Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
19
Maja 2024
Niedziela
Imieniny obchodzą:
Augustyn, Celestyn,
Iwo, Mikołaj, Piotr,

DZIEŃ DOBRYCH
UCZYNKÓW
Do końca roku 226 dni.
Start arrow Rozmowy Elki arrow Dominów: Dlaczego zaprasza się byłego okupanta?

Dominów: Dlaczego zaprasza się byłego okupanta?

19.08.2013. Radio Elka, Tomek Jóźwiak
dominow.jpgLegnica przygotowuje się do obchodów 20. rocznicy wyprowadzenia z miasta wojsk sowieckich. W Lubinie wydarzenie te nazywają zakończeniem okupacji sowieckiej w Polsce. Do Legnicy mają przyjechać dawni żołnierze PGWAR, zaproszenie otrzymał również Lech Wałęsa. Dla kibiców Zagłębia Lubin otoczka wokół legnickich obchodów jest co najmniej dziwna. 
Dyżurny reporter: 667 70 70 60
Kliknij, aby odsłuchać:
 
Komentarze (22)
1. Dodane przez xXx, w dniu - 20-08-2013 10:27
Bardzo dobrze powiedziane!
2. Dodane przez Jam Ci to Jest, w dniu - 20-08-2013 13:22
Żołnierze Wehrmachtu, Armii Krajowej, II Armii Wojska Polskiego i Armii Czerwonej siedzieli juz przy jednym stole. Michał Sabadach zaprosił ich do swojego muzeum w Uniejowicach. I co? Jeden z Niemców i Polaków zorientowali się że w 1944 roku osobiście strzelali do siebie z dwóch stron frontu. A tym razem pili wódkę. To pokazuje bezsens KAŻDEJ wojny. Nie odsądzałbym Weteranów od czczi i wiary. Wręcz przeciwnie - to oni, a nie ja walczyli w tamtych czasach o Ojczyznę, więc nie mam takiego prawa. W takiej sytuacji słynny apel "Przebaczamy i prosimy o przebaczenie" nabiera zupełnie innego znaczenia. Nawet skrajni naziści powinni o tym pamiętać.
3. Dodane przez Spoxman, w dniu - 20-08-2013 14:23
Wojska PGWAR przebywały na terenie Polski na podstawie prawnie wiążącej umowy międzynarodowej (Dz. U. z 1957 r. Nr 29, poz. 127). Kto twierdzi, że to była okupacja, kwestionuje ważność tej umowy. W takim razie, niech "kozak" pokusi się również o zakwestionowanie umów z Jałty i Teheranu?
4. Dodane przez re 3, w dniu - 20-08-2013 14:44
To w takim razie na jakiej podstawie przebywali do chwili podpisania tej umowy w 1957?
5. Dodane przez Sławek., w dniu - 20-08-2013 14:57
Biedny kibolu,zawsze widzicie zło gdzieś ,a sami nie widzicie ile go wyrządzacie. Tobie się nie podoba ,że Rosjanie przyjadą tutaj,a mi ,że kibole biorą się za politykę do której mają podejście podobne do pewnego austriackiego kaprala który rządził w Niemczech w latach 1933-1945.
6. Dodane przez on, w dniu - 20-08-2013 17:10
A co ten kibol może wiedzieć o historii najnowszej Polski? Przecież on nie jest w grupie OCB od ideologii. On jest tzw. fizycznym, tj. oprawy, wyjazdy, może ustawki. Zresztą, kibice przybrali maskę prawicowców i patriotów tylko dlatego żeby w oczach opinii publicznej nieco wysubtelnieć, nadać głębię i treść swojemu istnieniu. To wszystko. Kibice Śląska w porę zorientowali się, że byli zabawką w rękach NOP-u. To samo dzieje się w Lubinie. Chłopie, zajmij się machaniem balonikiem na meczu. To ponoć ci wychodzi.
7. Dodane przez antykomuna, w dniu - 20-08-2013 16:17
kolego łukaszu większość grafów powsatło dzięki funduszom i pracy z tego co wiem grupy SZL nie zpomianaj o tym prezesie :) !  
PRECZ Z KOMUNĄ !
8. Dodane przez Mike, w dniu - 20-08-2013 16:48
A czy respektowali tą umowę?
9. Dodane przez FBCH, w dniu - 20-08-2013 17:50
Szacunek. Pozdrowienia z Głogowa (FBCH)
10. Dodane przez Właśnie, w dniu - 20-08-2013 18:06
Kim są kibice, że wszędzie się wtryniają. to im nie pasuje tamto im nie pasuje. Coraz częściej ta smutna społeczność dochodzi do głosu. To jest jakas masakra. Nie mam ochoty czytać co drugiego artykułu na tym portalu o jakiś kibicach. Mają od tego stadiony a na ulicach powinni być normalnymi obywatelami...żenada
11. Dodane przez kibic, w dniu - 20-08-2013 20:29
Brawo Łukasz, nie zapominajmy, że była to okupacja.
12. Dodane przez Człecze!, w dniu - 20-08-2013 22:17
Dobrześ rzekł.
13. Dodane przez głog, w dniu - 21-08-2013 02:53
do Właśnie 10:  
Odpowiadam: "Wtryniają" się, bo są PEŁNOPRAWNYMI OBYWATELAMI TEGO KRAJU. A jak nie masz ochoty czytać, to nie czytaj.
reklama
14. Dodane przez głog, w dniu - 21-08-2013 02:58
do Spoxman 3: Umowy międzynarodowej? Przez kogo podpisanej? Przez sowieckiego okupanta i marionetkowy PRLowski "rząd", z tegoż samego sowieckiego nadania? Człowieku obudź się.
15. Dodane przez jednoreki1105, w dniu - 21-08-2013 11:03
bo jestesmy inteligentnymi madrymi ludzmi ktorzy wiedza ze od tych czasow minelo juz kupe czasu swiat jest juz inny i zawsze lepiej z soba rozmaiwac niz rozdrapywac rany i prowadzic wojny !
16. Dodane przez Właśnie, w dniu - 21-08-2013 11:20
Niech sobie są pełnoprawnym obywatelami przecież nikt im nie zabrania. To jest wolny kraj od 89 roku. A kibice mongoły umysłowe sprawiają wrażenie jakby dalej żyli w czasach zaraz po drugiej wojnie światowej. Za dużo serialu Czas Honoru się naoogladalicie. Wielcy bohaterowie bez szkoły i bez umiejętności obchodzenia się z bronią ale za to z pomysłem na osiedlowego gangsta w główce. Historia Polski jest można powiedzieć nieuregulowana. Tajne archiwa rządów na świecie zostaną ujawnione w latach 2045 (100 lat po wojnie-o Polsce też jest tam mowa) a oni już piszą własną zmyśloną historie najnowszą, w której pełno jest komunizmu i walki z nim. Śmiech na sali.  
A jeżeli kibole chcą tak bardzo manifestować swój pogląd polityczny to niech sobie partie założą i wejdą do sejmu hahahahahaha
17. Dodane przez Spoxman, w dniu - 21-08-2013 13:39
do 14. pamiętaj, że mieszkasz na terenie otrzymanym przez ten marionetkowy PRL rząd z sowieckiego nadania. 
Dlaczego tego nie zakwestionujesz? Żądaj unieważnienia postanowień konferencji poczdamskiej i zwrotu Dolnego Śląska do Niemiec. Już! Sam się obudź
18. Dodane przez głog, w dniu - 22-08-2013 02:55
do Właśnie 16: 
Popatrz- w pierwszym swoim zdaniu potwierdzasz to, co napisałem, że kibice są pełnoprawnymi obywatelami, i że Im tego nie odbierasz, a już w trzecim zdaniu nazywasz Ich mongołami umysłowymi tylko dlatego, że właśnie korzystają ze swoich praw i wolności. "Właśnie"- zdecyduj się na coś. Albo żyjemy w wolnej Polsce i każdemu wolno się wypowiadać, albo nie. Ale wtedy nie będzie to już wolny kraj. Bo o ile mi wiadomo kibice (jako cała grupa w Polsce) nie została jeszcze pozbawiona praw obywatelskich, ani prawa do swobodnego wypowiadania się. Więc mają do tego prawo. 
A może tobie nie chodzi o treści wypowiadane przez Niego, ale o to, że mówi to właśnie kibic? 
Cała reszta twojego komentarza jest właściwie nic nie wnoszącymi do tematu śmieciami. No bo co ma do rzeczy co kto oglądał (skąd właściwie wiesz co On oglądał?), albo czy ktoś potrafi posługiwać się bronią? Ty potrafisz? I skąd wiesz, że jest On bez szkoły i ma pomysł na zostanie osiedlowym gangsterem? Widzisz? Same śmieci. Zareagowałeś jak pies Pawłowa. Na słowo "kibic" odpowiedziałeś wyciem. Widać taki masz odruch. Zapewne gdyby "kibica" zastąpić "PiSowcem" albo "katolikiem", twoja reakcja pewnie byłaby identyczna. Wycie i ujadanie. Cóż, to też znak obecnych czasów... 
I nawet nie zauważyłeś, że Ten chłopak protestuje jedynie przeciwko zapraszaniu sowietów w 20 rocznicę opuszczeniu przez nich Naszego Kraju. Bo to zwyczajnie nielogiczne. To tak, jakby w rocznicę zakończenia II wojny zapraszać SS albo wermacht. Tak z nostalgii... 
;)  
Aha, jeszcze jedno: czy dla ciebie komunizm, albo walka z komunizmem to śmiech na sali? Mówisz serio? To kim ty jesteś? Jakimś spadkobiercą bolszewickiego politruka, czy może byłym politrukiem?
19. Dodane przez głog, w dniu - 22-08-2013 03:28
do Spoxman 3 i 17: 
Chcesz powiedzieć, że Polska po 45 roku była wolnym i demokratycznym krajem? Że nie była pod sowiecką okupacją? No no, to coś nowego ;) Takiej teorii już dawno nie słyszałem :) 
I co z tego, że mieszkam? To, że tu mieszkam wcale nie czyni sowietów ani odrobinę bardziej cywilizowanymi. Ani nie przestają być naszymi okupantami. Poza tym nie zapominaj, że w zamian ukradziono nam tereny wschodnie. I dzisiaj mamy przez to o 30% mniejszy kraj niż przed wojną. Szkoda, ze to ci umknęło. 
I nie mów mi co powinienem żądać, a czego nie obrońco czerwonych. Wystarczy, żeby pamiętać kto jest za to odpowiedzialny, i to, że Polska przez pół wieku była okupowana przez bolszewików.
20. Dodane przez re 19, w dniu - 23-08-2013 11:02
Zapytaj Białorusinów, Ukraińców, Litwinów czy tęsknią za powrotem w granice Polski. A może cofnijmy się do unii Polski z Litwą? Czy wcielenie do Polski terenów okupowanych przez Litwę odbyło się za zgodą ich mieszkańców? Marzy się wam powrót Lwowa, Wilna do Polski? Zajmowanie się tylko przeszłością, mrzonki o Wielkiej Polsce od morza do morza to to ma być wykładnia naszej polityki. Dobrze wobec tego. Wracamy do Lwowa i Wilna, a może jeszcze do Kijowa i Smoleńska? To takie ziemie polskie jak dla Niemców Głogów czy Wrocław. Nie może nakazywać nikomu takiego sposobu myślenia gdzie podstawą jest rewizjonizm opierający się na nienawiści do innych. Czy to komuniści są odpowiedzialni za to, że Polska była zniewolonym krajem przez 50 lat? Równie odpowiedzialni są też tacy politycy jak Beck, Rydz-Śmigły i reszta polityków niepodległej Polski. Fakt, władza po 1944 roku opierała się na bagnetach sowieckich, ta Polska była jednak uznana na arenie międzynarodowej i byliśmy w takim a nie innym układzie politycznym i równie dobrze możemy odpowiedzialnością za to obciążyć np. Hitlera. Pokrętne? Tak samo pokrętne jak to co ty napisałeś broniąc pomieszania z poplątaniem ubranego w dziwną ideologię opartego na nienawiści do tego w czym żyłeś i może dlatego jesteś typowym homo sovieticus. :) Zgadza się? 
 
Jeszcze do głog,a 
Człowieku, obudź się! Komuna ostatecznie skończyła się wraz z katastrofą smoleńską. Politruku mentalny. Piszesz o "wyciu", "ujadaniu", cóż, to właśnie znak czasu, znak wolności która pomyliła się takim jak ty z rozwolnieniem. 
 
Piszecie o wolności? To pozwólcie innym zaprosić kogo chcą do siebie na zorganizowane przez siebie obchody rocznicowe. Wolność to nie jedynie słuszna racja bo tak myśleli właśnie komuniści. Jeżeli uważam, że należy zaprosić takie a nie inne osoby to zapraszam a wam wara do tego.
21. Dodane przez głog, w dniu - 23-08-2013 18:16
do 20: 
Normalnie twój upór w wybielaniu i gloryfikowaniu armii czerwonej i sowietów jest godny podziwu :D 
Gdzieś ty się edukował? Na uniwersytecie Marksizmu- Leninizmu czy gdzieś w biurze politycznym?Bo schemat jest ten sam- wszyscy winni, tylko nie sami zbrodniarze. Twoja "logika" jest tak pokrętna, ze trudno dzisiaj o podobny przykład.Jedyne z czym mi się kojarzy to właśnie z komunistyczną propagandą, w/g której za zbrodnie odpowiada zawsze ofiara, a nie jej sprawca. A w najlepszym razie wina rozkłada sie po obu stronach. Właściwie to dziwię ci się, ze nie wmieszałeś w to jeszcze Mieszka I obwiniając Go za naszą okupację. W twoim przypadku wcale by mnie to nie zdziwiło.A już mistrzostwem świata jest twoje pytanie: "Czy to komuniści są odpowiedzialni za to, że Polska była zniewolonym krajem przez 50 lat?" Jaja sobie kolo robisz czy co? Piszesz te teksty ze szpitala psychiatrycznego? Nie-kosmici za to odpowiadają :D  
Zapamiętaj sobie: za agresję zawsze odpowiada agresor- nigdy napadnięty. Za zbrodnię odpowiada zbrodniarz- nie ofiara. A za sowiecką okupacje odpowiadają sowieci! Nie Beck, nie Rydz-Śmigły, nie Polacy ani nikt inny tylko sowieci. Rozumiesz? Bo to oni byli agresorami! Polska przed wojną była wolnym krajem, prowadziła własna politykę i była niepodległa, a oni nam tą wolność odebrali! Odebrali i przy okazji wymordowali setki tysięcy bohaterskich Polaków, którzy się na tą niewolę nie godzili. I to po wojnie, w podobno jak twierdzisz wolnym i demokratycznym kraju! I nie ma znaczenia czy Polska przed wojną była bogata czy biedna, dobra czy zła, silna czy słaba. Była wolna, i obcym wara od tego. Od pierwszego do ostatniego dnia wojny (a nawet dłuzej) Polacy walczyli o tą wolność dla siebie i innych, a dzisiaj są o to obwiniani. Nikt nie prosił sowietów żeby nas uszczęśliwili na siłę. Spokojnie dali byśmy sobie radę bez nich. I to o wiele lepiej.  
Zapamiętaj sobie- rację mają zawsze ci, którzy walczą o wolność. Zawsze! Nie interesuje mnie zdanie Litwinów, Ukraińców czy Białorusinów, bo nie my decydowaliśmy o granicach, ani też nikt nas- Polaków o to nie pytał. Tak jak i nie pytał nas o zdanie jak ma wyglądać Polska po wojnie! Kumasz na razie? Wszystko zostało nam narzucone bez naszej zgody, więc nie widzę powodu dlaczego mięlibyśmy się z tego powodu tłumaczyć. Albo czuć się winni! Alianci nas sprzedali, ale na wyraźne żądanie Stalina, i to on nas okupował! Takie są fakty i właśnie o tym przypominamy i mówimy, a takie pokrętne "tłumaczenia" i wybielanie sowietów jak twoje mogą rodzić się tylko w jakiejś komunistycznej łepetynie. 
Możesz łasić sie do sowietów ile chcesz, możesz ich bronić ile chcesz, możesz być im wdzięczny za co tylko chcesz niczym ten przysłowiowy "murzyn" który dostał od białego pana jakieś świecidełko i jest z tego powodu szczęśliwy, ale nie zmieni to faktu, ze sowieci byli dla nas agresorami i okupantami! I możesz sobie nawet ich zapraszać z sentymentu, tyle tylko, że takie właśnie zachowanie jest zachowaniem NIEWOLNIKA, KTÓRY UTRACIŁ SWOJEGO PANA, CIĄGLE CZUJE DO NIEGO SYMPATIĘ I CIĄGLE ZA NIM TĘSKNI, BO NIE POTRAFI BEZ NIEGO ŻYĆ. 
A tak poza tym gdzie tu logika, zeby organizować święto wypędzenia okupanta, i tegoż okupanta z tej okazji... zapraszać??? :D 
I jeszcze jedno: dzisiaj włąśnie mija 74 rocznica paktu Ribbentrop- Mołotow. To wtedy właśnie 23 sierpnia 39 roku twoi dobrzy sowieci razem z Niemcami podzielili świat na strefy wpływów. I takze tam podzielili między siebie Polskę. Co ty na to? Też powinniśmy sie z tego tłumaczyć? ;) Nadal uważasz sowietów za dobrych wujków którym powinniśmy być za coś wdzieczni? ;)
reklama
22. Dodane przez do 20:, w dniu - 23-08-2013 17:40
Cytat:" Piszesz o "wyciu", "ujadaniu", cóż, to właśnie znak czasu, znak wolności która pomyliła się takim jak ty z rozwolnieniem." 
Nie mój drogi- wycie i ujadanie to oznaka chamstwa i zdziczenie, a nie znak wolności, bo nie ma nic wspólnego z merytoryczną dyskusją.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama