Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
17
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Bruno, Sławomir,
Weronika, Wiktor
Do końca roku 228 dni.
Start arrow Głogów arrow Rocznica, która wciąż budzi wątpliwości

Rocznica, która wciąż budzi wątpliwości

01.04.2015. Radio Elka, Mateusz Kowalski
img_6524.jpgPo dwuletniej przerwie w Głogowie znów na 1 kwietnia odbyły się uroczystości związane z zakończeniem walk o miasto. W tym roku przypadła okrągła 70 rocznica tego wydarzenia, które przez lata obchodzone było jako Wyzwolenie Głogowa. Powrót do uczczenia tej daty wywołał spore dyskusje. 

Zdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�u
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Radny Marek Sienkiewicz z klubu radnych Jana Zubowskiego stwierdził, że głogowianie nie powinni upamiętniać daty, która kojarzy się ze zwycięstwem Związku Radzieckiego nad Niemcami i początkiem stalinizacji Polski. - Rozumiem, że ze względów ogólnoludzkich prezydent chce oddać hołd i obdarzyć szacunkiem osoby, które ginęły na terenie Głogowa. Chcę jednak przypomnieć, że
pierwszego kwietnia Niemcy zostali pokonani przez Rosjan, których celem była sowietyzacja Polski. To święto nie jest więc w pełni zrozumiałe ze względów politycznych, ani ze względu na krzewienie jakiejś zdrowej świadomości patriotycznej. Rosjanie po wejściu do miasta prowadzili eksterminację Niemców, którzy pozostali w Głogowie, dochodziło do dantejskich scen, był to czas terroru, rozpaczy i cierpienia. Ja bym proponował, by w przyszłości skupić się na dacie 10 maja 1945, czyli dniu, kiedy do Głogowa przybyli pierwsi polscy osadnicy
- mówił M. Sienkiewicz.

Z argumentami radnego nie zgodził się prezydent Rafael Rokaszewicz. - Idąc tokiem rozumowania radnego, to nie powinniśmy obchodzić żadnych rocznic związanych z wydarzeniami sprzed przemian demokratycznych. Przypomnę, że mój poprzednik Jan Zubowski organizował tę uroczystość siedmiokrotnie. Data pierwszego kwietnia symbolizuje czas zakończenia walk o Głogów. Tego dnia coś się skończyło i coś się zaczęło. Nawet nie coś, a wszystko się skończyło i wszystko się zaczęło. Z powierzchni ziemi zniknęło miasto i powoli zaczęto je odbudowywać. Odbudowywali je Polacy. Ta odbudowa trwa do dziś. Wszyscy włożyli mnóstwo pracy, by miasto odzyskało blask. Właśnie dlatego należy się szacunek dla tych wydarzeń i tych ludzi - odpowiadał R. Rokaszewicz.

Miejskie uroczystości odbyły się pod Pomnikiem Koalicji Antyhitlerowskiej. Na 12 kwietnia w rynku zaplanowano inscenizację walk o Głogów.
 
Komentarze (58)
1. Dodane przez Karol, w dniu - 01-04-2015 14:35
Tym Pisiorom to mózgi wypaliło. Co prości zołnierze byli winni za Polityków u pózniejszy układ Polski.Piłsudskiego pod niebiosa wynosicie a jako pierwszy utworzył Obóz koncentracyjny w Berezie Kartuskiej I to Wam nie przeszkadza.Zastanówcie się p. Sienkiewicz I panu podobni co mówicie. Troche nauki z Historii Wam by sie przydało.
2. Dodane przez QQ, w dniu - 01-04-2015 14:36
Uczcili rozpoczęcie Gwałtów i Grabieży oraz sławetne wyburzanie miasta by TZG miało o czym bajki za nasze pieniądze opowiadać
3. Dodane przez maxxx, w dniu - 01-04-2015 15:08
rokaszewicz...wstydz sie za te bzdurne wypowiedzi!!!
4. Dodane przez TONIO, w dniu - 01-04-2015 15:15
Do kom.1 ,a kto gwałcił,rabował,mordował?Może generałowie ,?Tak więc nie odsyłaj kogoś do nauki ,nie mów ,że ktoś ma wyprany móżg ,bo widać po twoim komentarzu,że powinieneś zazdrościć innym nawet wypranego mózgu.Jak wysadzano budynki w Głogowie po "wyzwoleniu",nie wiesz o tym ,czy wolisz przemilczeć ,bo burzy to twój ideał czerwonoarmisty,który na 50 lat zniewolił Polskę.
5. Dodane przez Pat/r/yk, w dniu - 01-04-2015 15:20
Panie Sienkiewiecz i koledzy- weźcie się w końcu za robotę, by służyć swoim wyborcom. 70 lat od zakończenia walk o Głogów i tyle !!! Nie szukaj Pan sensacji i dziury w całym. Szanowany nauczyciel a robisz Pan z siebie bezradnego radnego.
6. Dodane przez komunista, w dniu - 01-04-2015 15:38
Zaprosić na te uroczystości należy byłego tow. płk kgb Putina obecnie prezydenta federacji rosyjskiej niesłychnie miłującego pokój i odśpiewać międzynarodówkę bo przecież armia czerwona to armia na wskroś komunistyczna z jej awangardą komunistyczną czyli najbardziej świadomymi politycznie komisarzami politycznymi. "Proletariusze wszystkich krajów łączcie się"
7. Dodane przez Czas na korepetycje, w dniu - 01-04-2015 16:05
Panie Marku co się z Panem dzieje, Od czasu nowej przynależności ciągle wygadujesz Pan głupoty. Do kogo wysłać Pana na korepetycje z historii powszechnej z okresu II wojny światowej. Kiedyś "niedouczonych" wysyłało się do Sienkiewicza na korepetycje.Tak do Marka Sienkiewicza. Gdzie i do kogo Pana wysłać????? 
Ps. Marek ogarnij "nieswoje" myśli bo miasto po wyborach się z ciebie śmieje.Jeszcze Ciebie lubię ale do czasu.
reklama
8. Dodane przez Love rokaszewicz, w dniu - 01-04-2015 16:20
Brawo prezydent miasta widać jak jesteś czerwony. Brawa dla wszystkich komuchów. Głosujcie tak dalej a będziecie pisać cyrylicą.
9. Dodane przez ludzie opamiętajcie się......, w dniu - 01-04-2015 17:22
ludzie, czemu jesteście tacy małostkowi, czy nie ma innych tematów ważniejszych tylko takie roztrząsanie historii która niczemu nie służy? puste dyskusje które nic nie wnoszą do rzeczywistości....
10. Dodane przez DW, w dniu - 01-04-2015 17:30
Wg myślenia niektórych to nie powinno być żadnych rocznic po wojnie bo kraj, miasta, wsie wyzwalali tylko bandyci, gwałciciele, szabrownicy i czerwona zaraza.
11. Dodane przez staryglogowianin, w dniu - 01-04-2015 17:45
ci co pisza bzdury na temat wyzwolenia Glogowa to niestety ale sa rzadkimi niewydarzonymi okazami biologicznymi.
12. Dodane przez re 2, w dniu - 01-04-2015 18:29
Ja bym się tam tak nie epatował tymi gwałtami. Czy Niemcy nie mordowali, czy nie gwałcili, czy nie palili żywcem? Nie ma co żałować zbrodniarzy tylko dlatego, ze ktoś ich zamordował.  
TONIO 
Co ma wyburzanie Głogowa po wojnie do jego zwrócenia Polsce? Możesz to nam, ciemnej masie wyjaśnić?  
 
re 8 
Czy Zubowski też jest czerwony? Czy też jest komuchem bo sam siedem razy byłem świadkiem jego bytności rocznicowych w Parku Słowiańskim pod pomnikiem. nawet wieńce składał. Co wam się stało, że nagle zachowujecie się jak neofici i nuworysze polityczni.  
 
Wydaje się, że najlepiej by było gdyby Głogów, cały Śląsk, Ziemię Lubuską i Pomorze z Mazurami i Warmią oddać Niemcom bo przecież to kacapy nam je dali na otarcie łez po Wilnie i Lwowie. Miasto zostało zdobyte, przekazane nam i o tym należy pamiętać. Ujmowanie się za ofiarami gwałtów sołdatów to paranoja, ci żołnierze widzieli co Niemcy robili z ich rodakami od 41 do 44. W tradycji armii były tzw. dni swobody po zdobyciu miasta. W armii radzieckiej to pozostało nieomal jako instytucja. Za to możemy ich oceniać i nic więcej. Za te sprawy niech się Niemcy z nimi liczą a wiem z autopsji, że już dawno się rozliczyli a tacy jak TONIO, QQ, komunista i reszta zaślepiona w nienawiści do Rokaszewicza plecie jak potłuczona w jakimś amoku politycznym.
13. Dodane przez VIP, w dniu - 01-04-2015 18:43
Oczywiście kwiaty i akademie dla Krzyżowców!To nic że gwaćili,palili i mordowali!Oni robili to w jedynej,słusznej sprawie!!!
14. Dodane przez historyk, w dniu - 01-04-2015 20:40
Towarzysz R.R. po prostu obchodzi święto armii czerwonej dzięki której komuchy w Polsce doszli do koryta na wiele lat ! ZERO ZDZIWIEŃ, ale morze krwi i ofiar stoi za tymi wydarzeniami ! Czy Wy Głogowianie tego nie rozumiecie wybierając "takie coś" na prezydenta pięknego historycznego Głogowa ?!
15. Dodane przez do 1,5,7., w dniu - 01-04-2015 21:00
Gdzieście się (...) wylęgli bo żadne podręczniki z psychiatrii nie obejmują waszego przypadku ?!
16. Dodane przez ty historyk od siedmiu boleści, w dniu - 01-04-2015 21:10
ty historyk od siedmiu boleści z kom-14, że też takie coś jak ty wyszło na świat, twoja głupota aż boli.....
17. Dodane przez ppp, w dniu - 01-04-2015 21:51
No niestety wyzwolili na s rosjanie i taka jest prawda dziejowa, czy to sie komuś podoba czy nie. Co do Armii czerwonej to jaka była i jest każdy wie. A co do tych Co mieli władzę, to nie widzę wielkiej różnicy czy tańczymy dla Rosjan czy dla Amerykanów, tańczymy my mieszkańcy Polski tak było prędzej i teraz. Po co te pyskówki kto lepszy , a kto gorszy. Czarny czy czerwony , co drugi aferzysta, złodziej itd., wszyscy siebie warci.
18. Dodane przez co niektórym tutaj to psychiat, w dniu - 01-04-2015 22:02
co niektórym tutaj to psychiatryk by się na pewno przydał
19. Dodane przez Daro, w dniu - 01-04-2015 22:22
Do kom.1 POLSKIE OBOZY dalej funkcjonują, zostały zamienione z koncentracyjnych na obozy pracy,W STREFIE W POLKOWICACH JEST OBÓZ PRACY
20. Dodane przez Monika, w dniu - 01-04-2015 22:25
Głogów tez wyzwolili UKRAIŃCY którzy byli w Armii Rosyjskiej. 
Nikt o tym nie mówi .CHWAŁA UKRAINIE.
21. Dodane przez oko, w dniu - 01-04-2015 22:50
proszę! były cieć z ratusza znowu dał głos! i znowu wyszło tak że nikt go nie rozumie, biedaczka... a to ci pech. przez cztery lata ma szansę Mareczek Asceta zostać najbardziej pajacującym radnym. na razie idzie mu jak po wazelinie!
22. Dodane przez re 20, w dniu - 01-04-2015 22:57
Też gwałcili i podrzynali gardła, nabijali na płoty? 
Ukraina to taka Mała Rosja a Ukraińcy to Małorusy. 
Rosjanie mówią o Małorusach - ukropy. Ukropy.
23. Dodane przez lubię to święto, w dniu - 02-04-2015 00:50
Przecież to jest genialna rocznica. Stalinowcy i hilterowcy zabijali się nawzajem i to bez udziału Polaków, a jedynym który na tym ostatecznie skorzystał jesteśmy my Polacy. 
 
do 22 ty masz jakąś obsesję z tą Ukrainą?
24. Dodane przez Teo, w dniu - 02-04-2015 01:22
Co Wy wogóle pie..na temat obecnego prezydenta??? A Jan (...) Z. przez minione 7 lat pod pomnikiem kwiatów nie składał ???????
25. Dodane przez migi, w dniu - 02-04-2015 07:40
Towarzysz musi pielęgnować pamięć o swoich idolach. Taki już obowiązek potomków zbrodniczego systemu, który przez to że nie było dekomunizacji wypełzli na powietrze.
26. Dodane przez GŁOGÓW-GLOGAU-GLOGOVIA-HLOHOV, w dniu - 02-04-2015 09:26
Przyjechali ciule ze wschodu i chcą udowodnić że wyzwolili GŁOGÓW.Prawda jest taka że GLOGAU rozwalili zrusyfikowali i ciemnotą ze wschodu zasiedlali.
27. Dodane przez Ignac, w dniu - 02-04-2015 09:56
Polska Milicja jest też krytykowana, a w obronie niemców/niemek, które czekały na wyjazd w koszarach pogoniła rosjan aż za odrę.To były ciężkie czasy i szcunek się należy tym wszystkim, którzy po zakończeniu walk postępowali utrzciwie...po to te uroczystości.
28. Dodane przez głogowianin od 1945r, w dniu - 02-04-2015 10:19
panie Sienkiewicz nie bądż nieukiem, przypominam ,że Dolny Śląsk jest w granicach Polski ,a granica przebiega na Odrze i Nysie Łużyckiej to dzięki Stalinowi, ponieważ Churchil premier W.Brytanii domagał się granicy na Odrze i Nysie Kłodzkiej a wtedy Głogów byłby na terenie Niemiec. Taka jest historyczna prawda panie Sienkiewicz. A co do gwałtów to kogo Rosjanie mieli gwałcić, tą resztkę starych niemek co pozostały w tych ruinach?
29. Dodane przez komu te kwiaty, w dniu - 02-04-2015 10:28
PATRZ KOMU SKŁADASZ HOŁD: 
Wkroczenie żołnierzy radzieckich do wszystkich dzielnic Głogowa. W wielu miejscach wybuchają pożary, będące skutkiem świadomych podpaleń. Rozpoczyna się gehenna ludności cywilnej. Przez miasto przetacza się kilkudniowa fala morderstw, rabunków i straszliwych gwałtów dokonywanych, bez względu na wiek schwytanych ofiar, przez upojonych zwycięstwem oraz alkoholem czerwonoarmistów. W piwnicach winiarni Bauchschen Weinkeller (ul. Rzeźnicza), żołnierze radzieccy znajdują ogromne ilości wina i koniaków, które, mimo wyraźnego rozkazu komendanta Eulenburga, nie zostały zniszczone. Oblężenie przetrwało ok. 600 cywilnych mieszkańców Głogowa, jednakże wielu z nich zginie w ciągu najbliższych kilku dni"...
30. Dodane przez komu te kwiaty, w dniu - 02-04-2015 10:46
"Wkroczenie żołnierzy radzieckich do wszystkich dzielnic Głogowa. W wielu miejscach wybuchają pożary, będące skutkiem świadomych podpaleń. Rozpoczyna się gehenna ludności cywilnej. Przez miasto przetacza się kilkudniowa fala morderstw, rabunków i straszliwych gwałtów dokonywanych, bez względu na wiek schwytanych ofiar, przez upojonych zwycięstwem oraz alkoholem czerwonoarmistów. W piwnicach winiarni Bauchschen Weinkeller (ul. Rzeźnicza), żołnierze radzieccy znajdują ogromne ilości wina i koniaków, które, mimo wyraźnego rozkazu komendanta Eulenburga, nie zostały zniszczone. Oblężenie przetrwało ok. 600 cywilnych mieszkańców Głogowa, jednakże wielu z nich zginie w ciągu najbliższych kilku dni"...
31. Dodane przez Michał, w dniu - 02-04-2015 10:55
Ascetyczny Mareczku, poeto głogowski! Rozumiem, że wiosną lekko odbija w dekiel, ale żeby aż tak. Kończ waść i wstydu oszczędź. Innych zadań przed wami jest siła.
32. Dodane przez Monika, w dniu - 02-04-2015 11:13
Przeczytajcie sobie historie wyzwolenia Dolnego Sląska i Głogowa. Ludność Niemiecka po wyzwoleniu była przytrzymywana w O B O Z I E  
Gross-Rossen przez Rosjan. Niestety ale OBOZY w innej postaci dalej funkcjonują.
33. Dodane przez patrzacy z boku, w dniu - 02-04-2015 12:13
do kom.29 Szanowny kolego niestety ale wojna rzadzi sie swoimi prawami czesto brutalnymi i nie ludzkimi.Swego czasu moj stryj ktory bral udzial w wojnie Polsko-Bolszewickiej tez mi opowiadal jak bylo.Nie bede przytaczal jego slow bo i po co.
34. Dodane przez re 23, w dniu - 02-04-2015 21:01
Nie, nie mam obsesji. Jedynie (...) mnie jak jakiś debil wciska w każdy topik okrzyk Sława ... itd.  
 
Jeszcze raz do obrońców Niemców. 
Obóz pod Rogoźnicą służył Niemcom jako sanatorium dla Polaków i innych narodowości. 
Niemcy wobec Rosjan przestrzegali praw jeńców wojennych.  
Niemcy w Rosji nie spalili żadnego miasta, żadnej wsi, nie mordowali cywilów. 
Niemcy nigdy nie upijali się na wojnie. 
Na koniec. Ci stojący nad rowem to żołnierze niemieccy, To nie są SS-mani ani gestapowcy. Ci w rowie to polscy jeńcy. Zdjęcie spod Ciepielowa z września 1939. 
Zanim ktokolwiek rozczuli si na losem Niemców to pomyślcie o tym co robili przez pięć przeszło lat w Polsce. 
 
List otwarty do radnego Marka Sienkiewicza. 
 
Jako historyk wykazał się Pan na sesji Rady Miasta niekompetencją, manipulacją niegodną historyka. Poglądy głoszone przez Pana na sesji niegodne są historyka a na dodatek nauczyciela. Stawia Pan przez głoszenie tych poglądów pośrednio tezę, ze likwidacja państwa polskiego, fizyczna likwidacja Polaków była mniejszym złem niż stalinizacja. Szermuje Pan datami przyporządkowując im dziwną terminologię. Każdy uczeń przed maturą zna podstawowe daty z okresu II wojny światowej i nie są to daty jakie Pan wymienił. Daleki jestem od uczucia zemsty za niemieckie zbrodnie, ale nie można bronić zbrodniarzy tylko dlatego, że ci drudzy okazywali się niewiele lepsi. Należy brać właściwą miarę rzeczy.
35. Dodane przez ed, w dniu - 03-04-2015 06:25
(...) zwykli żołnierze radzieccy tak samo byli uciskani przez system stalinowski walczyli i poświęcili własne życie należy im się szacunek za wyzwolenie.P. Sienkiewicz nie zawracaj Wisły kijem.
36. Dodane przez Daro, w dniu - 03-04-2015 09:03
Do kom.34. Człowieku weź idź do lekarza ,masz obsesje na tel historii.Nie dochodzi do Ciebie ze w szeregach Armi Rosyjskiej byli żołnierze narodowości Ukraińskiej którzy ginęli za nasz Głogów dlatego im tez się należny się SLAWA
37. Dodane przez re 36, w dniu - 03-04-2015 10:08
Historia jest nauczycielką życia. To nie obsesja a pamięć każe mi pilnować takich jak ty by nie odrastała ta hydra nacjonalizmu zbrodniarzy. 
Ty nie masz obsesji na tle hasła Sława Ukrainie? Może dodaj jeszcze sława herojam?  
Oni ginęli nie jako Ukraińcy a jako żołnierze Armii Radzieckiej. Za walkę należy im się cześć, ale Ukrainie nie.  
Jak Ukraińcy przeproszą za niesłychane zbrodnie z okresu wojny na Polakach to możesz sobie wykrzykiwać co chcesz, ale teraz popiół na głowę.
38. Dodane przez Kresowiacy to Polacy, w dniu - 03-04-2015 11:51
Nie licz na przeprosiny Ukraińców. Nawet polski rząd twierdzi, że wymordowanie w bestialski sposób 
150 tyś. Polaków to nie jest ludobójstwo.
39. Dodane przez Michał, w dniu - 03-04-2015 16:50
Nie piszcie o jakimś wyzwoleniu Głogowa. Było zdobycie Glogau, który Hitler ogłosił twierdzą. Może paru Polaków, którzy na robotach przymusowych byli wyzwolono. 
Czytając niektóre wypociny, wypada żałoważ, że to amerykańska armia nie zdobyła Festung Glogau, tylko armia czwerwona. Skąd w tak wielu jadu, zacietrzewienia i pospolitej głupoty?
40. Dodane przez re 39, w dniu - 03-04-2015 18:12
Wypada też żałować kilku innych rzeczy. 
1. Skoro Festung Glogau to również Armia Czerwona. 
2. To, że Hitler coś tam, coś tam o festung nakazał to jeszcze nie oznaczało, że Głogów był jakąś tam twierdzą. O jakości tej pożal się Boże "twierdzy" niech świadczy choćby to, że obszar tej "twierdzy" nie pozwalał na jej funkcjonowanie jako twierdzy. Ze wzgórz choćby można było prowadzić ogień bezpośredni w każde miejsce w mieście. Wiem, że to tak miło jest gdy czytamy, słyszymy - Festung Glogau. To tylko chwyt propagandowy paranoika w Berlinie.  
3. Żałuj, żałuj bo Polska byłaby ściśnięta między Bug a Barycz i nie byłoby Głogowa a byłby Glogau.
41. Dodane przez Monika, w dniu - 03-04-2015 21:30
Zal mi niektórych którzy tu piszą , są przesiąknięci chorym sposobem myślenia jaki forsuje telewizja TVN. 
Destabilizująca mózgi Polaków.
42. Dodane przez Moniko, w dniu - 03-04-2015 23:26
Jako kobieta inteligentna z urodzenia, zapewne wykształcona i bardzo dobrze wychowana jesteś damą i masz :) wachlarz. Zrób z niego użytek.
43. Dodane przez re 38, w dniu - 04-04-2015 07:18
Tego rządu już nie ma od dziesięciu lat. Nie wpadaj "w Sieci" paranoi.
44. Dodane przez staryglogowianin, w dniu - 04-04-2015 12:02
Panie radny S. pierwsi mieszkancy zasiedlali Glogow juz w kwietniu 1945r. wiec dlaczego mamy sie skupiac na dacie 10 maja 1945r.Nic z tego nie rozumiem a moze ma pan taki kaprys.
reklama
45. Dodane przez do 44, w dniu - 04-04-2015 12:19
Bo on chce świętować datę dzień po kapitulacji podpisanej przez Keitla.
46. Dodane przez rozweselony, w dniu - 04-04-2015 13:30
do 45.Kolego nie tek do konca bo wczesniej chcieli obchodzic dzien zwyciestwa 8.05 gdyz akt kapitulacji byl podpisywany w nocy a w Moskwie ze wzgledu na roznice czasowa byl juz 9.05.
47. Dodane przez re 46, w dniu - 04-04-2015 15:06
Kolego, nie do końca masz rację. Nigdy w Rosji nie obchodzono rocznicy kapitulacji III Rzeszy ósmego maja. Nigdy! Różnica w czasie nie ma tutaj żadnego znaczenia bo Keitel nie był upoważniony do podpisania kapitulacji. Upoważniony do jej podpisania był jedynie Doenitz i nikt więcej. 
Jeżeli chodzi o ścisłosć. Spór o daty nie ma sensu bo nie załapałeś kontekstu.
48. Dodane przez re 47, w dniu - 04-04-2015 18:11
.Nie zrozumiales mnie dobrze.Oczywiscie,ze w Rosji zawsze jest obchodzony dzien zwyciestwa 9.05 i tu niema watpliwosci natomiast nasi co niektorzy historycy podwazaja ta date.Jezeli chodzi o podpisanie aktu kapitulacji Niemiec to podpisala go delegacja wyznaczona przez Donitza osobiscie Donitz tego nie zrobil.Na zadanie Stalina bezwarunkowy akt zostal podpisany 8.05 1945r. o godz.23.01. w Berlinie a w Moskwie byl to juz 9.05.1945r.To tyle gwoli scislosci.Pozdrawiam.
49. Dodane przez historyk nie z TZG, w dniu - 04-04-2015 20:07
Jedni okupanci zastąpili drugich ! Czy ciasny umysł prezydenta R.R.to ogarnia ?
50. Dodane przez re 48, w dniu - 04-04-2015 22:38
Ty nadal nie rozumiesz, że nie chodzi o datę a o chęć obchodzenia rocznicy przez Sienkiewicza tak jak w ZSRR. Teraz jasne?
51. Dodane przez Przyjaciel, w dniu - 06-04-2015 00:15
Dziękuję Marku że masz odwagę mówić dzieciom peerelowskich dygnitarzy skąd pochodzą. Dziękuję Ci za to, że w tak inteligentny sposób dzieciom utrwalaczy władzy ludowej przypominasz o ich rodowodzie, obnażasz to co tak bardzo starają się ukryć - swój sowiecki rodowód. Bądź pewien,że będą Cię za to nienawidzić. Życzę wytrwałości i zapewniam, że przynajmniej dla mnie i mojej rodziny Twoja praca ma wielki sens.
52. Dodane przez re 50, w dniu - 06-04-2015 10:49
ty dalej swoje.Jezeli bedziesz wiedzial,ze jest jeden Sienkiewicz ktory reprezentuje prawice natomiast jest tez Sienkiewicz ktory reprezentuje lewice wtedy zrozumiesz o co chodzi.Czytaj ze zrozumieniem komentarze.
53. Dodane przez do głogowskiej prawicy, w dniu - 06-04-2015 11:45
żyjecie oderwani od świata. Putin przy granicy Polski, PO dożyna podatkiem kghm, a wy w kółko i to samo. Ile można żyć przeszłością? Mamy inne zagrożenia
54. Dodane przez Re: 53, w dniu - 06-04-2015 12:04
Pamięć o przeszłości nie wyklucza świadomości zagrożeń a nawet pomaga w ich ocenie. Pozdrawiam
55. Dodane przez do powyższych, w dniu - 06-04-2015 13:42
Ja rozumiem zagrożenia doskonale i wcale nie trzeba być do tego prawicowcem, katolikiem itp. Dlaczego nie atakujecie tak zawzięcie PO
56. Dodane przez re 52, w dniu - 06-04-2015 18:17
Oczywiście, ze nadal będę pisał swoje bo nie kto inny jak radny o PiSuarowej proweniencji chciał dzień po tej dacie. Jeżeli tego nadal nie rozumiesz i upierasz się przy nie wiadomo czym to ty masz problem.  
 
do 55 
Należy zawsze i wszędzie przypominać. Należy ostrzegać przed polityką szabelki gdy ta szabla to pogrzebacz tylko a nawet jeszcze mniej. Niedźwiedzia nie należy drażnić, należy trzymać go w klatce, ale nie drażnić. Będzie nażarty w klatce to nikomu nie zrobi krzywdy.
reklama
57. Dodane przez re. 56, w dniu - 07-04-2015 18:39
Typowe myślenie towarzysza z hodowli PRL-owskiej ! Zamilcz psubracie...
58. Dodane przez re 57, w dniu - 08-04-2015 09:16
Gdzie popełniłem błąd w wywodzie?  
Typowe PiSanie szmaciaka przesiąkniętego lumpenproletariackim sposobem rozumowania - o ile nie jest to nadużycie pojęcia rozumowania - i nadrabiania braku argumentów rzucaniem inwektyw. 
PiSz i błaznuj dalej, mamy ubaw widząc bezsilność i nieudolność.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust