Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
7
Maja 2024
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Benedykt, Flawia,
Florian, Gizela,
Ludmiła
Do końca roku 238 dni.
Start arrow Głogów arrow Zatoka Neptuna pełna metali ciężkich

Zatoka Neptuna pełna metali ciężkich

Zatoka Neptuna pełna metali ciężkich

13.07.2011. Radio Elka, Maciej Iżycki
0713_zatoka.jpgWiadomo już, że w najbliższym czasie nie zostanie zagospodarowana Zatoka Neptuna. Zbyt drogie jest oczyszczenie akwenu, a przede wszystkim pozbycie się mułu pełnego niebezpiecznych pierwiastków.
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
- Tam są metale ciężkie - chrom, nikiel, cynk, ołów, miedź. Ilość tych metali w tych namułach powoduje to, że nie można tego zdeponować na zwykłym wysypisku odpadów, ani nie można tego wykorzystać do kształtowania linii brzegowej - informuje Leszek Rybak, zastępca prezydenta
Głogowa.

Są dwa rozwiązania problemu. Niestety tańszy, czyli wybudowanie w pobliżu Zatoki Neptuna mogilnika, w którym złożony zostałby niebezpieczny muł, jest mało realny do zrealizowania ze względu na to, że zatoka graniczy z terenami objętymi programem Natura 2000. Drugi sposób, czyli wywiezienie odpadów na specjalistyczne wysypisko, nierealny jest ze względu na ogromne koszty przedsięwzięcia.

Konieczność pozbycia się mułu z metalami ciężkimi wywindowała koszt inwestycji do poziomu ponad stu milionów złotych. Gminy nie stać na taki wydatek. Wszystko więc wskazuje na to, że inwestycja, która miała być sztandarową w tej kadencji prezydenta Zubowskiego, nie zostanie zrealizowana.

- Spróbujemy jeszcze poszukać środków zewnętrznych na to zadanie. Prawdopodobnie w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska. Gdyby udało się zdobyć takie dofinansowanie, to być może do tematu wrócimy - twierdzi Rybak.

Władze miasta rozważają także wybudowania samej mariny u wejścia do Zatoki Neptuna lub w Porcie Katedralnym. Mogłyby do niej zawijać pasażerskie statki, które w przyszłości będą pływały po Odrze. (mai)
 
Komentarze (48)
1. Dodane przez PIECOWY, w dniu - 13-07-2011 12:15
Takie specjalistyczne hałdy są w głogowskiej hucie więc ogromny koszt? Wystarczy że się dogadają z kghm A MY NA HUCIE TO DO PIECA WRZUCIM I PO SPRAWIE 8)
2. Dodane przez Tomasz, w dniu - 13-07-2011 12:17
prosze upublicznic dane na temat skladu osadow... czy te zanieczyszczenia zalegaja gleboko czy plytko i czy uwalniaja sie do tonii wodnej ???? pytam bo wielu wedkarzy lapie tam ryby.... pytanie rowniez czy znane sa zrodla zanieczyszczenia ??? czy to "Odra" naniosla razem z mulem czy zanieczyszczenia powstaly gdy dzialaly stocznie ??? prosze powaznie podejsc do tematu bo tu chodzi rowniez o zdrowie ludzi....
3. Dodane przez Musashi, w dniu - 13-07-2011 12:22
A kto spowodował źródło problemu z metalami ciężkimi w namułach rzecznych (aluwiach). Odpowiedź jest prosta - KGHM, bo to przecież do Zatoki Neptuna są odprowadzane wody ze szlamem ze zbiornika osadów poflotacyjnych "Żelazny Most". KGHM niech za to płaci, a właściwie Zakład Hydrotechniczny - co w sumie na jedno wychodzi. Gminy Rudna i Grębocice czerpią korzyści finansowe z funkcjonowanie tegoż zbiornika, za zatrucie nam zatoki też się coś dla naszego miasta należy!
4. Dodane przez grek, w dniu - 13-07-2011 13:29
popieram kom. nr 3. poza tym odnoszę wrażenie że wypowiedź p. L. Rybaka jest delikatnie ujmując lakoniczna. Tak jakby wiedział dużo więcej ale nie do końca może podzielić się swoją wiedzą z mieszkańcami Głogowa.
5. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 13-07-2011 13:43
Osady ze zbiornika osadowego nie popłyną w górę rzeki. Osady w zatoce to lata działalności FAMABY i zanieczyszczenia Odry. Rura odprowadzajaca wodę ze zbiornika jest 200 metrów w dół rzeki i nie ma mowy o zanieczyszczeniu zatoki z tej strony ale w dół rzeki i owszem. 
A czy łowić ryby w Odrze. Tak! Tylko nie odważyłbym się naPiSać, że można to zjeść co się złowi. Ja w tym przypadku hołduję zaadzie - NO KILL. Ja się nie truję a i ryba na pożegnanie pomacha ogonem. :)
6. Dodane przez yzs, w dniu - 13-07-2011 14:27
Obiecanki cacanki. Zreszta jak zawsze. Gdyby byla zatoka zrobiona moze nie byloby tak, nudno w tym Głogowie..
7. Dodane przez Tomasz, w dniu - 13-07-2011 18:51
do kom 5 
nie ma tam 200 metrow !!!! owszem dzis rura jest zakopana w dnie i rozciencza scieki w ten sposob ale wcale nie tak dawno rura byla u brzegu (jeden wylot) i teraz czasem zatoka moze powodowac wsteczny prad wowczas jest mozliwe takie zanieczyszczenie(nie mozemy odrazu go wykluczyc najlepiej o tym nam powie po prostu sklad owego zanieczyszczenia i porownanie jego do zanieczyszczen z rury) takze nie mam pewnosci czy rura w tym miejscu byla od poczatku ??? moze byla na poczatku w zatoce??? moze przeniesli bo zamulala za bardzo zatoke ??? tego tez nie wiemy.... 
jednak najbardziej prawdopodobne zrodlo zanieczyszczen jest byla stocznia i (...)... nalezaloby znalesc zrodlo zanieczyszczenia ale takze i sposob usuniecia tych zanieczyszczen bo skoro sa te zanieczyszczenia tak grozne to takze nie powinny zalegac w zywym organizmie jakim jest przeciez Odra....  
takze nie powinnismy sie dzielic ale wspierac w tym wysilku (oczyszczenia Odry) moze nawet gdy okaze sie ze zanieczyszczenia nie pochodza ze strony KGHM to i tak przeciez huty i kopalnie zanieczyszczaja nasze srodowisko jako rekompensate mozna przeciez wspolfinansowac oczyszczenie zatoki !!!!!  
nie mozemy zostawic tego problemu tak jak ruin teatru !!!!!!
8. Dodane przez ppp, w dniu - 13-07-2011 15:26
A co do tej pory zrobiono z problemem zanieczyszczeń w zatoce- nic. 
I najfajniejsze jest to, że temat powraca co jakiś czas- patrz wybory i inne tego typu igrzyska, a ludzie dalej babrzą się w zatrutych wodach zatoki, a mogło być tak fajnie i znowu niemoc.
9. Dodane przez maćko, w dniu - 13-07-2011 21:09
...Ale Ci Nasi miejscowi politycy to za grosz rozumu nie mają xD  
wyłowić i dogadać się z KGHM niech to przetopią :D Piec szybowy(przetopi wszystko), zresztą piece na ołowiu również dadzą radę :D a tyle ciekawych pierwiastków do odzyskania, to, aż szkoda tego tak zostawiać...no ale cóż Nasi politycy miejscowi wiedzą lepiej xD 
 
A zanieczyszczenia w tamty regionie to prędzej sprawa (...) i myślę, że nawet i zatopionych tam barek - bądź innych "pływaków"...
10. Dodane przez DART, w dniu - 13-07-2011 20:34
Czyli łatwo można ustalić winowajce za taki stan tego miejsca , po składzie chemicznym będzie można ocenić czy czasem KGHM nie jest tu winowajcą , a jeżeli tak to mamy już oczyszczenie za darmo . Trzeba tylko przedstawić odpowiednie papiery i do sądu i po sprawie
reklama
11. Dodane przez Zemek, w dniu - 13-07-2011 21:07
Panie prezydencie to może LOTNISKO wybudujcie? Albo szybką kolej? A może platformę startową dla promów kosmicznych? Jak na razie to fajnie, że mamy parę nowych dróg i chodników.
12. Dodane przez Markos, w dniu - 13-07-2011 22:14
kielbasa przedwyborcza i tyle juz dawno temu wiadomym bylo ze za duzy koszt pochlonie cala ta inwestycja a zanieczyszczenia to tylko wymowka i tyle ........Panie Janku ja Panu dziekuje JUZ!!!!!!!!!!!!
13. Dodane przez lolen, w dniu - 13-07-2011 23:04
Ogórki internauci,ogórki.
14. Dodane przez Jan Oborniak, w dniu - 13-07-2011 23:42
Lampy na stadionie są ważniejsze, a n ie tam jakaś zatoka.
15. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 13-07-2011 23:47
1. Od rury pod dnem do środka wejścia do zatoki RÓWNE 200 metrów! Nie wierzysz to sobie zmierz. 
2.Zatoka nie może spowodować wstecznego prądu bo jest zwykłym sztucznym wykopem do którego nic nie uchodzi i nic nie odpływa i nie ma tam żadnego ujęcia wody. Prąd wody w Odrze ma ponad 4,8 km/h i za żadne skarby woda nie jest w stanie popłynąć w górę rzeki. Nic jej do tego nie zmusi, nawet ty Tomaszu. 
3. Rura była OD POCZĄTKU w tym miejscu i dopiero kilkanaście lat temu zagłębiono jej ujście w wodę. Nigdy nie miała ujścia w zatoce bo musiałaby być zakopana w dawnej FAMABIE. 
 
Zatopione barki pochodzą wprawdzie z czasów wojny ale są to już wyszabrowane wraki. Główny tor prowadził do stoczni i był oczyszczony po wojnie ale czterdzieści lat do powodzi w 1997 zrobiły swoje gdy wejscie było nieużywane.
16. Dodane przez czup, w dniu - 14-07-2011 07:47
Wójcie głogowski o jaki "główny tor wodny" Ci chodzi? 
Nie wydaje mi się, żeby ten tor jakikolwiek on był prowadził do stoczni - którejkolwiek. 
W Głogowie były dwie stocznie - pierwsza, której pochylnia mieściła się w tzw.Zatoce Katedralnej i druga - z pochylnią w Zatoce Famabowskiej. 
Więc nie wiem w jakim celu, w Zatoce Neptuna miałby znajdować się tor wodny chociażby drugorzędny, nie mówiąc o głównym? 
Czy zatoka owa była wykorzystywana do celów innych niż rekreacyjne, tego nie wiem. 
Ale jam jest czup i mogę się mylić. 
Tobie, Wójtowi nie przystoi!
17. Dodane przez japa67, w dniu - 14-07-2011 08:11
Gdy byłem małym chłopcem chodziłem tam na ryby, mało tego byłem harcerzem drużyny wodniaków po tej zatoce pływaliśmy małymi CADETAMI i nawet OMEGĄ żal!TE czasy mogły by wrócić.A na KGHM nie ma co liczyć on jest przecież pro Lubiński!!!!
18. Dodane przez moczykij, w dniu - 14-07-2011 08:14
1. drogi wójcie, a dokąd uchodzi strumyk Sępolno??(ten z parku) a rzeka Czarna? jak nie do tej zatoki?? 
2. jako wędkarz powiem ci, że na Odrze są wsteczne prądy, szczególnie na prostkach!! i to takie widoczne gołym okiem!!  
3. nie zmienia to faktu, że i tak nie wiemy co jest źródlem tego syfu...
19. Dodane przez moczykij1, w dniu - 14-07-2011 08:16
cofam info o czarnej-to nei ta zatoka, ale strumyk owszem
20. Dodane przez Edek, w dniu - 14-07-2011 09:19
Zabrać KGHM-owi pozwolenia na eksploatację złóż na terenie gminy i powiaty. Niech do "Lubinia" spadają i swoją smródkę zanieczyszczją.
21. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 14-07-2011 09:45
do moczykija 
Strumyk pominąłem z przyczyn oczywistych, niesie tak mało wody iż nie może wpływać na to co dzieje się w zatoce. Ale masz rację, mały ale za to syf nim płynący to dorobek wiosek: Ruszowic, Jaczewa i mógł dzięki ekologicznym działaniom chłopów przynieść różnorodności. 
Rzeka Czarna nigdy nie wywała do zatoki o której PiSzemy nigdy nie będzie w nią wpływać, wpada do innej zatoki, przy magazynach saperów a przed stocznią.  
 
A co do wstecznych prądów to są one tylko przy ostrogach i ewentalnie krótkie, kilkunastometrowe wynikające z zasad fizyki. 
Ale nigdy nie znajdziesz takiego zwrotu w nurcie który byłby w stanie cofnąć wodę o 200 metrów. Jak będziesz miał czas to idź i sprawdź.
22. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 14-07-2011 09:51
do czupa 
Nie do końca masz rację bo owa zatoka służyła jako port tzw. zimowy i nawet posiadała miejsca cumownicze a na jej końcu była pochylnia czyli miała znaczenie gospodarcze a nie tylko rekreacyjne. 
Ty oczywiście mylisz się boś czup a ja się w tym przypadku nie mylę bom nie czup.
23. Dodane przez Tomasz, w dniu - 14-07-2011 11:28
do wójt głogowski 
przyznaje ze nie spodziewalem sie owych 200 metrow ale dlaczego liczysz je do srodka zatoki ???? 150 metrow jest i tak spora odlegloscia.... 
zatoka nie moze powodowac wstecznego pradu ??? moze napiszesz o tym ksiazke ??? bo wyobraz sobie nawet tzw glowki taki prad powoduja a czy sa naturalne i czyms zasilane ??? tu masz bardzo slaba wiedze... 
nie wiem gdzie znajdowala sie rura na poczatku i o tym napisalem.... piszesz ze musialaby byc zakopana w dawnej famabie hehe a mnie sie czepiales o te paredziesiat metrow.... wiec wyobraz sobie ze linia brzegowa miedzy ujsciem zatoki a famaba to ok 900 m (zebys sie nie czepial to napisze plus minus 200 metrow hehehehe) ile metrow nalezy do famaby ???? po drugie dlaczego twierdzisz ze takie rozwiazanie w poprzednim systemie byloby niemozliwe ???? w tamtych czasach mogli nawet kozystac z rury famabowskiej i nikt nie mialby zadnych problemow.... dzis jest inaczej ale wowczas??? zaden problem... jestes strasznie nieobiektywny ja pisalem przeciez ze o zrodle zanieczyszczen dowiemy sie raz z ich skladu a dwa z ich rozlozenia na dnie(tu dopisuje bo wielu moze sie po prostu tego nie domyslic ;) ) dlaczego pisalem rowniez o KGHM ??? bo to truciciel z wlasna rura zaledwie ok 150 m od wspomnianej tu zatoki jesli bedziesz chcial napisac ze to czysta woda to zastanow sie dlaczego potrzebuja az tak duzej rzeki do zrzutow owej wody (czysta wode moga przeciez wylac "wszedzie") a takze dlaczego ta ich "czysta" wode nalezy rozcieczyc po calym dnie... zapewne jestes pracownikiem tej firmy (tlumaczy to Twoje zachowanie) wiec moja rada nastepnym razem gdy pomyslisz o podwyzkach pomysl takze o srodowisku wtedy moze przestaniesz sie wstydzic....
24. Dodane przez orwel, w dniu - 14-07-2011 11:10
A może oddać w darowiźnie jakiemuś prywatnemu inwestorowi lub odsprzedać KGHM zatokę Neptuna i niech oni się tym zajmą?
25. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 14-07-2011 11:51
do Tomasza 
Tomaszu. A niby do czego miałem odnieść się? Do końca zatoki a może do jej początku? O prądzie wstecznym naPiSałem w odniesieniu do faktu iż niemożliwym jest by powstał aż tak duży wsteczny prąd, który byłby w stanie osad z rury unieść owych ponad dwieście metrów i zamulić do tego stopnie zatokę. Co ma owych 900 matrów - a tak naprawdę nie plus minus 200 a 50 - do tego ile należało do FAMABY a ile nie? Wystarczył stary wylot kanalizacji z terenów FAMABY i mamy to co mamy. A co do korzystania z tej kanalizacji to wyobraź sobie, że gdyby ową KGHM-owską rurę wypuszczono właśnie w końcu zatoki to owa zatoka nie miałaby pół metra wody bez mułu a jakieś cztery do sześciu metrów głębokości tak owa woda spod Tarnówka wypłukałaby dno. Nie zamuliła a właśnie wypłukała, tyle wody jest zrzucane ową rurą ze zbiornika. Może nie wiesz przez jakie tereny ową rurę prowadzono to nie zdajesz sobie sprawy z tego, że prowadzono ją przez tereny rolnicze w granicach obecnego miasta i tym samym jej prowadzenie przez teren FAMABY byłoby i droższe i bez sensu. Nie było wówczas jeszcze mowy o budowie osiedla Piastów Śląskich. Nie naPiSzę też, że to czysta woda bo nie jestem pracownikiem KGHM-u. A jeżeli chodzi o wstyd to faktycznie wstydzę się bo nie rozumiesz tak oczywistych spraw, że aż .... wstyd. Wstydzę się za Ciebie Tomaszu.
26. Dodane przez moczykij, w dniu - 14-07-2011 11:57
drogi wójcie specu od wszystkiego(rudy też zna się na piłce nożnej, autostradach i rządzeniu podobno).... Czarną odszczekałem, chyba nie zauważyłeś... a co do prądów, to powiem tak to co widzimy na powierzchni nie musi być tożsamym z tym co przy dnie!! poza tym ciśnienie, z jakim wylatuje ta ciecz z rury jest wysokie i powoduje większą prędkość "wody" niż nurt!! pomyśl o tym... a co do syfu w mule-KGHM też jest winien!! nawet nie przez tę rurę, to wszystko przez lata opadało z powietrza, do tego dochodzi badziewie wywalane przez Rokitę Brzeg Dolny i kilka innych zakładów...tego mułu jest pełno we wszystkich zatokach, jeden bardziej, drugi mniej syfiasty...teraz niech pani poseł załatwi na to kasę w NFOŚiGW, albo lepiej nie, bo załatwi tak jak most, ośrodek egz. i wiele innych
27. Dodane przez do wójta, w dniu - 14-07-2011 12:39
Wójt to specjalista od piłki nożnej, ręcznej, prądów rzecznych, budowy hali w Lubinie, mostów, żeglugi śródlądowej oraz naczelny ekonomista i wierny bezkrytyczny zwolennik PełO. 
Nie dyskutujcie z nim bo koleś kreuje się na alfę i omegę a tak naprawdę guzik wie o tym co napisze.
28. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 14-07-2011 13:49
Drogi moczykiju. 
Nie wymagałem "odszczekania" Czarnej a Twój post pojawił się już po tym jak naPiSałem swój i nie czuj się urażony bo nie miałem zamiaru "łacha drzeć" z Ciebie a odniosłem się tylko do błędu. Nic więcej. 
Ktoś. kto choć trochę liznął mechaniki cieczy przyzna Ci rację jako i ja ci przyznaję ale należy mieć miarę tych rzeczy i nikt nie jest w stanie udowodnić, że owa rura wyrzuca wodę z taką siłą iż pokona ponad dwieście metrów w górę rzeki i wleje się do tej zatoczki. Rura poza tym nie jest skierowana w górę rzeki i na tym należałoby zakończyć spór o to czy wlewa się do zatoki czy nie. Co do reszty to w pełni się z Tobą zgadzam bo są to rzeczy tak oczywiste, że aż dreszcze po klawiaturze idą. :roll  
A co do naprawy środowiska to może nie poseł a ci co truli niech naprawiają a od zmuszenia ich do tego są już władze samorządowe od gminy po województwo. 
A co do wiedzy to przyjmij do wiadomości, z mamy lepszych speców od wszystkiego niż ów rudy. (...)
29. Dodane przez Tomasz, w dniu - 14-07-2011 13:50
do wójt głogowski 
wstydzisz sie mnie ze mam watpliwosci a ja wstydze sie ciebie ze jestes taki nieOMYLNY... jestes przykrym internetowym trolrem... siedz sobie u siebe na wsi i nie dotykaj spraw miejskich !!!!(...).... 
 
ps 
zeby nie bylo to niedawno wojt pisal ze jest mieszkancem gminy wiejskiej...
30. Dodane przez Tomasz, w dniu - 14-07-2011 13:40
do wójta.... 
ciekawa masz teorie co do wyplukiwania mulu... a moze wlasnie taka tez mieli teorie wpuszczajac zanieczyszczenie do zatoki ???? pomysl ile wody i jaka rura jest w stanie wygenerowac nurt w takiej zatoce jak zatoka netpuna i to nie taka zamulona jak teraz a parumetrowa jak wspominales sam... w tej wodzie prawdopodobnie sa zawarte srodki pieniace/myjace i one prawdopodobnie wyplukuja zamulenie ale gdy nurt jest minimalny albo go wcale nie ma ???? i dodatkowo jesli te srodki sa biodegradowalne ??? co sie stanie ???? myslisz??? wlasnie zamulenie bo dostarcza sie pozywienia dla glonow.... no ale co tam mozna napisac nieomylnemu wiesniakowi spod Glogowa...
31. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 14-07-2011 14:03
Drogi Tomaszu lepiej nic nie pisz do wójta bo jeżeli masz inne zdanie niż on to: 
1) wójt ma zawsze rację, 
2) jesteś złym kibolem :grin  
3) jesteś pewnie z PISu i patrz punkt 1 :-) 
 
Ps: wójt specjalista od wszystkiego czyli do niczego.
32. Dodane przez Oder, w dniu - 14-07-2011 14:26
panowie jestem i wieśniakiem i mieszkańcem miasta-zabawne!! 
muł naniosła Odra-wszystkie zatoki w ten sposób zamuliła w okolicy!! każdy przybór wody sprawia, że Odra niesie ze sobą mnóstwo takiej materii!! przenosi z jednego miejsca, w drugie, a pechowo się dzieje, że mętna woda zostaje w nich, osadza się i przez lata nazbierało się tego!! olejcie rurę z KGHM, bo trucicieli na trasie jest mnóstwo! nawet zwykli Kowalscy!! idźcie zobaczcie w parku na Ułanów Polskich dopływy strumyka z pobliskiego osiedla-biały osad w ich korycie jest znacznikiem tego, że walą tamtędy ścieki, i kto wie co jeszcze...
33. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 14-07-2011 14:37
Masz rację co do punktu 1 w 100%.  
Punkt 2. No cóż, każdy sądzi wg siebie dobry kibolu. 
Punkt 3. Popatrz jaki jasnowidz, szkoda, że myślisz iżeś nieomylny. 
 
Do P.S., nie do Ps, znowu racja połowiczna specjalisto od wójtów. :)  
Na koniec, (...) psychologu. Zdrowia życzę.
34. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 14-07-2011 14:45
Tomaszu. 
Nie weksluj na środki do mycia naczyń nawet biodegradowalne bo niedługo zaczniesz wyPiSywać mądrości o wpływie plam na Słońcu na życie płciowe omułków.  
Ale po kolei. 
Nie trolr a troll. Czy nim jestem to możesz sobie wyPiSywać różne rzeczy a ja i tak swoje wiem. Nigdy nie ukrywałem, że obecnie mieszkam na wsi o 5 metrów od miasta. Nie ty będziesz mi udzielał zezwolenia na PiSanie o sprawach miasta bo jak widzę ktoś to musi robić żeby nie kupować Twoich mądrości na temat mycia naczyń i wpływu tegoż na prądy rzeczne. 
Człowieku! Co ma średnica rury której NIE MA i jej wpływ na szybkość przepływu wody w zatoce do jej zamulenia. Rury tam NIE MA to się nie sil na dywagacje o niej. 
 
Zeby zakończyć Twoje wysiłki mające na celu udowodnienie, że vzarne jest białe a białe jest czarne. PRZECZYTAJ SOBIE POST Odera. Może ochłoniesz? :)
35. Dodane przez lolen, w dniu - 14-07-2011 16:53
I tym sposobem pieniactwo triumfuje.Jak w ekonomii.Zły pieniądz wypiera dobry.Odra miastu dupe pokazuje.Warszawiacy to znają.Po kilkudziesięciu latach lekceważenia,proszą Wisłę o łaski. Metale ciężkie to powazzna sprawa.Vice! papiery na stół.Kto jest autorem raportu.Mieszkancy mają prawo do informacji.
36. Dodane przez brzydki, w dniu - 14-07-2011 20:37
Dziwne :roll jeden zarzuca wójtowi ,że na nie ma wiedzy o tym co pisze a drugi ,że jest ona zbyt rozległa.No ale się zgadzają co do potrzeby obrzucania go wyzwiskami. 
Tak się zastanawiam co ich może łączyć 
:?....już wiem obaj posiadają wysoką kulturę nie to co ci popaprańcy wychowani w blokowiskach
37. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 14-07-2011 21:30
:)  
Nie przejmuj się brzydki. 
Kiedyś żył taki jeden co to też zarzucano mu wiele bezecności a teraz tacy sami ......... 
Nie to żebym przyrównywał się do Niego, nie. Ale mali ldzie są wszędzie i zawsze. 
Przywykłem.
38. Dodane przez lopez, w dniu - 14-07-2011 22:38
Skoro wójcie mieszkasz na wsi to zajmij się sprawami wiejskimi czyli czyszczeniem obory z łajna a nie miejskimi o których nie masz zielonego pojęcia.
39. Dodane przez sołtys głogowski, w dniu - 14-07-2011 23:38
osobnik znany jako wójt głogowski zna się na wszystkim czyli niczym, Swego czasu pisał na tym portalu, że Konstytucja RP w artykule 478 traktuje o ślimakach :grin :grin
40. Dodane przez Tomasz, w dniu - 15-07-2011 04:50
do brzydki 
najpierw zobacz jaki to wiejski wojt jest pokretny... ja pisalem o tym ze nie mozna odrzucic tego ze zanieczyszczenie pochodzi z rury kghmu bo raz jest dosc blisko a dwa nie wiem czy kiedys nie byla blizej (czy ktos w dyskusji podaje twarde dane???) ale oczywiscie wiejski wojt juz wie a jesli ktos sie z tym nie zgadza to on sie za niego wstydzi... zapytam wiec czy na opinie wiejskiego wojta mozna powolac sie w sadzie ??? nie... i to jest oczywiste... i kogo tu sie wstydzic ???  
oczywiscie wiejski wojt ani slowem nie wspomina tego co napisalem ze to sklad i rozmieszczenie zanieczyszczenia da odpowiedz skad wziely sie owe nieczystosci... nie wspominal bo i po co ??? ciezko bylo sie do tego przyczepic a przeciez jaka to dla niego podnieta modz cos ze wsi miastowym napisac....  
i zobacz takze ze najpierw pisze ze ta woda (spuszczana z kghm) wyplukuje szlam a nie go tworzy a jak mu odpisalem ze gdy ta woda stoi (brak pradu wody w zatoce) sama z siebie moze zamulac to on obrucil to wszystko w plamy na sloncu a cala chemie do plynu do naczyn (po prostu debil...) to sa jego argumenty.... jakie to szczescie ze ten wojt to wiesniak spod miasta choc mniej wstydu dla mieszkancow.... 
brzydki piszesz ze obrzucam wyzwiskami wiejskiego wojta ??? to ze jest wiesniakiem ??? no przeciez nim jest !!!! ba nawet broni sie by nie byc mieszczuchem !!!!  
co do zanieczyszczenia calej Odry szlamem to tak jest zanieczyszczona ale nie w takim stopniu jak w tej zatoce szlam z innej czesci Odry nie ma az takiej zawartosci "trucizny" a po drugie inne zatoki nie sa az tak zamulone jak zatoka neptuna (z jakiego powodu ????) 
 
ps 
podpisuj sie wiejski wojt bo do Glogowa masz te 5 metrow (...) !!!! i jakbys nie pamietal to kiedys sie wypierales ze mieszkas pod Glogowem hehehehe hahahaha wstyd ????
reklama
41. Dodane przez gabon, w dniu - 15-07-2011 08:30
wójt w każdym temacie w którym chce "mądrować" zawsze się gubi zmienia co chwile zdania, odwraca kota ogonem a potem i tak we wszystko miesza POlitykę.
42. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 15-07-2011 10:44
gabon 
Pokaż mi gdzie zmieniłem zdanie i jak wmieszałem politykę chociażby w tym jednym temacie. Daję ci pół dnia na znalezienie tego.  
Potrafisz? :grin
43. Dodane przez czup, w dniu - 15-07-2011 12:06
Wójcie głogowski! 
A PiS - cóż znaczy owo sformułowanie używane przez Ciebie często bardzo? 
Czy, aby nie odnosi się do polityki? 
Chyba ,że masz na myśli "PiS" jako pokój. 
Podepnę to pod politykę mieszkaniową lub budowlaną. 
Jeśli masz inne zdanie na ten temat,odPiSz mi szybko. 
P(l)iS!
44. Dodane przez Tomasz, w dniu - 15-07-2011 13:03
jak zmieniles zdanie ???? 
a chocby to ze wyparles sie tego ze nie mieszkasz w Glogowie hehehehe hahaha i jak to wyjasnisz ????  
nie rob z siebie wszechwiedzacego i nieomylnego bo tak po prostu nie jest...
45. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 15-07-2011 13:52
Tomaszku 
Jeżeli PiSzesz do brzydkiego to PiSz do niego. Dlaczego unosisz się i nie panujesz nad nerwami? To źle świadczy o tobie jako o mieszkańcu miasta i zmusza mnie do udzielenia dobrej rady. Wyjedź sobie do lasu lub na wieś to skołatane nerwy ukoisz i może dotrze do ciebie to co czytasz i wydaje ci się, że rozumiesz.  
Rura. 
Możesz w sądzie powołać się na mnie, że jest tam gdzie jest od początku i jest to twarde jak twoja głowa. Weź sobie te osady z zatoki na język, powąchaj a poznasz ich skład o ile przeżyjesz tę analizę.  
Wypłukiwanie osadów z zatoki przez wodę w rurze. Geniuszu! A gdzież to naPiSałem, że wypłukuje? NaPiSałem WYRAŹNIE, że gdyby tam owa rura była TOBY WYPŁUKAŁA! Kapiszi czy łopatą do łba nałożyć? 
To, że jestem wieśniakiem jest powodem mojej dumy z racji zamieszkania na wsi 5 metrów od miasta. Ale to, że pozwalasz sobie nazwać mnie debilem utwierdza mnie w przekonaniu, że tym bardziej wstydzę się, że wdałem się w dyskusję z kimś takim jak ty. Zamuliłeś temat bardziej niż owa enigmatyczna rura na którą się powołujesz. Zamuliłeś.
46. Dodane przez obserwer, w dniu - 15-07-2011 16:38
he he- no tak bo to tylko wójt może obrzucać innych obelgami. Wójta już nie wolno :grin A to uczenie innych kultury w przypadku wójta wygląda wręcz komicznie :grin Tak se czytam i czytam, i zastanawiam się kiedy ten tfu wójt pęknie i zacznie być sobą :grin Bo zwyczajnie nie wierzę żeby ktoś taki jak wójt "głogowski" długo wytrzymał bez obrzucania błotem i obelg. :grin  
Bo człowiek ze wsi może wyjść, ale wieś z człowieka nigdy :grin Tak samo jak z chama i prostaka nie zrobisz ynteligenta ;)
47. Dodane przez wójt głogowski, w dniu - 17-07-2011 22:50
Prawda! Wójta głgowskiego nie wolno obrzucać obelgami ale i święty straci cierpliwość jak czyta takie coś coś ty spłodził na szkodę ludzkości i internetu. 
Czy ublliżyłem tobie w jakikolwiek sposób? Nie. To zabierz tę swoją "wiochę" na wlasny użytek. Masz coś do pwiedzenia na temat zatoki to naPiSz. Tylko że ty nie masz nic do naPiSania oprócz udawadniania jakim jesteś quasiinteligentny. Jakbyś nie wiedział co czytasz to zapytaj kogoś mądrzejszego.
48. Dodane przez robert, w dniu - 29-12-2020 23:08
szczegółowe dane nt.metali cieżkich są wposiadaniu u.m. głogów Koncepcja opracowana przez hydroprojekt i ekoprojekt
reklama
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama