Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
20
Kwietnia 2024
Sobota
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Czesław,
Amalia, Teodor,
Szymon
Do końca roku 255 dni.
Start arrow Lubin arrow Drastyczna, dosadna i wstrząsająca

"Ukraina 365" - nowa wystawa w Parku Leśnym

Drastyczna, dosadna i wstrząsająca

23.02.2023. Radio Elka, Marzena Machniak

(fot. Marzena Machniak )
W Parku Leśnym w Lubinie Muzeum Historyczne uroczyście otwarło nową wystawę pod nazwą „Ukraina 365”. Eksponaty pochodzą z Ukrainy. Przywieźli i przekazali je różni ludzie, zarówno Polacy, jak i Ukraińcy. Organizatorzy uprzedzają, że wstęp na nią powinni mieć ci, którzy skończyli 18 lat, ale ostatecznie zostawiają decyzję rodzicom i opiekunom, czy chcą, by ich dzieci zobaczyły prawdę o wojnie w Ukrainie. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
W południe 23 lutego w Parku Leśnym otwarto nową wystawę. „Ukraina 365” to podsumowanie ciężkiego roku w Ukrainie związanego z rosyjską inwazją. Ekspozycja składa się z przedmiotów, które do Lubina trafiły z rejonu walk.
- To symbol szacunku dla państwa ukraińskiego, bo uważamy,
ze to jest ta sama historia, która miała miejsce w Polsce w 1920 roku. Wtedy Polska broniła Europy przed hordami zeuropeizowanych Azjatów, a teraz Ukraina wykrwawia się dla obrony Europy -
mówi Marek Zawadka, dyrektor Muzeum Historycznego w Lubinie.

- Ja tu jestem gościem. Pracownicy Muzeum zaskoczyli mnie, że przygotowali tak silny wyraz i mocny protest przeciwko wojnie, bo każdy, kto tu wejdzie i zobaczy tę wystawę, jest po prostu przerażony tą bliskością zbrodni, bólu, cierpienia, brudu, który towarzyszy każdej wojnie - mówił Robert Raczyński, prezydent Lubina.

Wydźwięk wystawy jest mocny. W związku z tym organizatorzy uprzedzają, że oglądać ją powinny osoby pełnoletnie, ale ostrego zakazu wstępu dla dzieci nie ma.

- Ostrzegamy, że to drastyczne rzeczy, a przecież rodzice są od tego, by określić jaki wiek dziecka ma być. Jeśli dzieci oglądają filmy od lat 18, a mają lat 9, to nie będziemy wnikali w wychowanie dzieci w domu. Żeby nie było zastrzeżeń - wystawa jest 18+, a decyzja zależy od rodziców i opiekunów - dodaje Marek Zawadka.

Podczas uroczystego otwarcia wystawy obecni byli przedstawiciele różnych instytucji i firm z Lubina.

- Ta wystawa jest znakiem czasu, znakiem pamięci trwającej, nieustającego wsparcia na które nasi sąsiedzi mogą liczyć. My jako KGHM Polska Miedź S.A. we wszystkie inicjatywy solidarnościowe włączamy się i będziemy - mówił Tomasz Zdzikot, prezes KGHM.

Wystawę można zwiedzać nieodpłatnie codziennie od godziny 10.00 do 18.00.
 
Komentarze (55)
1. Dodane przez Mala, w dniu - 23-02-2023 15:50
Powinna być jeszcze jedna wystawa w 80. Rocznicę Zbrodni Wołyńskiej...
2. Dodane przez Chrissie, w dniu - 23-02-2023 15:53
Mieszkam tu od ponad trzydziestu lat. Pamiętam jeszcze park, kiedy rosły stare piękne drzewa i nie było płotu za grubo ponad milion złotych. Po co komu jakieś bzdurne muzeum, ohydne blaszane budy i pokazywanie wojny, co rozdrapuje rany uchodźcom. Róbcie sobie muzeum gdzieindziej, nie tu.
3. Dodane przez oskar, w dniu - 23-02-2023 15:59
może zróbmy wystawę ze zdjęciami z Wołynia, jak wianuszki z dzieci na drzewach robili i koniami ludzi rozrywali? Koty zaszywali w brzuchach matek w ciąży? Dlaczego nie? Niech wszyscy nie zapominają całkiem nie tak odległej historii, pamiętajmy że ci ludzie jeszcze żyją...
4. Dodane przez Krzysztof, w dniu - 23-02-2023 15:59
Już idzie zwariować wszędzie tylko Ukraina i Ukraina
reklama
5. Dodane przez Upainie nie, w dniu - 23-02-2023 16:04
A kiedy zorganizowana zostanie wystawa Wołyń '43?
6. Dodane przez Staszek, w dniu - 23-02-2023 17:01
To co wtedy Polakom zrobuli to było barbarz˙ństwo żaden okupant ani zaborca tak bezwzgledny niebył owszem zabujali ale nie na tyle sposobów co ukaincy i o tym trzeba mowić o zezwierzeceniu
7. Dodane przez KSU, w dniu - 23-02-2023 17:02
Tak dla "braci" Ukraińców wszystko , a oni w podziękowaniu flagi czarno czerwone i piosenki baćko nasz bandera.
8. Dodane przez Anonim, w dniu - 23-02-2023 17:50
Czytam komentarze i dochodze do wniosku, że mimo wyksztalcenia i postepu technologicznego nadal mentalnie jestesmy na drzewie albo w jaskini. Dlatego na świecie a w szczegolnosci w Europie często nie daży nas się szacunkiem. Zostajemy wszyscy wrzucani do jednego worka z calą wschodnia Europą.
9. Dodane przez Antek, w dniu - 23-02-2023 18:03
Marzę o tym żeby legalnie pisać że ich nie lubię. Jednak jak zrobię to oficjalnie to nawet pracę będę mógł stracić zapewne. Ja ich nie ie lubię.
10. Dodane przez Ktoś, w dniu - 23-02-2023 18:12
Pomagać tak, dać schronienie tak. Bez przesady jednak. Nie jestem za zemstą, ale przesadzamy. Nam nie trzeba wystaw (w każdym razie mojej rodzinie), aby wiedzieć jak wygląda i jakie są skutki wojny. O bestiach i barbarzyńcach nasłuchałam się wiele od mojego taty, który był świadkiem rzezi jako 8 letni dziecko. Moi bliscy przeżyli piekło na Syberii oraz w obozach niemieckich. Rok temu daliśmy schronienie i fundusze na pomoc "braciom" Ukraińcom. Bo tak trzeba, bez względu na to, co ich przodkowie zrobili moim. Proszę jednak o nie zapędzanie się w tym "humanitaryzmie", bez przesady. W imię chocby tych, których pomordowano. I jeszcze jedno - są dwa narody, przed którymi moi dziadkowie przestrzegali. Pamiętajmy o tym.
11. Dodane przez Xxx, w dniu - 23-02-2023 19:05
Rozmawialem dzis z ukrainka z odessy przyjezdza do Polski pracuje i wraca do domu mówiła że tam toczy sie normalne życie owszem krym maropol tam sa zniszczenia ale jakos bardziej mnie przeraża to co babcia mowila o Wołyniu wiec jakoś nie mam ochoty sie z tym narodem bratać i pomagać
12. Dodane przez do 1, w dniu - 23-02-2023 19:28
Racja.  
Warto też zapytać czy Muzeum Historyczne dyrektora Zawadki ma już na swoim koncie jakąś wystawę poświęconą Rzezi Wołyńskiej.  
Nie wystarczy, że w Lubinie jest Pomnik Ofiar Rzezi Wołyńskiej, bo taka wystawa powinna być organizowana corocznie, w każdą rocznicę tego ludobójstwa.
13. Dodane przez J23, w dniu - 23-02-2023 19:35
A my jesteśmy POlakami i chrześcijanami i tym się różnimy od innych, że nawet jak nas niszczą i mordują ( tak jak było w czasie II wojny Światowej ) to i pomagamy i będziemy pomagać. Bo taka jest nasza natura i cechy Narodu. Dlatego nasza historia jest tysiącletnia. I nikt nam tego nie odbierze. Bez Boga nie ma proga , a be pracy nie ma kołaczy. To są słowa mojego Ojca.
14. Dodane przez POLAK, w dniu - 23-02-2023 20:03
My jesteśmy POLAKAMI nie POpaprańcami to do 13 oczywiście
15. Dodane przez ala, w dniu - 23-02-2023 20:17
Żądam wystawy o mordach na Wołyniu !!!
16. Dodane przez Polak, w dniu - 23-02-2023 20:27
Historyczny park.. 
To czas pokazać odwiedzającym jak ukryć traktowali Polaków na Wołyniu. 
Rok 2022 to rok bandery.Mordercy Polaków.. 
Karma wraca. 
Nie jestem za jakąkolwiek wojną. 
I nie cieszy mnie to,że giną niewinni ludzie. 
Ale czas w końcu żeby ukry przeprosili.A nie wciąż tylko żądają. 
Trzeba pomagać ale nie kosztem społeczeństwa. 
Polak długo musi czekać do lekarza specjalisty,a ukry straszą jak lekarz nie przyjmie,bo im się należy! 
Za Wolyń?!
17. Dodane przez Olgierd, w dniu - 23-02-2023 21:04
Nie chce mi się nawet tego komentować....cieszy że większość tu komentujących ma zdrowe podejście do tematu
18. Dodane przez Rąk Nieborak, w dniu - 23-02-2023 21:57
Bidny lans na krzywdzie... A ile pieczywa przekazał piekarz rok temu ukr? Czy fryzjer strzygł ukr taniej? Wegetacja w hali, flaga na Towarowej i wystawa po roku... gdyby nie Borys to to większość ukr "poszła by" dalej.
19. Dodane przez ehh, w dniu - 23-02-2023 22:17
czytam te komentarze i widzę same ruskie trolle, ich działanie i cel skłócenia, podżegania nienawiści. Większość redakcji w temacie Ukrainy celowo wyłącza możliwość komentowania, by nie dać trollom pola do popisu
20. Dodane przez Olgierd, w dniu - 23-02-2023 22:58
Do 19 . Czy wiesz co to jest wolność słowa ? Czy każdy kto myśli inaczej niż Ty musi być ruskim trollem gdzie jest twoja tolerancja ? Zaczynaj zdanie od dużej litery szanuj język ojczysty.
21. Dodane przez Piotr, w dniu - 23-02-2023 23:03
To Polska, ruskie trole .nie wycierać sobie gęby Wołyniem ruskie wu..je bo gdyby nie wasz sojusz niemiecki-sowiecki z 1939 to by tego nie doszło.
22. Dodane przez iii, w dniu - 23-02-2023 23:05
i kasiorka poszła ... zawadka zrobi wystawe na każdy temat :)
23. Dodane przez andy, w dniu - 23-02-2023 23:31
A ja zrobiłbym wystawę banknotów ile nas nie nasza wojna kosztuje
24. Dodane przez Bez jaj, w dniu - 24-02-2023 01:08
A może drastyczna wystawa Wołyń!!! Rozumiem wojna ...ale ileż można mieszkam w Polsce czy na Ukrainie (...)
25. Dodane przez lelo, w dniu - 24-02-2023 05:55
w Polsce jest cenzura na wypowiedzi inne niż popierające Ukraińców. Wszystko zwala się na trolle. Prości ludzie chcą tylko spokojnie żyć. Wojna to domena polityków po obu stronach. Tu nie liczy się zwykły człowiek. Opinie o wojnie wypowiadają ludzie którzy nie byli nigdy w wojsku
26. Dodane przez Polak, w dniu - 24-02-2023 06:00
Zapomniał wół jak cielęciem był. W latach 80-tych gdzy polacy uciekali z kraju to na zachodzie też mieli ich serdecznie - dość.
27. Dodane przez do kom 23, w dniu - 24-02-2023 07:44
Niestety, to jest nasza wojna. Bez względu na to jaki mamy stosunek do Ukraińców i z czym się nam kojarzą. Poza tym, każda wojna jest "nasza" w jakims sensie, nawet ta w Afryce. Jestesmy ludźmi, niby cywilizowanymi i każda krzywda powinna nas obchodzić. Choć to, co teraz dzieje sie wobec tej wojny bardzo przekracza zwyklą przyzwoitość. Nadgorliwość się zemści.
28. Dodane przez Annas, w dniu - 24-02-2023 08:27
Do kom 27: Chyba Twoja wojna. Polacy nie wywołali jej. Ja tylko zadam pytanie. Ma ktoś jakieś źródła czy ukraińcy przed wojną byli do końca grzeczni? Zadaje pytanie bo nie wiem a nie lubię plotek. Można gdzieś poczytać jak wyglądały ich relacje na Krymie czy w donbasie? Żeby nie było że nic się nie dzieje bez przyczyny. Kolejna rzecz nie popieram żadnych wojen, niezależnie od tego kto je wywołuje i od tego czy lubię jakiś naród czy nie. Stop wojnie, jednak chcialbym poszerzyć swoją wiedzę. Marzę też o telewizji rzetelnej i mediach. Chciałbym sam posłuchać całego wystąpienia Putina i ocenić tą wypowiedź, niby wolne media ale wyrwą kawałki z kontekstu i do tego swoją narrację wprowadzą bo przekaz że niby zbrodniarz i tak dalej. Ok,ok ale myślę samodzielnie i sam wyciągam wnioski a co za tym idzie chciałbym sam poddać ocenie taką wypowiedź. Jeszcze raz mówię stop wojnie ale chciałbym myśleć samodzielnie bez narracji. Oglądać materiały w TV pełne i bez komentarza. Każdy ma umysł i może sam poddać ocenie niektóre rzeczy. Świat ogólnie zmierza w złym kierunku niestety. Tak czy siak życzę szybkiego końca tej niepotrzebnej nikomu wojny, chyba że rządzący tym światem mają tam inne cele. Podejrzewam że wielu rzeczy nie wiemy niestety. Poproszę też o nie jechanie jeden pod drugim że ten jest Ukraincem a drugi ruskim trollem. Bierzmy udział w rozmowie, rzeczowej i sensownej bez obrażania się. Udział w rozmowie na argumenty. Stop wojnie!
29. Dodane przez pytanie, w dniu - 24-02-2023 10:08
ile to nas kosztuje , Polacy są coraz biedniejsi!!!!!! Może czas pomagać swoim.
30. Dodane przez Do19, w dniu - 24-02-2023 11:14
To już nikogo nie rusza jak taki z widz telewizyjny z wypranym mózgiem nazywa kogoś ruskim trollem, bo agresywnie nastawieni przez media nazywali kiedyś ludzi myślących foliarzami i na siłę chcieli kłuć jakimś preparatem nazywanym szczepionka, większość redakcji ogranicza wolność słowa bo taki ma być przekaz i tyle, na zachodzie nie wolno mówić i pisać o przybyszach z Afryki. Europejczycy są niewolnikami 21 wieku i mają słuchać co im rządzący każą, samochody tylko dla elity, loty samolotem, wycieczki, stare dobre jedzenie a my mamy pracować do śmierci a oni będą decydować na co wydajemy własne pieniądze.
31. Dodane przez Andrzej, w dniu - 24-02-2023 11:16
Do kom27 .IIwś też Polacy nie wywołali a była to nasza wojna.Bo po Ukrainie przyjdzie na nas kolej .Już Putin zgłaszał pretensje do naszech suwerennych decyzji. W odpowiedzi na twoje pytanie :Na Krymie w 2014 wylądowały "zielone ludziki" ,a w Donbasie pojawili się rosyjscy "separatyści". Czego nie wiesz ? Sprawdz sobie skąd byli wojskowi dowódcy "z nazwy separatyści" jak Igor Girkina czy Arsen Pawłow. Z głębokiej Rosji ,tyle związani z regionem Donbasu co z Ekwadorem .Idioci myślą że to wszystko nie było zainicjowane i zorganizowane przez ruskie służby . .A wszystko bo zmienił się kurs Ukrainy na zachodni. Bo nie chcieli być Białorusią bis i wygonili marionetkę Moskwy. Jakby Rosjanie by zobaczyli że na Ukrainie wzrasta dobrobyt w wyniku demokratyzacji to władza Kremla by nie przetrwała wiec demokratyzacja i liberalizacja Ukrainy dla Putina to wielkie niebezpieczeństwo. Dlatego jest wojna aby nie dać Ukraińcom żyć jak chcą. A u ruskich pretekst to się zawsze znajdzie .Przerabialiśmy to w historii .Naszych patriotów z AK rosyjska propaganda też nazywała ich propaganda faszystami i nazistami chodz z Hitlerem walczyli a nie się dogadywali (jak Ribbentrop z Mołotowem w 1939). Mam prośbę pojedz do Moskwy i wyjdź z hasłem "stop wojnie" ,zaraz cię służby zwiną . Stop wojennie ale nie na warunkach Moskwy
32. Dodane przez glogowiak, w dniu - 24-02-2023 12:53
do13 Daj spokuj z tym waszym bogiem. Nie wierzę i żyję. I nie obnoszę się z tym jak kaotolicy.
33. Dodane przez Marek., w dniu - 24-02-2023 13:04
Do zastanowienia. Gdyby tak, Polskę w wojnie z Niemcami o reparacje z poprzedniej wojny (sic!) z wielkim oddaniem wspierała Ukraina, czy z tego powodu skrajna prawica wyciszyłaby obłędny kult wyklętych? Za żadne skarby. Tak mniej więcej wygląda sytuacja w odwrotnym kierunku. Jeżeli zaś wojna zakończy się sukcesem Ukrainy to będą zawdzięczali to wyłącznie sobie i trochę Ameryce, nikomu więcej. Tym bardziej za wyparte wydarzenia z przeszłości nikomu nie będą się kajać, przepraszać, żałować. Może IPN otrzyma zgodę na kilka wykopków więcej nic poza to.
reklama
34. Dodane przez Krzysiek, w dniu - 24-02-2023 13:51
Do kom 28 
Masz 100% racje tez jestem tego zdania że w telewizji mówią tylko to co by chcieli żebyśmy usłyszeli a ukraincy nie sa tak do końca bez winy
35. Dodane przez do 33, w dniu - 24-02-2023 14:28
Twierdzenie, że jeśli wojna zakończy się sukcesem Ukrainy, to będą to oni zawdzięczali wyłącznie sobie i trochę Ameryce, nikomu więcej, jest zupełnie nieuprawnione.  
Do dziś widać, że sama dzielność, waleczność Ukraińców nie wystarcza. Gdyby nie wsparcie militarne ze strony Polski tuż przed i w pierwszym okresie wojny, Ukraina (zgodnie z pragnieniami Niemiec) przegrałaby wojnę już po paru dniach, najwyżej po paru tygodniach. Ciągła ofensywa dyplomatyczna oraz wywierana presja (przede wszystkim przez PAD i PMM) na kraje europejskie i wolnego świata, spowodowały pełniejsze zaangażowanie się USA i UE (w tym Niemiec).
36. Dodane przez Ja, w dniu - 24-02-2023 14:33
W niedzielę po 20 na tvp 1 leci serial Dom pod dwoma orłami bodaj 5 odcinek był ..warto ogladac ..Tam pokazana jest ta "miłosc" naszych "braci"ukraińców ..z okrzykiem na ustach "chwała"ukrainie" mordowali Polaków i palili ich domy..,nawet się dziwiliśmy,ze to pokazują w tvp,bo przecież mamy kochac naszych braci..mnie do miłosci do nich nikt nie zmusi...W pierwszej kolejności pomagam swoim rodakom,a dopiero potem innym..Moje pieniądze i daję tym ,którym chcę,a teraz robię przelewy na pomoc poszkodowanym w trzesieniu ziemi w Turcji i Syrii...Wczoraj podano w radiu,ze ponad milion ukraińców zamierza u nas zostac na dłuzej i już podano ile urodziło się dzieci ich w tamtym roku,a mówią,ze w najbliższych latach ich liczba wzrośnie...Czemu ukraińcy nie pozwolili puszczac w swoich kinach naszego filmu Wołń..Katyń w rosji był puszczany ,a film o Wołyniu nie ..Teraz sobie powyzywajcie tych,którzy maja inne zdanie na temat ukraińców od waszego od ruskich trolli,onuc itd..akurat mnie to nie rusza..Czekam na dzień kiedy ci męczyzni co sa u nas pojada do siebie bronic swojej ojczyzny..
37. Dodane przez Nelettoni, w dniu - 24-02-2023 14:55
Te chciałbym posłuchać przemówienia Putina bez przekręcania i narracji. Posłuchać i sam wyciągać wnioski. Jednak to już nie jest możliwe, maski na twarz i do pracy.
38. Dodane przez do kom 35., w dniu - 24-02-2023 15:37
Uległeś propagandzie i to nie wojennej a naszej rodzimej z rządowych i partyjnych mediów. Ani PAD, ani PMM nie mają wpływu na sytuację która się wytworzyła, mogą popędzać zachód , czy NATO ale to niczego nie zmienia. Takie potrząsanie szabelką było w 39 r. ale ludzie którzy to przeszli odchodzą a młodsze pokolenia, szkoda gadać.
39. Dodane przez do 38, w dniu - 24-02-2023 20:26
Zamiast tropienia propagandy w rządowych i partyjnych mediach, lepiej przeglądać zachodnie media oraz niezależne portale, jak m.in. Gazetapl, rppl, wppl, TVN24. Tam również można wyczytać, że wojna na Ukrainie obnażyła wiele kultywowanych założeń geopolitycznych jako iluzje, że przywódcza rola Niemiec i Francji została zakwestionowana, a Polska swoje pięć minut, dane jej przez historię, rozgrywa niemal bezbłędnie. Dzięki m.in. działaniom PAD i PMM rośnie geopolityczne znaczenie Polski, na czym może zyskać nasza gospodarka. Szansą dla Polski jest też odbudowa powojenna Ukrainy. Wzrasta również rola Polski jako członka NATO i nowej potęgi militarnej w Europie.  
 
Z krajami bałtyckimi Polska przeciwstawiła się organizowanej przez KGB Białorusi i FSB Rosji operacji Śluza, która przed atakiem Rosji na Ukrainę miała na celu zdestabilizowanie sytuacji społecznej w Polsce i tym samym utrudnienie udzielania pomocy zaatakowanemu sąsiadowi. Przeforsowała argument moralny, by poprzeć Ukrainę, wypełniając próżnię, jaka zaistniała na początku wojny, kiedy tradycyjni przywódcy europejscy, czyli takie kraje jak Francja i Niemcy, wydawali się sparaliżowani. Przeforsowała rozmieszczenie niemieckich zestawów Patriot na Ukrainie i w Polsce (pod polskim dowództwem). Skutecznie wywarła presję na niechętny Berlin do wysłania niemieckich czołgów Leopardów na Ukrainę i upoważnienia do tego innych krajów. Niedawno była założycielem koalicji czołgowej wzmacniającej siły Sił Zbrojnych Ukrainy i umacniającej ukraińskie terytoria, a dziś, jako pierwszy kraj, wywiązała się ze zobowiązań z niej wynikających. 
 
Sytuacja, jaka się wytworzyła przyspiesza zmianę równowagi sił w Europie, a środek ciężkości Europy, od rozpoczęcia rosyjskiej inwazji, przesuwa się na wschód kontynentu.  
 
W kwestii potrząsania szabelką: Gdy wieje wiatr historii, Ludziom jak pięknym ptakom Rosną skrzydła, natomiast Trzęsą się portki pętakom..
40. Dodane przez andy, w dniu - 24-02-2023 20:33
Nasi przywódcy powinni z rana zjeść znanego batona bo za bardzo gwiazdorza
41. Dodane przez Obserwator, w dniu - 24-02-2023 20:51
Ale szajs... Muzeum tablic i śmieci....Kto na tym zarabia... No i te tłumy zwiedzających z RRodziny
42. Dodane przez Olgierd, w dniu - 24-02-2023 20:56
Do 39 . ,, Trzęsą się portki pętakom " nieźle odleciałeś to tak jak jeden powiedział o Powstańcach Warszawskich że pięknie umierali. Myślisz że umieranie w okopach w błocie i cierpieniu jest szlachetne ? Zwykli ludzie tam giną i Ukraińcy i Rosjanie a sznurki pociągają politycy w ciepłych i bezpiecznych apartamentach. Jak jesteś taki bohater to idź I walcz w tworzonych polskich batalionach za oligarchów I polityków. Piękne słowa i frazesy...mam nadzieję że nie wplatają nas politycy w tą wojnę.
43. Dodane przez Killio, w dniu - 24-02-2023 21:49
"Nie warto umierać za Gdańsk" takie ulotki niemieccy agenci rozrzucali we Francji w 1939.Jak sie skonczyło wiemy. Coś to przypomina. Tak -wasze "to nie nasza wojna", nie mam "ile to kosztuje" -albo trolle albo co nie znają odrobinę historii marudy w ciepłych domkach. W porównaniu do odpierania rosyjskiej agresji to mało kosztuje. W wyniku wojny PKB Ukrainy spadło o 40%. Jak się nie chce mieć ruskich ze swoim "złodziejskim mirem" u siebie trzeba ich powsrzymać na wschodniej Ukrainie. I Wołyń nie ma tu nic do rzeczy. Potrafiliśmy sie dogadać z Niemcami to i z Ukrainami się dogadamy w koncu. A do kom36 ...a cmentarz w Katyniu właśnie chcą wyburzać ruscy a Polaków na Białorusi wsadzają do więzienia za fakt bycia Polakami . Nie rusza cię to to oglądaj dalej TVP i powielaj ruską propagandę.
44. Dodane przez do 43, w dniu - 25-02-2023 12:04
Możesz jechać na Ukrainę walczyć.
45. Dodane przez do 42, w dniu - 25-02-2023 15:33
Albo nie doczytałaś, albo kiepsko zrozumiałeś, o których pętaków się rozchodzi. 
Portki trzęsły się pętakom, gdy zaledwie kilka godzin przed rosyjską agresją PAD był w Kijowie, by wspierać Ukrainę.  
Portki trzęsły się pętakom, gdy znaleźli się w UE przywódcy (nie Scholz, nie Macron), którzy, jak pisały zachodnie media, potrafili podejmować duże ryzyko dla walki o wolność i demokrację; w 21. dniu wojny, mimo rosyjskiego ostrzału ukraińskiej stolicy, premier Mateusz Morawiecki i wicepremier Jarosław Kaczyński wraz z premierem Czech Petrem Fialą oraz premierem Słowenii Janezem Janszą, udali się w niebezpieczną podróż do Kijowa dla zahamowania Putina, przynajmniej na chwilę. I była to pierwsza taka podróż od początku wojny.  
Portki trzęsły się pętakom, gdy w styczniu 2022 r., pod wpływem rosnącej presji militarnej Rosji, na nieodpłatne przekazanie Kijowowi broni i amunicji zdecydowały się jedynie USA, Wielka Brytania, Litwa, Łotwa, Estonia, Czechy i Polska. W tym samym czasie Niemcy zapowiedziały dostarczenie Ukrainie 5 tys. hełmów wojskowych, które długo nie mogły dotrzeć na miejsce. 
Portki trzęsą się pętakom, gdy premier Polski Mateusz Morawiecki przybywa do Kijowa po raz piąty od początku inwazji, a Tuska i Sikorskiego do tej pory tam nie było.
46. Dodane przez do 42, w dniu - 25-02-2023 15:47
Powstanie Warszawskie tzw. realiści nazwali obłędem '44", a teraz są bliscy nazwania obłędem '23" pomocy wojskowej Ukrainie
47. Dodane przez Do45, w dniu - 25-02-2023 18:15
Rozumiem taką masz robotę i agitujesz, po pisowsku jak zwykle Tuska musiałeś ruszyć, ale wytłumacz mi kim on jest, bo jak sam napisałeś Kaczyński i Morawiecki są premierami rządu zaangażowanego w wojnę, a ryży to kto? on nawet posłem nie jest, Sikorski jest europosłem nawet nie wiadomo od czego to po jaki .. UJ on miał tam jechac? Szolc i Makaron wiadomo dwa lewaki układające się z Putinem, co ty chcesz osiągnąć takimi bredniami że co? Kaczyński to taki odważny mąż stanu? On więcej się boi własnego narodu niż ataku sołdatów Putina, pojechał do Kijowa i myślał że zaistnieje jak jego brat, ale do brata mu dużo brakuje , nawet ludzie,którzy znali "dwóch takich co.... " Twierdzą że Lech był w porządku i potrafił bawić się i rozmawiać z dziećmi,a Jaruś od małego z nikim się nie bawił i był konfliktowy i tak ma do dziś i zgromadził wkoło siebie takich samych jak on.
48. Dodane przez do 47, w dniu - 25-02-2023 21:36
A Ty jaką masz robotę i w czyim imieniu trollujesz?  
 
Tusk przecież jest liderem totalsów i faworytem von der Leyen na szefa polskiego rządu, a tak słabo się stara. Sikorski to przecież światowa ekstraklasa polityczna. 
Kaczyńskiemu nie brakuje odwagi w obliczu wojny to taki odważny mąż stanu 
Każdy normalny człowiek bałby się agresywnych, nienawistnych oszołomów typu kodziarskiego, lempartowego czy nitrasowego. Czasami dostający szału Tusk też się boi podobnych typów z drugiej strony. 
 
Jakoś dziwnym trafem nikt, oprócz tych trzech premierów i Kaczyńskiego, nie był na tyle odważny, żeby w tamtym czasie, w środku wojny pojechać do Kijowa i udzielić takiego wsparcia walczącemu narodowi. O odwadze tych polityków i symbolicznej obecności Kaczyńskiego pisały zachodnie media (m.in. "The Guardian", BBC, "The Independent", "Die Welt", portugalski dziennik online "Observador", włoska telewizja Rai,  francuski dziennik "Le Figaro" i in.). 
 
Ludzie, co znali braci Kaczyńskich w dzieciństwie pamiętają, że Jaruś od małego był łobuzem, bawił się z kolegami w wojnę i grał w piłkę. Na podwórku walczył z bratem i kolegami o przywództwo i mówił, że jest generałem. Dzisiaj zebrał wokół siebie taką ekipę, z którą przy najbliższych wyborach parlamentarnych kolejny raz pozbawi złudzeń stronnictwo lemingradczyków i jego wodzów.
49. Dodane przez Marek., w dniu - 25-02-2023 22:00
Wskazany umiar w osądach, tym bardziej że w Polsce wielbienie wojen przegranych stało się naszą specjalizacją historyczną. Niczego się nie uczą, dalej dla patriotycznych, a zwłaszcza nacjonalistycznych kręgów kompromis i ustępstwo w celu uniknięcia wojny to przestępstwo i tchórzostwo. Jednak prawie osiemdziesiąt lat względnego pokoju to kupa czasu, w europie zdarzała się rzadko, pewnie nadszedł ten moment, we wściekłych krew buzuje, potem jak zwykle normalni będą odbudowywać.
50. Dodane przez Anna, w dniu - 26-02-2023 12:11
Wystawa dla zwykłych śmiertelników zamknięta, ale w środku słychać włączone nagrania. Po co?
51. Dodane przez ginos, w dniu - 26-02-2023 14:21
Niby codziennie otwarte a dzisiaj zamknięte!!!!
52. Dodane przez Do48, w dniu - 26-02-2023 15:51
Masz w domu obraz wodza? Bo rozumiem że w biurze poselskim takowe wiszą!
53. Dodane przez Prawy, w dniu - 26-02-2023 17:32
Do 45 pętaku tisze , jesteś trol pisowski za kasę , oczywiście !
54. Dodane przez do 49, w dniu - 02-03-2023 13:15
Dwukrotnie przegrane wojny przez Niemcy nie zdołały doprowadzić je do upadku, z którego nie mogłyby się podnieść. 
Różne były powody rekonstrukcji tego państwa których my niestety nie mamy,a są to: posłuch,rzetelność, nagroda pracy . 
Chwiejność naszego bytu i baty historii, jakby zmieniły nasze narodowe DNA czego jesteś przykładem. 
Gdyby Putin z Niemcami przybił dziś piątkę na Wiśle, na pewno siedziałbyś potulnie cicho dla kompromisu i uniknięcia wojny.
55. Dodane przez do 49, w dniu - 02-03-2023 13:35
Podobnie jak Ty, myślą ci co na Ukrainie pokazują rusom którędy wjechać do miasta.
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama