Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
24
Kwietnia 2024
Środa
Imieniny obchodzą:
Aleksander, Horacy,
Grzegorz, Marian,
Elżbieta
Do końca roku 251 dni.
Start arrow Głogów arrow Pierwsze konstrukcje już gotowe

Prace idą zgodnie z planem

Pierwsze konstrukcje już gotowe

18.04.2020. Radio Elka, Leszek Wspaniały

(fot. Leszek Wspaniały)
Wiatr trochę przeszkadza, ale termin zakończenia prac nie jest zagrożony. A mowa o farmie wiatrowej, która powstaje na terenie gminy Żukowice w pobliżu trzech miejscowości: Zabłocia, Kłody i Glinicy. Olbrzymie konstrukcje kilku wiatraków już stoją, a docelowo ma ich być jedenaście.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

- Obecnie siła wiatru nie jest może jakaś nadzwyczajna, ale nawet niewielkie podmuchy mają bardzo duże znaczenie przy montażu
tych potężnych turbin. Wykonawca ma pewne problemy, ale zapewnia, że do końca czerwca wszystkie prace powinny się zakończyć -
mówi wójt gminy Żukowice Krzysztof Wołoszyn.

Pierwsze konstrukcje są już gotowe. Podobnie jak drogi, które obecnie służą wykonawcy farmy, a potem jako drogi transportu rolnego ułatwią rolnikom dojazd do pól. Gmina z tytułu inwestycji nie ponosi prawie żadnych kosztów. - Oprócz tzw. kosztów administracyjnych. Po zakończeniu zadania można liczyć na przychody do budżetu. W jakiej wysokości? Na razie trudno to oszacować. Więcej będzie wiadomo po złożeniu informacji podatkowej przez firmę na początku przyszłego roku - zakończył wójt.
 
Komentarze (41)
1. Dodane przez Ela, w dniu - 18-04-2020 20:19
Brawo Panie Wójcie! Dalej robić swoje. Nie słuchać starych pryków. Dla nich każda nowość jest na nie. Gdyby się Pan nie uparł wiatraków nie było by jeszcze przez 50 lat.
2. Dodane przez Fachowiec, w dniu - 18-04-2020 20:21
A później się dziwić, że tak wieje, jak włączajo te wiatraki to, aż łeb urywa, a na działce mi szklarnie pogruchotało od tej wichury.
3. Dodane przez Sethmen, w dniu - 18-04-2020 20:25
Wkoncu to jest przyszlosc a nie trucie weglem
4. Dodane przez Ekobiznes, w dniu - 18-04-2020 20:58
Do komentarza nr 3. Wiatraki to raczej przeszłość. Niemcy już odchodzą od tego. Pierwsze primo zanieczyszczają krajobraz, drugie primo zaburzają migracje ptaków i trzecie primo jak już się toto wyeksploatuje to nie wiadomo co z tym zrobić (żywotność 25 lat) tzn Niemcy wciskają to Polakom a my opchniemy to komu? Ukrainie? A no i kto jest inwestorem bo nic nie napisano. W każdym razie powodzenia jak KGHM podkopie te wiatraczki ...
5. Dodane przez Oszukany, w dniu - 18-04-2020 21:48
W żadnym państwie na świecie elektrownie wiatrowe nie są opłacalne. Bez dotacji państwowych/unijnych nigdy by nie powstały. Wiatraki nie są w stanie przez swój czas eksploatacji pokryć kosztu ich budowy, przez co energia z takich elektrowni jest bardzo droga i musi być dotowana z naszych pieniędzy. 
W dodatku w wymienionych w artykule miejscowościach nikt nie przekształci swoich działek w działki budowlane. Wszyscy zostali oszukani a ta informacja została zatajona przez władze gminy. Wszyscy dowiedzieli się już po fakcie. Skandal. 
Do kom 4 dodam jeszcze, że infradzwięki emitowane przez wiatraki nie są bez znaczenia dla zdrowia ludzkiego, a ich zasięg to nie pareset metrów, tak jak ustawione są wiatraki, a kilometry. Nielubia, Wierzchowice, Korytów, Śrem a może i jeszcze inne wsie będą pod ich działaniem. 
Ale wiadomo, takie argumenty jak moje, czy kom4 są nieważne. Kasa dla gminy, prywaciarza i rolników którzy dzierzawią mu ziemię, najważniejsza.
reklama
6. Dodane przez do 5, w dniu - 18-04-2020 22:13
Duda jest prezydentem tysiąclecia a Ziemia jest płaska.
7. Dodane przez Oszukany, w dniu - 18-04-2020 22:56
Do 6.  
Chcesz dyskutować, podaj, podważ moje argumenty. Co do infradźwięków, dodam Ci, że mogą powodować zaburzenia systemu oddychania, a przy dłuższym oddziaływaniu również układu trawiennego. Infradźwięki mogą też powodować zakłócenia zmysłu równowagi i zmniejszyć ostrość widzenia. Infradźwięki są od niedawna uznawane w medycynie jako czynnik zakłócający prawidłową czynność organizmu, zwłaszcza jako jeden z, uciążliwych czynników środowiska człowieka. Układ nerwowy pod wpływem tych fal akustycznych generuje dolegliwości takie jak: szybkie pojawianie się zmęczenia, bóle i zawroty głowy, uczucie chwiania się. Jednak całkowicie realnie u osób narażonych na działanie infradźwięków występuje skłonność do omdleń, ogólne osłabienie, zaburzenia snu i ogólna drażliwość.  
Nie są to informacje ani tajne ani zmyślone, tylko znana powszechna i uznana wiedza naukowa/medyczna. 
Fakt najważniejszy jest jeden. Zrobić kasę nielicząc się z ludzmi.
8. Dodane przez slawka, w dniu - 19-04-2020 00:45
do6 W cywilizowanych krajach każdy rolnik ma za domem po kilka wiatraków i nic nikomu się nie dzieje.Dzieci rodzą się normalne , ludzie żyją dłużej , nie palą w piecach śmiećmi(segregowanymi) , więc o co ci chodzi?A& bo to nie twój wiatrak.
9. Dodane przez O, w dniu - 19-04-2020 07:07
Do ad.7 może wiesz co robi nadajnik radia Maryja gdzie sygnał można odbierać bez anteny
10. Dodane przez Głogowianin, w dniu - 19-04-2020 08:06
Bardzo dobrze że powstają precz z węglem. Jak będziecie mieli chleb po 12 zł z uwagi na brak zimy, deszczu i panujące suszę w rolnictwie, kiedy zostaną zamknięte lasy z uwagi na zagrożenie pożarowe inaczej będziecie śpiewać. Budował bym jeszcze elektrownie wodne. Brawo panie wójcie oby więcej takich inwestycji. Czy psują krajobraz,bez przesady. Bardziej psują te wasze kalesony i gacie wywieszone na balkonach.
11. Dodane przez do7, w dniu - 19-04-2020 08:36
Poczekaj aż głogowianie będą narzekać że im urządzenia elektryczne zaczną piszczeć. Pierwsze co będą mówić że mają "omamy" i patrzeć jak na waria... bo nie każdy ma taki sam słuch. 
 
Jak ktoś wie na czym polega wprowadzenie napięcia do nieistniejącej sieci i co to inwerter to szybko skojarzy skąd te dzwięki..
12. Dodane przez Marek, w dniu - 19-04-2020 08:48
Do 7. A Co2 wogóle nikomu nie szkodzi
13. Dodane przez Do kom 3, w dniu - 19-04-2020 09:36
No, ale wiatraki to poprzednik wójta chciał w dużo większej ilości nawstawiać w gminie. Poprzekształcono część ziemi z rolnej na przemysłową i o budowlanych można pomarzyć. Był spory szum i przy sporych protestach mieszkańców udało się to ustrojstwo w części miejscowości niedopuścić. Pytanie co z ziemią przekształconą na przemysłową ? Spalarnie śmieci? Maszty 5G? Czy jeszcze coś innego ?
14. Dodane przez Tasmol, w dniu - 19-04-2020 10:02
Te wiatraki tylko przyspiesza rozprzestrzenianie się covit 19 bo powietrze będzie się szybciej przemieszczało a prądu to prawie nie robi
15. Dodane przez Tomy., w dniu - 19-04-2020 12:25
W Polsce wiatraki źle wpływają na wszystko, krajobraz, zdrowie, ptaki, o ile stoją na ziemi sąsiada, te niedogodności znikają w magiczny sposób gdy turbina staje na mojej działce.
16. Dodane przez Księgowa, w dniu - 19-04-2020 13:15
"Po zakończeniu zadania można liczyć na przychody do budżetu. W jakiej wysokości? Na razie trudno to oszacować. Więcej będzie wiadomo po złożeniu informacji podatkowej przez firmę na początku przyszłego roku - zakończył wójt." To jak to jest Panie Wójcie. Tak się Pan chwali realizowaną inwestycją i nie ma Pan pojęcia na jakie dochody z tego tytułu może liczyć gmina? Żenujące. Chociaż w przybliżeniu, chociażby na podstawie deklaracji z innych gmin, które są już owiatrakowane. Czyżby będą to śmieszne w rezultacie pieniądze? A może będzie gmina płaciła "Janosikowe"?
17. Dodane przez :), w dniu - 19-04-2020 13:29
Wszystko źle. Ot takie polskie piekło. Tylko anonimowo marudzić potraficie
18. Dodane przez gtx, w dniu - 19-04-2020 13:38
Wystarczy spytać ludzi którzy mieszkają w pobliżu wiatraków kilka lat, mam takich znajomych i problemu nie widzą a ekoterrorystom przeszkadza wszystko z czego nie mają bezpośrednio dochodu, gdzie byli ci krzykacze jak do Głogowa i Jakubowa zwożono syf z całej europy?
19. Dodane przez WsKs, w dniu - 19-04-2020 16:42
do kom.14-jakie to niezwykłe zjawisko fizyczne powoduje, że wiatr przyspiesza po natrafieniu na łopatę wirnika? Raczej (upraszczając opis całego procesu) wytraca część energii, żeby wprawić wirnik w ruch :-)
20. Dodane przez Rocky, w dniu - 19-04-2020 16:49
Bez kumulacji napięcia/na spoko.Energię można odzyskać ze; słonca wiatraków wody itd.Ale wody jest coraz mniej i jak nie Po-pada to tylko wiatr wiatraki i bieda będą hulać.Aby łańcuch energetyczny mógł działać niech Po-pada daj Boże.
21. Dodane przez do oszukany, w dniu - 19-04-2020 18:42
Powiedz to koniowi - ma duży łeb to cię wysłucha ?!
22. Dodane przez Daniel, w dniu - 19-04-2020 20:00
do7 A na czym się opierają twoje argumenty podaj źródło informacji bo to pewnie ekspert znający się na wszystkim i na niczym
23. Dodane przez KW, w dniu - 19-04-2020 20:01
Nie patrzcie na te śmigła bo się w głowie zakręci.
24. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 19-04-2020 22:29
Czepcie się wszyscy płota bo Oszukany ma rację co do infradźwięków i ich oddziaływania. 
Źródłem infradźwięków są: w domu - lodówki, klimatyzatory, rurociągi z wodą, głośniki 
:w otoczeniu - sprężarki, pompy próżniowe, duże samochody ciężarowe, lokomotywy spalinowe i elektryczne, silniki odrzutowe, śmigłowce, drgania mostów, burze a nawet silny wiatr, wodospady, jazy na rzekach i kanałach a nawet duże zwierzęta. 
Nie ma jednoznacznych dowodów na szkodliwe oddziaływania siłowni wiatrowych choć wszystko co jest w nadmiarze musi być szkodliwe. Odwrotu od siłowni wiatrowych jeszcze długo nie będzie. Dziwi mnie jednak coś innego. Istnieją naprawdę ciche, sprawne i w miarę bezpieczne dla ptaków polskie projekty siłowni pionowych. Dlaczego nikt nie stawia na nie choć są również cichsze. 
No to wyszło, że jednak Oszukany to wściekły ekolog lub oszukany.
25. Dodane przez Oszukany, w dniu - 19-04-2020 22:37
Do 22 
https://www.odkrywamyzakryte.com/infradzwieki/ 
https://mlodytechnik.pl/eksperymenty-i-zadani(...)71-infradzwieki 
A tak w ogóle wystarczy sprawdzić poczytać, zainteresować się. Nie trzeba odrazu pisać, że ktoś coś piep.. tylko dlatego, że nie znasz tematu. Ja tego nie wymyśliłem, stworzyłem, tylko ludzie mądrzejsi i ode mnie i od Ciebie. 
W poprzednich komentarzach pisał ktoś coś o inwentorach i o sieci energetycznej. Wpływ wiatraków na energetykę również jest niekorzystny, gdyż przy nadprodukcji energi, stymulować i amortyzoawać ilość energii w sieci muszą elektrownie konwecjonalne. Innym wyjściem jest czasowe wyłączenie elektrowni wiatrowej ze względu na zbyt silny wiatr. I tak się robi dla dobra bezpieczeństwa samych wiatraków. 
To nie jest tak jak ludzie myślą że wiatr wieje i się kręci. Do uruchomienia wiatraka po czasie bezwietrznym trzeba go rozpędzić dostarczając mu energię, przez co on nie tylko produkuje prąd ale również go pobiera. 
Proponuję wielu komentatorom doedukowanie, sprawdzenie tematu a nie tylko powielanie słów propagandy ekoterrorystyczynej polegającej na wyciąganiu pieniędzy z budżetu na dotacje. 
Jestem elekrykuem z zawodu, zamiłowania i wykształcenia więc wiem jak elektrownie wiatrowe działają. 
Powtarzam, jedynym celem istnienia elektrowni wiatrowych w Polsce, Niemczech, Austrii, Szwecji czy gdziekolwiek indziej jest pobieranie dotacji z państwa bądź unii europejskiej. Nikt nie ma na celu dobra ludzi lub środowiska. 
Utylizacja zużytych wiatraków jest niemożliwa ze względu na użyte materiały. 
Wciskają nam technologię z przed 30 lat bo sami nie mają co z tym zrobić. Jedyną przyszłością Polski i świata w energetyce są fotowoltaika, zgazowanie węgla, wykorzystanie prądów morskich i elektrownie wodne.
26. Dodane przez Do Oszukanego, w dniu - 19-04-2020 23:30
Sprawdź koniecznie jaki wpływ ma WiFi na organizm z którego tak chętnie korzystasz i co się dzieje z twoim mózgiem podczas rozmowy przez telefon komórkowy dłuższej niż 20 minut.
27. Dodane przez Creator, w dniu - 19-04-2020 23:33
Oszukali go bo żadna turbina nie stoi na jego polu to teraz bzdury będzie w sieci wypisywał i myśli, że komuś na złość zrobi.
28. Dodane przez Wiem, w dniu - 20-04-2020 02:26
Z oszukanym zgadzam się 100%. Fajnie, że ktoś potrafi napisać jaka jest prawda .... Gdy zobaczyłam czerwone światła wiatraków ogarnęło mną przerażenie... Kto wie, ile wiatraków ma być w tej farmie?
29. Dodane przez Ja, w dniu - 20-04-2020 06:11
Żeby tylko kury nie przestały się nieść.
30. Dodane przez lord, w dniu - 20-04-2020 07:56
Czyli co? POwsko-komusze władze Głogowa poprzez nie usunięcie tranzytu ciężarówek z miasta, wytwarzających infradzwięki przyczyniły się i przyczyniają się do chorób i przyspieszonej śmierci wielu mieszkańców miasta, a wy ciśniecie farmazony o jakiś wiatrakach które będą 10 km od miasta.
reklama
31. Dodane przez Zet, w dniu - 20-04-2020 08:20
@26 Problemy z czytaniem? W artykule jest jak byk, że 11. Żonę już or nich już boli głowa a co dopiero będzie jak je włączą.
32. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 20-04-2020 08:51
Infradźwięki - jednym ze źródeł infradźwięków są elektrownie wodne.  
Fotowoltaika - co zrobić z ogniwami gdy się juz zużyją?  
Prądy morskie - życzę powodzenia w wykorzystaniu prądów morskich na polskich wodach morskich. Płynący w miarę regularnie zachodni prąd zachodni nie ma dostatecznej mocy. Podobnie z falowaniem, nie to morze. 
Każda elektrownia nie tylko pobiera prąd, ale go też zużywa. 
Link do ciekawostek - potwierdza tylko to o czym pisałem wcześniej. Źródłem infradźwięków jest w zasadzie wszystko co się rusza, od silników odrzutowych poprzez klimatyzację po wieloryby i słonie.  
Konkludując. Należy wytłuc słonie i wieloryby, zlikwidować klimatyzację, zakazać uruchamiania silników odrzutowych i przepędzić z dróg wielkie ciężarówki. Dlaczego Duńczycy stawiają elektrownie wiatrowe gdzie się tylko da i jakoś nie narzekają na wiatraki? Wiatraki stawia się od tysięcy lat choć wykorzystywano je w prymitywny sposób przy małej ich sprawności.  
Teraz nieco prześmiewczo. Węgiel zgazowali już Niemcy i jakoś nieciekawie na tym wyszli 75 lat temu.  
Koszty. Najdroższe jak do tej pory są jednak elektrownie węglowe. W dawnym czasach węgiel był tani i energia z niego uzyskiwana była tania. Od ładnych dziesięciu lat czy nawet jeszcze wcześniej, energia z "wiatraków" jest tańsza i nadal tanieje. To dzięki "wiatrakom" cena energii relatywnie spada. 
W 2015 roku ukazała się specjalistyczna analiza produkcji energii odnawialnej w Polsce na portalu WysokieNapięcie.pl skąd końcowy wniosek:  
"[...]Energetyka odnawialna jest już ostatnią możliwością uniknięcia niedoborów mocy na początku lat 20., bo do tego czasu żadna nowa elektrownia węglowa nie zdąży powstać, a te budowane właśnie jak wynika z analiz PSE mogą nie wystarczyć."
33. Dodane przez Gotoxy, w dniu - 20-04-2020 10:06
Jest dokladnie tak jak pisze Oszukany.
34. Dodane przez Oszukany, w dniu - 20-04-2020 10:06
Jeżeli ktoś mówi, że to co Ja piszę jest bzdurą, to bardzo chętnie się dowiem co, ale muszę dokładnie wiedzieć ktora cześć wypowiedzi. A pisanie że ktoś pieprz.. głupoty, bez podania argumentu jest objawemignorancji komentującego.  
Każdy wie, że wiele rzeczy w naszym otoczeniu jest dla nas szkodliwych, ale po co dodawać sobie więcej uciążliwości. 
Każdego kto pieje z zachwytu nad wiatrakami i uważa, jakie to nie jest eko, proszę zainteresować się procesem produkcji i utylizacji po 25 latach eksploatacji. 
Stwierdzenie, że to nie u nas w Głogowie, tylko gdzieś tam, to brak szacunku do tych ludzi którzy mają to pod nosem. Proponuję przejechać się przez wymienione w artykule wsie, to może coś dotrze do czaszki. 
Powtarzam jeszcze raz. Jedynym celem istnienia wiatraków, są dotacje. Elektrownie wiatrowe wcale nie są eko, a tymbardziej nie są rentowne.
35. Dodane przez ekoterror, w dniu - 20-04-2020 11:40
Ludzie zachowujecie się jak tubylcy, kolonizatorzy (Niemcy) dają wam lusterka a wy się cieszycie...
36. Dodane przez WsKs, w dniu - 20-04-2020 15:01
do kom. 35 - tu, u siebie, każdy jest tubylcem :-)
37. Dodane przez Pytanie, w dniu - 20-04-2020 17:30
Oszukany, co likwidować spośród emitujących infradźwięki? Zaczynamy od wielorybów czy elektrowni cieplnych? Może zlikwidujmy elektrownie wodne?
38. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 21-04-2020 17:18
Ostatnie dwa zdania z postu 34 dyskwalifikują cały post i wywody w nim zawarte. 
Napiszę najkrócej jak można - Bzdury takie jak te, ze Ziemia jest płąska.
39. Dodane przez Daga, w dniu - 21-04-2020 18:29
do kom. 4  
Prawdopodobnie Park Wiatrowy Gaworzyce sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (kapitał zakładowy 5tys. zł), której właścicielem jest Innogy Renewables Polska Sp. z o.o. a tej współwłaścicielami są miedzy innymi RWE Plus Aktiengesellschaft w Essen i RWE Energy w Dortmundzie. Więc co do tego opychania to masz prawdopodobnie rację. To też zapewne jest powodem dla którego nie korzysta się z produkcji krajowej, a z tego co wiem to przecież nawet lokalne firmy zajmują się produkcją elementów do takich turbin
40. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 21-04-2020 22:01
Do 39. 
Niemcy nam opychają. Co nam opychają? Jakoś kupy nie trzymają się te posty. Firma produkuje energię na polskich produktach. Czy to są wiatraki sprowadzane z Niemiec? Czy krajobrazu nie niszczą elektrownie cieplne? Polska na ogromny deficyt wody a elektrownia cieplna zużywa 8 razy więcej wody niż rolnicy do nawodnienia upraw. Do tego dochodzi zużycie wody przez górnictwo. Wokół Bełchatowa powstał lej depresyjny gdzie braki wody odczuwa się nawet w odległości 100 km od kopalni. Do tego dodajmy zasolenie wód z kopalń węgla kamiennego odprowadzane do Wisły i Odry. 
Co z ogromnymi ilościami popiołów z elektrowni? Nikt ich nie chce bo są szkodliwe, również radioaktywne. Może o gazach cieplarnianych? No tak, na epodrecznik.pl wbijają dzieciom do głów, że to dobre dla nas.
41. Dodane przez babcia, w dniu - 24-04-2020 14:49
Kiedyś bano się pudełka pt telewizor...duchy tam były.Pamiętam,że jako dzieci zaglądałyśmy zaciekawione gdzie znajduje się duch, obchodząc dookoła odbiornik.Dzisiaj?Nowe-zawsze straszne.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust