Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
19
Maja 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Augustyn, Celestyn,
Iwo, Mikołaj, Piotr,

DZIEŃ DOBRYCH
UCZYNKÓW
Do końca roku 226 dni.
Start arrow Głogów arrow Ostatni tydzień konsultacji

Ostatni tydzień konsultacji

26.01.2015. Radio Elka, Mateusz Kowalski
0114_u_ministra_3.jpgSetki formularzy mających przekonać Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju do wpisania obwodnicy Głogowa i drugiej przeprawy mostowej na listę zadań priorytetowych złożyli już głogowianie. Konsultacje społeczne w sprawie Programu Budowy Dróg Krajowych i Autostrad na lata 2014-23 trwają jeszcze do końca tego tygodnia. Swoje stanowisko w tej sprawie na wniosek prezydenta Rafaela Rokaszewicza przygotowała również rada miejska. 

Zdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�u
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Rada miejska jednogłośnie poparła stanowisko, które ma przekonać ministra do ujęcia obwodnicy i mostu na liście podstawowej. - Zasadnym jest, by jak najwięcej środowisk zabrało głos w tej sprawie.
Każda opinia jest bardzo ważna. Nasza inwestycja jest obecnie na liście rezerwowej, ale jest szansa na wprowadzenie jej na listę podstawową. Takie działania oddolne może spowodować, że nie będzie to zadanie anonimowe, tylko mocno widoczne w ministerstwie
- przekonuje prezydent.

W głogowskim starostwie i innych urzędach oraz instytucjach złożono w formie papierowej blisko tysiąc formularzy konsultacyjnych. Na razie nie ma danych, ile takich pism dotarło do ministerstwa drogą mailową. Papierowe listy zostaną zawiezione do Warszawy w piątek. Wtedy też przedstawiciele lokalnych samorządów wezmą udział w tak zwanym wysłuchaniu publicznym w sprawie programu budowy dróg. Po raz kolejny zamierzają podkreślić jak ważna dla rozwoju regionu jest budowa obwodnicy i mostu w Głogowie.

 
Komentarze (46)
1. Dodane przez Most "zwodzony"., w dniu - 26-01-2015 14:44
Konsultacje,konsultacje i po konsultacjach!A mostu nie było,nie ma i nie będzie.
2. Dodane przez Piotr, w dniu - 26-01-2015 15:01
Błagam nie krytykujcie tylko w komentarzach tej inicjatywy. Jak nic nie robisz w tym kierunku, to choć nie krytykuj tych co próbują coś zrobić.
3. Dodane przez lewak, w dniu - 26-01-2015 16:32
sratatata ... tylko blokady i media mogly to naglosnić !!!! a tak bedzie guzik z tego !!!! ale nasza poslica bardziej naglasnala swoje bale niz most ... mimo szczerych checi ze stolca bata nie ukręci... teraz beedzie na nas ,że za mało petycji i maili wyslali .....
4. Dodane przez pesymista, w dniu - 26-01-2015 17:03
Po pierwsze: nie od nas to zależy- czy tak trudno to pojąć? W zeszłym roku lub wcześniej zapadły decyzje dotyczące takich dróg i mostów jak nasz i żadne mydlenie oczu pełoposłanki i czerwonego delfinka tego nie zmienią.  
Po drugie: dlaczego akcja most zawsze wypływa w roku kampanii wyborczej? naszej pani od kwiatków? sprzedała Schetynę w zeszłym roku a teraz trzęsie stringami czy dostanie miejsce na liscie wyborczej. I taka jest prawda z mostem, jak go nie ma tak i nie będzie przz najbliższe 10 lat.
5. Dodane przez imiennik, w dniu - 26-01-2015 17:34
Starosto Jarosławie wielka nadzieja w Tobie.Wiem,że jesteś konsekwentny w działaniu.Wykaż się.
6. Dodane przez ktosiowski, w dniu - 26-01-2015 18:20
Mi nie potrzebny ten 2 most tu jest potrzebna praca i inwestorzy w Głogowie !
7. Dodane przez do 5, w dniu - 26-01-2015 18:21
Chyba żartujesz Jarosław? On tylko dużo szczeka
reklama
8. Dodane przez Pawla, w dniu - 26-01-2015 18:39
cała ta obwodnica to porażka.W zamierzeniu jest budowa drogi i mostu z jedna jezdnią! - czyli zwykła dwupasmówka. Powinny byc 4 pasy i 4 wezły bezkolizyjne jeden z S3 , drugi w okolicach Słone- Huta , trzeci koło Grodźca i ostatni za Serbami.
9. Dodane przez buggsy, w dniu - 26-01-2015 19:33
do Pawla! Jestes skromny.Cztery pasy? Malo! Osiem pasow! Amerykanie w Los Angeles maja szesc.My tu w Glogowie gorsi? Co ty na to/Popierasz?
10. Dodane przez ppp, w dniu - 26-01-2015 20:13
I każdemu przejeżdżającemu trzeba dać kapok oraz ponton dmuchany, wymagane jest posiadanie karty pływackiej
11. Dodane przez joł, w dniu - 26-01-2015 20:36
Co to znaczy setki !!!??? 
To dużo czy mało ??? 
HEHE
12. Dodane przez do 8, w dniu - 26-01-2015 20:47
przecież są już takie węzły 
jeden koło Wrocławia, drugi koło Poznania trzeci koło Legnicy 
śmigasz i omijasz centrum Głogowa 
po co kolejna droga? 
lepiej drzewa posadzić
13. Dodane przez Do 8, w dniu - 26-01-2015 22:52
"Wg projektu Studium korytarzowe wraz z analizą wielokryterialną nowego przebiegu drogi krajowej nr 12 w rejonie miasta Głogowa w woj. dolno-śląskim nowy przebieg DK12 w rejonie Głogowa, stanowiący obwodnicę miasta, powinien mieć klasę techniczną GP droga główna ruchu przyspieszonego. 
Zgodnie z wyliczeniami prognozy ruchu ze SK - przyjęto na całej długości trasy przekrój jednojezdniowy 2+1. 
 
Wszystkie rozpatrywane trasy rozpoczynają się na drodze krajowej nr 12 w rejonie miejscowości Dankowice na terenie gminy Żukowice, a kończą na drodze krajowej nr 12 pomiędzy miejscowościami Serby i Wilków, na terenie gminy Głogów. 
 
Wariant północny PN4 
Trasa ma długość 16,3 km. Obwodnica Dankowic od km 0+000 do 0+700. 
Na trasie przewidziano 12 obiektów mostowych, w tym 11 obiektów w ciągu drogi (o łącznej długości 1805 m) oraz 1 obiekt ponad drogą (o długości 60 m). Najdłuższe obiekty mostowe zaplanowano w km 3+509 (160 m estakada nad linią kolejową i potokiem Struga w Nielubii), w km 8+253 (1070 m most na Odrze), w km 12+772 (100 m wiadukt nad koleją i drogą nr 319 w Serbach). Na trasie przewiduje się 3 węzły drogowe dwupoziomowe - Słone" z drogą wojewódzką nr 292 w km 6+634, Głogów-lotnisko" z drogą wojewódzką nr 321 w km 9+742 oraz Serby" z drogą wojewódzką nr 319 w km 12+798." 
Informacje wziąłem z bardzo ciekawego opracowania na temat naszej obwodnicy, 116 stron, dużo obrazków polecam przeczytać. :) 
http://www.irt.wroc.pl/aktualnosci/download/f(...)doc_id/288.html 
 
Czyli w uproszczeniu powstaną 3 węzły bezkolizyjne jeden na drodze na Bytom, drugi na drodze na Siedlisko, trzeci na drodze na Sławę, wiadukty nad torami i drogami lokalnymi. Powstaną obwodnice Dankowic, Nielubi i Serbów. Droga będzie miała 3 pasy, z czego jeden będzie służył do wyprzedzania naprzemiennie, czyli dość bezpieczna. Moim zdaniem nie mamy u nas aż tak wielkiego ruchu żeby od razu budować tak szeroką drogę jak w Lubinie.
14. Dodane przez mapka, w dniu - 26-01-2015 22:54
Oficjalne 3 warianty obwodnicy Głogowa.
15. Dodane przez glogowski, w dniu - 27-01-2015 07:49
do kom nr 6.Zastanow sie co piszesz.jesli chcesz miec inwestorow to musza miec dogodny dojazd,bo jak przyjada i postoja na moscie godzine to juz nie przyjada
16. Dodane przez R, w dniu - 27-01-2015 07:59
Najbardziej prawdopodobny jest wariant niebieski bo pomarańczowy przechodzi przez obszar NATURA 2000
17. Dodane przez Parametry techniczne planowane, w dniu - 27-01-2015 10:13
Liczba i szerokość jezdni: m 7.0 
Szerokość poboczy gruntowych (obustronne): m 1.5 
 
Jak na 7 m szerokości zrobić 2+1???  
 
Zgodnie z wyliczeniami prognozy ruchu ze SK - przyjęto na całej długości trasy przekrój jednojezdniowy 2+1.  
 
LECZ W TYM SAMYM DOKUMENCIE JEST MOWA O JEZDNI O SZEROKOŚCI 7M!!!! O CO KAMAN?
18. Dodane przez glogowiak, w dniu - 27-01-2015 11:45
Podobno największe szanse powstania ma wariant północny czerwony PN4. 
 
Mi najbardziej podoba się wariant południowy pomarańczowy PD2, ale obawiam się, że zostałby szybko zablokowany przez jakiegoś nowobogackiego z Ruszowic (bo idzie za blisko domów), podobnie jak było kiedyś z budową ulicy Poniatowskiego.
19. Dodane przez Kamil, w dniu - 27-01-2015 13:59
Oto najwazniejsze wnioski z dokumentu: ZINTEGROWANEGO MODELU POWIĄZAŃ TRANSPORTOWYCH W AGLOMERACJI POLICENTRYCZNEJ LGOF (LEGNICKO-GŁOGOWSKI OBSZAR FUNKCJONALNY) 
 
 
7.8. Wnioski z analizy efektywności ekonomicznej 
Analiza efektywności wykazała, że projekt polegający na budowie obwodnicy miasta Głogowa nie jest uzasadniony pod względem ekonomicznym. 
 
 
8. UWAGI, WNIOSKI I REKOMENDACJE 
8.1. Wyniki bieżących analiz ekonomicznych opartych o rozszerzony program badań i pomiarów oraz opracowany multimedialny model oraz prognozy ruchu wskazują, że żaden z trzech dotychczas przyjętych wariantów budowy obwodnicy miasta Głogowa nie jest uzasadniony pod względem ekonomicznym. 
 
dodatkowo - wykazany pomiarem kordonowym układ relacji i wielkości przepływów ruchu tranzytowego wskazuje, że sytuacyjnie najbardziej predysponowaną dla przenoszenia tej kategorii ruchu byłaby obwodnica zrealizowana wg wariantu południowego (PD2). 
 
- miasto Głogów jest na tyle dużym ośrodkiem osadniczym i gospodarczym, a także na tyle dużym generatorem podróży wewnętrznych (tzn. podróży bez przekraczania granic miasta) oraz źródłowo-docelowych (wyjazdy/dojazdy z oraz do miasta), że skala ruchu tranzytowego w sumie ruchu odbywanego w mieście i OPG jest niewielka, 
 
- "wąskim gardłem" w układzie drogowym miasta, szczególnie negatywnie wpływającym na wielkość parametrów ruchu wewnętrznego, pozostaje brak rozbudowanej/alternatywnej przeprawy mostowej przez rzekę Odrę. Eliminacja z miasta ruchu tranzytowego biegnącego DK12, przejętego przez obwodnicę, nie rozwiązuje tego problemu, choć odciąża pod względem ruchowym samą przeprawę z tej kategorii ruchu. 
 
8.5. Postępujące w ciągu bieżącego roku prace nad kształtowaniem składowych Regionalnego Programu Operacyjnego woj. dolnośląskiego na lata programowania unijnego 2014-2020 - w kontekście braku 
istotnego zaawansowania w pracach projektowych związanych z obwodnicą Głogowa i wyborem wariantu do realizacji zmuszają - zdaniem autorów - do podjęcia następujących przedsięwzięć: 
 
a) należy niezwłocznie podjąć prace nad studium wykonalności przebudowy układu drogowego Głogowa ...hahahaha ktoś mi powie dlaczego nie prowadzi się tych prac? czyżby dlatego ,że tej obwodnicy po prostu nie będzie? 
 
 
-------------- 
Dziękuje za uwagę, obwodnica będzie ale innych miast. 
 
PROBLEMEM JEST BRAK DRUGIEGO MOSTU A NIE BRAK OBWODNICY. 
 
Chciałbym zobaczyć analizę efektywności ekonomicznej obwodnic miasteczek wydmuszek z listy podstawowej. 
-------------- 
 
Jeśli ta INWESTYCJA wskoczy do listy podstawowej to tylko i wyłącznie dzięki lobbingowi pani posłanki, pana prezydenta, marszałka województwa, blokady mostu... 
 
Jeśli inwestycja nie wskoczy na listę podstawową ŻADEN GŁOGOWIANIN NIE MA PRAWA ODDAĆ GŁOSU NA PO W WYBORACH PARLAMENTARNYCH W TYM ROKU!!! 
 
Ratusz powinien chyba zacząć szukać alternatywnych rozwiązań...
20. Dodane przez dgl, w dniu - 27-01-2015 15:40
to jest bledne kolo, Glogow lezy w niewlasciwym miejscu okolo 10km na zachod a mielibysmy wezel S3 Glogow, i bezposrednie polaczenie z S3. Dlaczego nie ma inwestorow? bo lezymy na uboczu? a dlaczego lezymy na uboczu bo nie ma drog, dlaczego nie ma drog? bo lezymy na uboczu i nie ma inwestorow... 
 
Zalozenia odnosnie prognozowanego ruchu sa bledne! Ruch na DK12 obecnie jest bardzo duzy, a poprawienie przepustowosci spowoduje ZWIEKSZENIE tranzytu a nie zmniejszenie! Firma konsultingowa nie wziela pod uwage bardzo waznego argumentu: 
 
W przyszlosci droga S3 oraz S5 beda spiete lacznkiem az do A4, az sie prosi by ten lacznik przebiegal obok Glogowa, sprawdzcie na mapie! Czy ktos z UM moglby wyslac prosbe o argumentacje dlaczego nie wzieli pod uwage tego lacznika?? 
 
Kiedy dokonano pomiaru ruchu? w styczniu, lutym, marcu?? a moze trzeba ich poprosic by zmierzyli latem? 
 
Zarowno szczebel wojewodzki jak i krajowy ma gleboko gdzies starania miasta , miasto chce sie rozwijac! Dla stolicy lepiej abysmy wszyscy sie stad wyprowadzili, powymierali, co mamy spalic to miasto i isc na zasilek? Dziwicie sie ze walczymy o ROWNY ROZWOJ naszego regionu/miasta? Setki Miliardow dotacji UE idzie w kraj a nasze miasto dostalo troche styropianu na docieplenie szkol!!! 
 
Panstwo doi KGHM jak tylko moze a my zebramy o obwodnice i most - powinnismy twardo tego zadac! W tym kraju rzad liczy sie tylko z tymi co glosno krzycza, pala opony i blokuja drogi!
21. Dodane przez hmm, w dniu - 27-01-2015 17:42
Ta firma dzialala na zlecenie wojewodztwa, wiec wskazala nieoplacalnosc glogowskiego mostu, zeby uzasadnic budowe tego w radoszycach.
22. Dodane przez wkurzony, w dniu - 27-01-2015 19:02
a budowa wiaduktów dla żab za dziesiątki milionów opłacalna ekonomicznie już jest :) raport wykazał to co miał wykazać i tyle.
23. Dodane przez Zbierajmy Opony, w dniu - 27-01-2015 19:09
Jedyny most w promieniu 32km ale budowa mostu nieuzasadniona ekonomicznie! Ja proponuję w takim razie zburzenie mostów we Wrocławiu i pozostawienie tylko jednego. Przecież jeden most na 32km wystarczy! Korki w okresie letnim sięgają kilku kilometrów, chciałbym widzieć minę tych magistrów od tego raportu latem, przywiązać ich do mostu w lipcu i kazać oglądać co się dzieje. Ciekawe kiedy żaby spłacą budowę budowę wiaduktów na autostradach...no chyba te wiadukty są uzasadnione ekonomicznie???
24. Dodane przez k., w dniu - 27-01-2015 19:20
Dlaczego ta obwodnica miałaby zaczynać się we wsi Dankowice na DK12 a nie np. w słynnym potoczku gdzie będzie węzeł S3 dla Głogowa??? Jak dla mnie przebieg tych obwodnic jest tak naciągnięty by koszt wywindować do góry (uznać inwestycję za nieopłacalną).  
 
Obwodnica powinna przebiegać tam gdzie droga wojewódzka DW329 i mijać Głogów od południa-wschodu...miasto mogłoby wtedy na własny koszt zrobić DW 292 i pociągnąć obwodnicę po południowym-zachodzie miasta...lecz wtedy okazałoby się ,że ruch z S3 jest tak duży,że MUSIELIBY UZNAĆ ZASADNOŚĆ BUDOWY OBWODNICY - a przecież nie o to im chodzi prawda? 
 
Ja zbieram już opony....most tolerancji już się wyczerpał - MOST I OBWODNICA DLA GŁOGOWA!!!
25. Dodane przez kibic, w dniu - 27-01-2015 20:20
Glogowianie musimy wyjsc na droge krajowa 12 i blokowac nasz most.Mieszkancy musimy sie zloczyc i nie patrzec na politykow partii.Bo jak my nie bedziemy dzialac to wcale nic nie bedziemy mieli.KIBICE CHROBREGO blokujemy most.Niech nas bedzie tylu co po awansie Chrobrego pod Ratuszem Glogowskim.
26. Dodane przez DGL, w dniu - 27-01-2015 21:21
kibic, ja jestem gotowy. Transparent mogę zrobić taki jak na zdjęciu! Od kilkunastu lat jesteśmy na listach rezerwowych...czas głośno krzyczeć i domagać się budowy obwodnicy i mostu. Ankietę już wysłałem co więcej mogę zrobić??? Otóż przyłączę się do kibiców, walczymy o nasze miasto, region! Ja się tu urodziłem, to moje miasto i chcę by rząd inwestował w nie tak samo jak inwestuje w inne miasta!  
 
KGHM największy płatnik podatków w tym kraju jest drenowany z pieniędzy , wszystko idzie do Warszawy, my wdychamy siarkowodór z szybów, ołów z huty, myślicie,że to nie oddziałuje na zdrowie nasze i naszych dzieci? 
 
Rząd zamiast dystrybuować ten dochód z KGHM to zabiera nam i buduje sobie metro w Warszawie!  
 
Kiedy zbiórka? Potrzebne stare opony z wulkanizacji! Niech usłyszą gniew mieszkańców regionu!  
 
Rząd liczy się TYLKO z tymi co potrafią się zjednoczyć i pokazują zdecydowanie i siłę!
27. Dodane przez glogow, w dniu - 27-01-2015 23:22
Do 19 
Widać wzięli pod uwagę tylko drogę krajową nr 12 a zapomnieli od jerzmanówce i dlatego im wyszło, że obwodnica jest nieuzasadniona ekonomicznie. 
Żeby ta obwodnica była uzasadniona ekonomicznie trzeba wybrać wariant południowy pomarańczowy lub wariant północny niebieski z kawałkiem wariantu południowego pomiędzy jerzmanówką i DK12, aby obsługiwała ona nie tylko kierowców z Żar ale i kierowców z Lubina. 
To prawda, że większość obwodnic na liście głownej to obwodnice na mniej ruchliwych drogach niż nasze, ale za to z silnym lobbinegiem. 
 
Do 20 
Właśnie rozpoczął się w tym miesiącu nowy Generalny Pomiar Ruchu, dowiemy się jaki mamy obecnie ruch na drogach. 
 
Do 24  
Obwodnica będzie się zaczynać w Dankowicach a nie Potoczku bo to obwodnica w ciągu DK12 a nie DW329. Jakby to była obwodnica w ciągu DW329 to musiałoby by budować ją województwo, ale ponoć ich nie stać na to, a obwodnicę w ciągu DK12 (może)wybuduje rząd który ma więcej kasy. A DW292 czyli ulice Piłsudskiego i Poniatowskiego już kompletnie nie nadają się na obwodnicę, tam jest masa świateł, skrzyżowań, zjazdów do sklepów, wzdłuż niej stoją bloki i domy. Zapomniałeś że w Drożowie będzie 2 węzeł dla Głogowa na DK12. W ogóle zastanawia mnie jedno dlaczego obwodnica kończyć ma się w Dankowicach a nie na S3 w Drożowie, to tylko 2 km dalej. Szkoda im było parę groszy na obejście malutkiego Drożowa? 
A tak w ogóle to dlaczego te węzły w Potoczku i Drożowie nie noszą już nazw Głogów Południe i Głogów Zachód? Ponoć były prezydent to załatwiał. 
 
To fakt nikt nam nie pomoże w sprawie obwodnicy, województwo jest zbyt zajęte walką o S8 Wrocław - Kłodzko i o Głogowie znowu zapomniało. Na Schetynę i Protasiewicza nie ma co liczyć. Głogów znowu został sam na placu boju, bez porządnego protestu się nie obędzie. Tylko najlepiej byłoby wcześniej zaprosić tam media ogólnopolskie.
28. Dodane przez mdm, w dniu - 28-01-2015 00:58
Kibiców nie ma...wyjechali na ferie do dziadków...
29. Dodane przez glogowianin, w dniu - 28-01-2015 10:44
do kom27.Jak wyjdziemy na droge i bedziemy blokowc most o media szybko sie znajda.Glogowianie musimy ruszyc do blokady mostu.Jak my sami sobie tego nie wywalczym to na nikt nie pomoze.Na wojewodztwo dolnoslaskie nie mamy co liczyc.
30. Dodane przez do 27, w dniu - 28-01-2015 11:49
Obwodnica właśnie dlatego nie zaczyna się na S3 (tak jak piszesz 2 km więcej) gdyż to znaczyłoby ,że węzeł Drożów będzie się nazywać Głogów oraz ,że analiza zasadności ekonomicznej budowy obwodnicy byłaby aż nadto opłacalna - a nie o to chodziło prawda? 
 
Zamiar był taki aby wykazać ,że nie trzeba budować obwodnicy, więc aby móc uzasadnić tą tezę , postąpiono nielogicznie i wyznaczono początek obwodnicy na 2km za S3, naciągnięto samą obwodnicę jak to tylko możliwe, pominięto argument przyszłego łącznika S3-S5 co efekcie wyszło ,że przez DK12 nie ma ruchu tranzytowego! 
 
Oczywiście ,że nie ma! To Głogowianie jeżdżą codziennie za most na Leszno i Sławę! Tylko po co? Z tym przebiegiem obwodnicy to nas po prostu dymają! 
 
Prezydent ma kilka dni by wysłać dobrze uzasadnioną uwagę w ramach konsultacji społecznych, teraz to on gra pierwsze skrzypce i mam nadzieję,że przeczyta ten wpis! Obwodnica MUSI zaczynać się na S3 i najlepiej niech mija miasto od południa-wschodu. Jaki sens ma wariant północny skoro tam i tak nie będzie zjazdów/pętli? 
 
Trzeba udowodnić tym z Warszawy,że analiza została przeprowadzona na błędnych założeniach, tj. błędnych = nieoptymalnych dla miasta.
31. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 28-01-2015 14:06
Tak mają wyglądać węzły i mosty w rożnych wariantach.
32. Dodane przez do 30, w dniu - 28-01-2015 14:14
Myślę, że brak planach obwodnicy w Drożowie to wynik tego, że ta wieś to już inny powiat. Powiat głogowski kończy się za Dankowicami i dlatego tam zakończyli projektowaną obwodnicę. Powiat polkowicki i gmina Radwanice widać nie zabiegały o obejście Drożowa.
33. Dodane przez asdcf, w dniu - 28-01-2015 14:26
Już dawno pisałem, że Głogów powinien być w województwie lubuskim. Trzeba zrobić referendum i przejść do innego województwa. W tym cuchnącym Wrocławiu nigdy nie będzie pieniędzy dla Głogowa. Schetyna sponsoruje z pieniędzy KGHM-u różne imprezy we Wrocławiu, a kopalnie są na naszym terenie. To nasze dzieci i nasze rodziny chorują a Wrocław zabiera pieniążki okradając wszystkich Głogowian. Koniecznie musimy przejść do lubuskiego wtedy dopiero będzie poprawa i będziemy mieli obwodnicę, tak jak jest w województwie lubuskim. W dolnośląskim nikt Głogowa nie dostrzega. Przyjeżdżają tu tylko po nasze pieniądze, z naszego regionu, a za parę lat jak skończą się złoża, to rząd zainteresuje się Głogowem, tak jak interesuje się teraz Wałbrzychem - będą biedaszyby. Precz ręce od głogowskich terenów. My chcemy obwodnicy. Popieram kom. 29. Bo teraz to rząd i włomarze województwa dolnośląskiego nie wiedzą, gdzie leż Głogów. Trzeba im pokazać dawną mapę, że Głogów leży w województwie lubuskim a nie dolnośląskim
34. Dodane przez do 31, w dniu - 28-01-2015 15:24
Możesz wrzucić gdzieś do sieci te mapy w większej skali? Pozdrawiam
35. Dodane przez glogowianin, w dniu - 28-01-2015 19:46
Glogow woj.lubuskim to byl by trzecim miastem co do wielkosci.I na pewno inaczej byl by traktowany.Wroclaw nam nie wybuduje ani obwodnicy i nowego mostu,oni jeszcze beda robic pod gorke dla Glogowa.Jak by mieli wybudowac dla nas most i obwodnice to by nie budowali w Radoszycach.I jeszcze przez 20 lat nie bedziemy mieli mostu ani obwodnicy jak Glogow bedzie wojewodztwie dolnoslaskim.Tak jak kom33 pisal trzeba przeprowadzic referendum i przejsc do woj.lubuskiego.Nic nie tracimy my juz duzo stracilismy ze jestesmy w tym wojewodztwie dolnoslaskim.
36. Dodane przez ssss, w dniu - 28-01-2015 20:16
Mam gdzieś jakieś referendum! Most ma być i tyle! Dosyć cackania się i dosyć tolerancji! Łaski nam nikt nie robi! Te dziury z listy podstawowej to dopiero nieopłacalne ekonomicznie. Kto w tym kraju coś wskórał? ano tylko ci co wysypywali zboże, blokowali drogi, palili opony, strajkowali ... albo będziemy blokować most do czasu zagwarantowania realizacji tej inwestycji albo po prostu nic z tego nie będzie! Polityk nie pójdzie blokować mostu bo mu nie wypada, bo to takie fe i be ale my nie mamy wyboru! 
 
Chcecie inwestorów w strefie? chcecie przyszłych inwestycji drogowych? chcecie by i połączenia kolejowe wróciły do Głogowa? Musimy mieć tą obwodnicę podpiętą pod S3! Koniec kropka! Zbierać opony idziemy na most!
37. Dodane przez Do 34, w dniu - 28-01-2015 22:03
Te mapki przecież wziąłem z sieci. :) 
 
Most na zachodzie: 
https://lh6.googleusercontent.com/-fyI3xumtA-(...)/s2000/Przebieg%252520wariant%2525C3%2525B3w2.JPG 
 
Most na wschodzie: 
https://lh4.googleusercontent.com/-YJoXvbzqUY(...)OST_KRZEPOW.PNG 
 
Od północy: 
https://lh5.googleusercontent.com/-p5LBB79KDq(...)00/Grodziec.jpg 
 
Od południa 
https://lh5.googleusercontent.com/-mXSfi7nssz(...)0/Schowek02.jpg
38. Dodane przez Do 33, w dniu - 28-01-2015 22:13
W Lubuskiem budowa mostów przez Odrę idzie jeszcze gorzej niż na Dolnym Śląsku. Przez ostatnie 20 lat nie wybudowano tam ani jednego mostu. Nawet ważny dla Zielonej Góry most w Milsku na trasie do Leszna ma marne szanse powstania bo województwa na to nie stać. A most w Kostrzynie jest jeszcze niżej na liście rezerwowej niż nasz. W sumie największym marnotrastwem w lubuskim będzie planowane rozebranie dobrego mostu w Cigacicach, po to żeby postawić tam nieco szerszy most na S3. 
 
Jeśli chodzi o budowę mostów to Dolny Śląsk jednak przoduje, tylko niestety te mosty powstają głównie w aglomeracji wrocławskiej. W ostatnich latach powstał we Wrocławiu most na A8, kolejny na wschodniej obwodnicy, most w Brzegu Dolnym na aglomeracyjnej obwodnicy Wrocławia, no i most w Radoszycach. W planach są jeszcze mosty na obwodnicy śródmiejskiej Wrocławia, a w dalszych w Oławie, Głogowie i Ścinawie
39. Dodane przez tihs, w dniu - 29-01-2015 09:42
pan prezydent zajęty...obsadzaniem stanowisk prezesów! Jeden fotel już przypadł kontr-kandydatowi do fotela prezydenta miasta. 
 
Łubu dubu - niech nam żyje prezes naszego klubu! Niech żyje nam! Sami fachowcy!
40. Dodane przez glogowianin, w dniu - 29-01-2015 15:11
Do kom39 a powiedz ile razy przez 8 lat byl pan Zubowski Warszawie w sprawie mostu dla Glogowa.Co ja wiem to wcale nie byl.A pan Rokaszewicz to dwa razy byl jako starosta i jako prezydent Warszawie w sprawie mostu i obwodnicy.
41. Dodane przez glogowiak, w dniu - 29-01-2015 23:37
Ciekawe co jutro załatwi ta nasza głogowska delegacja w Warszawie. Mogliby tam spalić przy okazji parę opon chociaż by ich media zauważyły. :)
42. Dodane przez leś, w dniu - 30-01-2015 10:40
na początku komuchów i platformersów trzeba wygnać z miasta.
43. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 30-01-2015 13:00
Przecież to przez byłego prawicowego prezydenta miasta nie mamy nadal 2 mostu. Przez 8 lat nie kiwnął nawet palcem w tej sprawie.
44. Dodane przez głogowianin79, w dniu - 30-01-2015 14:35
Rokaszewicz coś robi w tym kierunku a nie jak zubowski naobiecywał jakieś bajki z adaptacją mostu kolejowego co było jak mrzonki!!! tyle pieniędzy na to poszło i co wy na to ,,zubowianie"????. Szkoda wyliczać ale dobrze że tego człowieka już nie ma bo miasto cofało się a nie szło do przodu!!!!
reklama
45. Dodane przez re 38, w dniu - 01-02-2015 20:46
Nie wiem skąd masz te wiadomości co do mostu w Cigacicach. Przejechałem niedawno S3 Odrę pod Cigacicami i bynajmniej nie po metalowym moście. Omam jakowyś czy co? 
Na zdjęciu masz nowy most pod Cigacicami na S3. Po co rozbierać stary most w Cigacicach skoro na S3 jest już most dwujezdniowy, wprawdzie o jednym pasie w każdą stronę, ale filary są a brakuje tylko przęseł.  
Jednak w województwie lubuskim budują mosty.
46. Dodane przez do 45, w dniu - 02-02-2015 22:08
Most na zdjęciu pochodzi z lat 80-tych i 
właśnie ten prawie nowy most w Cigacicach zostanie zburzony podczas budowy S3 z powodu dość błahego, ma ponoć za niską nośność dla drogi ekspresowej. 
"W trakcie budowy drugiej nitki drogi S3 od Sulechowa do Nowej Soli, drogowcy zburzą most na obecnej ,,trójce i na jego miejscu wybudują nowy. To koszt około 200 mln zł."  
źródło Gazeta Lubuska 
 
Szkoda, że tego mostu nie da się przesunąć do nas. :(
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama