Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
Wiadomości
Sport
Nie przegap
Nowe Galerie Foto
Ładowanie galerii zdjęć...
więcej...
17
Maja 2024
Piątek
Imieniny obchodzą:
Bruno, Sławomir,
Weronika, Wiktor
Do końca roku 228 dni.
Start arrow Głogów arrow Pojechali na łów

Polowanie integracyjne głogowskich kół

Pojechali na łów

03.10.2015. Radio Elka, Iwona Konecka

(fot. Iwona Krasicka)
Na ramieniu broń, na głowie kapelusz, a przy nodze pies. Zabrzmiały rogi i myśliwi stanęli na apelu. Do Borku zawitali członkowie wszystkich głogowskich kół łowieckich. Dziś (3.10) odbyło się polowanie integracyjne.

Zdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�uZdj�cia czytelnik�w do artyku�u
Dyżurny reporter: 667 70 70 60

- Pierwsza rzecz się nam już udała. Święty Hubert dał nam piękną pogodę i oby dał nam zwięrzynę. Polujemy przede wszystkim na dziki. Tych dzików jest na naszym terenie dosyć dużo.

Myślę, że niektórzy pozwolą polować na łanie i cielaki. Polujemy także na drapiezniki, czyli na jenoty, kuny, lisy - mówił podczas rozpoczęcia Czesław Szumiński, prezes koła łowieckiego "Odra" Głogów. W polowaniu bierze udział około 200 osób, w tym także goście z Lublina czy z Kalisza.

Na łowy wyszli też nowi adepci poszczególnych kół, którzy złożyli ślubowanie oraz zostali pasowani na myśliwych. - Myśliwym żeby zostać, to trzeba odbyć rok stażu w kole. Jest opiekun danego stażysty, a póżniej zdaje się egzaminy ze strzelania, z regulaminów, z hodowli, z nazewnictwa. Te egzaminy zdaje się przed komisją w Legnicy. Po zdaniu egzaminów, tych pytań jest około 100, zostaje się myśliwym. Tylko koło musi wyrazić chęć przyjęcia tej osoby - tłumaczy Szumiński.

Po godzinie 14:00 odbył się pokot, czyli uroczysty obrzęd zakończenia polowania.

 
Komentarze (60)
1. Dodane przez wietrzny malkontent, w dniu - 03-10-2015 19:16
Już niedługo.W styczniu uprawomocni się wyrok Trybunału Konstytucyjnego i zabijacze zwierząt stracą prawo do uprawiania swojego hobby.I Bogu dzięki.Moja awersja do tzw myśliwych jest bezgraniczna.Zabijanie dla umilania czasu to jawne barbarzyństwo. Propagowanie tego rodzaju działalności przez portal to też barbarzyństwo." Myślę, że niektórzy pozwolą polować na łanie i cielaki. Polujemy także na drapiezniki, czyli na jenoty, kuny, lisy - mówił podczas rozpoczęcia Czesław Szumiński, prezes koła łowieckiego "Odra" Głogów. W polowaniu bierze udział około 200 osób, w tym także goście z Lublina czy z Kalisza." Patologia
2. Dodane przez benek- spacerowicz, w dniu - 03-10-2015 20:01
a może by tak w ramach integracji posprzatac zasmiecone lasy a nie zabijac dla przyjemnosci nikt jeszcze nie wpadł na taki pomysł? 200 chłopa to kupa narodu + "osoby towarzyszące"
3. Dodane przez adam, w dniu - 03-10-2015 20:11
Super impreza wielkie dzięki dla organizatorów.Darz Bór
4. Dodane przez Ftans, w dniu - 03-10-2015 21:29
Tak dokładnie 21 stycznia myśliwi już nie będą mieli prawa polować na gruntach bez zezwolenia właściciela. Mam nadzieje że nikt im zgody nie udzieli.
5. Dodane przez do kom nr3, w dniu - 03-10-2015 22:16
Do Adama. Smutny człowiek jesteś.
6. Dodane przez rolnik., w dniu - 03-10-2015 23:03
do wietrznego. jak miałbyś b.dużo hektarów pola, to inaczej byś pisał.Po tym jak piszesz to widać,że masz swój świat.
reklama
7. Dodane przez obojetny, w dniu - 04-10-2015 08:17
na zdjeciach nie widze zintegrowanej zwierzyny
8. Dodane przez jonek, w dniu - 04-10-2015 09:00
A jacy wszyscy wierzący haahaaahaahhaaaa
9. Dodane przez Maryska, w dniu - 04-10-2015 09:22
Najwięksi KŁOSOWNICY w majestacie Polskiego Prawa .
10. Dodane przez Ania, w dniu - 04-10-2015 09:35
Gdzie tylu uzbrojonych po zęby na biednego JELONKA BAMBIE. 
Jak można strzelać do niewinnych istot.
11. Dodane przez Iwona, w dniu - 04-10-2015 10:04
Nie strzelajcie do jelonka BAMBI
12. Dodane przez tomek, w dniu - 04-10-2015 11:07
Och Adam jesteś totalnym idiota jak byś trochę miał rozumu i znalazłem historie to już w 15 wieku polowanie a tu jaki obraca się trafił weź się lepiej zajmij ociepleniem klimatu bo jeszcze,e trochę to sami ludzie zniszczą te planetę,a myślisz to nie tylko polowania ale także dokarmianie i selekcja gatunku.rozumiesz tymi dwoma w tłuku.
13. Dodane przez Myśliwy z dziada pra dziada, w dniu - 04-10-2015 11:20
Kolego z blokowiska. Gryziesz, nie mając pojęcia co tak na prawdę dzieje się na obszarach pól dookoła Twojej miejscowości. Szkody jakie wyrządzają dziki oraz susza powodują, że rolnicy wyciągają rękę do Kół jak do bankomatu. Rolnicy mają Swoje prawa w tym kraju. Państwo ma rolników w głębokim poważaniu i po najmniejszej linii oporu, niech płacą Koła. Jak zaczniemy bankrutować, to "Państwo" będzie miało b. duży problem, ponieważ rolnicy już nie do Kół, ale do Państwa lub właścicieli gruntów będą się zwracali o odszkodowania. Myślę, że to jest najwyższy moment,aby ktoś to przemyślał i rozważył, ponieważ to są potężne pieniądze. Darz Bór.
14. Dodane przez Julian, w dniu - 04-10-2015 11:27
Jak masz pole to sobie ogrodź a nie zabijaj bezbronnych zwierząt.
15. Dodane przez driver75, w dniu - 04-10-2015 11:43
do FtansKolo rolnicy to pazerniaki i jedyna grupa społeczna której jak coś nie wyjdzie to nie wiem czemu państwo dopłaca do ich interesu.Jeśli taki kolo nie pozwoli wejść na pole polować to nie będzie miał prawa ubiegać się o odszkodowanie.Kolejna sprawa to jeszcze tgroszkę to ani Ty ,ani ja, ani nikt inny nie wejdzie nie tylko na pola ale i do lasu bez pozwolenia nie mówiąc już o zbieraniu grzybów itd.
16. Dodane przez siwy, w dniu - 04-10-2015 11:45
i jednego myśliwego wynajmowałem dobudówkę...szkoda słów co wredny dziad, wieczorami jechał na polowanie i wracał w nocy i w garażu oprawiał zwierzynę, pewnie niczego nie zgłaszał, ani nie rejestrował, kasę za wynajm brał i się wszystkiego czepiał, aż w końcu opuściłem to miejsce, zgłosiłem do US i już go ścigają, tylko szkoda że myśliwi mają w swoich szeregach takie społeczne mendy
17. Dodane przez anna, w dniu - 04-10-2015 12:07
Oczywiście las sprzątać powinni myśliwi, a śmiecić reszta społeczeństwa niby dbająca o lasy i zwierzynę.  
Byłam na spotkaniu z myśliwymi i było cudownie dziękuję i czekam za rok na zaproszenie. Gratulacje
18. Dodane przez ktoś, w dniu - 04-10-2015 12:14
do 1 Człowieku ogarnij ..... się media mogą o wszystkim pisać życzę żeby kuny zadomowiły się w twoim domu, a w lesie bliskie spotkanie z dzikiem cudownych wrażeń.....
19. Dodane przez zofia mieszkanka, w dniu - 04-10-2015 14:06
No i jak zwykle są za i są przeciw,ale kultury w tekstach to by się przydało. Polacy to najwięksi frustraci krytykować to pierwsi zna się nie ale pisze i już się cieszy ze dowalił ale dobry dzień.Rozumu życzę, mózg to jest organ który należy używać. Myśliwym życzę spokoju pogadają i się uspokoją. A Impreza w Borku była przednia kulturalni ludzie z tych myśliwych jak to się mówi u nich Darz Bór
20. Dodane przez Monia, w dniu - 04-10-2015 14:07
Kocham las i zwierzęta.Nie zabijaj życia naszych Polskich Lasach.
21. Dodane przez andrew, w dniu - 04-10-2015 14:53
Dobra zabawa dla starych zasłużonych komuchów i konfidentów.PZŁ,PZPN,PZPS,PKOL,SLD,...kiedy to się (...) skończy?
22. Dodane przez xxx 25, w dniu - 04-10-2015 15:29
Dziewczynki na zdjęciach jak cię mogę kochają Polskie Lasy i zwierzątka mam pytanie czy sprzątają las i niszczą wnyki które zakładają durnowaci ludzie??? 
Myśliwi dbają o las i usuwają po głupich wnyki no ale obrońcy tego już nie widzą.Pozdrawiam
23. Dodane przez Justyna, w dniu - 04-10-2015 16:07
Proponuję najpierw zapoznać się z definicją słów: "myśliwy", "myślistwo" "łowiectwo" "etyka łowiecka", a następnie dopiero wypowiadać się publicznie. Wtedy być może niektórzy dowiedzą się po co i dlaczego są myśliwi, co rzeczywiście robią, jaka jest ich rola i jakie obowiązki wykonują codziennie dla dobra przyrody i zwierzyny.  
Uważam, że myśliwych należy szanować chociażby za kulturę łowiecką - która uczłowiecza je, nie wspominając już o wielopokoleniowej tradycji, zwyczajach, języku, literaturze, muzyce i dziełach sztuki
24. Dodane przez nr 1 do kom nr 18, w dniu - 04-10-2015 17:54
komentator nr 18 No cóż klasyczny przykład myśliwego po polsku Sympatyczny ,miły ,dobrze ludziom życzący i selektywnie wyżynający zwierzynę bo przecież introdukcja Taki sobie Ktoś.Dzięki ktosiu za życzenia.Odpowiem Ci Monty Pythonem."Nie mam ochoty dłużej z tobą gadać ty pustogłowy pomywaczu świńskich koryt.Pierdzę ogólnie w twoim kierunku.Twoja mama była chomikiem a ojciec śmierdział skisłymi jagodami."Koniec cytatu. Bywaj.
25. Dodane przez myśliwy młody, w dniu - 04-10-2015 18:15
Wypraszam sobie takie wpisy do 21 głowa boli to są lekarze i udzielą pomocy.
26. Dodane przez Maria, w dniu - 04-10-2015 19:03
Człowiek polował od zawsze i nagle w XXI wieku ludzie stwierdzili, że to niehumanitarne...Ha ha ha Lepiej przestańcie kupować mięso w sklepach, bo to dopiero jest brak humanitaryzmu. Zwierzęta się rodzą i od razu pod nóż, do foli i na stół. Ilu z komentujących przeszło na wegetarianizm? Wolę myśliwego niż korporacje masowo zabijające kurczaki, świnie, krowy itd. dla hajsu.
27. Dodane przez Karolina, w dniu - 04-10-2015 19:38
Obrzydlistwo. W dodatku nieludzkie. W dzisiejszych czasach nie ma wytłumaczenia dla polowań. Nie głodujemy, nie musimy chodzić w futrach i skórach. To jest topienie własnych ogromnych kompleksów w krwi niewinnych zwierząt.
28. Dodane przez xxx, w dniu - 04-10-2015 20:32
brak słów do 95% komentarzy... siedzi sobie taki w blokowisku, nie ma zielonego pojęcia co się wokół niego dzieje i pisze takie rzeczy - dramat... rys historii - dziadek , pradziadek zabijał - teraz namnożyło się ekologów/wegetarian nie mających pojęcia po co to łowiectwo jest nam potrzebne do kom. 27 nie wiem czy "futro" z dzika było by tak wspaniałym odzieniem wierzchnim  
Pozdrawiam kolegów myśliwych - Darz Bór !!
29. Dodane przez Ania, w dniu - 05-10-2015 02:49
NIE DLA ZABIJANIA
30. Dodane przez waldek, w dniu - 05-10-2015 06:31
Pseudoekolodzy ,populiści bije z WASZYCH komentarzy zwykła arogancja oraz zwyczajny brak wiedzy na temat łowiectwa oraz ekologii. Gdzie tolerancja , dla innych naczelnych w szeregu ekologicznym , jesteście prawdopodobnie na najwyższym poziomie i chętnie byście wszystkich myśliwych pożarli .
31. Dodane przez xxx65, w dniu - 05-10-2015 07:25
Pozdrawiam myśliwych Darz Bór Psy szczekają karawana idzie dalej.
32. Dodane przez J.Bukanski, w dniu - 05-10-2015 08:08
Jakim trzeba być człowiekiem aby dla zabawy mordowc zwierzęta, potworem, to ludzie o skrajnie niskiej moralności, ohyda
33. Dodane przez sołtys, w dniu - 05-10-2015 09:21
A najbardziej obrzydliwe jest to że tych uśmiechniętych ludzi którzy za chwilę będą zabijać błogosławi KSIĄDZ . Żenada i wstyd . Ciekawe jak ma to się do 5 przykazania . Ale cóż , ten ksiądz ma problem nie tylko z tym przykazaniem .
34. Dodane przez Jan, w dniu - 05-10-2015 09:27
Do kom 10.Masz raje ,tylu uzbrojonych napastnikowi z psami na biedne przestraszone zwierzątko - a gdzie jest PRAWO.
35. Dodane przez jan, w dniu - 05-10-2015 09:29
DO KOM 32 NIE DLA ZABAWY TYLKO CZEMUŚ TO SŁUŻY .... ALE KTOS TO NIE MIESZKA NA WSI I NIE MA UPRAW NIC NIE WIE,
36. Dodane przez Kresowiak, w dniu - 05-10-2015 09:44
Przypomina mi to POGROM NA WOŁYNIU.
37. Dodane przez Prawnik, w dniu - 05-10-2015 09:45
NIC NIE USPRAWIEDLIWIA ZABIJANIA.
38. Dodane przez do myśliwych, w dniu - 05-10-2015 09:57
Nie kreujcie idei że to co robicie jest potrzebne i niezbędne. To nic innego jak zaspakajanie własnych przyjemności.To taki zawoalowany onanizm. Robicie sobie dobrze przy pomocy wyspecjalizowanego sprzętu,przy którym zwierzyna nie ma szans. Nie selekcjonujecie i taka jest prawda.Zabijacie jak leci,zdrowe,ciężarne itp.Tylko kto więcej.Brutalna prawda jest potem tłumaczona na "nasze" jakie to dobrodziejstwo czynią łowcy. Tak jak już ktoś to ocenił-obrzydlistwo.
reklama
39. Dodane przez Aneta, w dniu - 05-10-2015 11:29
Może niech myśliwi zaczną dokarmiać zwierzynę leśną produktami, które dzik/jeleń lub inna zwierzyna znajdzie w lesie. Dokarmianie zwierząt leśnych ziemniakami, marchewką, kukurydzą czy zbożem powoduje, ze zwierzyna się do tego jedzenia przyzwyczaja i potem włazi na pola - to a'propo roli jaką myśliwi pełnią - po prostu uzależniają dziką zwierzynę od plonów uciśnionych rolników. Może nasi biedni rolnicy zaczną wreszcie ogradzać swoje pola? No i to sławna rola selekcyjna - od kiedy zabijanie najdorodniejszych i młodych sztuk to selecja? W naturze drapieżniki pełniący tą rolę eliminują sztuki chore i stare. Młodych i w sile wieku nigdy nie upolują. A szacunek do zwierza? Kpina - zapędzony w "kozi róg" dzik, zaszczuty przez psy lub zagoniona prawie na śmierć sarna to łatwy łup. A stawianie ambon do strzelania zaraz obok paśników lub w miejscach wychodzenia zwierząt z lasu na zer to też "szacunek" do zwierzyny leśnej? A czym wytłumaczą myśliwy strzelanie do ptaków? Rozumiem, ze kaczka lub gęś to strasznie drapieżna zwierzyna... Myślistwo w obecnych czasach służy wyłącznie wyładowaniu własnych frustracji na zwierzętach ludzi nieradzących sobie w życiu.
40. Dodane przez Gornik, w dniu - 05-10-2015 12:23
Do kom,36 W pełni się z Toba zgadzam POGROM ISNIEN KTÓRE MIESZKAJĄ U SIEBIE - W LESIE.
41. Dodane przez gtx, w dniu - 05-10-2015 15:28
Ochrona zwierząt, bardzo fajna sprawa tylko kto bedzie pokrywał szkody w rolnictwie jak to wszystko zacznie się rozmnażać bez żadnej kontroli. Dziki już dziś wyrządzają znaczne szkody
42. Dodane przez do gamoni, w dniu - 05-10-2015 18:16
Nic nie jest ani białe ani czarne. 
Obrońcom zwierzątek polecam filmik o nowym domku w Karkonoszach. Polecam też widok młodego lasu wyciętego przez jelenie czy inna zwierzynę. Zwierzę zawsze będzie żarło to co jest mu dostępne łatwiej. Woli żreć na polach niż w lasach i nie spowodowało to ich dokarmianie. Nie było dokarmiania a zwierzyna i tak wyżerała co było lepszego na polu. Myśliwi są potrzebni choćby po to by zwierząt nie było zbyt dużo a i by ich kondycja była lepsza. Drapieżniki tego same nie załatwią bo dopiero byłby wrzask gdyby wilki, niedźwiedzie biegały po lasach. 
Myśliwi a właściwie koła łowieckie to jedna mafia dbająca nie o zwierzynę a o własny interes. Nie, nie zaprzeczam sam sobie. Są myśliwi dla zwierzyny, dla przyrody. Spora część, żeby nie napisać iż większość, to tzw. mięsiarze obchodzący przepisy o polowaniach i pozyskiwaniu zwierzyny. O przyjmowaniu do kół łowieckich to już można by poematy o przekrętach i kolesiostwie napisać. Takiej mafii to nawet Włosi nie mają. Ktoś napisał o kłusownictwie wśród myśliwych. Cóż, ma ten ktoś sporą rację.
43. Dodane przez Monia, w dniu - 05-10-2015 19:57
Tak właśnie jst największymi kłosownikami sa jak siebie nazywają ..MYŚLIWI.
44. Dodane przez waldas, w dniu - 05-10-2015 22:37
ilu nieudaczników zebrało się żeby mordować niewinne zwierzęta.Mają broń ,poparcie tłustych katabasów i reszty ,takich jak oni podobnych debili,życzę żebyscie się nawzajem wystrzelali !!!
45. Dodane przez bronx, w dniu - 06-10-2015 04:06
Nienawidze mysliwych o nie wierze w zadna ich teorie dorabiana do zabijania
46. Dodane przez do kom 42, w dniu - 06-10-2015 08:03
Jakoś natura długo przed człowiekiem radziła sobie i nie było pustynnych połaci po zjedzeniu lasów przez jelenie. To człowiek zaczął wybijać drapieżniki, które selekcjonowały mniejszą zwierzynę. i to człowiek zaburzył cały ten system.
47. Dodane przez Gośka, w dniu - 06-10-2015 08:05
Do komentarza 39. 
Chyba sam sobie nie radzisz w życiu.  
Zapoznaj się z definicją SELEKCJI oraz jej kryteriami odstrzału. Tam nie ma mowy o odstrzale dorodnych osobników. 
Czepiliście się wszyscy myśliwych. A nikt nie zwrócił uwagi na rybaków. Przecież oni też pozyskują i mordują niewinne istoty w postaci ryb. 
Teraz takie modne są krewetki, kalmary, ośmiornice... przecież to też żyje. 
A kolesiostwo w kołach? Hmmm...A gdzie go nie ma? Więc nie czepiajcie się tych Kół i myśliwych.
48. Dodane przez re 46, w dniu - 06-10-2015 09:09
No toś sobie ale użył. Jakoś natura długo przed człowiekiem radziła sobie. Oczywiście! Owa natura zżerała miedzy innymi i ludzi do czasu aż nauczył się polować na ową naturę przestając być jej częścią. Teraz człowiek wraca do natury i wyobrażasz sobie by po naszych lasach biegały wilki, niedźwiedzie i inne drapieżniki? Gdzieś ty się człowieku wykształcił i w jakim kole łowieckim albo klubie ekologicznym, że piszesz takie farmazony. Drapieżnik nie będzie sobie zawracał głowy polowaniem na myszy czy chomiki mając w zasięgu łosia czy jelenia. Wilk woli upolować dużą zwierzynę i niekoniecznie słabą by mieć żarcia na dłuższy czas, by móc sobie poleniuchować w błogości pełnego żołądka.  
 
do 47 
Twój argument mnie przeraził. Ja bym porównał raczej wędkarzy do myśliwych. Wędkarz=myśliwy. Rybak, mój drogi to nie hobby a zawód. Czy chciałbyś by w naszych lasach i po naszych polach hasały hordy myśliwych w przemysłowy sposób pozyskujących, czytaj - mordujących zwierzynę? 
Gdy porównasz myśliwych do wędkarzy to też zauważysz różnicę. Myśliwy żeby odnieść sukces MUSI zwierzynę ZABIĆ. Wędkarze, których jest coraz więcej, CORAZ CZĘŚCIEJ hołdują zasadzie NIE ZABIJAJ.  
Co do kolesiostwa w kołach to chyba jesteś w idealnym kole. Znam z autopsji atmosferę w czterech kołach, tylko w jednym z nich można mówić o prawidłowej w pełni "polityce personalnej". Tylko w jednym.
49. Dodane przez Gośka, w dniu - 06-10-2015 10:37
Jak widać nie ma co komentować i uczestniczyć w tych beznadziejnych wywodach... 
Każdy wie swoje...
50. Dodane przez Ania, w dniu - 06-10-2015 11:20
Kolo Łowieckie - ZAJĄC - jest totalnie skorumpowane.
51. Dodane przez te re, w dniu - 06-10-2015 19:37
Zacznę od pytania do Ani. Mogę? Chyba mogę. :) Czy nie chodzi o Szaraka?  
Gosiu,nie co a czego. Może i każdy wie swoje, mnie się wydaje, że chodzi raczej o to,czy ktoś jest myśliwym lub rodziną czy nie. Ja myśliwym byłem do czasu "przejrzenia" na oczy o co chodzi w tym wszystkim.
52. Dodane przez Piotr, w dniu - 07-10-2015 17:21
Do wielkich obronców zwierzat!!!Kim wy jestescie by decydowac które zwierzeta sa dobre a ktore złe... lepsze... gorsze???Jak wam truja szczury w blokach to nie widac zadnego obroncy ...jak wam sie pokaza prusaki w chacie to trujecie az miło...O karpiu w Wigilie i kielkasce z grilla nie wspomne bo one przeciez sie biora z kserokopiarki:-):-)Udezcie sie w piers!!!!!!
53. Dodane przez do Piotra, w dniu - 07-10-2015 18:43
[...]"Nie chodzi o to by zabijać, by bić rekordy w łowiectwie[...] Ryszard Bryliński, Borek 3 października 2015. Skoro nie chodzi o zabijanie to po cholerę wam te dubeltówki, drylingi, kniejówki, sztucery, M15 .... no może z tym przesadziłem, ale niejednemu myśliwemu marzy się taka seria po stadzie saren. Może znowu przesadziłem. 
Piotrze. Zwierzyna w lesie i na polu nie przychodzi na świat byś do niej strzelał gdzie popadnie. Naganka to większy stres dla zwierzyny niż ubój w rzeźni. NIe równaj do tego. Znalazł się miłośnik prusaków Czy jeleń plącze ci się po piwnicy lub za szafkami? NIe ośmieszaj się bo nie ma racjonalnego wytłumaczenia dla kłusownictwa w imię łowiectwa. To jest ideał a praktyka jest taka jaka przedstawiają przeciwnicy łowiectwa. Oczywiście, nie mają w pełni racji, ale czasy prawdziwych myśliwych odeszły wraz z ziemiaństwem po drugiej wojnie. Spauperyzowało się łowiectwo w latach 60-tych i 70-tych. Mięsiarze wzięli górę i rządzą w większości kół. Znam wielu wspaniałych myśliwych traktujących poważnie składane ślubowanie, ale to są wyjątki a opinię o myśliwych kształtują prawdziwi rzeźnicy. Bez obrazy dla rzeźników wykonujących ciężką pracę. 
Rzuć sztucer czy strzelbę i weź aparat.
54. Dodane przez strzelec, w dniu - 08-10-2015 11:53
To jest sport dla zakompleksionych, niskich, albo brzydkich facetów. Muszą jakoś się dowartościować, że niby tacy męscy i silni są!  
Rozumiem, jak ktoś zabija, aby przeżyć np. na dalekiej Syberii, ale w naszym klimacie hm 
Chcesz postrzelać - to jedź na strzelnicę i strzelaj do woli (może ta umiejętność Wasza np. podczas wojny się przyda).
55. Dodane przez re 54, w dniu - 08-10-2015 14:13
No tak, ty jesteś dowartościowany, wysoki i ... :) piękny. Z tego powodu chodzisz na strzelnicę i tam się dowartościowujesz? 
Każdy wybiera sobie takie hobby jakie go rajcuje, na jakie go stać itd. Uwierz mi, bywanie w lesie, na polach z bronią to nie to samo co strzelnica. Nikt nie zmusza cię do zabijania zwierzyny. Sam kiedyś w to się bawiłem do czasu aż mnie wkurzyło gdy okazało się, ze jestem w mniejszości i nie da rady być w zgodzie z hobby, przepisami a towarzyszami łowów. Ja ich rozumiem w przeważającej części, ale niewielki procent to zwykli mięsiarze łamiący często nie tylko etykę ale i prawo łowieckie. Niestety.
56. Dodane przez patrzacy z boku, w dniu - 08-10-2015 16:48
mialem okazje poznac kilku mysliwych.Niestety ale nie mam dobrego zdania na temat mysliwych.Zdecydowana wiekszosc to typowi miesiarze.
57. Dodane przez do doPiotra, w dniu - 08-10-2015 17:28
Do kom.53.W obwodzie 5400 ha mamy 150 dzików w tym tylko(bo zapewne wiecej) 50 loch.W tych warunkach pogodowych locha prosi sie dwa razy w roku!!!!!W miocie daje 4-6 prosiat(starsza 8-9).Od dnia dzisiejszego Minister wprowadza zakaz odstrzału dzika.Niech kazdy sobie to sam policzy bo mnie sie nie chce i odpowie na pytanie po jakim czasie dziki zaczna wchodzic nam na podwórka place zabaw czy za szafy????A i jeszcze jedno ludzie z Podlasia wiedza cos na ten temat...:-) chyba wszyscy wiedza o co chodzi:-)DARZ BÓR !!!:-)
58. Dodane przez Gracjan, w dniu - 08-10-2015 18:35
A mnie mało obchodza skomlania nieudacznikow nie majacych zadnego pojecia o łowiectwie.Jade w knieje pozyskac kozła.Widziałem wczoraj pieknego myłkusa mam nadzieje ze sw.Hubert bedzie łaskawy!!!!!:-)Darz Bór
reklama
59. Dodane przez re 57, w dniu - 08-10-2015 19:10
Jednak mnie nie zrozumiałeś. Racjonalna gospodarka łowiecka nie jest wymysłem tylko po to by mordować biedną zwierzątka. Tutaj się chyba zgodzimy, że jednych zwierząt jest za dużo a innych zbyt mało. Myśliwy jest potrzebny. Tylko czy zawsze działa na swoją korzyść. Korzyść widzianą nie jako pozyskiwanie mięsa a jako utrzymanie różnorodności. O co chodzi? Podam tylko jeden przykład. Moda! Hehe odpowiesz. A ja będę się upierał przy swoim. Lisy i zające oraz kruki i gawrony. Jeżeli jesteś prawdziwym myśliwym, a mam nadzieję że tak, to zrozumiesz. Z jednej strony szczepionki dla lisów a potem spadek zainteresowania skórkami lisimi. Gdy z mody wyszły dyndające stawki to jakoś zaczęto lisów mniej strzelać. Jaki tego skutek? Gdzie zające? Oczywiście, są jeszcze ptaki krukowate itd. Gdyby myśliwy nie liczył czy mu się opłaca strzelić lisa to może mógłby sobie i do szaraka częściej strzelić. A to już jest frajda. Mam rację?  
Darz Bór! ;)
60. Dodane przez Gracjanie, w dniu - 09-10-2015 08:04
Prowokujesz czy naprawdę jesteś aż tak durny? Tacy jak ty przyprawiają mordę myśliwym. Co ma teraz pomyśleć sobie zwykły normalny człowiek? Porówna owo strzelanie myłkusa, a może wielotykowca, do wady wrodzonej u człowieka. Badania prenatalne wykazały poważną wadę u mającego przyjść na świat dziecka. Dokonasz aborcji czy poczekasz aż się urodzi i zabijesz bo przecież owa wada może być dziedziczona. Jeżeli masz uprawnienia selekcjonera jak ja kiedyś to zdajesz sobie sprawę, że ocena czy to myłkus czy wielotykowiec może być złudna? 
Wypisując takie bzdety tylko pogarszasz wizerunek myśliwego, czy na tym ci zależało czy tylko by prowokować "obrońców" zwierzątek, milusich koziołków. A może tyś po prostu prostak ze sztucerem? Jeżeli tak to powinni ci zabrać uprawnienia do broni i pozwolić co najwyżej kamieniami rzucać. 
Św. Hubert powinien ci grzbiet pastorałem wygarbować za wypisywanie głupot a nie darzyć. 
Przeczytaj sobie 59 post i zacznij myśleć głową.
 
Napisz komentarzzasady
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
  • Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
 
Imię:
Komentarz: 
reklama

Dodaj zdjęcia do artykułu zasady
  • Zdjęcia dodawane przez użytkownika muszą dotyczyć tematu artykułu, należy wpisać także do nich komentarz aby uzasadnić ich publikację.
  • Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji zdjęć, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
  • Zdjęcia z komentarzem zawierającym wulgaryzmy nie będą publikowane.
  • Zdjęcia i ich komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.
 
 

    WIADOMOŚCI
  • najnowsze
  • komentowane
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 1 rok temu
  • 5 lat temu
  • 10 lat temu
  • 15 lat temu
  • << Previous
  • Next >>
  • <Playback
  • Stop
  • Play >
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
reklama
reklama
reklama
robust