Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo żądania sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
forma pisemna Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno
Informacje dodatkowe Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Samorządowcy z regionu Zagłębia Miedziowego po raz kolejny spotkali się, aby porozmawiać o przyszłości kolei aglomeracyjnej w regionie. Rozmawiać jest o czym, bo jak się okazuje, w tej kwestii pojawia się coraz więcej konkretów. Samorządowcy zadecydowali dziś o przekazaniu środków niezbędnych do rozpoczęcia prac projektowych nowej linii włączającej Polkowice do sieci kolejowej, a także drugiego toru kolejowego dla pociągów relacji Lubin-Głogów.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Spotkanie było pokłosiem ostatniej decyzji PKP PLK o wpisaniu kolei Zagłębia Miedziowego do Krajowego Programu Kolejowego. Chodzi o rozbudowę linii 289 na trasie Lubin-Głogów o drugi tor, a także o włączenie do sieci kolejowej Polkowic poprzez wybudowanie nowej linii kolejowej relacji Lubin-Polkowice-Głogów. W spotkaniu, które tym razem odbyło się w lubińskim ratuszu, oprócz samorządowców wzięli udział także przedstawiciele Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei oraz Kolei Dolnośląskich, którzy omawiali różne aspekty realizacji inwestycji. Póki co nie uzgodniono jeszcze ostatecznego przebiegu nowej linii kolejowej. Pod uwagę branych jest kilka opcji. To m.in. wykorzystanie istniejącej sieci trakcyjnej należącej do Pol-Miedź Trans, dzięki czemu pociągi mogłyby zatrzymywać się przy
prawie wszystkich kopalniach, polkowickiej strefie ekonomicznej oraz przy głogowskiej hucie, co byłoby istotne dla ruchu pracowniczego.
- Powinniśmy mniej więcej co godzinę poruszać się na terenie Dolnego Śląska i łączyć tym samym miasta powiatowe z Wrocławiem. Mam tu na myśli oczywiście Legnicę, Głogów, Lubin i Polkowice, ale pod uwagę będą mogły być brane również mniejsze ośrodki takie jak np. Rudna. Jeśli chodzi o wszystkie inne przystanki po drodze, choć nie mamy obowiązku, to i tak dziś tam stajemy, bo nie ma po prostu alternatywy. Docelowo jednak, my powinniśmy realizować połączenia ekspresowe, aby łączyć cały Dolny Śląsk, a na każdych przystankach powinny zatrzymywać się koleje aglomeracyjne, które powinny współfinansować samorządy lokalne, bo to ich zadanie własne. Jeśli zajdzie taka potrzeba, aby te połączenia były częściej niż co godzinę, to taką usługę mogą oczywiście samorządy wykupić w Kolejach Dolnośląskich - mówił Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.
Włączenie Polkowic do sieci kolejowej to priorytet dla nowych władz gminy. Burmistrza Łukasza Puźnieckiego nie było jednak na spotkaniu. Głos w jego imieniu zabrał Jan Wojtowicz, jego pełnomocnik ds. górnictwa i komunikacji. - Nie ma co ukrywać, że ze wszystkich samorządów to chyba nam najbardziej zależy na powstaniu tej linii kolejowej, bo Polkowice są wykluczone pod tym względem. Liczymy na to, że nie tylko my, ale i również pozostałe samorządy będą chciały partycypować w tych kosztach. Obecnie mówimy o dokumentacji projektowej - mówił.
Szacowany koszt budowy nowej linii kolejowej uwzględniającej Polkowice to około 800 mln złotych, a dobudowanie nowego toru do istniejącej linii 289 kosztować będzie około 350 mln zł. Póki co priorytetem jest przygotowanie niezbędnej dokumentacji, czyli studium wykonalności z uwarunkowaniami środowiskowymi. W przypadku tych dwóch projektów, kosztować będzie to łącznie około 4 mln złotych. Podczas dzisiejszego spotkania wsparcia finansowego na prace projektowe zdecydowały się udzielić Legnica, Lubin, Polkowice, Głogów oraz DSDiK. Kolejnym krokiem będzie podpisanie listu intencyjnego pomiędzy samorządami, a następnie porozumienia z PKP PLK.
- Liczymy, że w przeciągu półtora miesiąca podpiszemy z PKP PLK porozumienie w zakresie wykonania tej dokumentacji oraz, że w tym roku uda nam się wybrać wykonawcę. Jeśli 15 miesięcy na wykonanie tej dokumentacji, jak zakładamy, będzie wystarczające, to z końcem 2021 roku możemy mieć na biurku już gotowe studium wykonalności z uwarunkowaniami środowiskowymi. Następnie w 2022 roku powstałby projekt budowlano-wykonawczy i mogłaby rozpocząć się procedura wyłonienia wykonawcy tej inwestycji. Szacuję, że w 2025 roku moglibyśmy przystąpić do zamawiania pierwszych pociągów, które jeździłyby po tych trasach - mówi Tymoteusz Myrda, wicemarszałek województwa dolnośląskiego, inicjator spotkania.
Było to już drugie spotkanie robocze dotyczące przyszłości kolei Zagłębia Miedziowego. Poprzednie miało miejsce w październiku minionego roku, w Polkowicach.
1. Dodane przez Ania, w dniu - 13-02-2020 16:38 Jeżeli Polkowice będzie miało kolej to powiem,że Burmistrz Puźniecki zapisze się historii jako jeden z najlepszych włodarzy w historii tego miasta, a zarazem 2 kadencje ma już w kieszeni.
2. Dodane przez Marcelina, w dniu - 13-02-2020 17:07 Chłopaki jadą równo. I co będzie z tego? Dla nich kasa, dla ludzi G. Bezpartyjni, nikt tu już wam nie wierzy.
3. Dodane przez Nowy Lubin, w dniu - 13-02-2020 17:42 Niechaj te chłopy już wiedzą: daleko tak, to już nie pojedą...
4. Dodane przez Pracownik strefy, w dniu - 13-02-2020 18:14 Bardzo dobry pomysł z połączeniem do strefy w Polkowicach. Może ceny za przejazd z Głogowa autobusami potanieją, bo cena 220 zł to jakiś kosmos.
5. Dodane przez MMM, w dniu - 13-02-2020 18:55 Widać ożywienie przed wyborami. Ale pustymi obietnicami nie da się już dłużej karmić ludzi. Jak samorządy nie potrafią współpracować z rządem to nic z tego nie będzie. Pokażcie ze zalezy wam na ludziach a nie polityce.
6. Dodane przez Michał, w dniu - 13-02-2020 19:11 Bardzo dobry pomysł. Ogromne brawa dla włodarza Polkowic za zaangażowanie.
7. Dodane przez Fachowiec, w dniu - 13-02-2020 19:13 Pracowniku strefy, a czy wiesz jak funkcjonuje przedsiębiorstwo? Wiesz, że ma koszty? Z każdym rokiem coraz wyższe. Co chwilę nowe przepisy, podatki, procedury to wszystko się składa na opłatę, którą płacisz. Firmy transportowe nie dostają rekompensat bo nie zapełnili autobusu, albo że w styczniu cena paliwa była niższa o 20 groszy niż w listopadzie tego samego roku. Jeżeli koszty przedsiębiorcy rosną to koszty konsumenta rosną jeszcze bardziej. I piszę to z perspektywy przedsiębiorcy i osoby pracującej na strefie zarazem.
8. Dodane przez WsKs, w dniu - 13-02-2020 20:09 również do pracownika strefy, kom.4 - wychodzi mi, że za jeden przejazd z Głogowa do Polkowic płacisz TYLKO 5 złotych. Uważasz, że to dużo?
9. Dodane przez Hutnik, w dniu - 13-02-2020 20:32 Pomysł fajny, choć nie do końca. Proponował bym zmianę, zamiast Polkowice - Jerzmanowa- Nielubia, zrobić Polkowice - Jerzmanowa- Jaczow- Głogów/ Ruszowice - Głogów/Piastów- Głogów/ Krzepów - Głogów PKP- Głogów Huta
10. Dodane przez szewczyk pogromca smoków, w dniu - 13-02-2020 21:36 Najpierw dinozaury, potem ptaki i okopy I wojny światowej, potem nazistowska lokomotywa (zakonserwowana i zakopana - czeka ), park linowy dla kotów a teraz tory. Niezłe dziwoląg ten Lubin ! Dobrze, że państwo wybudowało kawałek autostrady to przyjadą z Chin oglądać ten skansen wraz z tubylcami tańczącymi Disco Polo albo z orkiestrą "Narodową" swingującą i jazzującą w stylu Nowego Orleanu. No, cóż.W końcu jesteśmy Murzynami Europy a to zobowiązuje !
11. Dodane przez centurion, w dniu - 13-02-2020 22:32 Powiem tak -do huty jest dojazd na zmiany pociągami ale nikt dosłownie nikt nimi nie jedzie do pracy a perony wyremontowane za grube miliony to po co wydawać setki milionów ?
12. Dodane przez Y, w dniu - 14-02-2020 07:24 Czy są gdzieś samorządowcy szanujący publiczne pieniądze?
reklama
13. Dodane przez aro, w dniu - 14-02-2020 08:34 Wybudujcie parkingi przy Lubinie Wschodnim, bo zaraz pośrodku drogi będą zostawiać samochody. Autobus pracowniczy 48 miejsc - 5 osób jedzie. A Wy chcecie, żeby pociągami do pracy jeździli??????????????
14. Dodane przez do kom 13, w dniu - 14-02-2020 09:25 jest rozwiazanie zostawiac samochody na lubin zachodni ( tam pusto) i rowerem na wschod (nie bedą z chamami autobusami jezdzic tylko kazdy sobie jak to w polsce zazwyczaj. korki sie tworza bo pan musi autem codziennie jechac i byc 5 min wczesniej w domu od autobusu same złomy pod ta kopalnią stoją z wycietymi katalizatorami wszystko na druty zwiazane i pana rżnie jeden z drugim
15. Dodane przez Walenty, w dniu - 14-02-2020 09:26 potrzebne są jeszcze dwa przystanki , koło Neptuna Głogów- Stare Miasto i koło cukrowni - Głogów Piastów
16. Dodane przez Wyborca PlS, w dniu - 14-02-2020 10:46 Należy zaprzestać takich praktyk. Skoro ludzie chodzą do Meczugorje to i do Lubina iść z różańcem na ustach mogą
17. Dodane przez Zapominalscy?, w dniu - 14-02-2020 13:07 Abstrahując od samej kolei to chyba redakcja zapomniała zapytać o planowanym postawieniu przy wirtualnym obecnie Centrum Przesiadkowym zabytkowej lokomotywy ?? Czy już od roku ta lokomotywa nie powinna tam stać?? A co z naprawą ważnego pomnika dla miasta przy wieży Baszty Głogowskiej, który został zniszczony podczas prac remontowych na rynku?
18. Dodane przez Do 16 (wyłącznie), w dniu - 14-02-2020 13:08 Wyborco PIS, rząd wsłuchując się w słuszne oczekiwania swojego elektoratu, zamierza pokryć cały kraj gęstą siecią dobrej jakości, asfaltowych miejscami dwupasmowych szlaków pielgrzymkowych. Zostaną poprowadzone w sposób uniemożliwiający korzystanie z nich przez innych użytkowników np. siejących zgorszenie rowerzystów. Zostaną wykonane pod przymusem ze środków samorządowych. Siatka szlaków zostanie upubliczniona po wyborach.
19. Dodane przez Leon, w dniu - 14-02-2020 13:09 Lepiej niech zbudują nową przeprawę przez Odrę w Głogowie za te pieniądze, ona jest bardziej potrzebna wszystkim niż ta kolej.
20. Dodane przez Do19, w dniu - 14-02-2020 16:01 Leoś ty to nie wszyscy!
21. Dodane przez Obserwator, w dniu - 14-02-2020 19:01 KRRólu złoty, już dwa lata minęło, masz projekt centrum przesiadkowego, czy dalej tylko animacje. Skończ jedno i potem bierz się za drugie. Tak projektowanie, studia wykonalności czyli papiery a mogą kosztować 4 miliony ot słomiany miś...
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.