albo do uczciwej pracy jako górnicy. Patologią jest bowiem by każdy z nas utrzymywał związkowych gangsterów bo zakład pracy musi im płacić. Czas zmienić tę część ustawy gdzie mowa jest o kasie dla szefów związków, niech związki ich utrzymują a nie obywatele nie mający nic wspólnego z zakładami gdzie szefują. 
Sami związkowcy a nie ich szefowie powinni wziąć te sprawy w swoje ręce dla ich i naszego dobra bo ta dżuma niszczy kraj i gospodarkę. 
Jeszcze raz pomyślcie: 16 szefów x 15 tys = 60 górników mających tę kasę albo o tyle zmniejsza się koszt wydobycia węgla.  
Czas też by sami związkowcy pomyśleli o swoich bonzach i ich zarobkach. Gdy odciąć ich od państwowego koryta to będziemy mieć więcej dla siebie i nikt nie będzie plótł bzdetów o walce o dobro związkowców. Niech nawet taki szef ma dodatek nawet do pensji, ale niech bierze się do pracy jak członkowie związków. Ciekawe ilu z nich pozostanie nadal jako rycerze walki o dobro górników?
2. Dodane przez Pracownik hmg, w dniu - 16-01-2015 11:49
Panie przewodniczący z wyrazami szacunku , że Pan taki jest dobry tylko w gadaniu, że wspierać będzie górników z górnego śląska. Pan nie potrafi zrobić porządków we własnym ogródku. Moim zdaniem to związki drenują i będą drenowały tylko spółki w których istnieją. Pan powinien być związkowcem poza zakładem pracy wówczas można by Pana rozliczyć z swojej działalności . Dzisiaj związek jest na garnuszku pracodawcy i to on ustala zasady , a nie panowie związkowcy. Sami nie potraficie się dogadać bo porostu jest za dużo różnych związków zawodowych. Powinien być tylko jeden branżowy, który by był opłacany ze składek zadeklarowanych osób , które to będą mogły rozliczać z działalności a nie jak do tej pory. Związkowcy nie mogą się dogadać między sobą bo nie mają wspólnego interesu czyli dobra pracowników , każdy związek ma tylko swoją i tylko swoją słuszną wizje , która prowadzi do braku kompromisu po miedzy związkami zawodowymi.
3. Dodane przez koli koli, w dniu - 16-01-2015 12:03
Drogi Panie jaką chce pan debatę podjąć z Rządem to jest Rząd dyktatury i należy go w końcu obalić . Dyktator mówi że U.E. żąda od Polski zmian ,to dlaczego U.E. nie chce by Polacy zarabiali takie pieniądze jakie tam się zarabia i dlaczego mamy pracować 6 dni w tygodniu w U.E. tego niema . Jesteśmy współczesnymi niewolnikami . Trzeba w końcu coś z tym zrobić , Związki Zawodowe czas na rozmowy się skończył ,nastał czas na działania , obudź się i walcz by Polakom żyło się lepiej w Naszej Ojczyźnie .
4. Dodane przez daga, w dniu - 16-01-2015 12:22
panowie gornicy zaczelo sie od slaska a skonczy sie na zaglebiu miedziowym juz teraz rozwala sie firme pol miedz trans czy wiecie ze od kwietnia niebedzie przewozow pracowniczych powiedzial wam ktos o tym wczoraj w glogowie byl pan Krotin prezes pol miedz trans zostaje tylko kolejowka bedziecie jezdzic do pracy starymi autobusami prywaciazy dlaczego nie protestujecie w tej sprawie tu nie chodzi owasz komfort jazdy ale owasze bezpieczenstwo iszczesliwy powrot do domu z pracy dlaczego pan wirthwam o tymnie powiedzial bo onnie ceni swoich pracownikow
5. Dodane przez Pracownik Kghm, w dniu - 16-01-2015 13:16
A dlaczego nie mówicie pracownikom że zarząd chciał dać podwyżke do stawek 5zł? Tyle ugraliście żenada
6. Dodane przez tom_39, w dniu - 16-01-2015 13:58
Może jakiś mały strajk w KGHM ? Ostatecznie Wam tez jest ciągle mało.
7. Dodane przez Piotrek, w dniu - 16-01-2015 14:20
Związkowcy-właśnie jak pisano g...no potrafią tutaj załatwić a pchają się na Śląsk.Uważam, że już jak region obciążony podatkami-miedziowy, mam dość dopłacania do nierentownych górników na Śląsku, którzy nieważne czy potężna strata czy minimalny zysk i tak musza mieć 13,14,barbórki . KGHM jeszcze stać, więc jest dobrze, ale dlaczego mamy im jeszcze dokładać? Może poświęcimy swoje dodatki? Jak kiedyś było hasło,,cała Polska buduje stolicę" tak teraz jest ,,cała Polska subsydiuje śląskie kopalnie".
8. Dodane przez Górnik Rudna, w dniu - 16-01-2015 14:55
Dajcie nam podwyzki w KGHM a interesujecie się Slaskiem.
9. Dodane przez Kriss, w dniu - 16-01-2015 15:27
Do Piotrka:może i związkowcy rzeczywiście nie potrafią nic wywalczyć,ale nie daj sobie robić wody z mózgu przez media.Polski przemysł jest tak obciążony podatkami jak nigdzie indziej na świecie.Bez tych obciążeń na pewno przynosiłby zyski.Aha!Wszyscy powinniśmy walczyć o to,żeby mieć tą 13 jak wszędzie w cywilizowanych krajach,a nie zazdrościć górnikom bo nie tędy droga do sukcesu.A co do hasła to bardziej na czasie byłoby "Cała Polska sponsoruje darmozjadów z rządu,sejmu,senatu,różnorakich komisji itp."
10. Dodane przez ech, w dniu - 16-01-2015 15:43
Niech rząd lawirantki kopaczki zmniejszy podatki nałożone na kopalnie. Ale tego gnidy nie zrobią. Związkowcy jak nie będą reprezentować jak należy pracowników popłyną i tyle. Może im tam kopaczka da po milionie. Ale oni tutaj mieszkają i jak bum cyk cyk znamy ich adresy. Nikt nie będzie się certolił ani z jednymi ani z drugimi. Bo już przelała się szala goryczy Polaków.Tak,że związkowcy ruszać tyłki bo kase bierzecie właśnie z naszej krwawicy i przyszedł czas,żeby sprawdzić czy jesteście godni tej karty zaufania.
11. Dodane przez smutek, w dniu - 16-01-2015 15:58
Czy to w ogóle ma jeszcze sens. jakie rozmowy? Ja tego nie pojmuję. Kuć żelazo puki gorące. Ustawa przyklepana. Komoruski Vel Szczynukowicz oczywistym jest,że ją podpisze. Tak to jest jak obcy nami rządzą.No związkowcy -bierzcie się do pracy, bo za to kasę bierzecie.
12. Dodane przez tor, w dniu - 16-01-2015 16:04
Czas na to co byśmy chcieli, już dawno się skończył. Rząd bez rozmów w nocy zabił tysiące górników. Z kim tu rozmawiać pokojowo? Następni na tapecie możemy być my!!!!!
reklama
13. Dodane przez red, w dniu - 16-01-2015 17:31
Miedź zaczyna iść powoli w dół. chiny już nie zamawiają tyle co wcześniej. Kwestia czasu jak KGHM zacznie przynosić straty wskutek złodziejsko naliczanego podatku od kopalin....
14. Dodane przez R, w dniu - 16-01-2015 20:37
Ludzie o czym tu gadać !!! Skoro Czechom opłaca się wydobywać Nasz POLSKI węgiel i jest chętny na odkupienie likwidowanych kopalń to rząd nas wszystkich robi w balona, a dodatkowo frajerzy z nadania nie potrafią zarządzać tą firmą. Popyt na węgiel był, jest i będzie, tylko rząd zamiast likwidować kopalnie niech ograniczy import taniego węgle ze wschodu !!! Może tam podatek nałożyć !!! Najłatwiej zlikwidować i potem narzekać że jest bezrobocie !!! Dla zwykłego obywatela rząd PO i PSL nie zrobił do tej pory nic pożytecznego.
15. Dodane przez kol, w dniu - 17-01-2015 09:25
W KGHM jest za dużo związków zawodowych z Wami tez trzeba zrobić porządek to kosztuje. Organizacja karczm i biesiad to nie wystarcza.
16. Dodane przez wojt, w dniu - 17-01-2015 11:29
Panowie zwiazkowcy czy wy wiecie a morze macie w tym udzial ze co roku sa wyprowadzane pieniadze z KGHM na koncert noworoczny w Glogowie i Lubinie dla elity a mowilo sie wstep wolny
17. Dodane przez Do 16., w dniu - 17-01-2015 12:31
Nie czas na klepanie głupot. Nam się kraj w tej chwili rujnuje przez rządy - nierządy a ty tui o bzdetach bazgrasz. Masz adwokata, który będzie ci d(...) chronił jak Ci miejsce pracy kopaczka lawirantka każe zamknąć?. Jaki zresztą adwokat w pojedynkę poda ministra finansów do sądu o działanie na szkodę swoich obywateli. ? Jak związki zawiodą, zostaje tylko jedno. Własne ręce ( oczywiście w nich taczki, jaja, tudzież inne instrumenty rewolucyjne) Nikt nie ma zamiaru głodować dla złodziei. Nikt też nie chce w swoim kraju być niewolnikiem przez to,że mamy zeszmaconych przedstawicieli. Zauważył ktoś tak w ogóle czy pokazano chociaż raz prezesików spółki węglowej. Zwłaszcza tego. który wystąpił o likwidację 4 kopalń. A nasz cud malinka prezesiulo ?
18. Dodane przez Piotrek, w dniu - 17-01-2015 12:51
Do krissa- akurat posłowie, senatowie-w tym tak wasi ulubieńcy w okręgu z PiSy podróżnicy typu Hoffmana to i tak niewielka część tego c kosztuje dopłacanie do przywilejów Kompanii Węglowej. Przecież ja, ty dopłacam do nich, kupuje droższy prąd bo z polskiego węgla i jeszcze finansuję przywileje emerytalne! Co do miedzi to może i spada, ale złoty do wzmiacniającego się dolara bardziej i cena za tonę to koło 21tys zł a t jest dla nas ważniejsze-na srebrze spadki mniejsze.Z podatku miedziowego rząd i tak dostanie znacznie mniej a KGHM nadal będzie zarabiał, ale nie tak jak kiedyś. Może przyjrzeć się kosztom związkowym? Od 4 lat siedzą związkowcy po pamiętnej zadymie cicho jak mysz pod miotłą. Tak pięknie dostali po łapach, że teraz co najwyżej potrafią pisemnie się solidaryzować. Skończyło się terroryzowanie zadymami-jak chcecie rozmawiać warto przy stole a nie w huku petard. Czy jesteście gotowi zrezygnować w imię solidarności z Kompanią Węglową ze swoich przywilejów np. jakbyście mieli włączyć się w ich akcję strajkową? Jestem pewien, że zaraz każdy pomyśli,,ale mnie to nie dotyczy, to nie moja sprawa, to oni mają problemy a ja nie będę miał aż tyle kasy" i tyle w temacie. Nie piszę tego złośliwie, ale co rząd i PO ma tutaj do stracenia jakby dalej były zadymy? Skoro i tak ,,dostają polityczne lanie" to może warto cofnąć przywileje górnicze? Przecież i tak w skali kraju zyskają? Już nie mówię o dalszej sprzedaży akcji(oczywiście w takiej ilości by dalej kontrolować spółkę).Te niecałe 7% akcji warte jest koło 2 mld zł-nie dość, że byłoby do rozdania w kampanii wyborczej to jeszcze bardziej można by tutaj w zagłębiu miedziowym wkurzyć górników-bo skoro i tak z punktu widzenia PO będzie źle to można i drugą stronę pogrążyć? Dlatego ja bym był ostrożny z tym ,,solidaryzowaniem się" ze Śląskiem bo to nie nasz cyrk, nie nasze małpy i znowu nam się dostanie. Nie ma co za ich straty nadstawiać karku bo znowu to my zapłacimy więcej np. drenując KGHM z zysku.
19. Dodane przez GORNIK, w dniu - 17-01-2015 16:27
jestem za wypisaniem sie ze zwiazkow a wy?chocie wypiszemy sie wszyscy a panowie przewadniczacy ze wszystkich zwiazkow wezma sie do pracy
20. Dodane przez GORNIK, w dniu - 17-01-2015 16:36
stworzmy wlasne zwiazki zawodowe poza zakladowe tylko kto sie wypisze? jestesmy głupim narodem nieumiemy sie zjednoczyc walczyc o lepsze godniejsze zycie jeden drugiego potrafi tylko krytykowac gornik w niemczech zarabia od 1800 euro a juz np operator 3000 tys euro maja przewarznie po 2dwa autapiekne mieszkania domy poszanowanie u pracodawcow a w polsce? odedzwiesz sie w pracy to odrazu niepodoba ci sie to sie zwolni zenada!!!!!!!
21. Dodane przez Do Piotra, w dniu - 17-01-2015 18:26
Szanowny Panie. Nikt nie rozmawiał z największą w Europie Kompanią węglową. Nikt się nie liczy z naszym krajem. Unia daje kase na likwidację kopalń. Kłamczucha nie zawetowała pakietu klimatycznego.Od dawna trwa degradowanie wartości związków zawodowych w Polsce.Co nas obchodzi Śląsk? Otóż obchodzi i to baaardzo mocno!!!!! Myślisz,że interesuje mnie czy kłamczucha jest z pis-u czy z po? Poznasz po czynach kto jest kim. Kłamczucha kłamie w żywa oczy tu i teraz. Zamyka kopalnie. Zamiast zmniejszyć podatki na nie nałożone. Co tutaj dodawać lub ujmować. Co się kryje za ich samodegradacją? nie wiem. Jeśli to głupota z czystej niekompetencji podyktowana,przez do tego specjalnie oddelegowanych doradców.No cóż nas układziki o władzę nie interesują. może czas,żeby wszyscy oni przeszli w stan spoczynku. Oczywiście,że z Komoruskim vel Szczynukowiczem wyszkolonym przez naszych wschodnich sąsiadów na czele.Myślisz,że długo tak będziesz cieszył się spokojem w KGHM Polska Miedź? A jak przyjdzie kreseczka zaczniesz się drzeć i co? Kto Cię usłyszy jak w około pustynia człowieku. Tu nie o przywileje chodzi i nie klep głupot. Każdy z nas chce być dumny ze swego miejsca pracy, ze swej polskości. Każdy z nas chce mieć godne zarobki i nie tułać się po świecie jak cygan. Chcemy cieszyć się życiem. Prawdziwy Polak nieważne czy jest w PiS czy SLD nie pozwoli na knucie przeciwko własnemu narodowi. A teraz uważaj szanowny panie: przez ostatnie 13 lat rząd zainkasował 107 miliardów złotych PODATKÓW z kopalń węglowych a przez ten okres rząd dał 10 miliardów złotych dotacji i to z tego 90% poszło na UWAGA - LIKWIDACJE kopalń. Co jeszcze chcesz wiedzieć? Że to nie jest nasza sprawa? To Jest Nasze Państwo,Nasz KRAJ i NASZE KOPALNIE. A przede Wszystkim NASI GÓRNICY!!
22. Dodane przez Nico, w dniu - 17-01-2015 19:04
Ostatnio Jak Ryszard ogłaszał ze będzie strajk włoski było to jakieś 3 lub 4 lata temu jak nie chcieli w radzie nadzorczej przedstawicieli załogi to go pracownicy wyśmiali Ciekawe co dla górników z KGHM takie wskórali związkowcy w ostatnich 5 latach. panie przewodniczący wpierw zatroszcz się o własny ogródek ale każdy sposób jest dobry żeby zamieszać w głowach przed wyborami by sprawić wrażenie zatroskanego. O przepraszam załatwiły związki dopłaty do przedszkola.
23. Dodane przez Expert, w dniu - 17-01-2015 22:08
Ceny miedzi na rynkach światowych pikują na łeb na szyje (vide ceny węgla) przez podatek od kopalin nałożony na KGHM i słabej koniunktury (tragicznej) na rynku surowcowym KGHM w przeciągu 12 m-cy podzieli los górników ze Śląska. Już w tej chwili zarząd powinien lobbować na rzecz cofnięcia tego podatku, później już nie będzie ratunku. Dziękuję! Żeby nie było że nie ostrzegałem, zyski zobaczycie w 2020 roku!
24. Dodane przez re 21, w dniu - 18-01-2015 08:23
Zamiast postponować Panią premier to pomyśl choć trochę. Rachunek ekonomiczny jest bezwzględny i nie do uniknięcia. Tacy jak Ty widzą całe zło w PO i PSL. Prawda nie może przebić się do Ciebie bo się jej najzwyczajniej w świecie boisz, przeraża Cię jak wszystko co jest obce, ekonofobia. 
A teraz uważaj szanowny panie: Bzdury an piszesz i podajesz wyssane nie wiadomo skąd dane liczbowe. Podaj źródło tych liczb, tylko nie z z takich jak choćby Radio co ma Ryja. Średnio co roku kopalnie odprowadzały do gmin i budżetu 2 mld złotych. Przez 13 lat to nie 100 a 26 mld złotych. Nieładnie tak kłamać.  
Od 1990 roku do 2014 dotacje dla kopalń wyniosły ponad 1,9 biliona złotych. Jest to roczny PKB Polski i ta kasa poszła w studnię bez dna. Średnia rentowność w 2012 roku wyniosła dla kopalń KW i JSW od 0,2 do 2% podczas gdy sprywatyzowana Bogdanka dała 10% rentowności. Dlaczego mamy utrzymywać nierentowne kopalnie skoro tylko połowa z nich jest w stanie zaspokoić CAŁE NASZE ZAPOTRZEBOWANIE na węgiel? Każdy z nas, licząc nawet noworodki dopłaca rocznie do kopalń prawie dwa tysiące. Dotacje przybierają różne formy pośrednie i bezpośrednie. Do prądu w rachunkach za prąd, podatkach (CIT, PIT, VAT), poprzez składki na ubezpieczenie zdrowotne. 
Najciekawsze są dopłaty w ZUS. Gdy górnik wpłaca złotówkę to każdy z pracujących w Polsce dopłaca do jego składki 1,58.  
To jest nasz kraj, moje pieniądze, moje życie i nie życzę sobie by moim kosztem utrzymywano owo cudo postkomunistyczne. To nie są moi górnicy bo nigdy nie miałem książeczki górnika. Czy jak górnicy mieli je to choć jeden górnik oddał komukolwiek za darmo talon na opony do samochodu? Czy choć jeden z nich oddał za darmo talon na konew do mleka potrzebną rolnikowi a dostawał ją górnik? Mam głęboko gdzieś pijawki wysysające jak wampiry naszą krew. Chcesz solidarności z górnikami? A gdzie była ich solidarność jak mieli wszystkie przywileje? Teraz, jak ci się portki zadymiły przypomniałeś sobie o solidarności i "naszych" górnikach? 
Nierentowne zamknąć i basta a mających po 15 czy więcej lat pracy na pełną emeryturę. Wolę utrzymywać emeryta niż dopłacać do wydobywanego węgla. Połowa kopalń i tak zaspokoi nasze potrzeby.
25. Dodane przez ech, w dniu - 18-01-2015 09:48
węgiel- jeśli kopalnia która wydobywa węgiel nie może go samodzielnie sprzedać , tylko poprzez pośredników to musi mieć straty - bo taki węgiel zawsze będzie droższy od tego importowanego rozpiepszyć ten cały holding , dać kopalniom wolną ręke w sprzedaży , i wtedy zobaczymy jakie będą ceny węgla krajowego i importowanego - no i te podatki od podatków od podatków..........
26. Dodane przez Do 24, w dniu - 18-01-2015 12:04
Kopalnie mogą być spółkami skarbu państwa ale mogę też być bod władaniem Polskich przedsiębiorców. To nie jest istotne, jeśli jest czysty sposób nałożenia na nie obciążeń podatkowych. W tej chwili płacą największe podatki w całe UE. Kłamczucha jest spadkobiercą i dalszym butem na zabijanie tej gałęzi. Nikt by nie wspominał o jakichkolwiek przywilejach, gdyby nasze rządy nie doprowadziły nas do takiej biedy jaką mamy. Jasne, myśląc twoim tokiem: każdemu racja głodowa albo wypad z kraju.Demokracja.Twój szacunek do pracowników mówi o tobie wszystko. Co takiego zrobiło Ci Radio Maryja? Okradło kogoś, okłamuje? uczy jakiś złych wartości?Ja widzę w nim możliwość postrzegania wielu problemów w różnym świetle. Posiłkując się Radiem Wnet, Telewizją Republika , Solidarnymi 2010 i innymi mediami niezależnymi plus sięganiem po literaturę oraz obserwowaniem zwykłego prostego życia, widzę,że niszczony jest nasz kraj na wszystkich płaszczyznach. Moje portki trzęsą się z powodu zupełnie innego. Otóż : Szanowny panie szlag mnie trafia,że kolejne morderstwo kopalń spowoduje zapaść olbrzymiego regionu naszego kraju,że bieda zaglądnie do domostw.I to jest Pana zdaniem w porządku? Myślisz,że potrafię patrzeć spokojnie na biedne dzieciaki,które rodziców widzą coraz rzadziej, najczęściej jednego z nich raz na parę miesięcy? Myślisz,że jest mi obojętne,że jesteśmy niewolnikami we własnym kraju ? Z czego się tu cieszyć i za co dziękować rządzącym ? I widzę takiego jak Ty.Ty uważasz,że wszystko trzeba zamknąć bo dopłacasz do tego.Pewnie stanie się tak jak piszesz. Rozkradziony kraj. Mam coś jeszcze dodać?. Szczęść Boże.  
ps. dane dot. podatków zaczerpnięte ze strony śląskiej "Solidarności"
27. Dodane przez woj, w dniu - 18-01-2015 16:16
24 skąd informacje czerpiesz.... Od Michnika,Liska,towarzyszki stokrotki pewnie. Ja nie mam zamiaru płacić na utrzymywanie mediów głównego ścieku. Rząd je dofinansowuje, kasa idzie z mojej kieszeni.
28. Dodane przez marcin, w dniu - 18-01-2015 17:04
dlaczego pracownicy gornicy z kghm niestana do strajku za gornikami z gornego slaska gdzie sa zwiazki polska to sprzedany kraj jak piesek ktory sucha sie uni
29. Dodane przez marcin, w dniu - 18-01-2015 17:15
politycy my niemamy politykow zobaczcie jak oni zyja a narod maja w du...e liczy sie dlanich tylko zysk kasa kasa kasa kasa kasaa babina co przerobila 30 lat ma emeryture 970 zl mc ha ha ha z czego na kosciol da jakies dwie trzy stowki ksieza juz haracze pozbierali za wesele zaplac za chrzest zaplac za komunie zaplac bierzmowanie zaplac daj na tace daj za kolede w domu i jeszcze maja pensie policia zkorumpowana wojsko to samo politycy bogacze komornicy robia co chca szpitale hmm niezaplacisz lekarzowi to operaci niema urzednicy hmm jak masz znajama to prace zalatwi i oto nasza polska maszc kaske to zyjesz niemasz czas umierac
30. Dodane przez re 26, w dniu - 18-01-2015 19:46
Zacznijmy od kłamstwa. Kłamczucha - to takie chamskie z Twojej strony i nie dziwię się nawet temu bo najczęściej takim bywa prostak.  
Masz rację co do właścicieli. Dlaczego w takim razie Bogdanka sprywatyzowana może być rentowna w wysokości ponad 10% a JSW i KW razem poniżej 1,1%. Jedne i drugie kopalnie płaca te same podatki. Bogdanka może a Górny Śląsk nie może bo obsiadły go związkowe pijawki. Nie rząd jest winien waszej biedzie a wy sami. Nienasycone apetyty i właśnie owe przywileje spowodowały zadłużenie kopalń a mam jeszcze napisać jak kopalnie rozwalały przez całe lata ZUS? Ile umorzeń dostały kopalnie? To nie były setki milionów złotych a miliardy. W tym czasie gdy cała Polska płaciła bezwzględnie ściągany ZUS to kopalnie miały go umarzany. Twój tok myślenia jest zaiste dziwny i nieodgadniony. Nigdzie nie napisałem żebyś wyjechał do Afryki lwy łaskotać. Wypisujesz bzdury i wkładasz w moje posty coś czego tam nie ma. Nie gardzę ludźmi pracy, nie uważam też, że trzeba wszystko zamknąć. Pleciesz bzdury, wymyślasz coś co nie zostało napisane. Twoim rozumem kieruje wspułczucie dla samego siebie lub takich samych roszczeniowców post PeReLowskich jak ty. Nam potrzeba kogoś takiego jak Thatcher. Rozgonić hołotę i nauczyć uczciwej pracy żeby inni nie musieli utrzymywać nierobów. Czy zgodziłbyś się dopłacać do cukierni tylko dlatego, że wraz z jej upadkiem straci pracę 10 ludzi? Czy dopłacisz kasjerce w markecie do paragonu 10% tylko dlatego, że mało zarabia? Kto zdrowy na umyśle dopłaci do normalnej ceny 25% tylko dlatego żeby jakiś cymbał nie stracił pracy? Dopłacisz? Śmiało, napisz czy zgodzisz się dopłacać do każdego paragonu 10% tylko dlatego żeby ktoś nie stracił pracy. 
Czy Radio co Ma ryja coś mi zrobiło? Nie, nie zrobiło mi nic złego bo już nie słucham i nie oglądam Trwam. Poziom uwłacza mojemu intelektowi. Czy skoczysz za samobójca z komina tylko dlatego żeby być z nim solidarnym? Górnicy na Górnym Śląsku wiele lat wdrapywali się na ten komin i czas by albo zleźli albo skoczyli. Myślenie tylko na rok, dwa naprzód przyniosło jak widać to o czym piszesz. Ja temu winny nie jestem i nie godzę się by z moich podatków utrzymywać nierentowne kopalnie tylko dlatego, że za duże są koszty ich utrzymania. W kopalniach potrzeba jako zarządzających takich ludzi jakimi w większości są właściciele firm transportowych. 
Sprawdź w takim razie w poważniejszych miejscach niż agitki związkowe. Związkowcy obsiedli górników i kopalnie jak wampiry i wysysają, wysysają krew z durnych górników nie potrafiących zadbać o swoje.  
Rząd uległ szantażowi. Ciekaw jestem jak długo z tą całą nadbudową pociągną te kopalnie bez złotówki dotacji. 
Radzę dobrze sprawdzić dane podawane za broszurami związkowymi. Ja korzystałem ze stron GPW, Rzeczpospolitej, Lewiatana, ZBP i innych.
31. Dodane przez PG Silesia, w dniu - 19-01-2015 06:51
Sprywatyzowana, fedruje,największym zmartwieniem związkowców jest spór z właścicielem na jaki kolor pomalować szatnie.
32. Dodane przez Ad. 30, w dniu - 22-01-2015 15:58
Co ja zrobiłbym gdyby ode mnie to zależało: Rozliczanie zarządu i to- nie latami, tylko w miesiąc. Komisja , audyt, NIK. Szafot dla rozrzutnych i zwrot każdej złotówki jaka została zmarnowana. Odpowiedzialność, to nie tylko branie kasy. Bierze się pensje tak potężną za to, co się ma w głowie prawda? Związkowcy- to samo. Rozliczać sumiennie. Jeśli głowa się psuje ....Ważne: Myślenie przestrzenne. Prezesik musi wiedzieć,że istnieje jutro i pojutrze. Tutaj u nas. Że ma telefon na biurku i dzwoni do swoich zwierzchników. Zarzynacie nas podatkami,więc Pisze pismo do Prezydenta, do wiadomości: minister skarbu, minister gospodarki czy jak mu tam, NIK, oraz prokuratura. Że: ustawa działa na szkodę kopalni oraz całego regionu. Prosi o natychmiastowe zawieszenie ustawy i merytoryczną rozmowę . W załączeniu dokumentacja potwierdzająca koszty. W taki sposób załatwia porządny gospodarz swoje interesy.Chroni siebie, firmę i pracowników. Jeśli chodzi o media. Odpuszczam w ogóle jakąkolwiek krytykę, bo szkoda pisania.
33. Dodane przez PRACOWNIK KGHM, w dniu - 22-01-2015 18:56
WYPISZMY SIE ZE ZWIAZKOW W KGHM POLSKA MEDZ WSZYSTKICH ZWIAZKOW!!!!!!!!!!!!!!!! I WSZYSCY CO DO JEDNEGO GORNIKA PRECZ Z PANAMI NIEROBAMI NIECH ZJADA I PRACUJA NA PRZODKACH TAK JAK MY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!OBUDZMY SIE W KONCU PANOWIE GORNICY
34. Dodane przez Ad.33, w dniu - 25-01-2015 12:10
Wypisz się sam. Ciekawe, kto Ci pracowniku KGHM cztery litery uchronił w 1992, kiedy Lewandowski ostrzył kły na Polską Miedź ?!! Myśl trochę- trochę to boli ale się opłaca.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust